Zydnardi @ Work!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Zydnardi @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 19:35

Zydnardi is een 5 jarige schimmel merrie (kwpn) en het is mijn bijrijdpaard, de bedoeling is dat ik wedstrijden met haar gaat starten en zoals het nu gaat komt dat helemaal goed! :)
Er moet nog wel een hoop verbeterd worden maar daar werken we aan en hebben ook les, tips zijn altijd welkom! :)

Ziz en ik een week of 6 geleden..
Afbeelding

Nog 2 foto's van gisteren:
Afbeelding

Afbeelding

De foto's van vandaag!
Lekker een beetje losstappen.. ik zit wel een beetje raar. :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:+:
Afbeelding

Draf! :)
Afbeelding

Jammer van het sta-moment en ze valt een beetje naar binnen, allemaal van die dingen waar we nog hard op oefenen!
Afbeelding

Afbeelding

Verder weet ik dat ik goed op mijn houding moet letten, ben benieuwd naar jullie tips. :) Helaas geen galop foto's die waren allemaal super wazig...

:wave:
Afbeelding

tamaramt

Berichten: 7549
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:40

zadel ligt op sommige fotos te ver naar voren; de schouder ligt niet vrij
je zit is erg gespannen en houterig(sorry) probeer zelf meer ontspannen te zitten; wel recht maar niet als een plank; armen niet gestrekt houden maar een lichte knik erin
bekken kantelene
op sommige fotos heb je je handen overdreven naar voren en op sommige fotos heb je dandus helemaal geen contact met de mond; teugels zijn daar veels te los
op andere fotos werk je weer terug met je hand en ben je dus te streng
priveles lijkt me niet verkeerd en veel oefenen voordat je op wedstrijd gaat
het is wel een heel leuk paard dus met wat hulp komt het helemaal goed
succes ermee ;)

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 21:14

tamaramt schreef:
zadel ligt op sommige fotos te ver naar voren; de schouder ligt niet vrij
je zit is erg gespannen en houterig(sorry) probeer zelf meer ontspannen te zitten; wel recht maar niet als een plank; armen niet gestrekt houden maar een lichte knik erin
bekken kantelene
op sommige fotos heb je je handen overdreven naar voren en op sommige fotos heb je dandus helemaal geen contact met de mond; teugels zijn daar veels te los
op andere fotos werk je weer terug met je hand en ben je dus te streng
priveles lijkt me niet verkeerd en veel oefenen voordat je op wedstrijd gaat
het is wel een heel leuk paard dus met wat hulp komt het helemaal goed
succes ermee ;)


Het zadel ligt op elke foto hetzelfde... verder ben ik totaal niet gespannen maar kan op de foto zo lijken inderdaad, er zitten wel stukken tussen dat Ziz het even spannend vind en dat ik dan ook een beetje gespannen ga zitten. :j Verder heb je over mijn houding helemaal gelijk hoor!
Over de teugels... die zijn op de foto's van vandaag (met het lichtblauwe dekje) maar 1 keer slap en dat is echt een moment opname hoor want mijn instructrice vond het juist super van mijn teugels nu omdat ze ik voorheen wel wat slapper wilde omdat ze vrij gevoelig in de mond is.
Priveles heb ik dus al! :D
Dankjewel voor je tips!

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Zydnardi @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:19

Ik vind het een leuke schimmel!

astridelise

Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Elst overbetuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:19

Volgens mij hoef je alleen maar de teugels iets korter te nemen en meer naar voren kijken. Ik vind het er verder ontspannen uitzien. Leuke combi.

Corellaa

Berichten: 6380
Geregistreerd: 18-06-05

Re: Zydnardi @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:29

leuk beest!! heel anders zo met een groot paardje onder jou kontje zeg! :))
leuk man!
tot snel op concour :P

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Zydnardi @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:39

Leuke combi zijn jullie. Let wel op je binnenhand. Die trek je af en toe terug (doe ik zelf ook..).

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:20

Hahaha, ik moest echt 10x kijken voor ik zag dat jij het was! Wat is Eva gegroeid (en wit geworden) :D Onzin, hartstikke leuk paard Kimmy en het rijden ziet er prima uit! Is dit bij Reigershof achterin het straatje?

levine

Berichten: 1090
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:22

Let er op dat je je binnen hand niet te veel naar je toe haalt en je je buitenhand niet te veel toesteekt ;)

fienaaa

Berichten: 1355
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:24

Naar voren kijken... Is toch altijd het moeilijkst... Vind ik ook ! :D

femmiel2
Berichten: 103
Geregistreerd: 04-08-09

Re: Zydnardi @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:25

teugels wat korter,en naar voren kijken niet naar je oh zo mooie paard :D

Charaz

Berichten: 24342
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Zydnardi @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:26

Wat een ander gezicht jij op een 'echt' paard! Ik vind juist de foto's waarop je teugels langer zijn een fijn beeld geven, maar ik zal dan wel gek zijn.

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 22:37

Pollewoppy schreef:
Ik vind het een leuke schimmel!


