Tinus @ work, verbetering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deri

Tinus @ work, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 21:04

Hier een nieuw topic, ik plaats het bij ITP, omdat ik gister een topic over gister heb geopend op HAW.
Vandaag ook wat tips/hulp gekregen van mijn instructeur.
Naomi weer bedankt voor het maken van de foto's :D
nou hier komen ze :)

1: even wat hulp
Afbeelding
2:
Afbeelding
3: veel fijner aan het lopen als gister, geeft ook meer been achter (mag nog meer, maar ben hier wel blij mee)
Afbeelding
4:
Afbeelding
5: even halthouden
Afbeelding
6:
Afbeelding
7:
Afbeelding
8:
Afbeelding
9: hier kwam ik langs draven of stappen, weet niet meer :P
Afbeelding
10:
Afbeelding
11:
Afbeelding
12:
Afbeelding
13:
Afbeelding
14: en klaar :)
Afbeelding

en verandering? :D [RT-HAW] Tinus @ work

graag tips of opbouwende kritiek, en hou het netjes.
bedankt dat je hier even kwam spieken.

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:12

Hij is wel actiever, maar het mag nog meer! probeer veel schijnovergangen, tempowisselingen te maken.
probeer ook te letten op je tenen.
hij lijkt af en toe zijn hoofd een beetje te kantelen. (kan momentopname zijn)

Je mag ook meer in het midden van je zadel zitten, miss idee om je beugels gaatje langer te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:34

Hij loopt nu wel ronder aan de voorkant, maar hij gebruikt z'n achterhand slecht. Probeer meer van achteren naar voren te rijden, rijd hem actief en vang hem op met je hand. Rijd ook veel voltes en houd hierbij goed je buitenteugel eraan en drijf hier met je binnenbeen naar toe. Hij zal dan vanuit activiteit, losheid en ontspanning naar beneden komen ipv door puur druk op de teugels.

Rampshellie

Re: Tinus @ work, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:43

Echt een goed beeld vind ik dit niet.. Er wordt meer gewerkt naar het nageeflijke dan aan de activiteit van het achterbeen. Het is juist de bedoeling dat hij het achterbeen actiever gaat gebruiken, waardoor hij van voren kan zakken.. Dat nageeflijk lopen komt wel, wanneer je de achterhand er goed onder treed.

Dit krijg je door veel oefeningen te rijden (voltes, gebroken lijnen enz.enz.) en door heel veel tempowisselingen te rijden!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:07

goedzo, les van eric??

inderdaad ook activier, en meer handen dragen,

mel86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:25

Hoi,
Paardje ziet er leuk uit!
Ik heb het idee dat je zelf ook niet lekker actief en netjes kan zitten. Je zit een beetje in de "stoelzit".
Probeer je bovenbenen iets meer naar achteren te leggen en iets naar voren te gaan zitten.
Groetjes

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:40

Het is net gek dat het paard niet zo voorwaarts is, hij wodt immers tegengehouden aan de voorkant door een neppe ''aan de teugel''.
Jammer van de instructie.
Eerst van die teugels afblijven houd eerst alleen licht contact, en dan voorwaarts rijden, veel overgangen ed. zodat hij zijn achterbeen meer gaat gebruiken. Wanneer hij zijn achterbeen goed gebruikt en gaat ontspannen zal hij ZELF nageeflijk gaan lopen.

Ik weet geen oplossing voor je stoelzit, zie wel dat je hakken wat meer uitgedrukt mogen worden en schouders rechterop.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:48

Hé Talitha (of hoe je het schrijft) leuk de foto's, was dit van de week?

Tinus mag veel meer voorwaatser. Wat helpt bij hem is eerst gewoon een 'schop' naar voren, actief houden en dan langzaam aan op voltes naar beneden vragen. Dan zal je zien dat dit beter werkt en zijn achterbenen veel beter onder treden.

Mag ik (niet aanvallend bedoeld) even reageren x_Marr Erik, de instructeur is wel gefocust op het voorwaartse, Tinus wordt door zijn eigenaresse te voorzichtig gereden, en durft niet zo goed. Als hij draaft bij zijn eigenaresse is dit in staptempo en dit is al jaren zo. Daarom is het nu weer even wennen om 'anders' te lopen. Denk dat Talitha over 2 maanden veel meer zelfvertrouwen heeft in het rijden en dit veel beter zal gaan :)
Nogmaals niet aanvallend bedoeld, Tinus is echt een apart geval :P

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:19

Ik zie hem anders gefocust op neerwaarts, en dat werkt niet wanneer een paard niet eerst voorwaarts is ;)
Verder remt nu die krul het paard hoogstwaarschijnlijk af.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 18:46

Dankje mellanie :)
Dit was van de week woensdag, dinsdag kreeg ik hem al helemaal niet vooruit, maar we zijn er hard mee bezig :)
woensdag was het wel een stuk beter, maandag ga ik weer aan de slag, en zal ik je tips uitproberen :)

patrice02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:53

als tip: probeer eens je beugels een gaatje langer te doen zodat je een mindere stoelzit houding krijgt, ook lijkt het of je hem met aandrijven met je hakken vooruit drukt, probeer hem je kuiten aan te drijven.
ook ga ik mee met het bovenstaande commetaar, laat de teugels eerst met rust en probeer en dan voorwaarts te rijden van achteruit
:o