Babel knalt eruit in het geel :)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Babel knalt eruit in het geel :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 18:55

Gisteren hadden we hier een bokt meeting, en daar moest natuurlijk ook bij gereden worden.
Babel kon eindelijk zijn Eskadron Lemon setje aan, ik had het dekje al sinds het Equitana, maar kon er geen bandages bij vinden dus ik had hem nog niet gebruikt.
Ben heel blij met hoe het gaat, hij doet echt zijn best. Hij vind het nog wel eens moeilijk om rechts los te laten, daar pakt hij dan het bit vast waardoor de hulpen niet doorkomen. Ben er lekker mee aan het werk, gisteren ging het fijn.
Soms kruipt hij achter de teugel, dat is dan erg moeilijk op te lossen. Natuurlijk probeer ik hem dan voorwaarts te houden en dat lukt ook wel, alleen kropt hij gewoon makkelijk op.
Hij is trouwens 3 jaar en sinds mei onder het zadel. Morgen maken we nog een buitenritje en dan is hij lekker vrij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard moest Lisette er ook nog even op, ze had geen rijspullen bij zich, maar durfde het op Babel wel aan.
Ik weet dat het niet verstandig is, het risico is bij Babel gelukkig wel heel klein.
Hij heeft namenlijk sinds het inrijden 3x een bokje gegeven en dat was van joligheid toen hij mocht galopperen in het bos.

Afbeelding

En hier kun je even goed zien, hoe hij achter de teugel kruipt.

Afbeelding

Sissi87

Berichten: 1604
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:56

Ik vind dat hij erg veel spanning heeft, misschien moet je is een paar keer trainen met een "los" teugeltje..

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:56

Whaaaa iris :):)

Vet gangster foto's 8-)
je ziet de verbetering echt al vet goed komen :j


Wanneer is onze volgende date?

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:00

Leuk paard zeg :j Alleen zou ik iets meet lengte in die hals willen zien, vooral gezien hoe jong die nog is. Meer voorwaarts neerwaarts rijden. Nu heb je hem wat kort, waardoor het voor hem makkelijker wordt om erachter te kruipen. Gelijk consequent naar voren rijden als hij dat doet (zei je ook al las ik net). Ik vind het nu een beetje een gespannen beeld geven, dat komt dus omdat hij niet loslaat in de bovenlijn.

Veel succes ermee!

FriesWytske
Berichten: 9909
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:01

Leuk beestje

Ik vind dat je veel te veel met de voorkant bezig bent. En dat is ook hoogstwaarschijnlijk de reden dat hij achter de teugel kruipt. Laat hem eerst lekker op eigen benen leren lopen. En dat kun je het beste doen met een lange teugel. Natuurlijk niet te lang. Maar dat er zeg maar net een boogje in kan vallen. Aan de teugel komt vanzelf wel als hij sterker is van achteren. Succes ermee.

Wijnanda

Berichten: 1933
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Terheijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:29

Sissi87 schreef:
Ik vind dat hij erg veel spanning heeft, misschien moet je is een paar keer trainen met een "los" teugeltje..


Ashley__ schreef:
Leuk paard zeg :j Alleen zou ik iets meet lengte in die hals willen zien, vooral gezien hoe jong die nog is. Meer voorwaarts neerwaarts rijden. Nu heb je hem wat kort, waardoor het voor hem makkelijker wordt om erachter te kruipen. Gelijk consequent naar voren rijden als hij dat doet (zei je ook al las ik net). Ik vind het nu een beetje een gespannen beeld geven, dat komt dus omdat hij niet loslaat in de bovenlijn.

Veel succes ermee!


FriesWytske schreef:
Leuk beestje

Ik vind dat je veel te veel met de voorkant bezig bent. En dat is ook hoogstwaarschijnlijk de reden dat hij achter de teugel kruipt. Laat hem eerst lekker op eigen benen leren lopen. En dat kun je het beste doen met een lange teugel. Natuurlijk niet te lang. Maar dat er zeg maar net een boogje in kan vallen. Aan de teugel komt vanzelf wel als hij sterker is van achteren. Succes ermee.


