Uckfield aan het werk

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 06:18

Ha Patty :wave:
Wauw, die foto's zijn mooi geworden!
Ik ben heel benieuwd naar de foto's van Urbientje en Co.

Tot vandaag of morgen.

boemel

Berichten: 8535
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 08:11

Zo jouw paard is flink vooruitgegaan vergeleken met de foto's die ik voorheen van jullie zag. Het oogt vriendelijker, voorwaartser en gemakkelijker.

Misschien is het niet zo maar je paard oogt nog wel wat strak in de rug en lijkt soms wat hangerig. Probeer af te wisselen met wat halsstrekken en wat rek/strek oefeningen voorz'n lijf. (links/ rechts in buigen, tempowisselingen).

Maar de foto's zien er zeker goed uit! Succes.

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Uckfield aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 17:58

beter dan het vorige topic zeker! minder spanning en hij is ietwat losser,ik heb nog steeds een beetje het idee dat hij erg stijf is :)

00peetje00
Berichten: 2326
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Uckfield aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:05

Ik vind het er ook veel beter uitzien als het vorige topic. Ik vindt het er lekker ontspannen uitzien. Je hebt echt een prachtig paard!!

s_spikker
Berichten: 359
Geregistreerd: 04-08-09

Re: Uckfield aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:10

Ik vind het er eigenlijk niet heel ontspannen uit zien.
Zie een paard dat zijn rug vast zet en protest, met namen te zien aan de houding en het zwiepen met de staart, Heeft je paard misschien last van zijn rug , is hij al eens nagekeken ?
Want dit is echt zonden van zo'n leuk paard.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58056
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Uckfield aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:46

Het ziet er al een stuk mooier uit dan het vorige topic, maar nog steeds houd ze zich vast in haar bekken heb ik het idee... Ik weet dat je daar hard mee aan het werk bent dus ik kan alleen maar zeggen: super mooie foto's! +:)+ Helpt het eigenlijk om Uck wat bij te voeren? Ze ziet er niet armoedig uit oid (ik ben misschien gewoon wat rondere paarden gewend :') maar wat dikker zou niet misstaan! :)

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: Uckfield aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:06

gevonden!

leuke foto's! idd beter als de bok/wisselfoto's van laatst.

maaruhhh waarom rij je in de wei als we ook een mightygrote buitenbak hebben?

mariskalaan
Berichten: 843
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Uckfield aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:52

Jeetje, het is bijna een kopie van mijn verzorgpaard.
Ze lijken wel erg veel op elkaar

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Uckfield aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:45

Wohw, die ziet er echt super uit zeg! +:)+
Kan van een vorig topic nog wel herinneren dat ze wat schraal was, maar ze ziet er nu echt toppie uit! :D
Ik vind jou altijd heel netjes rijden en ook dit keer ziet het er weer netjes uit! Af en toe wat spanning zo te zien, maar jullie gaan zeker de goede kant op :D

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Uckfield aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:00

't ziet er echt veel beter uit als het vorige topic.
Klopt het dan Uckfield graag in haar eigen houding wil lopen?
Als dat zo is, dan kun je het beste haar op verschillende hoogtes laten lopen, zodat ze niet in haar eigen houding blijft lopen.
Nog veel succes! :)

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:45

Weet je, ik zou zo graag eens plaatjes willen zien van dit paard dat ze lang en laag loopt. Een keer een echt ontspannen beeld. En ik denk ook dat je heel veel op die manier moet gaan rijden.

Heb je de DA er al bijgehad voor een bloedtest? Is er nog iets uitgekomen waar je wat mee kunt?

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Uckfield aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:00

Ik zie helaas nog steeds een zeer gespannen paard wat niet ontspannen kan en niet tevreden is.

Erg jammer.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58056
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:08

maikeltje: Uckfield kan héél goed lang en laag lopen, dat is het probleem zo'n beetje (en daarmee beantwoord ik jouw vraag ook een beetje Watch_Me) maar van het moment dat je haar uit haar houding haalt komt ze in protest. Niet zozeer van pijn, maar dat wil ze niet en dan word het een échte merrie, humeurig en eigenzinnig. ;) Als Patty foto's plaatse waar ze enkel lang en laag liep, zou niemand wat zeggen. Uck stelt je als het ware voor een "keuze". "Jij laat me lang en laag en makkelijk en ik ben braaf, of je haalt me uit mijn houding en ik zorg dat je je bedenkt". Dat is iig hoe ik haar ervaren heb. :) Ik zeg niet dat Uck gemeen is want dat is ze absoluut niet, maar ze is ook beslist niet het meest werkwillige paard dat er op de wereld rond loopt, ze wil voor je lopen en ze blijft ook echt gaan, maar wel op haar voorwaarden... En ik vrees dat dat de reden is waarom ze, voor Patty haar kocht, aan de kant gezet is, en waar Patty nu ook tegen aan loopt... Zo lang Uck "opgebouwd" word, en dus lang en laag mag, is ze braaf, maar vraag je meer van haar dan wil ze niet meer, en dan voel je ook echt dat die kop er gewoon op gaat..

