Nouska @ inrijden

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirriejj

Berichten: 3609
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Nouska @ inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 18:06

Nouska is een nu 4,5 jarige merrie. Ze is altijd veel in handen geweest en daardoor erg braaf.

Nu heeft ze vorig jaar 2 keer aan de longe gelopen en hulpen waren toen al geen probleem, ook het zadel en hoofdstel heeft ze toen al eens opgehad met wandelen. Nu het dus weer opgepakt en ze doet het wonderbaarlijk goed!
Vandaag er voor de 2e keer op gereden ( had er al paar keer gewoon op gezeten dus dat kon ze al en geeft ze niks om ) , vorige keer zonder teugels gereden en me enkel aan het touw om de hals steun gezocht als het nodig was. Maar vandaag dus teugels eraan en wat contact proberen te zoeken, vondt het moeilijk om licht contact te houden dus soms hangen ze los en soms lijkt me of ik ze erg strak heb, nouska beweegt constant nog met haar hoofd.

Zelf ben ik helaas te groot en te zwaar voor nouska, dus ik zorg er nu enkel voor dat er een beetje een stuur en rem opzit. Heb op het moment contact met 2 verzorgstertjes van 13 jaar welke 140 groot zijn en er dus perfect oppassen! Maandag komen ze kennis maken en dan mogen hun nouska verder rijden. Heb het eerste begin niet aan hun over gelaten omdat ze net van de manege afkomen. Zodra er een rem opzit mogen ze nouska en der moeder rijden en ga dan ook opzoek naar een fijne lesgever voor hun.

Het zadel: Zag idd na een tijdje dat het erg na voren schoof, dus direct de ruitersport zaak gebeld en een nieuw zadel is besteld ( 16 inch KR neptunus ). Dus dit wordt na vandaag neit meer gebruikt.

Ook zag ik met afzadelen dat het touw om de nek een deel los was gegaan en dus een stuk loshing, nouska heeft hier zich gelukkig niks van aangetrokken, maar slordig van mezelf dat ik hier niet op heb gelet.


Heb er 10 min opgezeten, en toen weer afgezadeld, ze doet het zo super dat langer totaal niet nodig is. Zo blijft ze het werk leuk vinden.

Dus in het kort ;)
- nieuwe ruiter is onderweg
- nieuw zadel is onderweg
- hun krijgen dan ook les

vorige week een keer longeren:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

commentaar mag natuurlijk, maar lees wel eerst het stukje ervoor met uitleg :)

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Nouska @ inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:09

Wat een verschrikkelijk leuke pony zeg! :o

kimmert

Berichten: 632
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Nijbroek

Re: Nouska @ inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:12

Ik vind dat je er best op kunt rijden vind je niet te groot of zwaar, mischien dat het plaatje iets minder is maar het kan prima. de pony is nog jong dus zal nog wel breder en gespierder worden.

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:12

is de pony van jou??
zo ja, wat jammer dat je er te groot voor bent zeg. een prachtig beestje! denk er wel aan dat je vooruit kijkt en niet steeds naar je mooie pony.

mirriejj

Berichten: 3609
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 18:14

Dankjewel, is idd mijn eigen pony, ze is de dochter van mijn andere merrie :D

Zou misschien gaan maar heb toch liever een kleinere ruiter die haar lekker door kan gaan rijden ;) Is toch fijner voor haar.

kimmert

Berichten: 632
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Nijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:16

mirriejj schreef:
Dankjewel, is idd mijn eigen pony, ze is de dochter van mijn andere merrie :D

Zou misschien gaan maar heb toch liever een kleinere ruiter die haar lekker door kan gaan rijden ;) Is toch fijner voor haar.


Dat is waar, maar als je dr afentoe opstapt kan het zeker geen kwaad. Inderdaad mooie pony! Succes met inrijden.

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Re: Nouska @ inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:20

Leuke pony.
Ik vind het alleen bloedlink dat je rijd terwijl er een ander paard los loopt. Als die gaat rennen .....

mirriejj

Berichten: 3609
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Nouska @ inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 18:23

@ patsy lopen idd 2 pony's bij los. Misschien idd niet slim :) rijd de andere ook terwijl de rest losloopt, zijn ze dus gewent, daarbij is nouska rustiger als haar moeder in de buurt loopt.
Maar ik snapt je punt hoor!

mirriejj

Berichten: 3609
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Nouska @ inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 19:37

Verder niemand?

mimeslosydy
Berichten: 2600
Geregistreerd: 18-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:40

wat een lekker relaxte pony!
volgens mij heb je er ook een veel te groot schabrak op liggen ;)

mirriejj

Berichten: 3609
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Nouska @ inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 19:46

dankje ;) dekje is idd groot, komen met het nieuwe zadel ook wel wat nieuwe dekjes mee.