Erg riskant hier op bokt, maar toch komen hier foto's van deze knappe merrie
Even toelichting over Kitty: Kitty is een D-pony van 3 jaar. Het is niet mijn eigen pony, maar een pony die ik voor iemand anders opleer als dank voor zijn goede zorg voor onze paarden. Op de foto's zit ik er voor de 5de keer op. Ze wordt nu 2x in de week gereden van telkens zo'n 20 minuten en ik ben ergens begin juli met haar begonnen. Midden september eindigt mijn vakantie, en dan gaat Kitty weer een jaar het land op, zodat ze volgende zomer terug opgepakt kan worden. (door iemand anders bij voorkeur) Met het rijden concentreren we ons op het voorwaartse en het op eigen benen lopen. Ik heb afwisselend contact en geen contact met haar mond. Waar dat hoofd blijft tijdens het lopen, kan me nu echt niks schelen... zolang ze maar op eigen benen loopt en mijn hand niet of weinig nodig heeft. Kitty is een heel eerlijke pony en ik ben eerlijk, maar consequent met haar.
Er zit nu een redelijk betrouwbare rem en stuur op, en die zijn nodig om naar het bos te gaan. Als de hitte hier een beetje over is, gaan we het wekelijks 2x rijden in de wei vervangen voor 1x rijden in de wei en 1x in het bos, wat m.i. enorm belangrijk is voor een jonge pony.
Kitty heeft overigens zomerexceem, wat op enkele foto's duidelijk zichtbaar is. Erg jammer van zo'n mooie pony, maar ik kan en mag er helaas niets aan doen, aangezien het niet mijn pony is.
en dan hier de foto's
Kitty's koppie

rustig rond stappen

meer ontspanning

contact opzoeken met mond

drafje

halthouden en ze staat al in rust

galopje, alle foto's zijn van de rechtergalop.. Linkerkant is zijn beste kant, maar daar helaas geen foto's van..

en we draven nog wat uit...

Álle commentaar, opmerkingen, bedenkingen en tips zijn méér dan welkom!!!!!!!!
Bedankt voor het kijken

!
)