Vos 4 weken zadelmak

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_likepink_
Berichten: 4820
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Vos 4 weken zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:00

Btw Mar:

Ik zie liever achter de lood lijn en ontspannen ipv een paard dat uit controle loopt en zn neus naar voren steekt,waar veel meer tijd gaat in zitten ;)

Hebbesje

Berichten: 1702
Geregistreerd: 01-03-08
Woonplaats: Helmond

Re: Vos 4 weken zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:02

@ _likepink_ : Helemaal mee eens!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: Vos 4 weken zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:27

Mensen, het dier is PAS 4weken onder het zadel.
Tuurlijk moet er nog veel aan gesleuteld worden, maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd ;)
Daar werk je naartoe en kun je niet in 4 weken perfect hebben.
Grappig trouwens dat enkele hier maar blijven roepen en doordrammen, terwijl ze zelf het niet voor elkaar zouden krijgen.
Ik noem geen namen, ik ga puur af op foto's die ik ooit gezien heb :)

Ts: Er zijn wat punten om aan te werken, iedereen heeft wel het één en ander genoemd, haal daaruit wat je bruikbaar vind en verder gewoon lekker kilometers maken. Als je er maar altijd aan denkt van achter naar voor te rijden en de ontspanning erin te houden. Komt goed, succes!

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 12:35

klomp schreef:
Mensen, het dier is PAS 4weken onder het zadel.
Tuurlijk moet er nog veel aan gesleuteld worden, maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd ;)
Daar werk je naartoe en kun je niet in 4 weken perfect hebben.
Grappig trouwens dat enkele hier maar blijven roepen en doordrammen, terwijl ze zelf het niet voor elkaar zouden krijgen.
Ik noem geen namen, ik ga puur af op foto's die ik ooit gezien heb :)

Ts: Er zijn wat punten om aan te werken, iedereen heeft wel het één en ander genoemd, haal daaruit wat je bruikbaar vind en verder gewoon lekker kilometers maken. Als je er maar altijd aan denkt van achter naar voor te rijden en de ontspanning erin te houden. Komt goed, succes!


dankje voor de reactie:)
Ik heb zeker wat tips meegenomen.
Ik zal je zeggen, vos is echt top aan het been. Beter als mijn Zpaard :o haha, gaat echt nergens over.
Als ik mijn been aanleg is hij gelijk weg. Ookal ben ik bv aan het uistappen, been is weg. Echt heerlijk.
Ik ben dus ook erg veel bezig met het lekker voorwaarts draven, lekker wat schakelen en dergelijke! En hij blijft daarin heerlijk ontspannen, hij heeft nog momenten dat hij zich er wat uittrekt, maar die zijn maar minimaal, en verder heeft hij een heerlijke aanleuning :)

Balte

Berichten: 3558
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:40

Het verhaal van het hoofd en de borst en de kin die je totaal omgekeerd te zien.
Je zit op de grond op handen en voeten en je kantelt je bekken, daardoor zal automatisch je hoofd en je hals in de bepaalde positie komen. Het ene, nl hoofd en hals die buigen, zijn een gevolg van het andere, nl het kantelen van het bekken.
Eerst hoofd en hals buigen en dan denken dat het bekken wel mee volgt en de rug daardoor opbolt, is geen correcte visie want je kan je hoofd en je kin naar je borst brengen zonder dat je je bekken kantelt en zonder dat je je rug opbolt.
Het idee dat buikspieren zich opspannen is anatomisch gezien ook niet correct, tijdens de beweging worden ze zowel aangespannen als terug ontspannen, anders is er geen beweging mogelijk ;)

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 12:44

nogmaals, hij beweegt ontspannen, loopt met een fijne aanleuning en is goed aan het been. Hij moet nog veel leren, maar ik zie momenteel geen problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:39

Volgens mij ben jij echt het toppunt van Arrogantie.
Bij foto 1 staat dat je hem aan het losstappen bent, zo vind ik het er niet uitzien.
Bij losstappen denk ik aan hem stukje bij beetje op te pakken totdat de teugels op de goede lengte zitten, niet gelijk de krul intrekken.
Foto 3 (de link) vind ik er een stuk fijner uitzien, al loopt hij daar erg op de voorhand.
Je handen zijn daar in ieder geval een stuk zachter.
Ook de foto waar je je hoofd eraf gehaald hebt, vind ik fijn om te zien.
Maar die foto erna :n Paard kan niet eens zien waar die loopt!
Ik hoop dat je les hebt van een goede instructeur/instructrice die je uitlegt dat een paard dat pas 4 weken zadelmak is, niet zo hoort te lopen.

