Bandito voor het eerst onder de vrouw!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
madelief88

Berichten: 2877
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bandito voor het eerst onder de vrouw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:33

Hoi zusje,

Hij was braaf he en het zag er ook best "af" uit.
Ik vind het ook errug lastig, wel of niet eerst nog wat meer leren en dan weer op het land... Ik verwacht namelijk ook geen problemen als je hem nu het land op zet en dan volgend voorjaar weer verder oppakt. Dus een écht voordeel aan hem nu doorpakken zie ik niet, maar het is lastig :j

Knappe Bandito!

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bandito voor het eerst onder de vrouw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:35

Wauw wat een lekkerding zeg! :D
Mooi koppie! :))
Ziet er netjes uit :j

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Bandito voor het eerst onder de vrouw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:01

gaaaf!!! zo braaf, zo opgewekt. houden zo. enne gewoon wachten tot volgend jaar hoor. velen op bokt weten niet dat barokkies erg lang puppy blijven. kijk maar naar des. ik ben hem pas echt aan het rijden gegaan toen ie bijna 5 was. laat hem maar lekker paard worden hoor ook al is de verleiding groot

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:04

Wat een gaaf schimmeltje!

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:06

Gewoon je gevoel volgen hoor. Het ziet er allemaal heel mooi uit. Maar als je te snel aan de slag gaat met zo'n werkwillig en braaf dier heb je hem overvraagd voor je er erg in hebt. Niet doen hoor. Gewoon genieten van dit moment en geduld. Het jaar is zo om...

Ziet er heel professioneel uit!

heikedenise

Berichten: 727
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: Bandito voor het eerst onder de vrouw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:15

jasmijn het ziet er super uit en zoals velen al zeggen ga je gevoel na je weet zelf dat barrokkies lang baby blijven ook ik heb heike echt doorgereden toen die 4 was en pas bij 5 ben ik serieus gaan trainen

Alja

Berichten: 25625
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Bandito voor het eerst onder de vrouw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:26

wat een knap paard en wat is hij braaf zeg :)

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Bandito voor het eerst onder de vrouw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:30

Ik snap het nut dan dus echt niet van er nu 1 keer op gaan zitten een paar rondjes en er dan verder afblijven?
Had ze hem dit beter ook kunnen besparen als we toch op die toer gaan.

BrankaZ

Berichten: 3886
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:01

Rytm schreef:
Ik snap het nut dan dus echt niet van er nu 1 keer op gaan zitten een paar rondjes en er dan verder afblijven?
Had ze hem dit beter ook kunnen besparen als we toch op die toer gaan.

Misschien wel, maar dat heeft ze dus niet gedaan. En zoals je kan lezen zijn barokkies gewoon laat af.
Blijkbaar heeft Jasmijn even willen 'proeven' hoe Bandito reageerde. Prima toch?
Ik sluit mij aan bij de mensen die aanraden om lekker aan haar oude planning vast te houden: volgend jaar inrijden. Dan weet ze zeker dat ze niet te vroeg is begonnen en komt ze ook niet in de verleiding om haar planning nog een keer overhoop te gooien en toch wat meer te gaan doen met hem omdat ie toch al ingereden is.

Jasmijn, hij doet het super! Knappe kerel! Hij wordt steeds mooier!

Michelle_88

Berichten: 1447
Geregistreerd: 16-01-06
Woonplaats: Breda

Re: Bandito voor het eerst onder de vrouw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:26

Super hoor jasmijn! Hij is echt braaf, maar ook heel stoer ;)

Gewoon lekker doorgaan zoals jij denkt dat het beste is!


Rytm schreef:
Ik snap het nut dan dus echt niet van er nu 1 keer op gaan zitten een paar rondjes en er dan verder afblijven?
Had ze hem dit beter ook kunnen besparen als we toch op die toer gaan.


Hoeveel paarden worden niet ingereden, maanden op het land gezet en weer opgepakt? Ik vind er niks mis mee hoor! Gewoon alles rustig spelenderwijs en ongehaast!

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:28

achja je trekt je paard uit de kudde, gooit er een zadel op en stapt op en rijd ermee weg alsof ie nooit anders heeft gedaan :+ Ziet er goed uit hoor! :D

daantjuhhh

Berichten: 26883
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:38

Mies_Apollo schreef:
Super hoor jasmijn! Hij is echt braaf, maar ook heel stoer ;)

Gewoon lekker doorgaan zoals jij denkt dat het beste is!


Rytm schreef:
Ik snap het nut dan dus echt niet van er nu 1 keer op gaan zitten een paar rondjes en er dan verder afblijven?
Had ze hem dit beter ook kunnen besparen als we toch op die toer gaan.