Als jullie alledrie hebben gelezen en kijken naar de laatste foto waar Lisette op Babel zit, kun je heel goed zien dat ie dit zelf doet. Iris doet dr best om hem zijn neus eruit te rijden, maar doordat ie ontzettend voorwaarts is lukt dat ook niet altijd. Daar zijn ze heel hard naar op weg en als jullie gelezen hadden, had je dat geweten.

Iris, het gaat super hoor! Morgen gaan we lekker het bos in. Ik denk dat ik m'n pa wel zo ver heb dat ie me morgen met de trailer naar jou brengt :)

Sorriso

Berichten: 4891
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:34

Babel, Babel, Lekkah, Lekkah (speciaal voor Marie: bij het Kroketjah).

Vind je houding echt al een stuk verbeterd Iris, eigenlijk moet je alleen nog je schouders rechten en soms idd niet verkrampen. Maar das gewoon moeilijk.
Echt een gaaf beessie is Babel, gaat echt hard met jullie! :j

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:35

Ja, ik heb het over LENGTE!! Je kunt duidelijk zien dat er ontzettend veel spanning is. Laat van voren die teugels meer los en rijd voorwaarts neerwaarts!! Ik zie idd dat hij dat erachter kruipen zelf doet, doet mijn fries ook nog wel eens, idd dan opkomen met je been. Maar als je meer voorwaarts neerwaarts rijd, is die kans kleiner ;) (dat gebeurd dus niet op de foto's) Ik zie nergens een lekker ontspannen paard. En juist op deze leeftijd is dat zo belangrijk voor die rug en ontwikkeling. Hij moet die rug gaan gebruiken ;)

Het was alleen een tip ;) En ik heb het stukje gelezen, mocht je daar over twijfelen ;)

Sissi87

Berichten: 1604
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:53

Wijnanda schreef:
Sissi87 schreef:
Ik vind dat hij erg veel spanning heeft, misschien moet je is een paar keer trainen met een "los" teugeltje..


Ashley__ schreef:
Leuk paard zeg :j Alleen zou ik iets meet lengte in die hals willen zien, vooral gezien hoe jong die nog is. Meer voorwaarts neerwaarts rijden. Nu heb je hem wat kort, waardoor het voor hem makkelijker wordt om erachter te kruipen. Gelijk consequent naar voren rijden als hij dat doet (zei je ook al las ik net). Ik vind het nu een beetje een gespannen beeld geven, dat komt dus omdat hij niet loslaat in de bovenlijn.

Veel succes ermee!


FriesWytske schreef:
Leuk beestje

Ik vind dat je veel te veel met de voorkant bezig bent. En dat is ook hoogstwaarschijnlijk de reden dat hij achter de teugel kruipt. Laat hem eerst lekker op eigen benen leren lopen. En dat kun je het beste doen met een lange teugel. Natuurlijk niet te lang. Maar dat er zeg maar net een boogje in kan vallen. Aan de teugel komt vanzelf wel als hij sterker is van achteren. Succes ermee.


Als jullie alledrie hebben gelezen en kijken naar de laatste foto waar Lisette op Babel zit, kun je heel goed zien dat ie dit zelf doet. Iris doet dr best om hem zijn neus eruit te rijden, maar doordat ie ontzettend voorwaarts is lukt dat ook niet altijd. Daar zijn ze heel hard naar op weg en als jullie gelezen hadden, had je dat geweten.

Iris, het gaat super hoor! Morgen gaan we lekker het bos in. Ik denk dat ik m'n pa wel zo ver heb dat ie me morgen met de trailer naar jou brengt :)

de laatste foto is ook de enige waar hij zich opkropt, maar op de rest zie je duidelijk dat hij dat echt niet alleen doet, anders zou het wel een ander gezicht zijn als je naar de teugels kijkt..

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Re: Babel knalt eruit in het geel :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:57

Ik wil jullie alleen even onthouden dat dit Rij-ITP is, en niet HAW, ik denk dat ze het hier met een rede heeft neergezet. :)

Bo_Y

Berichten: 4581
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:03

hé Iris!!!

Heb je gisteren live zien rijden. Je merkt dat hij het nog erg moeilijk vindt om een goede houding te vinden met zijn hoofd en zo ook spaning opbouwt. Je probeert het voorwaarts op te lossen, maar dat gaat niet zo makkelijk omdat hij heel voorwaarst is van zich zelf.

