Babel knalt eruit in het geel :)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Babel knalt eruit in het geel :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:37

Ben al een tijdje aan het meelezen -ik lees overigens al je topics- maar wil toch wel even reageren. Ten eerste wát een kwijlset :+: echt super mooi! Het lijkt me wel lastig met een heel voorwaarts paard om 'm goed van voren op te kunnen vangen als je paard achter de teugel kruipt. Mijn jonkie is net andersom: die gaat eerder traag lopen wanneer ik hem probeer toe te staan, dus dat is makkelijker voorwaarts naar m'n hand toerijden als ik het zo goed zeg :o Ik vind hem echt groot aandoen, hoe groot is ie eigenlijk nu?
Verder vind ik Babel een heel leuk paard, heel fijn dat ie zo erg braaf is.

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Re: Babel knalt eruit in het geel :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:37

Braaf? Dan vergeten we die keer dat hij de bak uitrende maar even :')
En dat hij de bomen meenam ook. _O-

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Babel knalt eruit in het geel :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:41

Hihi achja het is nog een jonkie. Mijne is over het algemeen ook erg braaf, maar is er wel 1x vandoor gegaan toen ik er net op zat (eum en dus nog niet m'n beugel had te pakken en nog niet had aangesingeld :') ) en 1x gaf ie een rodeosessie weg.

Als het daarbij blijft bij 'n keertje de bak uitrennen dan valt ie wat mij betreft toch wel in de categorie erg braaf :P

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Babel knalt eruit in het geel :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 15:08

Haha ja hij kan soms wel even draken, maar ik lach er altijd maar om achteraf. Op het moment zelf even streng zijn, maar ondertussen moet ik mn lachen in houden.
Hij is trouwens maar ongeveer 1.60m!
Zelf ben ik ook niet zo groot, dus misschien dat dat scheelt?

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Re: Babel knalt eruit in het geel :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:10

' en nu is het afgelopen met dat gedonder! '

_O-


Sorry, ik hou al op. :')

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:53

Allereerst, beeeeldschoon paard heb je!

Wat ik zo op de foto's zie is dat hij het stukje net voor het schouderblad vasthoudt en zijn schoft daarbij naar beneden drukt. Hij zou zijn rug dus meer moeten gaan opbollen(stel jezelf voor met een zware rugzak op, die draag je lekkerder als je je rug opbolt tegen het gewicht aan en als je met een holle rug zou lopen krijg je al snel een minder fijn gevoel).

Je zegt dat hij achter de teugel kruipt, op de laatste foto is dat ook te zien, en ook in die houding drukt hij de boel weg ipv dat hij zijn rug opbolt en het gewicht kan dragen.

Ik zou hem dus iets ronder instellen dan op je bovenste foto's, en vandaar uit hem steeds weer de teugels verlengen en hem wegduwen naar voren/beneden, zodat hij zijn hals gaat laten deinen en zijn rugspieren aan moet gaan spannen. In een ontspannen houding zodat ook het achterbeen nog beter door kan treden. Hij heeft al supermooie gangen maar ik denk dat je niet wilt weten wat je ziet als je hem goed aan het werk krijgt in een betere houding! Dat uitschuiven is moeilijk als hij graag opkrult maar daar kan ik je bij helpen als je dat wil. het is wel beter voor hem in ieder geval, dat hij dat leert.

Is Zeist in de buurt van Alkmaar of Santpoort-Noord toevallig? Santpoort daar ben ik a.s. zondag om les te geven, en er zijn nog twee plekken vrij voor zover ik weet.

Verder zit je er superkeurig op en rij je hem heel netjes. Hij moet alleen nog de nodige spieren op gaan bouwen om nog beter te gaan lopen. Hij zou in een houding moeten lopen die de gehele halsspier tot IN het schouderblad laat opbollen. Dan gaat zijn hals ook enorm ontwikkelen en zijn schoft ook.

Hoop dat ik je pb nu een beetje beantwoord heb :D

deniece

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:59

Leuk paard en zo te zien is hij fijn te rijden. Dat hij voorwaarts is, is alleen maar fijn :)

Op het ene plaatje vind ik het er fijn en ontspannen uit zien, en op andere plaatjes zie je dat er spanning is. Dat is niet zo raar met zo'n jong paard. Probeer tussen door tijdens het draven vaak even 2 voltes hals strekken, echt even helemaal lang en laag en als hij daar dan fijn loopt weer langzaam oppakken zodat hij over zijn rug blijft uiteindelijk. Veel belonen als hij het goed doet.

Komt helemaal goed met jullie :) Ben benieuwd hoe het er over een paar maandjes uitziet!

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 19:40

Thnx voor alle tips!
Noor, ik zou heel graag langskomen maar Alkmaar is behoorlijk uit de richting en ik ga vrijdag op vakantie naar Italie :)
Ook leuk dus ;) Maar ik wil daarna graag eens afspreken met je!
Ik vind zelf inderdaad ook dat hij mij meer moet gaan dragen, op het moment is loslaten aan de rechterkant ook heel moeilijk. Hij pakt zijn bit vast, zodat mijn hulp niet door komt. Stel dat ik op de rechterhand rij is het dus onmogelijk om af te wenden, hij negeert mijn been, pakt zijn bit vast en gaat dan rennen. Probeer hem nu dus daarin terug te nemen, desnoods stil te zetten en dan alsnog naar rechts te gaan, in stap.

Deniece, ik zou graag twee voltes hals strekken tussen door doen, maar Babel is nu zo aan het uit proberen dat ik nog geen volte kan rijden met mijn teugels op maat, omdat hij dan zijn bit pakt en naar links gaat als ik rechts wil en andersom.
Voltes rij ik op het moment dus alleen als ik voel dat hij loslaat, anders kan ik er wel aan beginnen maar weet ik van te voren dat hij weer gaat winnen en dat wil ik natuurlijk voorkomen.
Maar ik snap je tip helemaal, hoop dat ik dat over een tijdje zo voor elkaar heb dat ik hem zo kan rijden. Gelukkig kan ik nu al wel zo uitrijden, daar ben ik al heel blij mee.

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Babel knalt eruit in het geel :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 22:18

Oh ja Noor, zie ik het dan verkeerd of is die 4e foto wel al een stuk beter qua rug gebruik?

anne_joy

Berichten: 983
Geregistreerd: 22-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:57

Hiet ziet er al een stuk beter uit (vind ik)!
Het lijkt me leuk om een keertje stamen een buitenrit te maken. Dan kan ik Babel eens zien en jij Joy :D
Leuk setje trouwens.

Gittii
Berichten: 27
Geregistreerd: 02-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:33

Super leuk :)
Ook een heeel mooi setje :o

anouuk1994

Berichten: 303
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:34

ik heb even alles doorgelezen,
& alles is eigenlijk al gezegd.
Toch wil ik ook nog even zeggen:
erg leuk paard & erg leuk setje (ik heb ook even in je profiel gekeken en al die setjes geweldig! hahaha :D ) echt superleuk.

veel succes nog! :)

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Babel knalt eruit in het geel :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 01:34

Hey Iris!
Babel ziet er super uit! Echt een vooruitgang! :D

Veel succes verder

dyaan

Berichten: 302
Geregistreerd: 30-01-08
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:24

hij loopt een beetje gespannen vind ik.
verder ziet het er goed uit.
geweldig setje ook