Samen met mijn vriendin Christien, en tevens bokkers MarijeR + papa, hun 2 jaarlingen en Kaisa als prof fotograve waren we op de MHCE International Show Denmark te vinden!
De MHCE staat voor Miniature Horse Club Europe en zijn organiseren erg leuke shows speciaal voor Amerikaanse mini paarden, maar hebben ook klasses voor non-amerikaantjes en klasses voor beide (Open).
Pluk en ik hebben meegedaan aan de non-AMHA Halter, daar wordt het paard op bouw-uitstraling beoordeeld.
Hier moeten we recht op de Judge aanlopen zodat hij kan zien hoe Plukkie loopt

Het opstellen en showen:

We genoten er van

Pluk verdiende bij de Halter een 2e plaats! Van de 4 junior hengstjes.
Ook had ik Pluk ingeschreven voor de Liberty Open. Tijdens de Liberty is het de bedoeling dat je paardje los rent in de bak, alle gangen laat zien, beide kanten op. Je kiest ook een mooi muziekje uit die geduurende 1.5 minuten gedraaid wordt. Wanneer de muziek ophoudt heb je 1.5 minuut de tijd je paard te pakken. Het paard wordt het zwaarts op het "showen" en de gangen beoordeeld, maar ook vor de muziek en het vangen zijn punten te verdienen.
Nou, hij mag lossssssssssssss!

Hij heeft ONWIJS gaaf geshowd! Zelfs Christien en ik hadden hem nooit ZO mooi zien lopen

Nou, toen de muziek stopte kreeg ik Pluk niet een twee drie te pakken!

En das maar goed ook, want van de 12 geshowde paardjes (inclusief dure Amerikaantjes

Trots, trots, trots ben ik op hem

Nou, weer had ie even pauze en natuurlijk kon ie het iet laten bij de mooiste meisjes van de show te flirten..

Als laatste hadden we nog de Open Halter Obstacle te gaan! Das net zoiets als In Hand Trail bij de wedstren sport. Het is het afleggen van een parcours met allerlei hindernissen, aan de hand. We hadden thuis al wel een en ander geopefend, achterwaarts en een bruggetje over enzo

Het parcours bestond uit Slalom, een knap blauwe zeil over lopen:

2 hindernissen nemen aan de hand

Verder nog achterwaarts aan de hand, zonder het paard aan te raken uiteraard

En halthouden met de voorbenen in een hoepel, dan, zonder paard los te laten, of uit de hoepel te laten stappen, een paraplu uit de emmer nemen, openen, sluiten en terug in de emmer zetten.

Daarna in draf tussen twee balken door de bak verlaten!
Nou, dat ging ZO goed dat we gewoon 2e werden! Van de 6 paardjes!! Weer ikke trots trots trots!

De volgende dag heeft bokker Kaisa ons nog getrakteerd op een mooie foto shoot op een heuvel met een prachtige brug waarover we gekomen waren op achtergrond. Deze foto reportage zou eigenlijk zijn eigen topic hebben moeten, zoveel mooie zitten erbij

Nou, het was een SUPER gaaf weekend, mede dankzij de organisatie van de show, de gezellige Hollanders (allemaal ZEER succesvol!!) en met name Christien die me geholpen heeft, want zo'n weekend weg met mijn spierziekte breekt best op

Maar natuurlijk ook mijn man, pa en ma die thuis dan de boel in de running houden en uiteraard was het lang zo leuk niet geweest zonder Pluk zelf