MiSz_SaNdY

Berichten: 1940
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Kootwijkerbroek

Re: Vos 4 weken zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:47

ik ben het helemaal met kim eens

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 14:56

Ik ga er trouwens niet eens meer op in.
Stap in de auto, en dan laat mij maar even zien hoe het wel moet ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:02

Frannik schreef:
Ik krijg momenteel les van een PSG ruiter, en rijd zelf Z1. De PSG ruiter krijgt zelf les van een GP ruiter, en die GP ruiter krijgt les bij anky. Ook ben ik nog eens super goed bevriend met een persoon die dagelijks bij anky op stal is en les van haar krijgt.

Dat bedoel ik dus met arrogantie.
Jij krijgt les van iemand die les krijgt van iemand die les krijgt bij Anky.. ja zo kan ik het ook.
Waar gaat het jou om; dat je paard rustig de hulpen leert of dat je zo snel mogelijk je winstpunten behaald met een misschien wel beschadigd paard.

Edit: Oja, en dan snel je post wijzigen. :+ handig...

Jamiechic
Berichten: 63
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:07

KoudbloedKim schreef:
Frannik schreef:
Ik krijg momenteel les van een PSG ruiter, en rijd zelf Z1. De PSG ruiter krijgt zelf les van een GP ruiter, en die GP ruiter krijgt les bij anky. Ook ben ik nog eens super goed bevriend met een persoon die dagelijks bij anky op stal is en les van haar krijgt.

Dat bedoel ik dus met arrogantie.
Jij krijgt les van iemand die les krijgt van iemand die les krijgt bij Anky.. ja zo kan ik het ook.
Waar gaat het jou om; dat je paard rustig de hulpen leert of dat je zo snel mogelijk je winstpunten behaald met een misschien wel beschadigd paard.

Edit: Oja, en dan snel je post wijzigen. :+ handig...



Ik denk dat jij echt geen flauw idee hebt waar je over praat. Het slaat helemaal nergens op dat het arrogant is dat ze mensen kent die op dezelfde manier trainen als anky. Als jij anky ooit hebt zien rijden, had je misschien wel opgemerkt dat ze op dezelfde manier bezig is. Verder legt ze bij alles wat ze zegt goed uit waar ze mee bezig is. Ook onderbouwd ze dit. NIets legt ze op, ze zegt overal dat het HAAR mening is. Als jij elke dag les krijgt van anky wil het helemaal niet zeggen dat jij correct een paard zadelmak kunt maken, en zij kan dat wel dat blijkt.
Heb je uberhaubt zelf wel eens een paard zadelmak gemaakt? Of nageeflijk gereden? Dat zal wel niet, want dan had je geweten dat het normaal is, dat een paard op momenten te diep komt, of voor de loodlijn komt. Als je uberhaubt al weet wat dat betekend?
Ze zegt helemaal niet dat ze zo snel mogelijk winstpunten wil halen. Haar paard is super aan de hulpen, en ik zie haar op geen enkele foto aan de teugels trekken,, als je er verstand van zou hebben, had ook jij dit gezien.

TS, ik vind het er netjes uit zien. Lekker zo doorgaan. Ik dnek dat er velen het wel knap dat je je paard zo hebt lopen na 4 weken. Er zitten nuttige tips bij, maar uit sommige reacties denk ik dat veel mensen gewoon jaloers zijn.

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 16:09

KoudbloedKim schreef:
Frannik schreef:
Ik krijg momenteel les van een PSG ruiter, en rijd zelf Z1. De PSG ruiter krijgt zelf les van een GP ruiter, en die GP ruiter krijgt les bij anky. Ook ben ik nog eens super goed bevriend met een persoon die dagelijks bij anky op stal is en les van haar krijgt.

Dat bedoel ik dus met arrogantie.
Jij krijgt les van iemand die les krijgt van iemand die les krijgt bij Anky.. ja zo kan ik het ook.
Waar gaat het jou om; dat je paard rustig de hulpen leert of dat je zo snel mogelijk je winstpunten behaald met een misschien wel beschadigd paard.

