Uckfield traint haar karate kick

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:53

DL_: dat is het 'm net. Ze "begrijpt" elke keer dat er wat moet veranderen. Ze gaat er ook elke keer aan werken, maar je ziet heel weinig verschil op 2jr tijd, en in vergelijking met het vorige topic vind ik dit zelfs een achteruitgang :n Als mijn paard zo doet laat ik hem binnenstebuiten keren tot ze wat vinden, geen haar op m'n hoofd dat er dan aan denkt er uberhaupt nog een zadel op te leggen... En zulke beslissing kan iedereen met gezond verstand nemen imo.
Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 29-07-09 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:53

DL_ schreef:
Oké dat hele karatekick gedeelte was niet gepast. Maar ik denk echt dat ze intussen wel begrepen heeft dat er iets moet veranderen. Bovendien is het waarschijnlijk een (groot) gedeelte onwetendheid, geen kwaadwilligheid. En dáár zit werkelijk een héél groot verschil.

Neemt niet weg dat ik jouw reactie ook wel kan begrijpen, maar een beetje tact is soms best gewenst ;)

dat is........... ik reageer wat impulsief............

waarschijnlijk omdat ik het gewoon niet snap, ik snap dit niet :)

het enige wat ik kan zeggen is........... zorg eerst dat je paard sterker word achter dmv overgangen, en ga dan eens denken aan wissels.......... want hier heeft helemaal niemand wat aan....... :)

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 20:47

De reden dat ik nog niet gereageerd had is omdat ik ook nog meerdere dingen aan mijn hoofd heb. Ik heb de reacties wel gelezen en ben er niet door afgeschrikt hoor. Kan wel ergens tegen en ben ondertussen ook wel wat gewend. Zulk soort reacties had ik ook wel verwacht, en erg genoeg klopt een deel er van ook.
Jammer dat er dan direct weer gezegd moet worden dat het meer een schreeuw om aandacht of zoiets dergelijks is.

Om reacties zoals die van Mindfiels zet ik juist ook de slechtere dingen op bokt. Aan zulke reacties heb ik wat ;)

Ze bokt wel degelijk naar mijn been. Het hoeft niet alleen op mijn been te ijn, maar op het moment dat ik met mijn been kwam begon ze. Elke keer weer.
Als ik gewoon rechtuit reed en dan met mijn binnenbeen er goed aan kwam bokte ze ook. Dat doet ze af en toe wel eens, meestal blijf ik dan steeds doordrijven tot dat ze niet meer bokt en dan is het ook opgelost.
Alleen had ik toen het gevoel dat ik dat niet moest doen.

De tip die Mindfields geeft heb ik ook van mijn lesgeefster. Dit hebben we pas een paar keer gedaan.
Omdat Uck en ik dit beide lastig vinden doe ik dit eigenlijk alleen als ik les van deze lesgeefster heb.

Wel rij ik altijd lager/langer met losrijden in alle gangen. En wissel ik verder met rijden ook veel met hals en hoofdhouding.
Ook wissel ik veel van stelling met het hele rijden. En ik merk ook dat ze daar echt een stuk losser van word. :)

-
Ik heb Uck maandag gelongeerd met de dubbele longe in een longeerbak met op de 2e hoefslag een heel waterbad. Hiermee heb ik ook afgewisseld dat ze op het zand en door het water liep, en haar vooral laag ingesteld.
Dit deed ze heel fijn en liet zich eigenlijk al direct vanaf het begin los.
Dinsdag zijn we naar het bos geweest en hebben we flinke stukken rechtuit gegaloppeerd, wisseld wat lager ingesteld en hierin ook kleine tempowisselingen gereden. Hierna heb ik haar nog gemasseerd.
Vandaag heb ik haar weer gereden. En het ging erg fijn!
Ik ben begonnen met lang te stappen. Laag ingesteld, eerst rechtuit daarna veel gewisseld van stelling. Wat om de hindernissen van het parcour dat er staat heen geslalomd en vervolgens aangedraafd en hetzelfde gedaan.
Hierin ook wat kleine tempowisselingen gereden. Met galopperen heb ik eerst wat meer rechtuit gereden met wat grote wendingen, en iets later ben ik ook gaan slalommen. Alleen dan met grotere bochten, waarbij ook wissels.
Ze heeft hierbij geen 1 x gebokt. Wel een keer een huppeltje van achter gemaakt met omspringen maar geen een keer gebokt hierbij.
De enigste keer dat ze gebokt heeft was toen we gegaloppeerd hadden en ik weer in draf ging slalommen en haar met mijn binnenbeen prikte met de spoor.
Het slalommen in draf heb ik wel afgewisseld met stappen/halthoude, weer rechte stukken draven, hogere + lagere halshouding.

