Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 18:18

Hallo allemaal

Afgelopen zaterdag had ik een dressuurwedstrijd in Delfzijl met Allegro (Amber). De buurman van mn ouders wil graag oefenen met het maken van sportfoto's, dus ik heb tegen hem gezegd: leef je uit, ik kan er altijd wel wat mee. Nou, het resultaat mag er zijn. Het zijn mooie foto's geworden en ik heb weer huiswerk :Y)

We hebben M1 gestart. Amber is een 14 jarige ruin van 1,67 m. Hij heeft onbekende papieren, maar toevallig weet ik de afstamming van de ouders en het is dus een tuigpaard.

Op de foto's valt me op dat ik nog steeds wat achterover hang. Ik ben hier mee bezig en langzaam wordt het beter. Ook mijn handen willen nog wel eens rare dingen doen :o Verder moet ik ervoor zorgen dat ik hem iets meer lengte geef, zodat hij de ruimte heeft om zich op te richten.

Mijn voeten steken heel erg af. Ik ben hier al heel lang mee bezig, maar dit heeft te maken met knieproblemen. Ik ben me er zeer van bewust en ik werk er veel aan ondanks de pijn. Ik zou hier graag geen commentaar over willen, omdat ik me er heel goed van bewust ben en ik er tijdens het rijden zeer goed om denk dat ik mijn paard niet onnodig prik. Dit lijkt wel zo te zijn op de foto, maar is zeker niet het geval. Behalve op de foto's waar ik hem wel even er aan heb.

Genoeg gekletst, hierbij de foto's :D
Owja. Ik heb geen foto's van het losrijden, helaas.

1. Voorbereiding; 'Wat heb je daar???'
Afbeelding

2. Schouderbinnenwaarts; Recht blijven zitten en niet mn been optrekken
Afbeelding

3. Meer lengte geven
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Middengalop; zitten blijven
Afbeelding

6. Niet achterover gaan hangen
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Rechtop blijven zitten
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Einde eerste proef
Afbeelding

12. Inzet achterwaarts geloof ik
Afbeelding

13. Schouderbinnenwaarts
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Meer lengte geven, maar wel een lekker achterbeen
Afbeelding

Dit was het, bedankt voor het kijken.

groetjes Helma

Natasja_ygor

Berichten: 1029
Geregistreerd: 25-11-08

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:28

leuk en een mooi paardje :o
alleen je voetjes he :o

Niikiitaaa

Berichten: 39
Geregistreerd: 08-05-09
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:29

Prachtig paard, probeer alleen wel op je voeten te letten. Is het er 1 van Allegro ??

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 22:30

Zijn opa aan moeders kant is Allegro en de opa aan vaders kant is een Ahoy. De vader zelf heet Komiek, maar is geloof ik niet echt bekend.

Mariskatw
Berichten: 1246
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Oldenzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:31

Ah Ambertje!

Mooie foto's zijn het geworden hoor! Inderdaad is je zit nog een beetje wisselend, af en toe zit je wat naar voren en af en toe hang je nog wat naar achteren, maar het is in elk geval al wel een stuk beter geworden dan dat het geweest is!
Ik heb het idee dat Amber hier en daar misschien wat te diep loopt, maar hij komt wel mooi opgericht!

sberg
Berichten: 69
Geregistreerd: 27-05-09
Woonplaats: vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:34

leuk paard. Commentaar geef je zelf al. Goed rechtop zitten, het lijkt zo alsof je hangt.

Niikiitaaa

Berichten: 39
Geregistreerd: 08-05-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:59

Helma_Amber schreef:
Zijn opa aan moeders kant is Allegro en de opa aan vaders kant is een Ahoy. De vader zelf heet Komiek, maar is geloof ik niet echt bekend.


Oke :D
Ja zelf heb ik 2 jaar lang een paard van Allegro gereden.

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 19:26

Niikiitaaa schreef:
Helma_Amber schreef:
Zijn opa aan moeders kant is Allegro en de opa aan vaders kant is een Ahoy. De vader zelf heet Komiek, maar is geloof ik niet echt bekend.


Oke :D
Ja zelf heb ik 2 jaar lang een paard van Allegro gereden.