Ik vind dat er al een hoop verbeterd is tussen Patty en Uckfield, ondanks haar vorige topic zie ik hier weer de plaatjes waar ik een tijdje terug verbaast over was. Kortom: terug op de goede weg. Ik vrees Patty, dat het met Uckfield een kwestie is van goed blijven luisteren... "wanneer heeft ze pijn en begeleiding nodig en wanneer speelt ze met mijn voeten omdat ze niet wil". Sorry dat ik me moei overigens. Als je dat niet leuk vind moet je het me effe laten weten! :)

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Re: Uckfield aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:20

Wat een verschil met je vorige topic. Je paard loopt nu veel ontspannender. Ik zag toen een gespannen en zuur paard, maar je bent nu een heel stuk vooruit gegaan. Wel zie ik dat ze zich toch nog wat vasthoudt als je wat meer bovenin wilt rijden, maar ik ga er vanuit dat dit ook vanzelf beter gaat.
Je bent goed bezig, succes.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:44

@ phara, dat is het 'm nou juist. Die plaatjes laat ze nooit zien. Dat zou ik dan weleens graag willen zien, misschien dat je van zulke foto's meer kunt zeggen dan van deze waarvan ik vind dat ik altijd hetzelfde zie: een paard in een houding met een gespannen bovenlijn.

onley

Berichten: 9274
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: waldfeucht-bocket(duitsland)

Re: Uckfield aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:53

ze komt mij best geiriteerd over (de merrie) als ik zo het verhaal van phara lees durf ik bijna te zweren dat ze over mijn ruin praat.
haal hem niet uit zijn houding dan blijft die braaf, haal je hem daaruit zul je het bezuren.
maar goed ik vind het in ieder geval weer iets beter uit zien dan de vorige x

ik zou zoals al gezegd aans aan de slag gaan met buig oefeningen daar worden nog losser van.
en wat meer kilo's mistaan haar zeker niet vind haar namelijk erg schraal

Kamy

Berichten: 1428
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:13

maikeltje schreef:
@ phara, dat is het 'm nou juist. Die plaatjes laat ze nooit zien. Dat zou ik dan weleens graag willen zien, misschien dat je van zulke foto's meer kunt zeggen dan van deze waarvan ik vind dat ik altijd hetzelfde zie: een paard in een houding met een gespannen bovenlijn.


Als je Uck haar zin geeft, kan ze dan wel los en ontspannen door het lijf lopen? Alle foto's lijken namelijk inderdaad erg op elkaar. De ene serie ziet er wat beter uit dan de andere, maar het is nooit dat je echt ziet dat het paard losser wordt..... In werkelijkheid is dat misschien wel zo, maar voor ons met foto's op internet niet. Ze is veel te strak en houterig. Elke keer weer.... Net of het plaatje niet klopt...
Als dat paard niet goed in elkaar zit, verrereden is, of geestelijk niet lekker in der vel zit, kan ze ook nooit ontspannen gaan lopen. En het zure gedrag kan daar ook heel goed gevolg van zijn. Ken zelf een voorbeeld van een giga zuurpruim die niet te rijden was. Maar na een intensieve fysiobehandeling veranderde het dier compleet!
Merries kunnen gruwelijk zijn, maar bij Uck zie je eigenlijk altijd een zuurpruimpje... jammer, want het is een mooi paard!
Patty, je volgt een hyppische opleiding, je komt met Uck op heel veel plaatsen. Ik neem aan dat best veel mensen die flink wat ervaring met paarden, Uck hebben zien lopen. Wat zeggen die ervan? Is het echt het karakter van Uck? Of is er niet meer (lichamelijk) aan de hand?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58056
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Uckfield aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:20