Morgen ga ik wat doen met de tip van Mindfield, dan krijg ik hier ook hulp bij. Dan gaan we ook wat lage parcourtjes springen.

Ik vraag me eigenlijk af of dat jullie bij dit filmpje ook iets zien van onregelmatigheid of vastzitten?
http://www.youtube.com/watch?v=Y9ZnNJSBv5E

jaggie: Altijd eerlijk zijn :) Ik ben het wel met je eens dat ze op de vorige foto's meer 'straalt'. Ze zit op het moment weer minder in haar vel wat goed te zien is.
Springen vind ze echt heel leuk :j Daar zijn we ook vaak mee bezig. Veel lage parcourtjes springen, en inderdaad in-uitjes. Volgens mij mag ik niet naar de regio met haar.

Oakland1990:
sinds dit topic werd ze behandeld [RIJ-ITP] Uckfield
Vooral rond dit topic ging het een stuk beter dan.. [RIJ-ITP] Uckfield

maikeltje: Nee dat nog niet, ik wil wel bloedonderzoek gaan laten doen. Heb mijn ouders nu zo ver dat dat mag, dat vonden ze eerst maar onzin.

MissJ: Wat diegene zei met de 1e behandeling:
Uck heeft pijn aan haar spieren. Eigenlijk overal in haar lichaam maar vooral aan de voorkant.
Bij haar hals, bors, schoft. Achteraan was het anders en minder.
Dit is ook sinds vorige week erger geworden bij haar borst/hals.

Dit is al van langere tijd geleden (voor ik haar had), en het is erger geworden.
Om het even makkelijk te zeggen: Uck spande haar spieren, maar ontspande ze niet meer helemaal terug. Zo hield ze ze altijd wel iets vast. Dan komt het moment dat ontspannen voor haar eigenlijk evengoed nog vasthouden is. En dat is steeds erger, waardoor vaster geworden. En toch is ze toch wel lenig. Leniger dan je zo denkt.
Dat is wel herkenbaar, heb daar zelf ook last van. Vooral in mijn rug en vaker armen.
Uck was met behandelen niet echt de rustigste. Diegene die haar behandeld heeft had nog nooit een paard meegemaakt wat zo kwaad werd.
Uiteindelijk is het wel gelukt om haar te behandelen.


ikke129:
Tandarts is er al bij geweest. Vorig jaar, toen ze zich uiteindelijk na heel wat verdovingen liet behandelen.
Ik heb wel nog laten nakijken of ze haken of iets op haar tanden had. Maar dit zou tot nu toe niet het geval zijn.
Ik rij met een lage neusriem omdat ze eerst van de hoge met sperriem wondjes kreeg en toen ben ik met de lage neusriem door blijven rijden.
Trekken doet ze juist niet erg, eerder helemaal niet dan wel.

pharagirlke
; Ik ben het wel met je eens. Ik/we zijn/gaan er ook zeker iets aan doen.
Ups en downs hou je natuurlijk toch, maar eigenlijk moeten we het alweer opgelost hebben eer het zo ver is..

KiWiKo: Natuurlijk ben ik ergens trots dat ik de bokken kan uitzitten. Juist ook omdat ik weet dat als ik er eens vanaf vlieg het helemaal van kwaad tot erger word.
Dan voelt Uck zich sterk en gaat ze dat bij alles wat ze eigenlijk niet wil/geen zin in heeft tegen me gebruiken. Zo is ze dan ook weer.
Precies met als ik nu gestopt zou zijn met wissels rijden, dan zou ze dit bij meerdere dingen gaan doen gewoon omdat 'ze het kan maken'. Dit zal vast wel klinken als onzin voor genoeg mensen, maar dit heb ik al eens geprobeerd en ik kan niet zeggen dat het er beter van geworden is om te stoppen met datgene wat ik aan het doen was.
Ik heb het er wat verkeerd neergezet waardoor het ook verkeerd opgevat word. Maar ik heb zoiets van als het dan toch gebeurd is, kan ik er maar beter mee lachen. Toch vind ik er wel grappige bokken bij zitten, daarbij niet gekeken naar waardoor dit dan zo zou zijn. Alleen het plaatje.
Ik snap echter wel dat het anders overkomt zo. :)
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 29-07-09 21:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 58058
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Uckfield traint haar karate kick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:55

Dat weet ik Patty :j Ik heb je leren kennen als een hele leuke meid die het beste voor heeft met haar paard, ik weet zeker dat je wat gaat doen met mindfields haar tips en dat Uckfield een goed baasje aan je heeft! :)

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:07

Ze bokte niet naar je been, ze wist dat op het moment dat jij been gaf dat ze weer een wissel moest doen = pijn.