Edit: Oja, en dan snel je post wijzigen. :+ handig...


ga aub iemand anders vervelen, en anders, zoals ik al zei, stap in de auto, stap lekker op mijn vosje, en laat mij maar even zien hoe het wel moet.
Bij het losstappen, nog even ter verduidelijking, kun je goed zien dat ik hem niet in de krul TREK. Maar dat ik licht contact heb met zijn mond. Ik heb daarvoor al enkele rondes met een losse lange teugel en een lange hals gestapt, zodat hij wat warm wordt. Laag en rond stappen valt bij mij nog steeds onder losstappen. Volgende keer kun je het misschien iets netter zeggen, of vragen waarom ik hem rond losstap. Je moet je wel bedenken, omdat mijn manier anders is dan jouw manier, is dat niet per definitie fout.

en verder, wanneer hij het allemaal zo makkelijk oppakt, waarom zou ik hem dan tegenhouden hierin. Ik heb hiervoor ook al gezegd, dat ik elke dag maar 15/20 min train met hem, elke dag hetzelfde. ik ga echt morgen nog niet wijken ofzo.

xmarliez

Berichten: 4098
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:18

Ik vind het eigenlijk wel een lekkere fotoreeks om naar te kijken.. Je rijd redelijk eerlijk en af en toe loopt hij iets te rond maar ik vind dat niet zo een probleem. Je mag hem wel af en toe wat meer ruimte geven en je ellebogen en polsen wat meer ontspannen maar verder vind ik het er erg goed uitzien :) . Dus als hij te rond komt daarna weer even de ontspanning zoeken door hem ruimte te geven..
Ik heb alle pagina's maar niet doorgelezen .......

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:48

Jamiechic schreef:
Ik denk dat jij echt geen flauw idee hebt waar je over praat. Het slaat helemaal nergens op dat het arrogant is dat ze mensen kent die op dezelfde manier trainen als anky. Als jij anky ooit hebt zien rijden, had je misschien wel opgemerkt dat ze op dezelfde manier bezig is. Verder legt ze bij alles wat ze zegt goed uit waar ze mee bezig is. Ook onderbouwd ze dit. NIets legt ze op, ze zegt overal dat het HAAR mening is. Als jij elke dag les krijgt van anky wil het helemaal niet zeggen dat jij correct een paard zadelmak kunt maken, en zij kan dat wel dat blijkt.
Heb je uberhaubt zelf wel eens een paard zadelmak gemaakt? Of nageeflijk gereden? Dat zal wel niet, want dan had je geweten dat het normaal is, dat een paard op momenten te diep komt, of voor de loodlijn komt. Als je uberhaubt al weet wat dat betekend?
Ze zegt helemaal niet dat ze zo snel mogelijk winstpunten wil halen. Haar paard is super aan de hulpen, en ik zie haar op geen enkele foto aan de teugels trekken,, als je er verstand van zou hebben, had ook jij dit gezien.

TS, ik vind het er netjes uit zien. Lekker zo doorgaan. Ik denk dat er velen het wel knap dat je je paard zo hebt lopen na 4 weken. Er zitten nuttige tips bij, maar uit sommige reacties denk ik dat veel mensen gewoon jaloers zijn.


Als jij had geweten wat nageeflijk rijden was had je kunnen zien dat dit paard NIET nageeflijk loopt, en er zelf niks van vertoont.
En dan komt een paard ook alleen te diep wanneer de ruiterhand dat van hem vraagt.

Ik zie hier een ruiter wat gewoon te snel wil, en dan ook op een niet correcte manier. Kan wel zijn dat het paard aangeeft dat ie het wil, jij bent een mens en moet nadenken of het dan wel zo goed voor het paard is als je zo snel gaat, of zijn balans dan wel goed is.
En dan kan je hem beter wat langer op eigen benen laten lopen om daar helemaal zeker van te zijn, dan direct al te veel willen.
En dan kan beter dat neusje eruit en dan vanuit achteren werken en dat het paard dan ZELF nageeft.
Een paard moet immers eerst leren om niet op de voorhand te lopen, en dat word alleen maar vermoeilijkt als hij te diep loopt, juist meer reden om dan op de voorhand te vallen.

Nee je trekt hem niet in de krul, maar je houdt hem wel te diep.

Ben je trouwens ook bezig met rechtrichten?

m1992

Berichten: 4796
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:52

x_marr> joh waarom zou dit paard dan nu al Nageeflijk moeten lopen?! Hij zoekt vanzelf de hand op. dit is een jong paard die een houding zoekt die hij prettig vind om te lopen, nou en bij dit paard is dat dus zo lopen. Tja dat verandert heus wel weer.
Wie zegt dat zij hem zo vraagt te lopen?!

