Malle's eerste Bosrit onder begeleiding van Jagger!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Malle's eerste Bosrit onder begeleiding van Jagger!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 20:00

Kort geleden twijfelde ik nog, zal ik Malle verkopen? Het wordt lichamelijk steeds vaker pijnlijk om veel te rijden en is het niet zonde van haar? Ik plaatste zelfs een advertentie en sloot die ook na een paar uurtjes weer :o
Ik kreeg op de advertentie alsnog een super mooie reactie van een bokster, die zelfs geweest is om bij Malle te kijken omdat ze me zo aansprak. Maar helaas voor haar was Malle toch nog wat te groen. En gelukkig maar voor mij, want tijdens die bezichtiging "viel" ik weer zo voor Malle dat ik dacht, nee, niet verkopen! Dan maar wat minder vaak rijden in sommige periodes.

Nou, en dus ook besloten om Jeddah toch wat vaker te laten staan en Malle te pakken. Deze week lukt dat goed omdat Jeddah nog een beetje rust heeft van de TREC wedstrijd afgelopen weekend, dus Malle heb ik 2 keer gereden. Van de week hier een klein rondje vlak bij huis, dat was welgeteld haar 9e keer onder de man!

En vandaag de GROTE dag voor Malle! Ze mocht mee, met de trailer, helemaal naar SusanW, om daar in het mooie bos te rijden rond Koekangeveld! Vanmorgen werd ik nog "succes" gewenst door enkele HK genoten ;) , en ik zei nog, nee, veel plezier! :D Want natuurlij is het spannend, maar Malle, tja, das gewoon Malle! En ze is zo nuchter en werkwillig, ik had eigenlijk wel alle vertrouwen.

En man oh man, wat heeft ze zich waar gemaakt! Om te beginnen, uitladen bij het bos op het parkeer terrein, vast laten staan terwijl ik op mijn gemakkie zadelde enzo, ze heeft geen enkele keer geschraapt! Of gehinnikt! Of raar staan draaien! Gewoon lief! Gewoon zo Malle... :+:
Afbeelding

Ik heb mega geluk dat SusanW zo lief was haar camera mee te nemen, ze wilde deze eerste rit wel vastleggen :j
Even Cappie op enzo... :P
Afbeelding

Nou, en daar gingen we gewoon! ja, het was echt gewoon het pad op en wegrijden! :wow: Ze stapte super vlot door en Jagger kon ook in een gewoon tempo naast haar stappen terwijl ze toch bijna 20 cm schelen van stokmaat! Vandaar ook dat de foto's van zo'n hoogte genomen lijken te zijn :D
Afbeelding

We begonnen op wat brede paden zodat ze naast elkaar konden, ook een stukje gedraafd en ook dat ging super!
Afbeelding

Daarna ook wat smallere paden genomen waarbij Malle ook moest leren dat het heel normaal was om voorop te lopen +:)+
Afbeelding

Voor je het wist waren we al op een prachtig stukje hei/zandverstuiving! Malle keek haar ogen uit, maar maakte er verder niks van hoor! 8-)
Afbeelding

Tja en daar hebben we toch best wel wat spannende dingen ook gedaan!
Een heuse Heuvel op!! :oo En dus ook weer af... :=
Afbeelding

Zo groen als gras, maar zo sterk als een Os is mijn Malle en dus durfde ik dat wel aan :):) En niet alleen ik natuurlijk, maar Malle ook ;) Zonder ook maar 1 seconde twijfelen!
Afbeelding

Kom je ook Jagger?? *D
Afbeelding

Op de terugweg kwamen we nog een super mooi plekje tegen om even te "poseren" Ja hoor, Malle loopt zo de hei op. Geen probleen :n Ik zit er ook weer heerlijk trots als een echte Penny met scheve cap en al op :roll: :+
Afbeelding

Malle is braaf, Malle krijgt een snoepje! :9
Afbeelding

Op de weg terug hebben we weer wat dingen geoefend, weer voorop lopen, aan de andere kant van Jagger lopen, ook "off road" door de takken heen, over wat dunne boomstammetjes gestapt, nou, het was jammer dat er geen plassen water stonden, want dat had ze geheid ook zo gedaan :D Wat een SUPER paard! _/-\o_
Afbeelding

Weer terug bij de trailer vertelde SusanW dat we 6.3 km gereden hebben, 5 km per uur ;) ;) Ze was niet eens bezweet onder het zadel.
Ape trots ben ik natuurlijk! En dolgelukkig dat ik toch besloten heb haar voor nu in elk geval te houden :j
Afbeelding