Ik denk eerlijk gezegd dat het misschien wel rijtechnisch ligt..
Als ze iedere keer weer vast komt te zitten.

Ik zie haar namelijk haar rug ook niet gebruiken, ik zie een paard wat niet nageeflijk is.
Ze loopt te diep, misschien doet ze dat zelf om zo haar rug niet te hoeven gebruiken of misschien doe jij dat, beetje lastig oordelen.

Misschien is het dan ook wel handig om waar je met je instructise aan werkt ook te doen als zij er niet is anders heeft het geen effect.

Hoe vaak is ze al behandelt door een ostheopaat?
En wat zegt die ervan?

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:47

Je laatste youtube-filmpje heb ik ook gekeken.
Wat me opvalt aan jouw paard, is dat hij zijn lichaam amper gebruikt. Zijn bespiering is zo gering, dat dat mij zorgen zou maken als eigenares zijnde. Zo ook lengtebuiging, daar heeft Uckfield echt moeite mee en ook daaruit maak ik op (corrigeer me maar, daar waar nodig) dat zij erg in een eigen houding loopt. (Op je laatste filmpje zie je heel goed als jullie de volte indraaien, dat Uckfield echt zo recht als een plank door de wending loopt.)
Het ziet er voor het oog en jury redelijk uit, vandaar ook je winstpunten, maar ik krijg een vervelend gevoel als ik jouw beestje door de ring zie lopen. Continu met de staart zwiepen en een redelijk stram lijf dat zich wel gemakkelijk van A naar B laat sturen.

Ik mis gewoon de sterkte in lijf en leden bij jouw paard. Is het een idee om je wat meer te fixeren op het voorwaarts-neerwaarts en het schakelen? Op die manier spreek je meer spieren aan dan haar daar in die houding te laten lopen. :)

Als ik je laatste post zo nog eens lees, heb ik het idee dat jij wel bewust bezig bent met je paard. Laat die wissels voor wat het is en ik zie heel graag jullie volgende topic tegemoet. :)

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 01:39

Fijn dat je ouders nu mee willen werken aan een onderzoekje Patty. Ik hoop dat jullie er wat wijzer van gaan worden. :)

Caesar
Berichten: 9316
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Uckfield traint haar karate kick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:57

Wat me opvalt, ook in het laatste filmpje zijn inderdaad de overgangen en de verruimingen. Zo is in het stap gedeelte ontzettend veel spanning en opkropping te zien en is je middendraf erg onregelmatig. Het lijkt wel of ze niet KAN lopen en dat hetgeen wat ze nu laat zien echt op de automaat gebeurd. Haar hoofd blijft in 1 houding en kantelt zich af en toe, maar dat is het enige. Er komt geen buiging bij kijken. Ik denk dat er al veel tips gegeven zijn, maar er lijkt mij meer aan de hand, zoals meer bokkers aangeven.

Succes!

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:14

Op het eerst geplaatste filmpje kun je zien dat de eerste wissles veel makkelijker gaan en dat het paard veel beter galloppeerd dan na een aantal van deze wissels. De spanning loopt steeds meer op, ze zakte steeds minder door haar achterbeen, komt meer en meer op de voorhand en wordt rechtsachter ook duidelijk onregelmatiger. Dat geeft mij het idee dat Uck steeds verkrampter wordt naarmate je vaker deze oefening van haar vraagt. Ik denk dat je juist het tegenovergestelde wilt bereiken, namelijk dat ze losser en buigzamer wordt. Ik zou zelf meer terug gaan naar de basis. De wissels zijn in principe een best lastige oefening, ook al zit hij er goed in bij Uck. Lang laag en goed in de gaten houden dat ze ontspannen is en ook durft los te laten. Zeker niet zoveel moeilijk werk vragen aangezien ze daar tot nog toe niet beter van lijkt te worden

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Uckfield traint haar karate kick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:27

Ik zou dit paard eens "los" gooien van voren. Niet zo letterlijk opvatten... Maar Uckfield moet wel meer haar rug en hele lijf gaan gebruiken. Ik zie een paard dat zichzelf vastzet en die in een vaste "krul" loopt. Probeer haar eens laag te rijden, met ruggebruik. Dat "aan de teugel" lopen komt wel....
Ze zit duidelijk vast, volgens mij is het constant lopen met open mond daar ook een uiting van. Knarst ze ook?

