3jarige Blingbling weer @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

3jarige Blingbling weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 19:03

Hoi!

Hier zijn we weer eens! Ons vorige topic was een groot succes; [RIJ-ITP] Bling-bling (3jaar) @ 'work'. 6 weken OHZ!
Nou hier zijn we weer :D

We zijn vooral bezig met het zakken vanuit de schoft met de hals. Ze loopt wel laag, maar erg achter de teugel. Ze mag dus nog veel meer zakken vanuit de schoft. Ook ben ik bezig met rechtrichten, stelling & buiging en het actiever worden van der achterhand. Echt een niveau hebben we nog niet, Bgroen denk ik

Bling bling
Vader; Rubus
vm; Lancet
171 (inmiddels denk ik wel gegroeid)
3 jaar

Me houding mag nog wel wat verbeteren, morgen maak ik me beugels een gat langer. Eerst had ik ze expres wat kort, voor gevallen van wegschieten ed. Maar ben er van overtuigd dat ze dit niet snel meer doet, dus die kunnen langer. Ook mag ik me rug wat holler maken en me tenen naar binnen.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6. Hier komt ze dus veel te diep, mag wel maar dan moet ze wel haar hals mee verlengen
Afbeelding

7
Afbeelding

8. Ze loopt al wel lekker bergop :D
Afbeelding

9. :+: :+: :+:
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

Galop is nog wel erg moeilijk, word ze nogal lang en is nog erg uit balans
12
Afbeelding

13
Afbeelding

Lindy bedankt voor de foto's!

Heb daarna nog lekker in het bos uitgedraafd en gegaloppeerd, beessie kijkt nergens van op :D :+:

OdiEtAmo

Re: 3jarige Blingbling weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:07

Ze kruipt inderdaad nog erg achter de teugel maar loopt erg ontspannen en dat is heel belangrijk.
Probeer zodra ze zich op begint te 'rollen' haar je hand te laten volgen naar voren.

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:07

Ik vind haar eigenlijk nog op de meeste foto's te diep lopen. Probeer haar wat losser te rijden van voor en te kijken of ze dan door middel van overgangen uit zichzelf wat meer zakt ipv dat je haar echt rondrijd

Ze hangt namelijk erg op je handen lijkt op de foto's. Dat kan je wegkrijgen door haar gewoon in een heel hoog tempo te gaan rijden, je kan haar beter nu overhaast en verder kwa hoofdhouding en ruggebruik goed rijden dan dat je het andersom doet :P

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:12

Gelukkig is het ITP.
Want ik vind het echt een super cool paard :P.

Wat doet ze het al goed zeg! Lekker hoor! :j

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:15

Ik vind het toch wel jammer dat ze eigenlijk continu veel te diep loopt. Die galop foto's, waarvan jij zegt dat ze te lang word vind ik persoonlijk nog het fijnste beeld geven. Mss toch proberen wat lengte te geven????
Verder lijkt het me een heerlijk en meewerkend paard om te rijden!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 19:19

Ze is idd heel erg meewerkend :j.

Maar ze hangt totaal niet! Ze is heel erg licht en fijn in haar mond. Dat is ook het lastige, als ik me handen bijv verder naar voren doe blijft ze erg daar lopen, me hand volgen vind ze idd nog erg lastig :j

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:21

Hahahaha dat maakt het lastig voor jou dus.....
Mijn ruin neemt ook geen gewicht. En dan is het mega moeilijk voelen waar hij loopt en waar je hem wil hebben lopen.
Wat vind je zelf als je naar de foto's kijkt?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:21

Jester_ schreef:

Maar ze hangt totaal niet! Ze is heel erg licht en fijn in haar mond. Dat is ook het lastige, als ik me handen bijv verder naar voren doe blijft ze erg daar lopen, me hand volgen vind ze idd nog erg lastig :j

Zo toont ze ook! Ik vind dat te diep ook nog niet zo erg..probeer het er voorwaarts uit te krijgen! Vind de foto's fijn ogen, heel ontspannen en vriendelijk!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 19:23

Opzich vind ik het veel te diepe wel meevallen. Ze loopt op 6,7,8 idd wel te diep, maar op de meeste vind ik het wel meevallen. Ik bedoel, ze hoeft van mij nog niet opgericht ed te lopen, laat der eerst maar fijner in balans lopen, en als ze zichzelf zo fijner in balans kan houden, wie ben ik dan om haar al gelijk hoog en op de loodlijn te zetten.

Maar ik begrijp je zeker hoor :j

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:27

oke.. ja op die foto's die jij noemt vind ik het ook echt te diep. Probeer haar anders zo als op foto 11 te rijden dus wat lager dan traint ze haar rug tenminste nog op de juiste manier

en 9 is inderdaad een prachtige foto! Verder ook een enorm mooi paard!

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:28

Nu vind ik diep, achter de loodlijn en opgericht wel 3 heel verschillende dingen....
En ik persoonlijk, maar ook dat kan per paard verschillen en bedoel ik dus niet als aanval, vind dat zo'n jong paard idd voorwaarts/neerwaarts gereden zou moeten worden. Maar ik vind daarbij dat de neus meer eruit en niet achter de loodlijn zou moeten zijn....
Maar nogmaals dat is mijn, mss ouderwetse, opvatting.....
Het lijkt mij iig een fijn paardje, dus wees er maar zuinig mee!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:48

Mooie foto's van Bling weer! Ze doet het goed he!
Ze loopt soms idd wat te diep maar heb liever dit beeld bij een jong paard :j
Ze ziet er wel ontspannen uit dus het komt vast wel!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:50

hé!