Dankje!

astridelise schreef:
Volgens mij hoef je alleen maar de teugels iets korter te nemen en meer naar voren kijken. Ik vind het er verder ontspannen uitzien. Leuke combi.


Dankjewel! :)

Corellaa schreef:
leuk beest!! heel anders zo met een groot paardje onder jou kontje zeg! :))
leuk man!
tot snel op concour :P


Dankje Corel! :D

AnnemiekvM schreef:
Leuke combi zijn jullie. Let wel op je binnenhand. Die trek je af en toe terug (doe ik zelf ook..).


Bedankt voor de tip!

Mrijn schreef:
Hahaha, ik moest echt 10x kijken voor ik zag dat jij het was! Wat is Eva gegroeid (en wit geworden) :D Onzin, hartstikke leuk paard Kimmy en het rijden ziet er prima uit! Is dit bij Reigershof achterin het straatje?


Haha dankjewel! Tjalko is ook wel een stukje lichter geworden he.... ;)
Dit is inderdaad achterin het straatje. :j

levine schreef:
Let er op dat je je binnen hand niet te veel naar je toe haalt en je je buitenhand niet te veel toesteekt ;)


Doe ik! :)

fienaaa schreef:
Naar voren kijken... Is toch altijd het moeilijkst... Vind ik ook ! :D

Ik zie eigenlijk nu pas dat ik dus echt niet voor me uit kijk, toch eens meer naar voren kijken inderdaad. :+

femmiel2 schreef:
teugels wat korter,en naar voren kijken niet naar je oh zo mooie paard :D

Bedankt voor je tipje! ;)

Charaz schreef:
Wat een ander gezicht jij op een 'echt' paard! Ik vind juist de foto's waarop je teugels langer zijn een fijn beeld geven, maar ik zal dan wel gek zijn.


Ik moet zeggen dat het in het begin echt wennen was, natuurlijk wel wat groter gewend dan Eva maar niet echt een joekel als deze (1.73) maar dat was maar een paar keer en had er al geen erg meer in.
Ja op sommige foto's vind ik het ook wel fijner inderdaad.
Ze vind het echt niet fijn als je haar te kort neemt dan gaat ze haar hoofd in de lucht gooien en een beetje huppelen, laat ik haar dan net iets langer loopt ze gewoon veel fijner (wordt ze ook niet kort in de hals en kropt ze zich niet op) en kan haar als ik eenmaal lekker aan het rijden ben wel met de ''normale'' lengte rijden maar ze moet het gewoon allemaal nog een beetje leren en ik ook! :)
Gaat vast wel goedkomen, bedankt voor de tips allemaal! :D

Valentijn

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Oudenbosch [NB]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:25

Hieeh Ziz en jij zijn echt leuk samen :D
Ik moet dr maar eens in het echt komen bewonderen.
Vind trouwens de foto's van vandaag het fijnste, leuk dekje ook, die staat bij Eve ook leuk!

Zo'n joekel kan jij trouwens goed hebben, echt leuk!

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:37

Ik vind het eerlijk gezegd juist een fijn beeld geven dat de teugels niet enorm strak getrokken zijn. Zeker omdat ik me kan herinneren dat ik wel eens gezegd heb dat ik je te streng vond met je handen ;)

Verder vind ik het er écht niet slecht uitzien, zeker niet na zo'n korte tijd. Volgens mij heeft ze ook een erg fijne draf, of niet?
En ik zei het al, maar het staat je erg goed dit maatje! :j

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 17:21

Valentijn schreef:
Hieeh Ziz en jij zijn echt leuk samen :D
Ik moet dr maar eens in het echt komen bewonderen.
Vind trouwens de foto's van vandaag het fijnste, leuk dekje ook, die staat bij Eve ook leuk!

Zo'n joekel kan jij trouwens goed hebben, echt leuk!


Ja, moet je zeker snel doen Maat! :D
Dankjewel!

Ymke schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd juist een fijn beeld geven dat de teugels niet enorm strak getrokken zijn. Zeker omdat ik me kan herinneren dat ik wel eens gezegd heb dat ik je te streng vond met je handen ;)

Verder vind ik het er écht niet slecht uitzien, zeker niet na zo'n korte tijd. Volgens mij heeft ze ook een erg fijne draf, of niet?
En ik zei het al, maar het staat je erg goed dit maatje! :j


Klopt Ym, ik ben snel te streng met mijn hand maar bij haar hoef ik dat dus niet te doen want dat pikt ze niet hihi, wel goed voor mij! :P
Dankje en kom maar snel lang! :D

aafjes

Berichten: 55
Geregistreerd: 16-07-08

Re: Zydnardi @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:23

Leuke combinatie. Jullie zullen in de ring opvallen. Blijf rustig met je hand, zodat de aanleuning eerlijk blijft. Mooi hoor!!

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 20:19

aafjes schreef:
Leuke combinatie. Jullie zullen in de ring opvallen. Blijf rustig met je hand, zodat de aanleuning eerlijk blijft. Mooi hoor!!


Ik zal erop letten, bedankt! :o