Verder vind ik het eerlijk gezegd gewoon "pesten" om en paar 4 minuten achter elkaar dezelfde oefening te laten doen. Al helemaal als het een oefening is waarbij je voelt dat er iets niet goed gaat. Dit moet je niet zo lang doorzetten.
Als je middendraf gaat oefenen, dan ga je toch ook niet 4 minuten lang rondjes rijden in de bak en op elke lange zijde versnellen? Dat soort dingen moet je afwisselen....

Rana

Berichten: 1847
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Uckfield traint haar karate kick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:27

Wat mij inderdaad ook opvalt is dat sind je eerste topic welke nog een flinke geweest is wat ik mij kon herinneren, ze qua bespiering niet veel veranderd is... Ik zie haar niet haar lijf gebruiken, enkel een houding en haar benen verzetten...

Daar zou dat bokken goed vandaan kunnen komen, wat ik me kon herinneren is dat je haar bij aankoop ook niet wou laten keuren, heb je dat toen uiteindelijk wel laten doen? Ik ga wel met Liezel1 Mee, in het 4 min achter elkaar dezelfde oefening laten doen... Als je afwisselt en beloond blijft het leuk....

Er zijn heel veel goede en bruikbare tips gegeven hoop dat je daar ook echt iets mee gaat doen. ik heb niet het idee dat het je niks intresseerd in tegendeel, maar blijf kijken, en rijd niet door bij zulk verzet

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:53

Pattypaard schreef:
MissJ: Wat diegene zei met de 1e behandeling:
Uck heeft pijn aan haar spieren. Eigenlijk overal in haar lichaam maar vooral aan de voorkant.
Bij haar hals, bors, schoft. Achteraan was het anders en minder.
Dit is ook sinds vorige week erger geworden bij haar borst/hals.

Dit is al van langere tijd geleden (voor ik haar had), en het is erger geworden.
Om het even makkelijk te zeggen: Uck spande haar spieren, maar ontspande ze niet meer helemaal terug. Zo hield ze ze altijd wel iets vast. Dan komt het moment dat ontspannen voor haar eigenlijk evengoed nog vasthouden is. En dat is steeds erger, waardoor vaster geworden. En toch is ze toch wel lenig. Leniger dan je zo denkt.
Dat is wel herkenbaar, heb daar zelf ook last van. Vooral in mijn rug en vaker armen.
Uck was met behandelen niet echt de rustigste. Diegene die haar behandeld heeft had nog nooit een paard meegemaakt wat zo kwaad werd.
Uiteindelijk is het wel gelukt om haar te behandelen.
[i]


Bedankt voor je reactie. Ik ben dan wel heel benieuwd wat er voor zorgt dat Uckfield haar spieren zo spant? Waarom heeft ze zoveel spierpijn? Wat heeft dat veroorzaakt en wat kun jij er nu tegen doen? En wat voor behandeling is er uitgevoerd?

Ik kan me enigzins voorstellen dat Uckfield kwaad wordt wanneer er iemand aan haar zere lichaam gaat zitten. Wat hier al meermalen voorbij gekomen is, zie ik ook. Een paard wat in al die tijd dat je haar hebt, nog steeds niet erg veranderd is qua bespiering. Een paard dat nog steeds met tactfouten loopt, met veel spanning in haar lijf en die duidelijk tekenen van ongemak vertoont. Ik weet dat je het allerbeste met haar voor hebt en echt wat doet met de tips die je krijgt :) Je hebt heel goede rijtechnische tips gekregen, maar ik zou haar ook zeker eens goed binnenste buiten laten keren. Op die manier krijg je zekerheid over wat er aan de hand is.

muiske07
Berichten: 551
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Mater, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:01

Heb rap wat gelezen,

vind nu niet zozeer dat het paard vast zit.
Vind wel dat ze wat stijf is?

