Farao en Vitermo @ dressuurwork ( B en L1)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Farao en Vitermo @ dressuurwork ( B en L1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 22:02

Heeee !



vandaag had ik het mega druk ,had 5 paardjes te rijden. lou,die mega goed liep.
macho,die na 3 weken eindelijk richting een goede fijne aanleuning die constant was ging en vitermo ,paard van instructrice (Dutchy1989) waar ik les op had,en vivaldi die kan alleen maar stappen vanwege ziekte.

waaronder farao,ik heb hem heel lang in training gehad ik dnek zeker een jaar. toen was hij van buitenrij paard naar écht goed dressuuurpaardje.

ik ben gestopt omdat hij toch weer recreatief gebruikt werd,af entoe pak ik hem weer eventjes.

vandaag dus ook.

oosje had heel lang niet dresuurmatig gelopen en begon las een giraf achtige hark,na beetje friemelen en loswerken kregen we dit beeld,ben er best blij mee sommige fotos :)

farao
ruin
1.53
arabier × nrps × ?

oosjee stilstaan :D
Afbeelding

stappen,hij si best wel stoer :Q
Afbeelding

vind dit echt een heel fijn drafje,farao gaf na dus ik ontspan mijn hand ,oosje vind het lastig om los van voren te zijn en de achterhand eronder te houden.
Afbeelding

hij zag net wat in de hoek,hiernaa sprong hij even weg :+
Afbeelding

o god die manen :} hij moet actiever :)
Afbeelding

rectsom,hij staat zóó vast rechts,niks mee te beginnen eigk. echt recht is hij ook niet bepaald,maar na een halfuurtje trainen begon hij ook rechts wat in te buigen en los e laten,hier heb ik mijn hand laag ja,ik ondersteun hem een beetje meer omdat hij het zo lastig vind ;)
Afbeelding


nou en dan ook vitermo even. paard van dutchy1998 hier op bokt :)


vitermo
ruin
1.75
Niveau x Ramiro x Aram
L1 dressuur met instructrice
gooit extreem hoog op!!

vind dit wel een fijn beeld,jammer dat de kwaliteit slecht is ,maar mn instructrice is aangenomen voor haar lesgeef kunsten niet haar fotografie :Y)
Afbeelding

hier valt hij enorm uitelkaar ja,hij is ook imens lang! mag meer opkomen voor het binnenbeen.
Afbeelding

galop,wel netjes :j
Afbeelding

en instructrice eventjes erop ;)
Afbeelding


en instructrice had nog een paard ( ze heeft er 4) en ik ben er zóóóóóóóóó verliefd op dat ze in dit topic móet! ik heb deze fotos met mijn ude camera gemaakt en vind ze best goed gelukt!


Donna Doria
merrie
1.67 ong..
Don Davidoff x Carismo x Ramiro
bewegingsmonster!
ze wordt gestart in de B sinds kort
met als hogste pnt 201 !
in 3 wedstrijden 7 wps.

kijk en geniet van dit heelijke bewegingsmonstertjee!

Afbeelding

Afbeelding

bij farao gelieve rekening mee te houden dat dit sinds paar maandne eerste keer op hem is en dat hij niet veel gedresuurd heeft en dat dit de aller eerste keer op vitermo is,en wederom dinds kort op zon joekel :+



liefs,

xx

Mariska_R

Berichten: 2338
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Havelte (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:07

Hey,de paardjes van Samantha :D
Donna is erg knap :j

Je mag wel iets trotser gaan zitten hoor :D

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 08:28

Mariska_R schreef:
Hey,de paardjes van Samantha :D
Donna is erg knap :j

Je mag wel iets trotser gaan zitten hoor :D



ja Donna is zeker knap :j

Wordt aan gewerkt,heb af entoe moeite met mn n lengte :+

Dutchy1989

Berichten: 97
Geregistreerd: 31-01-06
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:36

wat zijn ze knap he...!!

Lief dat die van mij ook eens op bokt komen:D.. :*

XxXx Sam

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 14:06

Dutchy1989 schreef:
wat zijn ze knap he...!!