Leuk paard! Ze loopt inderdaad wat te diep, maar het ziet er wel ontspannen uit. Ik heb zo geen tips, mijn paard loopt te snel opgericht en die krijg ik amper aan het zaken.

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:50

hey lisa ziet er leuk en ontspannen uit setje staat er ook leuk
alleen een beetje jammer dat ze zoveel achter de loodlijn loopt

Tundra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:09

knappe bling vind het echt een gaaf paard
Het ziet er vriendelijk uit en als jullie elkaar beter leren kennen komt het helemaal goed met jullie 2

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 08:56

Het ziet er netjes uit hoor Lisa, het komt helemaal goed :9

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:02

Blingie :+:
Tis echt een mooierd!
Nou ik ga niet op noemen wat alle anderen al zeggen, je weet zelf waar je aan moet werken! ;)
En slim dat je je beugels kort had, maar ze mogen inderdaad wel langer. :)
Succes ermee lisa :) :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 13:25

Bedankt :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:27

Lisa,
Nogmaals je hebt haar super aan het lopen +:)+
Commentaar geef je zelf al.
Enne je setje staat ook erg goed :))

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:47

Blingieee!
Ze wordt steeds mooier :j..
Je weet waar je aan moet werken dus ik kan alleen maar zeggen: succes :D!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:54

Jester_ schreef:

En dat is juist zo fout... hand volgen hoor je vanaf het begin mee bezig te zijn ipv het zo diep laten lopen en dan maar contact te houden omdat hij er zoveel moeite mee heeft en het er beter uit ziet. Ik vind het er ook uit zien alsof ze niet op der eigen benen loopt, dit komt waarschijnlijk omdat je hem zo diep rijdt. Je zit elke pas te drijven.. Geef 1x been, geen reactie dan een tik met de zweep.. je krijgt er later zoveel spijt van als je dat niet doet.
Op foto 9 komt er je paard iets uit met de neus, en dan zit je hem terug te trekken met je hand.. Geef je paard dan ruimte zodat hij je hand kan volgen. Anders leert hij nooit je hand volgen..

Dus ik geef als tip mee om lekker met de lange teugel te gaan draven. ze is nog jong en hoeft nog niet rond te lopen! Lekker voorwaarts neerwaarts en eerder voor als achter de loodlijn. ook heel weinig op de hoefslag rijden zodat hij goed leert op zn eigen benen te lopen. lekker veel overgangen en schijnovergangen zodat je niet elke pas hoeft te drijven.. en echt zonder je hand.. Zodat je hem goed leert terug komen op je zit. Ook als hij niet reageert op je been meteen een tik geven met de zweep. klinkt misschien wel hard maar je kan hem beter zoiets nu leren als later..

Deze post is trouwens niet aanvallend bedoelt.. maar ik hoop dat je dat ook zelf snapt.. ik vind het namelijk sonde dat je zo'n mooi paard nu een beetje fout aan pakt.. terwijl dat niet nodig is. het zijn kleine dingen die je fout doet, en nog best logisch zijn om fout te doen met een jong paard.
veel succes verder! ik hoop dat je er wat aan hebt..

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:58

leuk paardje, wel heel braaf voor een 3 jarige zo te zien!

probeer toch je teugel langer te laten en rij haar flink naar voren daarnaar toe, je ziet aan je teugel lengte dat ze ook niet meer met haar neus eruit kan.

Daarnaast wordt het ook minder als de conditie beter wordt :j maar probeer toch meer de teugel te geven

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:07

Hee Lisa,
bling is mooi geworden zeg :j

Ik ga met het commentaar mee, ze loopt vaak nog te diep.
foto 3 en 9 vind ik al een beter beeld geven, ga daar mee verder!
En probeer als ze zich wat "oprolt' meteen je been er aan te leggen en ja handen in voorwaartse richting te houden.
Als ze straks een stuk sneller wordt dan komt het neusje wel meer op de loodlijn. Dus veel schakelen etc.
Succes!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 20:08

@ marloes;

hoe weet jij dat ik elke pas zit te drijven? Dit is namelijk helemaaal niet zo, ze is harstikke goed aan mijn been. Ook rij ik overgangen prima zonder mijn hand, ik krijg vaak genoeg les, 2 tot 3x per week. Ik geef je 100% gelijk dat ze meer lengte moet, en dat weet ik zelf ook en daar werk ik ook aan.

Het ziet er nog lang niet perfect uit en dat is het zeker ook nog niet, maar het komt vast goed. Ook ik moet wennen van een klein compacte D pony naar een reus van 172.

Iedereen wel bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:47

Jester_ schreef:
@ marloes;

hoe weet jij dat ik elke pas zit te drijven? Dit is namelijk helemaaal niet zo, ze is harstikke goed aan mijn been. Ook rij ik overgangen prima zonder mijn hand, ik krijg vaak genoeg les, 2 tot 3x per week. Ik geef je 100% gelijk dat ze meer lengte moet, en dat weet ik zelf ook en daar werk ik ook aan.

omdat je op elke foto met je hak/kuit in de buik zit te duwen, en ik dat drijven vind. maar goed het kunnen ook moment opnames zijn, dan vind ik het alleen raar dat het op elke foto is..
het achter de loodlijn kruipen heeft ook iets te maken met het voor het been zijn. maar goed ik ga hier geen discussie over beginnen..