Hoeveel paarden worden niet ingereden, maanden op het land gezet en weer opgepakt? Ik vind er niks mis mee hoor! Gewoon alles rustig spelenderwijs en ongehaast!

Maar gewoon in gereden en dan het land op is anders dan nu 1x erop en dan het land op, dat bedoeld ze.
En ik ben dat ook wel een beetje met haar eens
Al kan ik mij ook wel voorstellen dat TS nieuwsgierig was en het gewoon een keertje niet kon laten.. hihi.

Tja, de keus ligt helemaal bij TS, ik zou hem nu ook rustig 3 weekjes rijden, dan het land op en volgend jaar oppakken.
Maar Ts zal zelf het beste weten wat ze moet doen.
Hij is inderdaad nog niet heel erg af.

Ik vind het wel mooi om te zien dat een paard zo braaf is.
Ziet er al lekker relaxe uit.

musinge
Berichten: 362
Geregistreerd: 13-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:52

Hey,

Leuk dier. Ik denk dat het een kruising andalusierxFries is. Ik zie absoluut geen arabier en wij hebben ook ooit een kruising andalusier/Fries gehad. Deze zag er bijna net zo uit (m.u.v. kleurtje ;)
Ze zijn inderdaad wat later in ontwikkeling, maar wij rijden ze meestal met 3 jaar gewoon in. Een paar weken. Dan zetten we ze de winter door weer in het land. Dan pakken we ze een zomer op en leren er wat meer bij. Uiteindelijk gaan ze dan nog een winter in het land en dan pakken we ze aan het eind van de winter uit de weide en gaan we aan het werk. Dat werkt vaak als een speer. Je bevestigt je basis regelmatig en dit komt (zeker bij de barokke dieren) goed van toepassing. Op het moment dat we dus gewoon door bllijven rijden zijn we in principe klaar voor de L. Kunnen we dus gewoon starten!
Succes verder!

Het ziet er echt mooi uit.

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:07

Kben een beetje geschrokken van de foto's
Bandito kan jou gewicht nog niet aan, kijk naar foto 2. , zijn rug is echt nog niet sterk genoeg.
Bovendien rijd je hem in, met een zadel wat hem niet past
de 1 ste indruk met rijden is zooo belangrijk, daar kan je niet voorzichtig genoeg mee zijn.
Foto 2 breekt hij zowat in tweeen. (zakt helemaal door achter in de lendenen)

Ik zou hem zeker nog 1 jaartje laten groeien en aansterken.
hij ziet er wel massief uit, maar de botten zijn écht nog niet volgroeid.

gr mayke

zasread

Berichten: 2465
Geregistreerd: 28-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:17

Oh, Jasmijn, echt helemaal fantastisch :):) ik had je gisteravond al gesmst! Dat had je wel eerder mogen vertellen ;)
En hoe voelt dat nou, zitten op die kanjer van je? Rijdt hij lekker?

Jullie passen zo goed bij elkaar :D

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:21

nombrado schreef:
Kben een beetje geschrokken van de foto's
Bandito kan jou gewicht nog niet aan, kijk naar foto 2. , zijn rug is echt nog niet sterk genoeg.
Bovendien rijd je hem in, met een zadel wat hem niet past
de 1 ste indruk met rijden is zooo belangrijk, daar kan je niet voorzichtig genoeg mee zijn.
Foto 2 breekt hij zowat in tweeen. (zakt helemaal door achter in de lendenen)

Ik zou hem zeker nog 1 jaartje laten groeien en aansterken.
hij ziet er wel massief uit, maar de botten zijn écht nog niet volgroeid.

gr mayke


Dat heet training...dat paard is niet ideaal gebouwd als dressuurtype en als hij dan ook nog de rug wegdrukt zoals op die foto's ziet het er inderdaad nogal vreemd uit. Als zij hem over een tijdje als ze hem oppakt over de rug gaat rijden en dat ruggetje gaat trainen ziet het er al heel anders uit. Dat veranderd niet met hem nog 2 jaar te laten staan en er niets mee te doen. Hooguit is dat overbouwde wat weg.

nadina

Berichten: 1071
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Bandito voor het eerst onder de vrouw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:57

Wat zul je genoten hebben! Hij doet net alsof hij het doodnormaal vindt. Leuk joh!

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Bandito voor het eerst onder de vrouw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:12

en dat is nou het spaanse karakter!

nadina

Berichten: 1071
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Bandito voor het eerst onder de vrouw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:40

:D

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:29

[/quote]
Dat heet training...dat paard is niet ideaal gebouwd als dressuurtype en als hij dan ook nog de rug wegdrukt zoals op die foto's ziet het er inderdaad nogal vreemd uit. Als zij hem over een tijdje als ze hem oppakt over de rug gaat rijden en dat ruggetje gaat trainen ziet het er al heel anders uit. Dat veranderd niet met hem nog 2 jaar te laten staan en er niets mee te doen. Hooguit is dat overbouwde wat weg.[/quote]

Ik denk juist met meer geduld, dus 1 jaar a 1 1/2 jaar wachten dat er dan juist meer kracht ontstaat. Je hebt training (op oudere leeftijd) wat begint met het aansterken van de rug aan de longe.
3 jaar is een baby (die ga je ook nog niet zwaar belasten)
in spanje beginnen ze met de pre op 4 á 4 1/2 jarige leeftijd, en die zakken echt niet door.

zasread

Berichten: 2465
Geregistreerd: 28-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:38

Heeft het ook niet met de bouw van Bandito te maken...
Zijn kont staat op het moment nog zeker wat hoger, dat trekt vanzelf wel bij!

Afbeelding

Jasmijn geeft zelf aan dat dit eenmalig was en dat ze het gewoon eens wilde proberen, dus om hier nou zo'n drukte om te maken. Bandito kan nog lekker een jaartje groeien en dan gaat het helemaal goed komen :j

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:55

zasread schreef:
Heeft het ook niet met de bouw van Bandito te maken...
Zijn kont staat op het moment nog zeker wat hoger, dat trekt vanzelf wel bij!


Jasmijn geeft zelf aan dat dit eenmalig was en dat ze het gewoon eens wilde proberen, dus om hier nou zo'n drukte om te maken. Bandito kan nog lekker een jaartje groeien en dan gaat het helemaal goed komen :j


Ik maak daar geen drukte om, maar denk en kijk wel in het belang van het paard en zijn toekomst.
Wat Jasmijn hiermee doet is aan haar , maar als niemand hier op dit forum haar dit zegt, hoe moet ze het dan weten?
ohhhhs en aaahhhs is niet moeilijk.
Ik weet dat het reuze moeilijk is, als je een veulen koopt , te wachten erop te stappen.
zo heb ik zelf 4 1/2 jaar geduld moeten hebben, maar ik ben achteraf zooo blij dat ik het zo gedaan heb.
Vandaar dat ik het iedereen aanraad, geduld

zasread

Berichten: 2465
Geregistreerd: 28-03-05

Re: Bandito voor het eerst onder de vrouw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:00

Ik weet dat Jasmijn daar wel van op de hoogte is ;) dus dit topic had ze daar niet voor nodig gehad.

Ik snap je punt, maar het had in een iets vriendelijkere vorm gegoten mogen worden ;)

Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 21:30

Iedereen heel erg bedankt voor de tips en adviezen.
Vond het heel super en vriendelijk gaan tot een paar adviezen terug ;)

Mijn reactie erop is dat ik toch echt niet denk dat hij doodneervalt als ik er één keer opstap, maar ik zal mijn vingers gekruisd hebben als ik er morgen naar toe ga.
Voor de rest weet ik dat het goed bedoeld is, dus ik ga me er echt niet druk om maken.
Zoals in dit topic al duidelijk naar voren komt zijn er altijd veel meningen in ons gezellig paardenlandje en dat wist ik toen ik het topic er op zette, vind het intressant om het te horen en lees alles nauwkeurig door, en volg mijn eigen gevoel.

Mijn beslissing ga ik in ieder geval niet hier in t topic zetten, de mensen die mij intresseren horen zijn ontwikkeling toch precies :)


Maar ik stel alle meningen op prijs, en zal mij er zeer zeker niet onkundig of aangevallen over voelen, ik weet zelf hoeveel ik van mijn diertje houd en geloof me, ik ga er over 3 weken niet 4 keer in de week flink mee trainen, ter gerustelling ;)

Voor de rest, moeilijk om er niet op te stappen, ik heb alle plezier met hem om hem lekker te poetsen, gehoorzaamheid aan te leren en te wandelen. Hij is in al die opzichten netjes opgevoed en ik blijf gewoon nieuwsgierig hoe hij op bepaalde dingen reageert en dan probeer ik eens wat uit.
Editje: ik ben ook absoluut geen moeten rijden typje.. Vind t heerlijk om gewoon te knuffelen en met mijn kanjer in de weer te zijn.
Ben ook geen fanatieke dressurruiter, mijn doel is gewoon een lieve, pittige netjes over de rug lopende gezonde kanjer te krijgen :)

borderjayJarig

Berichten: 1490
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:37

+:)+