mn zoontje en ik op onze pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

mn zoontje en ik op onze pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:18

Hoi allemaal,

Als er teveel foto's in staan zouden ze dan in link omgezet kunnen worden? kon niet vinden hoeveel foto's erin mochten staan, sorry!!

Wilde even wat foto's laten zien van mn zoontje en mij op onze pony.
Het is officieel de pony van mn zoontje, maar ik verzorg hem door de weeks omdat mn zoontje daar nog te klein voor is (dit omdat ik overdag werk en dus alleen in de avond kan dan)
Hou er rekening mee dat mn zoontje nog nooit les heeft gehad (alleen van mij als hij aan het 'uitstappen' is nadat ik gereden heb) En de pony is nu 1,5 mnd onder het zadel vandaar dat mn zoontje alleen nog maar uit kan stappen. Als de pony goed doorgereden is krijgt hij ook les.
Ik heb nu wel les met de pony dus als jullie commentaar hebben is dat altijd welkom :).

Hier zag de pony mn vriend in eens staan met zn camera ;)
Afbeelding

Hier had ik hem net gezegt dat hij moest sturen door te 'vragen' vandaar zn linker handje zo ;)
Afbeelding

En dan hier begon de pony zowaar naar beneden te lopen :D
Afbeelding

Nu wat foto's van mij :)

In de draf heeft ze nog wat moeite met dr evenwicht.
Afbeelding

Hier nog een draf foto
Afbeelding

En hier een stap foto.
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

O,ja vinden jullie mij te groot voor de pony of niet.
Zelf vind ik dat het nog net gaat (ze had niet kleiner of ik groter moeten zijn.)

Bedankt voor het kijken en laat ff een berichtje achter

IkenVin

Re: mn zoontje en ik op onze pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:22

hee,
Ten eerste wil ik zeggen wat een lieve pony!! En ook leuk dat die ook zo braaf is.
Ik vind kwa grootte is het krap aan maar kwa gewicht moet die het kunnen. Verder vind ik het wel storend dat met zijn hoofd zo ver in de lucht loopt (niet dat die strak in het krulletje moet lopen) maar meer ontspannen laag en rond. Het lijkt nu of die zijn rug een beetje weg drukt. Probeer dat met behulp van goede instructie beter te krijgen. Succes ermee!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 19:30

Ja ik weet het, maar zoals ik al zei is de pony pas 1,5 mnd onder het zadel en word ook niet elke dag gereden meestal 4 x per week ongeveer. Ik ben nu dus absoluut nog niet bezig met aan de teugel lopen (dit word wel mn uitgangspunt want wil heeeel mss wedstrijden gaan rijden) Maar eerst wil ik dat ze in alle gangen de balans goed heeft en wil haar dan pas naar beneden vragen. Bedankt voor je reactie !!!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 20:01

Niemand verder iets te melden ??
Jammer dat het al wel zon 200x bekeken is maar niemand even een berichtje achter laat |( :P

IkenVin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:29

idylle schreef:
Ja ik weet het, maar zoals ik al zei is de pony pas 1,5 mnd onder het zadel en word ook niet elke dag gereden meestal 4 x per week ongeveer. Ik ben nu dus absoluut nog niet bezig met aan de teugel lopen (dit word wel mn uitgangspunt want wil heeeel mss wedstrijden gaan rijden) Maar eerst wil ik dat ze in alle gangen de balans goed heeft en wil haar dan pas naar beneden vragen. Bedankt voor je reactie !!!

Ik bedoel ook cker niet dat die aan de teugel moet maar wel meer over de rug. Want een paard/pony afleren de rug weg te drukken is moeilijker dan in het begin gelijk over de rug te laten lopen dat scheelt echt heel veel. Maar succes ermee ik zeg ook cker niet dat het slecht is maar misschien een tip omdat ik weet dat afleren van dat heeel moeilijk is en veel tijd kost.

melig_mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:31

Je hebt een superleuke pony! :))
En ik ben blij om te zien dat je niet aan het trekken en plukken bent ;)
Nog veel plezier met dit leuke beestje!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 20:45

Begrijp ik.
Alleen zoals je mss wel af kunt leiden van de foto's is rechtsom haar moeilijke kant (linksom met mn zoontje erop loopt ze al aardig netjes rond) Dit is mede mn eigen fout, heb haar te veel op linksom gereden en ben dit nu aan het corrigeren door rechtsom veel te rijden. Maar vandaar dat ze rechtsom dus nog veel met haar hoofd schud en met de neus omhoog.
Zal even kijken of ik nog een draf foto heb van linksom voor het verschil. (o ja, ik denk zelf dat dit met balans te maken heeft, want zodra ik aan de teugel kom om haar iets bij te sturen op die hand komt ze zo omhoog omdat ze dan naar haar idee uit balans word gehaadl) en heb les met haar idd en er word aan gewerkt.
Hier de foto:
Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 20:48

Maare even om mn stand punt duidelijk te maken:

Ik wil dat ze eerst zichzelf in balans kan houden (eventueel met neus omhoog als mn pony dat nodig acht) als haar nu al naar beneden te rijden.. Terwijl ze zichzelf nog niet eens in balans kan houden, op die manier gaat het doorrijden juist verkeert omdat je dan in de verkeerde volgorde bezig bent!.

@melig-mens dank je :D ben ook errug trots op dr als ik zie wat ze in 2 mnd tijd allemaal geleerd heeft (en dan niet alleen op rijgebied maar ook langs de weg lopen en scheren voor het eerst een deken op enzv.)
Laatst bijgewerkt door idylle op 16-08-09 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:50

Ik vind dat je niet te groot bent voor de pony hoor, plaatje is niet storend.
Lekker op dit tempo doorgaan, eerst maar op de eigen benen laten lopen, dan komt het zakken in de hals vanzelf :) Succes!