Ik vindt het voor een paard dat nog maar zo kort onder het zadel is niet verkeerd uitzien. Blijven oefenen en dan komt alles goed.

edit: Je trekt hem zeker niet in de krul! Hij kruipt er zelf erg graag achter.
Laatst bijgewerkt door Bo_Y op 02-08-09 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Bailey_Mar

Berichten: 72
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Babel knalt eruit in het geel :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:40

God hey Iris, vanmiddag zeiden we nog 'als ze nou nóg zeggen dat je m in de krul trekt, weet ik t ook niet meer!' Maar goed, we hadden het kunnen weten! Ik vind iig dat het heel goed gaat en je echt je best doet. Babel moet gewoon nog ontzettend veel leren en daar ben je heel goed mee op weg. De meeting was btw ook echt super! Nog bedankt!

Bo_Y

Berichten: 4581
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:43

Bailey_Mar schreef:
God hey Iris, vanmiddag zeiden we nog 'als ze nou nóg zeggen dat je m in de krul trekt, weet ik t ook niet meer!' !


inderdaad!!

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:44

Teziej schreef:
Ik wil jullie alleen even onthouden dat dit Rij-ITP is, en niet HAW, ik denk dat ze het hier met een rede heeft neergezet. :)

En niet verboden om commentaar te geven ;)

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Re: Babel knalt eruit in het geel :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:45

Nee tuurlijk niet, maar als ze het niet wilt, wilt ze het toch niet? Dan zet ze het wel op HAW net zoals haar vorige topic.

00peetje00
Berichten: 2326
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:50

hoi, ik vind het er netjes uitzien hoor. en dat geel staat Babel ook erg stoer! ik bekijk altijd jullie topics en ik vind jullie erg vooruit gaan. veel plezier nog saampjes! ;)

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Re: Babel knalt eruit in het geel :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:49

Ze heeft niet gezegd dat ze het niet wil ;)

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Re: Babel knalt eruit in het geel :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:52

Moet dat perse gezegd worden dan?

Dat haar eerste topic op HAW staat, en nu op ITP zegt toch al genoeg?

ArabicQueen
Berichten: 2350
Geregistreerd: 13-03-09
Woonplaats: NED Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:57

Sinelia schreef:
hé Iris!!!

Heb je gisteren live zien rijden. Je merkt dat hij het nog erg moeilijk vindt om een goede houding te vinden met zijn hoofd en zo ook spaning opbouwt. Je probeert het voorwaarts op te lossen, maar dat gaat niet zo makkelijk omdat hij heel voorwaarst is van zich zelf.

Ik vindt het voor een paard dat nog maar zo kort onder het zadel is niet verkeerd uitzien. Blijven oefenen en dan komt alles goed.

edit: Je trekt hem zeker niet in de krul! Hij kruipt er zelf erg graag achter.



Er word nergens gezegt dat ze hem in de krul trekt... :Z


Voor de rest tof paard welk bloed zit hier achter?

ArabicQueen
Berichten: 2350
Geregistreerd: 13-03-09
Woonplaats: NED Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:02

Bailey_Mar schreef:
God hey Iris, vanmiddag zeiden we nog 'als ze nou nóg zeggen dat je m in de krul trekt, weet ik t ook niet meer!' Maar goed, we hadden het kunnen weten! Ik vind iig dat het heel goed gaat en je echt je best doet. Babel moet gewoon nog ontzettend veel leren en daar ben je heel goed mee op weg. De meeting was btw ook echt super! Nog bedankt!



Je moet dan eerst eens naar jezelf kijken (heb even in je profiel gespiekt) daar staat een foto waar je ditzelfde paard overduidelijk
in de krul trekt. En weet niet waar je het vandaan haalt maar er word nergens in dit topic gezegt dat de TS het paard in de krul trekt.


@TS: Verder een leuk beestje hoor ;) Wees er zuinig op!

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Re: Babel knalt eruit in het geel :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:05

Zullen we het ff vriendelijk houden hier, TS durfde al niet goed een topic te openen omdat ze bang was voor kritiek.