Toevallig heb ik ook zo 1 gereden die ook te diep liep, nou.. ik deed niks hoor.. gewoon gas erop en rijden.. paardlief deed dit zelf, nou geloof me hij is prima geworden hoor.. :)

En dat van les?
Er werd toch gevraagd of ze GOED les kreeg.. nou bewijs bokt maar eens dat je goed les krijgt.. op deze manier had ze de meeste kans om bokt duidelijk te maken dat ze goed les krijgt. *link leggen naar Anky*

Vind dat bokt weer lekker bezig is, mensen aanvallen vanachter de pc.

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 16:59

x_Marr schreef:
Jamiechic schreef:
Ik denk dat jij echt geen flauw idee hebt waar je over praat. Het slaat helemaal nergens op dat het arrogant is dat ze mensen kent die op dezelfde manier trainen als anky. Als jij anky ooit hebt zien rijden, had je misschien wel opgemerkt dat ze op dezelfde manier bezig is. Verder legt ze bij alles wat ze zegt goed uit waar ze mee bezig is. Ook onderbouwd ze dit. NIets legt ze op, ze zegt overal dat het HAAR mening is. Als jij elke dag les krijgt van anky wil het helemaal niet zeggen dat jij correct een paard zadelmak kunt maken, en zij kan dat wel dat blijkt.
Heb je uberhaubt zelf wel eens een paard zadelmak gemaakt? Of nageeflijk gereden? Dat zal wel niet, want dan had je geweten dat het normaal is, dat een paard op momenten te diep komt, of voor de loodlijn komt. Als je uberhaubt al weet wat dat betekend?
Ze zegt helemaal niet dat ze zo snel mogelijk winstpunten wil halen. Haar paard is super aan de hulpen, en ik zie haar op geen enkele foto aan de teugels trekken,, als je er verstand van zou hebben, had ook jij dit gezien.

TS, ik vind het er netjes uit zien. Lekker zo doorgaan. Ik denk dat er velen het wel knap dat je je paard zo hebt lopen na 4 weken. Er zitten nuttige tips bij, maar uit sommige reacties denk ik dat veel mensen gewoon jaloers zijn.


Als jij had geweten wat nageeflijk rijden was had je kunnen zien dat dit paard NIET nageeflijk loopt, en er zelf niks van vertoont.
En dan komt een paard ook alleen te diep wanneer de ruiterhand dat van hem vraagt.

Ik zie hier een ruiter wat gewoon te snel wil, en dan ook op een niet correcte manier. Kan wel zijn dat het paard aangeeft dat ie het wil, jij bent een mens en moet nadenken of het dan wel zo goed voor het paard is als je zo snel gaat, of zijn balans dan wel goed is.
En dan kan je hem beter wat langer op eigen benen laten lopen om daar helemaal zeker van te zijn, dan direct al te veel willen.
En dan kan beter dat neusje eruit en dan vanuit achteren werken en dat het paard dan ZELF nageeft.
Een paard moet immers eerst leren om niet op de voorhand te lopen, en dat word alleen maar vermoeilijkt als hij te diep loopt, juist meer reden om dan op de voorhand te vallen.

Nee je trekt hem niet in de krul, maar je houdt hem wel te diep.

Ben je trouwens ook bezig met rechtrichten?


ja ik ben absoluut bezig met rechtrichten. Zoals ik al eerder aangegeven had, ga ik met de tip het langer rijden, aan de slag, en het minder diep. Als ik gewoon aan het draven ben, dan zet ik een licht contact op beide teugels en daarop komt vos al naar beneden. Het is dus voor mij onmogelijk om met contact en een neus in de lucht te rijden. Als hij te diep komt, blijf ik gewoon lekker schakelen, maar zoals ik eerder al aangaf, ik vind hem op een paar fotos maar te diep.
Ik ga dus met enkele tips wel aan de slag, maar ik rijd verder ook gewoon lekker door.
Dat ik te snel wil op een niet correcte manier, daar ben ik het niet mee eens, maar ik neem aan dat dat gewoon mag? Want het lijkt hier haast wel of ik mijn mening nog niet meer mag geven zonder mijn zelfvertrouwen weer helemaal ergens 10 meter onder de grond te gaan zoeken.