Lief dat die van mij ook eens op bokt komen:D.. :*

XxXx Sam



ja ze zijn zeker knap! volgende keer wil ik sam ook is in beweging zien :) das zon schatje!

vind donna echt super mooi,was wel leuk keer op vietje rijden :j keer wat anders dan macho!

x

xEva
Berichten: 104
Geregistreerd: 16-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:10

jasmer schreef:
waarom zoveel foto's na 1 foto heb ik het ook wel gezien hoor echt waar hoor ik heb het na dat stukje tekst al gehad kun je niet nagaan dat niet iedereen vind het even prettig om naar jouw fotoalbum te kijken verder veel succes

I likeeee Do haar foto's. Dus van mij mag ze er nog veel meer plaatsen!:D

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:19

jasmer schreef:
waarom zoveel foto's na 1 foto heb ik het ook wel gezien hoor echt waar hoor ik heb het na dat stukje tekst al gehad kun je niet nagaan dat niet iedereen vind het even prettig om naar jouw fotoalbum te kijken verder veel succes


Dan moet je ook niet reageren.. ;)
Ik vind het fijn meerdere foto's, dat geeft teminste een goed beeld.

Ontopic:
Leuk om al die paarden te rijden Do, ga lekker zo door zou ik zeggen! :D
Commentaar heb ik niet echt, je weet zelf wel waar je aan moet werken.

blondykJarig
Berichten: 1
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: zevenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:11

het is nooit de bedoeling geweest dat ootje een dressuur paardje zou worden he. je had hem dus eigenlijk ook niet in training maar reed hem omdat jij het leuk vond puur voor de lol en ik het te druk had. moet natuurlijk wel zeggen dat je het netjes hebt gedaan.

groetjes

RhealLover

Berichten: 1692
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:10

Wel raar dat je het een beweert en de eigenaar het ander, denk dat je geen 'stoere' verhalen moet ophangen die niet waar zijn.

Daarnaast heb je maar geluk dat je met zon houding mag rijden op het paard van een ander, je heangt tevens veels te veel in de teugel. :o

Nog een vraag waarom zowel sporen als zweep??

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 13:21

RhealLover schreef:
Wel raar dat je het een beweert en de eigenaar het ander, denk dat je geen 'stoere' verhalen moet ophangen die niet waar zijn.

Daarnaast heb je maar geluk dat je met zon houding mag rijden op het paard van een ander, je heangt tevens veels te veel in de teugel. :o

Nog een vraag waarom zowel sporen als zweep??



sporen als zweep, daar wordt vitermo zowiezo altijd mee gereden, en farao wordt altijd met spoor gereden en zelf vond ik met zweepje wel fijn.

ik hang niet aan de teugels is wel duidelijk te zien? :+

en heb altijd een 7 of een 8 voor myn houding op concour in de M dus zo slecht zal hij niet zijn?

iemand afkraken is oo keen vak wat je goed beoefend geloof ik zo..

RhealLover

Berichten: 1692
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:45

Ha op je teentjes getrap :Y) heb daarmee nog geen atwoord waarom JIJ het een beweert en DE eigenaar het andere :o

Ja maar dit is overduidelij te zien dat dit geen rijstijl is, in jouw ogen hang je misschien niet in de teugels, maar gezien de reactie/ houding van het paard wel. Daar gaat rijden toch uiteindelijk om, aanvoelen hoe het paard reageert :+

En je houding, nou sorry hoor maar dan zijn diegene dus echt blinde mollen.

Met zweep rijden omdat je 'het leuk vind' dat is wat ik uit je reactie ophaal, maar het nut? Paard inelkaar rammen :o dus nog geen duidelijk antwoord.


