Ik kreeg op de advertentie alsnog een super mooie reactie van een bokster, die zelfs geweest is om bij Malle te kijken omdat ze me zo aansprak. Maar helaas voor haar was Malle toch nog wat te groen. En gelukkig maar voor mij, want tijdens die bezichtiging "viel" ik weer zo voor Malle dat ik dacht, nee, niet verkopen! Dan maar wat minder vaak rijden in sommige periodes.
Nou, en dus ook besloten om Jeddah toch wat vaker te laten staan en Malle te pakken. Deze week lukt dat goed omdat Jeddah nog een beetje rust heeft van de TREC wedstrijd afgelopen weekend, dus Malle heb ik 2 keer gereden. Van de week hier een klein rondje vlak bij huis, dat was welgeteld haar 9e keer onder de man!
En vandaag de GROTE dag voor Malle! Ze mocht mee, met de trailer, helemaal naar SusanW, om daar in het mooie bos te rijden rond Koekangeveld! Vanmorgen werd ik nog "succes" gewenst door enkele HK genoten

En man oh man, wat heeft ze zich waar gemaakt! Om te beginnen, uitladen bij het bos op het parkeer terrein, vast laten staan terwijl ik op mijn gemakkie zadelde enzo, ze heeft geen enkele keer geschraapt! Of gehinnikt! Of raar staan draaien! Gewoon lief! Gewoon zo Malle...

Ik heb mega geluk dat SusanW zo lief was haar camera mee te nemen, ze wilde deze eerste rit wel vastleggen

Even Cappie op enzo...

Nou, en daar gingen we gewoon! ja, het was echt gewoon het pad op en wegrijden!

We begonnen op wat brede paden zodat ze naast elkaar konden, ook een stukje gedraafd en ook dat ging super!

Daarna ook wat smallere paden genomen waarbij Malle ook moest leren dat het heel normaal was om voorop te lopen

Voor je het wist waren we al op een prachtig stukje hei/zandverstuiving! Malle keek haar ogen uit, maar maakte er verder niks van hoor!

Tja en daar hebben we toch best wel wat spannende dingen ook gedaan!
Een heuse Heuvel op!!

Zo groen als gras, maar zo sterk als een Os is mijn Malle en dus durfde ik dat wel aan

Kom je ook Jagger??

Op de terugweg kwamen we nog een super mooi plekje tegen om even te "poseren" Ja hoor, Malle loopt zo de hei op. Geen probleen

Malle is braaf, Malle krijgt een snoepje!

Op de weg terug hebben we weer wat dingen geoefend, weer voorop lopen, aan de andere kant van Jagger lopen, ook "off road" door de takken heen, over wat dunne boomstammetjes gestapt, nou, het was jammer dat er geen plassen water stonden, want dat had ze geheid ook zo gedaan

Weer terug bij de trailer vertelde SusanW dat we 6.3 km gereden hebben, 5 km per uur

Ape trots ben ik natuurlijk! En dolgelukkig dat ik toch besloten heb haar voor nu in elk geval te houden

Ik hoop dat het zo blijft dat ik het allemaal goed kan verdelen tussen Jeddah en Malle

SusanW & Jagger bedankt voor de goede eerste ervaring!!

En, ter info, nee, het zadel past niet super en ja, we zullen naar een andere uit moeten kijken