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 17:01

xmarliez schreef:
Ik vind het eigenlijk wel een lekkere fotoreeks om naar te kijken.. Je rijd redelijk eerlijk en af en toe loopt hij iets te rond maar ik vind dat niet zo een probleem. Je mag hem wel af en toe wat meer ruimte geven en je ellebogen en polsen wat meer ontspannen maar verder vind ik het er erg goed uitzien :) . Dus als hij te rond komt daarna weer even de ontspanning zoeken door hem ruimte te geven..
Ik heb alle pagina's maar niet doorgelezen .......


haha dat geeft niet, het komt steeds op hetzelfde neer...
Ik vond het zelf ook een fijne reeks om naar te kijken, op 2 foto's na, maar ik vind het niet erg dat hij op de foto ook nog fouten aangeeft, of als ik dat doe. Als ik daar op een normale manier op gewezen wordt, dan reageer ik ook normaal :)
In principe is hij voor het gevoel constant ontspannen, komt hij dus te rond, rijd ik lekker naar voren, ik houd hem daar ook niet vast. Ik rijd hem meestal de laatste 5 min lekker met het neusje over de grond, dan geeft hij ook aan de hand te willen volgen, lijkt mij prima :)

Jamiechic
Berichten: 63
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:02

KoudbloedKim schreef:
Volgens mij ben jij echt het toppunt van Arrogantie.
Bij foto 1 staat dat je hem aan het losstappen bent, zo vind ik het er niet uitzien.
Bij losstappen denk ik aan hem stukje bij beetje op te pakken totdat de teugels op de goede lengte zitten, niet gelijk de krul intrekken.
Foto 3 (de link) vind ik er een stuk fijner uitzien, al loopt hij daar erg op de voorhand.
Je handen zijn daar in ieder geval een stuk zachter.
Ook de foto waar je je hoofd eraf gehaald hebt, vind ik fijn om te zien.
Maar die foto erna :n Paard kan niet eens zien waar die loopt!
Ik hoop dat je les hebt van een goede instructeur/instructrice die je uitlegt dat een paard dat pas 4 weken zadelmak is, niet zo hoort te lopen.



en wat ik er ook nog wel over wil zeggen, alleen het feit al dat deze ruiter in staat is om na 4 weken jou fijne plaatjes te laten zien, geeft al aan dat ze aardig wat rijkunst in de vingers heeft. Ik vind hem op 2 foto's iets minder fijn, dus ik vind dat je dan echt wel heel wat gevoel in de vingers hebt.
Ze is trouwens op foto 3 niet zachter met haar handen, als je goed kijkt.

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vos 4 weken zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:06

Ik vind het er hartstikke fijn uitzien.
Mindere momenten heb je altijd en dat is niet erg.
Komt helemaal goed, want met je andere paard is het je ook gelukt.
Ik vind je totaal niet arrogant, want je blijft hartstikke lang aardig terug reageren.
Succes nog, ik vind het een heel aansprekend paard! :)

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 17:07

marlinH schreef:
x_marr> joh waarom zou dit paard dan nu al Nageeflijk moeten lopen?! Hij zoekt vanzelf de hand op. dit is een jong paard die een houding zoekt die hij prettig vind om te lopen, nou en bij dit paard is dat dus zo lopen. Tja dat verandert heus wel weer.
Wie zegt dat zij hem zo vraagt te lopen?!

Toevallig heb ik ook zo 1 gereden die ook te diep liep, nou.. ik deed niks hoor.. gewoon gas erop en rijden.. paardlief deed dit zelf, nou geloof me hij is prima geworden hoor.. :)

En dat van les?
Er werd toch gevraagd of ze GOED les kreeg.. nou bewijs bokt maar eens dat je goed les krijgt.. op deze manier had ze de meeste kans om bokt duidelijk te maken dat ze goed les krijgt. *link leggen naar Anky*

Vind dat bokt weer lekker bezig is, mensen aanvallen vanachter de pc.