Tja ieder zijn vak waar ie goed in is (1 ding is zeker dat is bij jou dus geen goede antwoorden geven :Y) )

RvS
Berichten: 93
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Farao en Vitermo @ dressuurwork ( B en L1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:27

jeetje wat een banketstaaf reacties hierzo..
ziet er goed uit hoor! misschien voor het mooie nog meer je rug rechten,en bij de galop wat meer gaan zitten en je benen lang maken.
gaaf hoor dat je zoveel paarden mag rijden!!
succes

mariskalaan
Berichten: 843
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Farao en Vitermo @ dressuurwork ( B en L1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:47

Jeetje wat een reactie's hier, slaat natuurlijk nergens op.
Je mag iets trotser zitten en inderdaad je benen langer maken, maar om dan meteen te zeggen dat je een slechte houding heb en dat de juryleden blind zijn :s
Ook zie ik nou niet echt dat je hangt (alleen op die ene foto die je zelf aangeeft)
Met meer oefenen kom je er zeker wel.
En mooie paarden/pony's trouwens :)

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 09:07

RhealLover schreef:
Ha op je teentjes getrap :Y) heb daarmee nog geen atwoord waarom JIJ het een beweert en DE eigenaar het andere :o

Ja maar dit is overduidelij te zien dat dit geen rijstijl is, in jouw ogen hang je misschien niet in de teugels, maar gezien de reactie/ houding van het paard wel. Daar gaat rijden toch uiteindelijk om, aanvoelen hoe het paard reageert :+

En je houding, nou sorry hoor maar dan zijn diegene dus echt blinde mollen.

Met zweep rijden omdat je 'het leuk vind' dat is wat ik uit je reactie ophaal, maar het nut? Paard inelkaar rammen :o dus nog geen duidelijk antwoord.


Tja ieder zijn vak waar ie goed in is (1 ding is zeker dat is bij jou dus geen goede antwoorden geven :Y) )


liefje kun je het zelf zo goed dan ?


en ik rijd niet met zweep voor de lol,

hopen dat de jurys dit lezen dat jij ze blinde mollen vind,zouden ze leuk vinden joh ;)

rechtsom geef ik toch bij de foto zelf toe dat mn inwerking niuet goed is? oos is daar ook erg moeilijk.

ben beniewd wat kje zelf rijdt,heb op je profiel gekeken en daar werd ik niet veel wijzer uit. niemand is perfect.

RhealLover

Berichten: 1692
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 09:20

Ik zeg niet dat ik het goed doet, daarnaast moeten sommige mensen blij zijn dat ze nog kunnen rijden, maar doe dat dan ook fatsoenlijk, daarnasat men plaats fotos om commentaar te vragen, wil je dat niet dan moet je ze ook niet plaatsen :o

Ik heb in de springsport gezeten als je het wil weten. Waarvan de basis toch dressuur is, daarnaast heb ik western gereden en ben me gaan focusen op endurance. Alleen heb ik het pech gehad dat mijn kniegewricht het heeft begeven en niet meer KAN rijden, wel gewoon doen maar daar houdt het bij op.

Ik vindt het zonde dat mensen die wel kunnen rijden en er aanleg voor hebben zich niet uitbreiden en proberen zich te verbeteren.

Die foto geef je het aan ja, alleen op de foto's met 'Oos' spant hij de verkeerde spieren aan, dus een vraag aan jou, met welke spieren draagt het paard de gewicht van de ruiter??? Want die spieren moeten juist getraind worden, en naar mijn inzicht zit daar het gebrek aan kennis bij ruiters die het lichaam van het paard niet goed kunnen en niet weten welke spieren een paard voor bepaalde inspanningen gebruikt.
Ik oordeel niet op de foto's met het andere paard, die zijn gewoonweg te onduidelijk om maar iets te doen.

En als de jury dat niet aanstaat wat ik zeg over je houding dan vraag ik me af wat voor jury dat is geweest. Het is in geen enkel topic te ontlopen dat je veels te 'krom' op het paard zit.
Ik kan wel leuk zeggen aahhh wat een mooie houding en achterom zeggen hahaha wat belachelijk, nee recht door zee dat is wat men kan verwachten.
Ik kan niet geloven dat je voor de houding hoge punten heb gehad sorry....

Probeer je rug wat meer te rechten, schouders naar achteren en borst vooruit, zo ziet het er niet alleen netter uit maar verdeel je het gewicht beter in het zadel, je armen kan je dan beter op de plaats houden en het zal met lichtrijden ook beter gaan (iets wat ik nu niet uit de fotos kan oordelen uiteraard maar just a clue)



En dan blijf ik nog met de vraag, hoe zit het nou met de eigenaar???