Omar @work (M1)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_BlackPearl_

Omar @work (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 16:05

Heeyy!!
Na bijna een half jaar is hier dan weer een topic van Omar en mij! Een jaar geleden kreeg ik Omar, en in januari gingen we starten in de L1, na 13 winstpunten gehaald te hebben in de L1, 17 in de L2, hebben we net ons M1 debuut gehad (vorige week zaterdag), waarbij de met beide proeven een winstpuntje binnen wisten te halen, hierdoor zijn we nu dus al M1+2!
Omar is trouwens een KWPN’er met ¼ arabier (D-Day X Apollo van Heel ox) van maar 1.53m hoog, hij is nu al 13jaartjes oud en het is nogal een stresskip... Vandaag ging het rijden niet helemaal super goed, maar wel redelijk :) De foto's staan trouwens wel doorelkaar... En van het losrijden zijn geen foto's

Mijn commentaar: tenen naar binnen, voor me kijken (tjaa, ik vind Omar altijd mooier om naar te kijken O:) ), traver soms net iets te ver, soms wat meer achterover zitten, handen op zelfde hoogte houden (soms lijkt het trouwens alsof ik heel hard trek, maar dit is niet zo...)

Het is niet verplicht om commentaar te geven, maar het mag wel natuurlijk :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
http://i31.tinypic.com/2dkya79.jpg

5.
Afbeelding

6.
http://i29.tinypic.com/24nky3c.jpg

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16.
http://i30.tinypic.com/21dqwrt.jpg

17.
http://i25.tinypic.com/2psiyo2.jpg

18.
Afbeelding

19.
Afbeelding
:+: mn topper :+:

Ik heb trouwens ook nog best wel moeite met het goed blijven zitten onder de middendraf...(met doorzitten) Ik word dan zowat gelanceerd :+ het word al iets beter, maar als iemand tips heeft hoor ik het graag :)

Dominique_96

Re: Omar @work (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:08

Ziet er goed uit!
Hele leuke pony!

Wat betreft het doorzitten;
Misschien kun je zitlessen nemen, of eens zonder beugels doorzitten. ;)

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:12

Je bent wel heel streng met je handen vind ik. Je pony loopt in mijn ogen erg gespannen en niet nageeflijk. Ik vind enkel foto 4 een mooier beeld geven.. Op de eerste drie foto trek je hem achter de loodlijn en op foto 11 en 12 doe je iets raars met je rechterhand...

Ik denk dat jij veeeeel meer met je benen moet gaan rijden en je pony vooraan met rust laten. :)

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:14

Leuk paardje heb je :) Je geeft zelf al aan wat er verbeterd moet worden, idd voor je kijken en niet naar beneden (is lastig, heb zelf dit probleem ook). Verder zeg je dat je niet hard aan de teugels trekt, maar idd op de foto's lijkt dit zeker zo.... Gaaf hoofdstel trouwens!

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:17

WAUW! :):)
gaaat goed zo!
Je weet zelf waar je aan moet werken dus daar ga ik niets meer van zeggen! ;)
Nog veel succes, ziet er leuk uit, ga zo door! +:)+

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:19

Ik vind het er ook niet zo heel fijn uitzien. Ik vind hem niet ontspannen lopen, en ik heb wel het idee dat je veel trekt. Zeg niet dat het ook zo ís want je geeft zelf aan dat je dat zelf niet vindt ;) Handen netjes rechtop houden en wat meer dragen, en je benen soms net wat meer naar achteren leggen heb ik het idee. En ik vind het hartstikke meevallen met het naar beneden kijken hoor :) En je hebt echt een mooi beest onder je kont!

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:20

Leuke pony hoor! Af en toe gaan je handen en je ellebogen wel erg naar buiten. Hou ze wat meer bij elkaar. Je binnenhand vind ik af en toe wat streng, waardoor je pony soms achter de loodlijn loopt met zijn hoofd. het zijn natuurlijk momentopnames, maar op foto 11 en 12 lijkt me de houding van je hand echt niet prettig rijden ;)

Probeer hem wat meer met je zit te rijden zodat hij ontspannen in je hand valt. Succes!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:20

Mooie foto's weer Birgit!
Hij lijkt inderdaad wat gespannen, maarja, dat is stresskippie Omar :P .
Je weet vast zelf goed genoeg waar je aan moet werken, ik weet zeker dat alles helemaal goed komt.
Heel veel succes, en op naar de Z!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:23

Knappe Omar :) Denken om je linkerhand dame, verder ziet het er fijn uit voor Omar hoor. Jullie komen er wel. Iets minder strak in je handen worden, vind Omar helemaal niet gespannen trouwens. Was hij ook helemaal niet vanochtend

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 16:24

bedankt iedereen :)

XxFristixX : zonder beugels kan op hem helaas niet, hij heeft een best gevoelige rug..