Ik hoop dat het zo blijft dat ik het allemaal goed kan verdelen tussen Jeddah en Malle :j

SusanW & Jagger bedankt voor de goede eerste ervaring!! +:)+
En, ter info, nee, het zadel past niet super en ja, we zullen naar een andere uit moeten kijken :j

Captain

Re: Malle's eerste Bosrit onder begeleiding van Jagger!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:02

Dat klinkt dus als een hele geslaagde dag! :D

Wat leuk zeg, ziet er ook gezellig uit! :j

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:05

Ooooh gaaf :D
En dat is hier om de hoek!! :P
Is dat de zandverstuiving waar je eigenlijk niet op mag? O:)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:06

Ziet er erg goed uit!
Knap paardje is het, en erg stoer zo voor de eerste keer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:22

Schitterende foto's van een super brave Malle.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:23

Wat super Corrine! Leuk om te zien dat jij alles maar gewoon doet met die paarden :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:24

Wat een prachtige omgeving. Ziet er erg gezellig uit :)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:27

Wat een leuke foto's Corine :D Ik zie je echt genieten op die foto's :+ Je smile kan haast niet groter :P

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 20:28

Thanks!! :D Het was ook heel gezellig :j

@Xono, tja, daar hebben we ze toch voor? :)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 20:28

@Kaisa, nou.... jij hebt wel foto's waarbij ik niet alleen smile, maar ook nog spring! _O-

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:29

Goed dat je die hint nog eventjes geeft :+

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:30

Ziet er super uit :D
Malle is een pracht beest
Jullie hebben genoten :D

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:32

Helemaal goed! Zie ik het goed dat je haar bitloos rijdt? Dapper met een eerste bosrit.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:33

Corine, wat gaaf! En wat doet Malle het allemaal braaf zo voor de eerste keer, heerlijk :# Het plezier en het vertrouwen straalt er vanaf, en je boft maar met Susan als vriendinnetje !

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:35

wow, wat een mooi "penny" verhaal! Daar houden we van op bokt!!

Wat is ze cool, heerlijk toch! Ze heeft er ook echt wel plezier in, wat leuk dat je meteen zulke mooie foto's hebt van jullie samen!

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:36

Hele gezellige foto's en gewoon met een supercoole Malle! 8-) Genieten!
Tof dat je besloten hebt haar toch te houden en veel succes met het verdelen van de aandacht, komt vast goed! :j

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 20:40

Bedankt voor de lieve reacties!

Ik ga mijn best doen MissPK Malle is gewoon TE leuk :+:

Ja, ik rijd haar bitloos :j Ze weet niet anders, dus op zich ook niet eng of dapper hoor!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:52

Wat een heerlijke fjord is het toch :+:

Ik heb er ook 2 staan die nergens een probleem van maken :D.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:53

Echt een verslag zoals het was! Malle is gewoon Malle :D Echt een paard dat nergens haar hoefje voor omdraait. Nou ja, alleen links lopen vond ze maar vreemd ;)

Ik moest wel even lachen om je pennybijschrift met scheve cap! Dat was me nog niet opgevallen, maar blijf maar lekker penny hoor! Heerlijk toch? :+

@ Bojangles, je mag sinds dit seizoen over alle paden, behalve de wandelroutes (die met de gekleurde paaltjes) De borden moeten nog aangepast worden, maar we hebben in april een goed gesprek gehad met de hoofdboswachter 8-) Op de zandverstuiving mag je niet binnen de hekken komen waar de runderen lopen. Buitenom dus wel.
Oja, je moet wel in het midden van de paden blijven of in de bermen. Dit om iedereen tevreden te houden ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:55

oehhh heerlijke foto's!heel veel succes met je malle Malle
en wat heb je een ontzettend lief hoofdstel( wat is het eigenlijk? combinatie halster-hoofdstel?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 21:04

@Siskeh, nee, het is een "bloem" hoofdstel van Marylot. Het heeft wel wat hefboomwerking hoor :j Dus zo lief is het nou ook weer niet ;)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:10

Toppie Jeddah!
Het genieten straalt er gewoon vanaf :j

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:10

@TS: ahh het ziet er iig lief uit bij je paardje!

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:17

Wat toch een megacool beessie 8-)
En jij bent ook gewoon een megastoer mens. Heerlijk hoor, hoe jullie zulke leuke ritten maken (en gelukkig ons ook hier laten meegenieten)

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:25

Wat een geweldig verslag weer! En prachtige foto's Susan! Jullie boffen met zo'n mooie omgeving. Wat doet Malle het goed!! _/-\o_ Volgende keer met Malle op training hier?