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 22:07

Dank je voor de leuke reactie's. Ik weet zelf ook wel dat er nog veel spanning in zit hoor. Ben juist bezig met lekker voorwaarts te rijden. Ik kan wel met licht teugel contact gaan rijden, maar dan heb ik hem niet tussen twee benen en twee teugels. Op het moment is het heel belangrijk dat ik dat wel heb, aangezien Babel vaak besluit naar links te gaan als ik rechts wil en andersom. Kan hem nu dus wel die ruimte geven maar daar maakt hij misbruik van. Helaas zit er nog heel veel spanning in zijn lijf, ik ben continu bezig met die spanning te laten afvloeien, maar gisteren was alles ook nogal spannend, met 10 kwebbelde meiden langs de bak. Ieder rondje kwam het weer terug. Wel een goede oefening natuurlijk.

Die foto van Bailey_Mar in haar profiel, is een foto waar ze hem alleen uitstapt, ze heeft er dus 2 rondjes op gezeten. Zelf is ze nog onervaren, ( niet banketstaaf bedoeld meis! ) en kwam dus te grof door met haar linkerhand. De "manege manier"van sturen zullen we maar zeggen, zij wilde naar links, dus links trekken. Babel dook daarop naar beneden. Daarna heb ik het ook gezegd en heeft ze hem gewoon met lange teugel uitgestapt. Maar ze rijd hem normaal gesproken dus niet, en was ook niet de bedoeling om hem in de krul te trekken, hoewel het op die foto inderdaad wel gebeurd.

Oh ja, Babel is van Winston, die van Riverman is ;)
Ergens verweg is zijn moeder nakomeling van Amethist.

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:35

Hey Iris, de foto's zien er mooi uit. Dat lemon staat hem super.

En inderdaad af en toe wat spanning, maar hij is ook nog zo jong. Ik vind dat hij het goed doet voor een 3-jarige.
Probeer het voorwaarts op te lossen. En dat slaan met het hoofd en plotseling omdraaien is 'pubergedrag' dat gaat er vanzelf weer uit. Gewoon consequent blijven.
En dat achter de teugel kruipen is ws het zoeken naar contact. Ook weer voorwaarts oplossen.
Tja, het valt vaak nog niet mee om een jong dier helemaal op te leiden. En bij de een gaat het gewoon makkelijker als bij een ander.

Al met al vond ik het een goed beeld geven.

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Re: Babel knalt eruit in het geel :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:47

He Iris, mooie foto's joh :Y)

babel is echt een lekker ding en hij rijdt echt heel fijn. Voorwaarts is hij zeker en ook als hij opkrult blijft hij aan het been, dat is wat het zo lastig maakt. Je kan hem dan van voor wel losgooien (je ziet ook bij die foto van mij dat ik klik en mijn handen naar voor aan het plaatsen ben) maar daarop kroop hij alleen maar dieper. Ieder paard is anders, ook de manier van rijden moet daarop aangepast worden. Babel komt het fijnst naar de ontspanning toe, met je teugels op maat been er goed aan en loslaten aan de voorkant. Iris houdt hem daar niet vast of dwingt daar niet, dat gaat ook niet, ik heb gevoeld wat hij dan doet nl, dan zet hij zijn kop erop en pakt rechts vast. Zoals iedereen hier ook zegt voorwaarts, neerwaarts maar dat is ook wat je doet, alleen niet door hem van voor los te gooien, want dat werkt niet bij zo een paard wat er wel achter kruipt, maar niet aan je been gaat plakken. dus dames met commentaar, jullie hebben gelijk, hij moet meer voorwaarts neerwaarts komen, alleen de manier waarop jullie dit willen bereiken werkt niet bij ieder paard zo. Er leiden meerdere wegen naar Rome en een ieder kiest daarbij de weg die voor hen het beste werkt....

Iris ga vooral zo door, je heb een verschrikkelijk fijn paard, die heel goed kan bewegen, dat maakt het voor hemzelf echter niet makkelijker qua balans, hij is daar nog zoekende, maar je helpt hem heel goed daar zijn weg te vinden.

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Babel knalt eruit in het geel :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:30

het lijkt of hij niet zo fijn nageeft.. maar dat is niet super goed vanaf de foto te zien..

maar wat en lekkere kanarie in dat geel zeg staat hem super !!