Heb je al veel wissels gedaan met je paardje?
Voor mij komt het meer over als onwennigheid of reactie op sporen?
Ken zo nog een paardje die heel fel op sporen reageert en telkens men sporen tegen zijn buik legt slaat hij op dezelfde manier als jouw paardje.
Voelt mss aan als een dazebeet?

Probeer haar verder goed los te rijden, massage kan ook deugt doen vooraf het rijden voor het paard.

sibbe
Berichten: 747
Geregistreerd: 03-10-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:23

Ik heb ook meerdere topics van jullie gevolgd.
En ik denk nog steeds dat uckfield misschien ataxties is of zeker in de hoofd hals houding vast zit en dit uit naar de rug en achterbenen.
Ze blijft ook echt in een houding lopen.
Succes met je paard en laat haar goed nakijken.

00peetje00
Berichten: 2326
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Uckfield traint haar karate kick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:56

ik denk ook dat je paardje niet voor niets bokt. maar daar is al genoeg over gezegd. ik vind wel dat je een heele nette houding hebt! succes nog met je knappe paardje!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:09

Pattypaard schreef:
KiWiKo: Natuurlijk ben ik ergens trots dat ik de bokken kan uitzitten. Juist ook omdat ik weet dat als ik er eens vanaf vlieg het helemaal van kwaad tot erger word.
Dan voelt Uck zich sterk en gaat ze dat bij alles wat ze eigenlijk niet wil/geen zin in heeft tegen me gebruiken. Zo is ze dan ook weer.
Precies met als ik nu gestopt zou zijn met wissels rijden, dan zou ze dit bij meerdere dingen gaan doen gewoon omdat 'ze het kan maken'. Dit zal vast wel klinken als onzin voor genoeg mensen, maar dit heb ik al eens geprobeerd en ik kan niet zeggen dat het er beter van geworden is om te stoppen met datgene wat ik aan het doen was.
Ik heb het er wat verkeerd neergezet waardoor het ook verkeerd opgevat word. Maar ik heb zoiets van als het dan toch gebeurd is, kan ik er maar beter mee lachen. Toch vind ik er wel grappige bokken bij zitten, daarbij niet gekeken naar waardoor dit dan zo zou zijn. Alleen het plaatje.
Ik snap echter wel dat het anders overkomt zo. :)

Ik heb altijd iets moeite met mensen die "stoer" doen over de rug van een dier.

Maar ik ga door deze post je openingspost wel iets anders lezen en zowaar kan ik enig begrip opbrengen voor jou. :)

Het enige dat ik niet begrijp is dat als je weet dat je paard zo reageert, dat je dan uberhaupt wissels gaat springen..... paard kan het in het lijf gewoonweg niet aan, en dat is alles wat ze je verteld.

Ik zou zeggen zet de wissels in de koelkast, ga werken aan kracht en elastisiteit......... onder goede begeleiding van een goede instructeur (ik vind een instructeur die je wissels laat springen op dit paard geen goede instructeur) en weet je ........ eenmaal de knop erop gaat die er niet meer af, ook al spring je in 5 jaar geen wissels.......

zaak is dit dier eerst op orde te krijgen voordat je dit soort intensieve dingen (en dan ook zo lang achter elkaar) aan het dier vraagt.

Mijn excuses als ik wat bot was............ maar ik persoonlijk vind dit nodeloos en hier word het dier niet beter van, eerder slechter.......

pasdedeux
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Uckfield traint haar karate kick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:10

Ik heb de filmpjes bekeken en zie een paard dat het bekken niet kan kantelen en strak is in de lendewervels. Dit paard kan niet zonder bokken een goede wissel springen en waarschijnlijk heeft het ook moeite met achterwaarts. In het achterwaarts gaan zou een paard correct zijn bekken moeten kantelen. Kan een paard dat niet dan gaat deze scheef, of heel wijd of slepend achterwaarts. Ik zou hier absoluut iemand naar laten kijken. Dit kan veel beter! Dat scheelt een hoop werk geloof me.

Ikima

Berichten: 3342
Geregistreerd: 01-03-07

Re: Uckfield traint haar karate kick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:45

Om eerlijk te zijn zou ik mij kapot schamen als ik zo'n filmpje zou plaatsen. Het paard protesteert enorm tegen je been. Ik zie eigenlijk het nut niet van die changementpogingen als het paard nog niet goed los door het lijf is. Zo kweek je alleen maar verzet.