Hij zoekt inderdaad zelf de hand op, en ik heb ook al meerdere malen gezegd, dat ik hem niet in 1 houding heb lopen. Ik stap hem met lange teugel los, dan pak ik hem laag en rond, stap draf galop, dan pak ik hem iets hoger en korter, stap draf galop, dan met het neusje over de grond draf en dan stap, en dan lekker lang en los uitstappen. Maar inderdaad een te diepe houding vind hij wel lekker om te lopen. Ik corrigeer hem daar dan wel, maar goed, kunt niet alles in 4 weken ;)
en verder sjouwt hij van achter lekker door, hij komt er lekker onder en hij is top aan het been. Ik ben in ieder geval tevreden en dat is belangrijk toch ;)
En idd ik gaf aan dat ik les had van mensen die in contact staan met anky, omdat er steeds gemeld wordt dat ze hopen dat ik goed les krijg, en dan is dat arrogant, vind het ook wel een beetje vervelend, maar goed.
In ieder geval bedankt voor je reactie, geeft aan dat sommige mensen mij toch nog wel begrijpen :)
Verder als ik dus contact op mijn teugels pak dan is hij gelijk met het neusje omlaag, vaak niet eens te laag, vaak loopt hij net zoals op de foto's waar sommige mensen aangeven dat hij wel fijn is voor het oog, dus dan denk ik dat het toch wel aardig is.

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 17:08

Watch_Me schreef:
Ik vind het er hartstikke fijn uitzien.
Mindere momenten heb je altijd en dat is niet erg.
Komt helemaal goed, want met je andere paard is het je ook gelukt.
Ik vind je totaal niet arrogant, want je blijft hartstikke lang aardig terug reageren.
Succes nog, ik vind het een heel aansprekend paard! :)


bedankt voor de reactie :)
Hij heeft inderdaad mindere momenten, maar goed, dat vind ik helemaal niet erg :)
Ik leer hier natuurlijk ook weer van, hoe los ik het op etc.
haha dat ander paard van me was inderdaad een hele overwinning, daar is dit echt een schatje bij ;)

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vos 4 weken zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:10

Ik vind het jammer dat er om zo'n amazone als jou 'ruzie' gemaakt kan worden.
Deze tijd en energie kan er beter gestoken worden in het paardenleed op deze wereld.

Jamiechic
Berichten: 63
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:12

x_Marr schreef:
Als jij had geweten wat nageeflijk rijden was had je kunnen zien dat dit paard NIET nageeflijk loopt, en er zelf niks van vertoont.
En dan komt een paard ook alleen te diep wanneer de ruiterhand dat van hem vraagt.

Ik zie hier een ruiter wat gewoon te snel wil, en dan ook op een niet correcte manier. Kan wel zijn dat het paard aangeeft dat ie het wil, jij bent een mens en moet nadenken of het dan wel zo goed voor het paard is als je zo snel gaat, of zijn balans dan wel goed is.
En dan kan je hem beter wat langer op eigen benen laten lopen om daar helemaal zeker van te zijn, dan direct al te veel willen.
En dan kan beter dat neusje eruit en dan vanuit achteren werken en dat het paard dan ZELF nageeft.
Een paard moet immers eerst leren om niet op de voorhand te lopen, en dat word alleen maar vermoeilijkt als hij te diep loopt, juist meer reden om dan op de voorhand te vallen.

Nee je trekt hem niet in de krul, maar je houdt hem wel te diep.

Ben je trouwens ook bezig met rechtrichten?


ik heb nergens gezegd dat hij nageeflijk loopt, ik heb gezegd dat ze hem niet achter de loodlijn trekt.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:12

Mooi dat je ermee bezig gaat hem meer lengte te geven, ik dacht te lezen dat je gewoon zo door ging rijden.
Maar als hij zelf al zo diep gaat lopen, geef dan JUIST meer lengte, neusje moet er wat uit. Dan meer eerst lichte boogjes in de teugels, dan zoekt hij waarschijnlijk ook zelf weer je hand op, weer te diep? Vooruit.


Verder de mensen die zgegen dat het een bewijs is dat als een paard na 4 weken zo loopt dat het dan een hele goede ruiter is: ben ik het niet mee eens, ik krijg dus serieus vraagtekens erbij of je het paard dan wel genoeg tijd gunt en geeft.

Frannik

Berichten: 792
Geregistreerd: 19-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 17:14

Watch_Me schreef:
Ik vind het jammer dat er om zo'n amazone als jou 'ruzie' gemaakt kan worden.
Deze tijd en energie kan er beter gestoken worden in het paardenleed op deze wereld.


Dat is zeer zeker jammer.. Ik weet namelijk dondersgoed waar ik mee bezig ben.
Daarom neem ik alles maar met een korreltje zout, er zijn wel belangrijkere dingen waar ik me druk om kan maken.
Zolang ik er een goed gevoel bij heb is het prima toch, ik krijg ook goede begeleiding, dus denk dat dit helemaal goed gaat komen :)