Ik vind dat het op de foto's iig stijver toont dan ze in werkelijkheid is. :) Zeker als je er op zit voelt ze heel anders, ze is moeilijk met haar buiging maar je kan niet zeggen dat het een plank is. :) Ook haar draven lijkt een stuk losser irl dan op foto vind ik persoonlijk.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:30

Maar ook op haar filmpjes zie ik geen los paard, vandaar dat ik zo graag eens foto's of filmpjes zou willen zien van hoe ze loopt wanneer ze laag loopt en haar rug gebruikt. Als het zo is dat ze op deze manier wel ontspant dan kan er ook vandaaruit gewerkt worden. Lijkt me voor het paard beter dan met een gespannen bovenlijn te moeten lopen. Want op die manier komt ze steeds vaster te zitten.

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:49

Patty is wel heel stoer om toch gewoon weer foto's te plaatsen! :D
Dit ziet er alweer iets beter uit, maar ook ik zie toch nog veel spanning. Er zijn al erg veel tips weer gegeven, maar echt...Uck heeft veeeeel beter gelopen. In je profiel staan hele mooie/ gave plaatjes...waar is dat gevoel gebleven wat je toen had?
Wellicht is er toch wat mis in het lijf, hetzij spieren of iets anders. Ik zou toch nog eens overwegen om dit grondig uit te zoeken. Ook wordt er gezegd in het topic door bekenden van jou, dat ze bovenin gaat protesteren en met lang en laag niet.
Weet je dat zeker dat dat met merrie koppigheid te maken heeft, want in je profiel heb je een aantal foto's die toch echt wel fijn tonen zonder protest....het KAN dus wel zonder protest, lijkt mij dan. Waarom dan nu niet meer...en dat moet je gaan uitzoeken ;)

Je doet je best meid, dat zie ik in alles, het komt wel weer goed, maar luister echt naar je paard. Succes!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:53

Ik vind dit (sorry Patty..even uit je profiel gepikt! :D )
er toch echt veel rustiger uitzien, staart is rustig, mooi achterbeen, achter je zadel bolt ze, oren hangen lekker relaxed opzij :D

Afbeelding
Verder zou ik je toch nog een tip willen geven, het zadel ligt niet helemaal lekker, lijkt het..ik zou het iets naar achter leggen dat de schouder ook meer ruimte krijgt. :)

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:58

Wilawander schreef:
Ik zie helaas nog steeds een zeer gespannen paard wat niet ontspannen kan en niet tevreden is.

Erg jammer.


Dit is niet echt nuttig commentaar of wel? Geef Patty dan ook tips en opbouwend commentaar zodat ze er aan kan werken.

Patty, ik denk dat er veel mensen zijn die je in het vorige topic en dit topic veel tips en goed commentaar geven! Ik ken je, je gaat er mee aan de slag. Ze heeft blijkbaar toch dat papa karakter he. Kom je zondag nog naar de Limburgse kijken? Dan mag Uck der halfzus aan de slag.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:03

xx_Horsiex schreef:
Wilawander schreef:
Ik zie helaas nog steeds een zeer gespannen paard wat niet ontspannen kan en niet tevreden is.

Erg jammer.


Dit is niet echt nuttig commentaar of wel? Geef Patty dan ook tips en opbouwend commentaar zodat ze er aan kan werken.

Patty, ik denk dat er veel mensen zijn die je in het vorige topic en dit topic veel tips en goed commentaar geven! Ik ken je, je gaat er mee aan de slag. Ze heeft blijkbaar toch dat papa karakter he. Kom je zondag nog naar de Limburgse kijken? Dan mag Uck der halfzus aan de slag.


Dat hadt ik al gegeven in het vorige topic. ;) Vondt het niet nodig me verder te herhalen.

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:04

klomp schreef:
Ik vind dit (sorry Patty..even uit je profiel gepikt! :D )
er toch echt veel rustiger uitzien, staart is rustig, mooi achterbeen, achter je zadel bolt ze, oren hangen lekker relaxed opzij :D

**foto**

Verder zou ik je toch nog een tip willen geven, het zadel ligt niet helemaal lekker, lijkt het..ik zou het iets naar achter leggen dat de schouder ook meer ruimte krijgt. :)


:P maar .. dáár is het winter :Y) dus geen vliegen..
ik heb het ook hoor, pff.. nu in de winter heb ik meer aandacht dan nu in de zomer.. :+

Vind dit er wel veel beter uitzien als het vorige topic.. met de filmpjes was dat toch? Dat je wissels aan het oefenen was..