Whoopi1
Berichten: 252
Geregistreerd: 22-07-09

Re: Uckfield traint haar karate kick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:48

Vind het geen fijne plaatjes, en snap niet dat je het plaatst, maar ook daar is al genoeg over gezegd.

Ik hoop dat je wat kan vinden bij het paard zodat je de trainingen wellicht aan kan passen.

ikke129
Berichten: 631
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:22

krijgt ze genoeg rust om te herstellen van een training? 24 uur of meer? Dus niet bijv savonds rijden en dan de volgende dag sochtends? Dan zijn ze hun spierpijn nog niet kwijt.. meestal als ik een dag zwaar of goed getraind heb geef ik ze een rustdag na training:) wel eruit natuurlijk lekker op de wei en liefst nog even vrij bewegen in de paddock.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 10:58

x_Marr: Zo zie ik het als toch naar mijn been bokken :)
Rijtechnisch zal het zeker ook mee te maken hebben. Maar ook als ze zich ergens een keer behoorlijk van schrikt komt ze al heel makkelijk weer vast te zitten, als ze in de wei staat met regen e.d.
De dingen waar ik zelf mee verder kan oefen ik ook zelf. Maar sommige dingen, daarbij weet ik dat als ik er zelf verder mee ga het fout gaat en het ook verkeerd geleerd word. Dan heeft het geen zin om er alleen mee aan te gaan kloten. :)
Ze is een keer of 3, 4 behandeld door een paardensportmasseur. Wat die er van zei is te lezen in mijn vorige reactie.
Verder is ze meerdere keren behandeld door middel van reiki en word ze vaker gemasseerd.

Dejavu; Dat haar bespiering zo weinig is komt ook doordat ze (bijna) niets heeft om spieren te maken omdat ze zo dun is.
In een eigen houding vind ik haar niet zo zeer lopen, ik kan haar hoger/lager laten lopen wanneer ik dat wil, makkelijk van stelling wisselen. Alleen met de neus echt vooruit is nog wel eens lastig.
Zoals ze bij het proefje liep lukte dat bijv. totaal niet bij het halsstrekken, dan kan ze wel laag gaan maar gaat ze alleen nog maar dieper lopen. (vandaar dat ik haar daar toen ook niet lager liet lopen)
Met de lengtebuiging heeft ze wel moeite idd.
Ik ga de komende tijd wel wat meer voorwaarts-neerwaarts rijden en daarin schakelen idd :j

Liezel1: Ze gaat echt bijten op het bit vaak. Dit word wel minder. En het rare is vind ik zelf, zodra ze begint te bijten op het bit laat ze zich losser. Dan is ze op 2 pinken te rijden en ik hoef bijv. maar te denken om te wisselen van stelling en het is gebeurd.
Knarsen doet ze daarbij niet. Nu begint ze soms wel te knabbelen i.p.v. te bijten.

Rana: Klinisch laten keuren, rontgenologisch mocht niet van mijn ouders.

MissJ: Ik weet niet precies wat. Ik weet wel dat er vroeger veel te veel van haar gevraagd is.
Als 4 jarige is ze zadelmak gemaakt, sprong al snel makkelijk een 1.10 parcours, is toen mee geweest naar een oefenspringwedstrijd en is daar ook verkocht aan de man waar ik haar van gekocht heb.
Daar is het fout gegaan. Ik weet er niet alles van, maar hoor van meerdere mensen dat er veel te hoog mee gesprongen is.
De eerste 2 weken hebben ze dressuur met haar gereden, toen is er iemand op komen te rijden die haar zo ongeveer 1 x in de 2 weken uit de stal trok om mee naar de springles te gaan. En daar moest ze lijnen van 1.20/1.30/1.40 springen.
Dat was volop gas er naar toe, erover of erdoorheen, als ze maar aan de andere kant kwam..
Toen is het verpest bij haar.
Ze is ook geslagen/geschopt/iets, op het begin bij ons als je bij haar voor de staldeur stond en gewoon je hand omhoog doet ging ze al half trillend achter in haar stal staan. En zo meerdere dingen.
Eerst was ze ook heel schrikachtig en nerveus. Qua gedrag is ze ontzettend veranderd. ( http://www.filmpjes.nl/v/39956-Uckfield-18-02-2008 )
Ik weet natuurlijk niet of het alleen hiervan komt, maar dit heeft er denk ik zeker wel mee te maken.