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:54

Ik vind het nog passen hoor!
Goed dat je nog niet aan het plukken bent aan de pony, het aan de teugel ed komt vanzelf wel. Inderdaad eerst op de eigen beentjes leren lopen :) succes verder nog met haar!

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:55

Ik vind het wel een fijn beeld geven, je zit niet te plukken en te trekken.
Lekker voorwaarts laten lopen, en rechtuit.

Veel plezier met dit leuke paardje!

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:03

Leuke pony, ik vind je er niet te groot voor.
Vind het er netjes uitzien.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 07:33

Bedankt voor jullie reactie's
Vind ook dat de pony het goed :D

saartje6jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:50

hoi. nee ik vind je ook niet te groot hoor, qua gwicht kan het prima. leuke pony ( lijkt op onze welsh) . misschien kan je proberen om je buiten teugel er wat meer "bij" te houden.
maar verder super opgepikt voor 1,5 maand onder het zadel.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:01

Nee.. niet te groot hoor. Kan prima! :j

Echt super schattige pony. :+:

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:38

Je bent niet te groot voor je pony hoor!
Hij doet het erg braaf!
Super dat je hem ook eerst in balance wil krijgen, dat is het aller belangrijkste! Daar ben ik op het moment ook mee bezig met mijn pony.
De rest komt vanzelf wel.
Suc6 nog, is een erg leuke pony !

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 20:53

vind zelf ook wel dat het nog net gaat idd.
Wat vinden jullie van mn zoontje, vind zelf dat dat ook aardig leuk eruit ziet (draagt zn handjes zelf voetjes netjes in de beugels e.d.) en dat voor iemand die geen les heeft :D

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:01

om eerst te zeggen, wat een ontzettend leuke pony! :+: Ik vind het plaatje helemaal niet storend, in tegendeel zelfs. Jij rijdt tenminste met een normale lengte beugels en dan pas je er nog goed op. Gewoon lekker ook dooroefenen op rechts en hij gaat vanzelf wel zakken. En jouw zoontje op de pony is ook een heerlijke combinatie! :D

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:03

wat een liefe pony!
echt geweldig dat ventje erop!
veel plezier ermee!

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:10

Wat een super leuk dier!, Ik vind dat jij er nog prima op past, leuke combinatie! Ook met je zoontje een leuke combinatie.
Ik vind dat de pony het voor zo kort onder het zadel het al netjes doet, zo te zien een braaf dier. Lekker blijven oefenen en lessen ik vind het er vriendelijk uitzien. *D

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:12

nou ik heb ook even de foto's bekeken, en ik vindt jou er alles behalve storend opzitten ik vindt het een mooi maatje voor je ( ook voor je zoontje die er nog een poos op toe kan )

wat ik wel een beetje storend vindt is je zadel, als ik de foto's kijk zie ik meer zadel dan pony. maar dit kan ik ook verkeerd zien hoor. ( de knightrijders vindt ik zoiezo wat groot ).

verder top dat je hem nog niet naar beneden plukt, al zou je met wat lang laag longeren een eind komen :j
dan wordt hij vanzelf ook relaxter met jou op de rug, ( ik weet niet of je dat al doet ? )

en ( even in je profiel gespiekt ) goed dat ze nu pas "gereden" wordt, toch weer een jaartje extra toppie :)

verder mag je je handen van mij wel iets meer omhoog en bij elkaar doen :)
als is het niet vreselijk slecht,, ook zou ik proberen de rug van jezelf wat meer ontspanning te geven door je bekken wat te kantelen ( lees het holle rug trekken ) het kan natuurlijk zo zijn dat je er niks aan kunt doen, en anders lekker oefenen )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:16

Wat super dat je zelf nog zo goed op de pony past!
Echt leuk dat jullie haar beiden kunnen rijden!
Rustig aan blijven doen, zodat ze meer balans gaat vinden en op eigen benen gaat lopen, de rest komt, als je het met rust blijft doen, vanzelf.

Ik vind het echt jammer dat ik niet op de onze kan rijden (foto's link onderschrift) :o

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:18

leuk paardje, grappige witte vlek op zijn rechterachterbeen. Nee ik vind je echt niet te groot! 1 vraagje: waarom rijd je met sporen? Dat vind ik erg jammer, verder leuk paardje

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 23:02

@chocobroodje ik rijd haar absoluut niet met sporen (denk dat je dit verkeerd ziet naja weet wel zeker :P ) Ze is van zichzelf al voorwaarts genoeg hoef maar iets drukk te geven en ze gaat al harder dus is totaal niet nodig ook.
@tat-jana ik vond het zadel ook wat groot lijken, maar ligt verdder wel super op haar ligt alleen wat 'hoger' zodat het mss groot lijkt ligt er mss aan dat het een dressuurzadel is, want met mn vz zadel ligt ie wat meer op de rug en komt ie over alsof ie echt 'op'de pony ligt als je snapt wat ik bedoel, verder zijn het dezelfde maten dus denk dat het daaraan ligt .
verder weer bedanktvoor al jullie reactie's!! erg leuk om te horen.
O,ja ik zal de buitenteugel er idd meer 'bij' pakken. bedankt voor de tip

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:08

ik heb zelf de vzh gehad en vondt dat echt een verschrikkelijk ding,, de dressuur vindt ik wel een net zadeltje :j ( zt ook lekker )
najah zolang het zadel goed ligt is het goed toch :)