Mallodie: het ziet er misschien gespannen uit, maar zo liep hij vandaag niet, en dat streng zijn van mijn handen ziet er op de foto ook veel erger uit want ik ben dit niet... trouwens, nu ze het zegt zie ik het ook op 11 en 12, ik kantel daar mijn hand :+ daar zal ik eens heel goed op gaan letten :Y)

[edit:] het ziet er trouwens ook wat gespannender uit door mijn handen, ik hou mijn handen soms namelijk nogal vreemd :+ hierdoor ziet het eruit alsof ik heel straks vast hou (en ik heb mn ene vinger er altijd dubbel over :') ) maar ik zie ook op die ene foto dat ik daar wel iets te veel trek, dus ik zal er goed om denken :)
Laatst bijgewerkt door _BlackPearl_ op 06-08-09 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 16:26

Jeanneee_ schreef:
Knappe Omar :) Denken om je linkerhand dame, verder ziet het er fijn uit voor Omar hoor. Jullie komen er wel. Iets minder strak in je handen worden, vind Omar helemaal niet gespannen trouwens. Was hij ook helemaal niet vanochtend

Jaja, die linkerhand is lastig :o En klopt, ik vond het vanmorgen juist ook niet gespannen
(trouwens voor de rest: Jeanneee_ is mn zus, en heeft vanmorgen de foto's genomen ;) )

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:37

leuk beesie :)
ik vind wel dat je hem meer bij elkaar mag rijden, zeker voor de M1. De achterhand mag er echt meer bijkomen en als je hem er achter goed bij hebt kun je hem voren ook wat hoger instellen. Ik vind hem op de foto's erg achter de loodlijn lopen.
Verder een heel groot punt zijn je handen ! Misschien vervelend om te horen maar hier moet je echt aan werken !
op geen enkele foto is een ontspannen, rechtopstaande gesloten vuist te zien. Bv, op foto 8 t/m 10 zet je je handen vast op het zadel, en foto 11 en 12... dat ziet er ook echt niet fijn uit. Je zult zien als je zelf soepeler in je handen en polsen bent en ontspannen, dat je pony ook veel fijner gaat lopen, dan stoor je hem ook niet in de bewegingen.
En af en toe letten op je tenen, op sommige foto's draai je ze naar buiten.

Dit is niet om je af te zeiken, maar zijn gewoon punten die imo aandacht verdienen. Die heeft iedereen. ;)
Heel veel succes verder ! :)

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 16:44

Ik zal goed gaan letten op mn handen, maar nogmaals ziet het er hier echt veel erger uit als dat het is... Maar ik zal er goed op letten ;) Heel erg bedankt voor het commentaar enzo :) En ik snap natuurlijk dat het niet is om af te zeiken, ik vind commentaar alleen maar handig om dan er nog een punt bij te hebben om goed op te letten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:47

Ik vind jullie een hele leuke combinatie. :)
Zoals de anderen ookal zeiden op je handen letten, en op je tenen ! O:)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:33

Jullie zijn echt een super leuke combi :+:

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 18:18

Bedankt Lindi en Kirsten!!

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:37

leuk paard! maar kan ook niet anders met die naam.. ik hoop ook ooit zo te rijden met 'mijn' Omar

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:44

Mooie foto's,

ziet er leuk en ontspannend uit.

Af en toe je handen zet je een beetje vast bij het galoperen maar kan ook momentopname zijn uiteraard.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:51

Heel gaaf Birgit!
Er wordt al commentaar genoeg gegeven, dat heb ik niet meer. Heel veel succes!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 21:05

bedankt!

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:12

Wat is Omar toch een lekkerding Birgit! :+:
Op een paar foto's vind ik hem wat diep lopen en verder tonen je handen/armen af en toe wat gespannen, verder ziet het er netjes uit. Succes met je topper, jullie komen er wel *D

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:17

erg leuk paardje zeg!! Mooie kleur ook ;)

Heb je op foto 12 nu je teugels kruislings vast?dus rechterteugel in linkerhand en andersom?
En op sommige fotos heb je de teugels wat apart vast, niet tussen pink en ringvinger maar tussen duim en wijsvinger bijvoorbeeld. ;) Als je ietsjes op je ahnden let is het plaatje nog fijner, maar jullie zijn zeker een hele leuke combi! Veel succes straks in het Z he ;)

sgwrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:23

leuk paardje!
over je doorzit probleem, ik heb dit ook bij mijn nieuwe paard, mijn instructie zegt dat je dan moet mee bewegen met je heupen, dus met je heupen van links naar rechts gaan. bij mij helpt dit vrij goed en je zit je paard der ook niet mee in de weg, dus je zou het eens kunnen proberen! ;)

Gittii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:31

Mooi paardje :)
Ziet er erg netjes uit
x

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:59

Ik vind het er goed uit zien hoor Birgit :)
commentaar heb ik niet echt en het meeste is al gegeven.
Jullie zijn echt een superleuke combinatie :+: