Bandito is mijn 3jarige kruizing Fries x Andalusier (hoewel wij er de laatste tijd aan twijfelen, en toch haast gaan denken dat het een Arabier x Fries is, meningen hierover hoor ik graag

Ik ben met Bandito wat spelenderwijs voorbereidend bezig om hem volgend jaar echt in te gaan rijden.
Zo heb ik hem kennis laten maken met longeren, daarna een singeltje erop, en wat met een zadeltje longeren.
Allemaal puur om hem alvast kennis te laten maken met wat ie volgend jaar kan verwachten.
Afgelopen vrijdag, heb ik eigelijk spontaan met mijn zus besloten om er eens echt op te gaan zitten.
Dus, laarsjes aan, capje op, rijbroek aan, en gaan!
De laatste tijd is Bandito nogal onrustig, hij staat nu in kuddeverband 24/7 buiten en dat merk je aan zijn gedrag.
Aan de hand is ie flink druk en nogal brullerig.
Goed, eerst dus aan de longe gezet, was ie eigelijk heel braaf, niet gebokt en niet rennerig:
1.

2. Hij word echt al zo volwassen..

3. Zijn leuke hinnikgedrag naar de kudde (vooral niet te dichtbijstaan, anders word je echt tijdelijk doof):

4. Jaaaah en ik zit erop mensen!!

5. En een braaf drafje,

6. Leuk sta-moment (lichtrijden vond ie ook helemaal niet raar trouwens)

7. En halthouden (hij remde perfect af op de druk van het touw om zijn nek, mondje wil ik niet aanzitten, is ie gevoelig mee,
eerst maar weer de tandarts laten komen)

8. Lief paardje

9. Heel heel braaf kanjertje!!!!

10. En ten slotte nog een filmpje:

Nog een editje, dit zadel is puur alleen maar voor t beginnetje, zodra we volgend jaar echt gaan beginnen komt er een mooi op maat zittend zadel (zin om dat te kopen zeg.. mijn eigen zadel voor mijn eigen paard

Zoals jullie wel kunnen zien was Bandito ontzettend braaf, hij is niet in de rem gegaan, niet gebokt of raar gedaan he-le-maal niks.
Ook voelde het niet wiebelig aan, maar heel vertrouwd! We hebben een paar rondjes gestapt en 1 a 1,5 rondje gedraaft, en daarna uitgebreid beloond en lekker afgesponsd en verwend met wat lekkers

Om nu te verwerken wat hij allemaal heeft meegemaakt laat ik hem lekker tot van het najaar buiten staan, ga ik hem wat poetsen en wandelen en dan volgend jaar, als ik denk dat hij er helemaal klaar voor is, beginnen we er echt aan!
En dan kan ik niet wachten tot ik buitenritjes met mn zus en Fuurtje kan maken, gaat echt top worden.
Zus, thanks voor de hulp en de foto's!!