Wat ik er tegen kan doen is masseren, reiki, er voor proberen te zorgen dat er zo min mogelijk dingen zijn waardoor ze nog stijver word/kan worden. (bijv. in de regen staan)
Met rijden, lang en laag rijden. Veel wendingen rijden, veel wisselen van stelling, schakelen, en ook veel afwisselen. Als ik veel dressuur blijf rijden vind ze het saai en wil ze ook niet meer meewerken en gaat ze zich vasthouden.
Bloedonderzoek gaat gedaan worden, kijken of daar wat uit komt..

muiske07: Wissels hebben we al genoeg gedaan, gelukkig meestal zonder gebok. Of alleen wat kleine bokjes/huppeltjes op het begin.
Reactie op sporen kan het ook wel eens zijn, daar probeer ik wel op te letten.
Maar dat was het deze keer niet, in ieder geval niet alleen. :)

KiWiKo: Waarom ik ze wel doe is omdat ze het meestal wel gewoon kan/doet zonder te bokken of wat kleine bokjes/huppeltjes met de 1e 2 a 3 wissels.
Met springen kan ze bijv. ook gewoon wisselen zonder te bokken. Dus ik weet wel dat ze het aankan.
Alleen toen op dat moment misschien niet.

ikke129: Niet altijd 24 uur. Soms iets meer, soms iets minder.
Maar het komt bijna niet voor dat ik haar bijv. rond 7 uur 's avonds rij en de dag erna rond 9 uur 's morgens.
Daar word ook wel op gelet met een zwaardere dag of niet. Na zware training ga ik meestal het bos in of alleen wat losrijden of longeren. Zodat ze wel iets doet en bezig gehouden word.
Verder komt ze dan ook wel in de wei.

pasdedeux
Berichten: 1385
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Uckfield traint haar karate kick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:46

Heb je Uckfield laten masseren door iemand van happy athlete of iemand die een andere (bv massage hippique) opleiding heeft gevolgd? Er zit namelijk een wereld van verschil tussen de resultaten van de een en de andere manier. Ook zou ik absoluut je paard laten behandelen voor de lendewervels en het bekken. Chiropractor of osteopaath (eentje die kijkt naar het recht zijn van een paard en ook bekken, schouders en nek kan manipuleren) is echt wel een must. Dit is gewoon zonde van het paard en echt niet alleen rijtechnisch.

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:39

leuk zon bok op commando sdaar lijkt het nl beetje erg veel op..

jij legt je been aan voor de wissel je paard bokt,goed teken dat je paard wer nog niet aan toe is of het moeilijk vind,hij geeft aan dat hij het niet wil,ga dan terug naar een arbeids galop of ga stappen en krijg ontspanning terug.

de basis is niet helemaal goed daarom lukt de wissel niet perfect :) iets meeer sprong in de galop mag wel,het inie mini stukje draf aan het begin zag er wel soepeler en beter uit dan de galop,ik zou veel vw-nw rijden zodat hij lekker ruggebruik krijgt,het is niet slecht absoluut niet,maar goed.. back to basic zou ik zeggen ;)

1 ding : jullie zijn echt een top combiantie om naart te kijken je staat er erg leuk op zeg!

Leentje_

Berichten: 6062
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Uckfield traint haar karate kick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:30

Ik vraag me hetzelfde af als pasdedeux ..
verder hoop ik ook dat je die massages die je noemt nooit zélf uitvoert .. want een slecht uitgevoerde massage kan meer schade aanbrengen dan dat er al was !!

verder zou ik er ook eens een osteopaat naar laten kijken .. op www.icreo.com vind je een therapeutenlijst moest je interesse hebben :j van prijs valt het goed mee, hier is gisteren de osteopaat geweest en dat koste me 50 euro .. (paard had 2 blokkades)

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: Uckfield traint haar karate kick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 00:19

Ik vind je op deze foto's trouwens heel anders rijden als in je je topic: Uckfield in de prijzen! Daar zit je mooi rechtop, sta je steeds je handen mooi toe (zie je ook terug in het voorbeen, die is veel ruimer). Paard kijkt daar veel meer geconcentreerd en oogt in een stabiel tempo onder de ruiter. Je bent even het gevoel kwijt, maar dat komt wel weer. Eerst dit oplossen en dan weer kleine stapjes vooruit.