Ok leuk. Er is ook een topic over Allegro geweest. Mijn paard heeft niet veel van zn opa mee gekregen ;)

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:09

Hee Helma, dat ziet er weer goed uit hoor! Vooral die eerste schouderbinnenwaarts-foto vind ik erg mooi :j Succes nog verder!!!

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 18:11

Hey Nynke! Dank je wel voor je berichtje!

Joyced

Berichten: 606
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: De krim

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:10

Wat een mooi en stoer paard zeg!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:02

wat een mooie tuiger, mag ik vragen hoe groot hij is??

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 19:46

Bedankt voor jullie reacties. Hij is 1,67 m.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:05

Leuk zo`n buurman :P

Knap paard vind ik hem, hij valt wel op :) Goed werk in die hitte.

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:46

Foto 2 is geen schouderbinnenwaarts?? En foto 13, je paard kantelt compleet het hoofd := In het geheel je paard niet zo vast houden van voor.

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 19:08

Stravero schreef:
Foto 2 is geen schouderbinnenwaarts?? En foto 13, je paard kantelt compleet het hoofd := In het geheel je paard niet zo vast houden van voor.


Wat is het dan op foto 2? Het is een schouderbinnenwaarts. Echter wat scherp ingesteld, maar was goed voor een 7. Foto 13 was in de 2e proef op de moeilijke hand en is inderdaad niet overtuigend (ook de foto is niet geheel op het juiste moment genomen) met een gekanteld hoofd, maar goed voor een 6. Het zijn momentopnames helaas.
Dat ik hem te kort houd van voren dat klopt. Daar ben ik flink mee aan het werk.
Ik vind het alleen wat flauw van je om een uitlachende smiley te plaatsen, we zijn niet allemaal perfect :n

liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:48

Wat een lekker beestje! je zou zo niet direct zeggen dat het een tuiger is!

@ stravero, vind het een beetje een flauwe reactie? Iemand wel uitlachen maar verder ook niet zeggen waarom je het dan wel geen SB vindt? Dat vind ik op zijn minst wel gepast wanneer je zo'n opmerking plaatst? Ik zie niet waarom het geen SB is, alleen dat hij inderdaad wel wat scherp is ingezet en daarom misschien niet echt over 3 sporen is.

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:18

Hey Helma, leuke foto's heb je geplaatst.
Het is wel geen HAW topic, maar wil graag 2 puntjes opmerken: bij SB je binnenbeen niet zo ver naar achteren leggen en probeer dat Amber niet tever achter de loodlijn komt. Hij moet idd wat meer lengte hebben, zodat het neusje eruit kan. Maar dat had je zelf ook al aangegeven.
Hij ziet er wel goed uit zeg.

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 17:17

Hey Christina. Bedankt voor je berichtje. Je hebt helemaal gelijk met je 2 puntjes hoor ;) Ik schrok ook wel toen ik de foto's zag dat mijn been zo ver naar achteren ging in de SB. Ook het neusje moet er wat meer uitkomen. Het gaat al wat beter, maar het sluipt er toch soms weer tussendoor. In de training gaat het echt super, maar in de proef vergeet ik er gewoon om te denken, omdat ik dan teveel bezig ben met de proef.

Uppojono

Berichten: 3638
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 00:07

Heej Helma,

Mooie foto's hoor.. Nog 1 puntje en je mag M2 zie ik.. Had het er vanaaf nog over met Maris, dat ik het echt knap vind dat je hem in het M1 rijdt, lijkt me echt geen makkelijk paard..
Succes morgen in Oostwold..

@Stravero: Reactie kan idd ook even wat aardiger. Niet iedereen heeft zo een klein, makkelijk bij elkaar te rijden ponytje als jij..

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 12:02

Hee Daan
Bedankt voor je leuke reactie. Hij is idd niet de makkelijkste, maar het gaat nog altijd beter dan ooit gedacht. Mijn doel was om M1 met hem te worden. Inmiddels heb ik dat al weer bijgesteld naar de M2 :D
Ik begin wel te merken dat hij het wel heel moeilijk vindt allemaal, maar zolang ik zie dat hij er plezier in heeft om op wedstrijd te gaan, ga ik gewoon verder.

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:51

Stravero schreef:
Foto 2 is geen schouderbinnenwaarts?? En foto 13, je paard kantelt compleet het hoofd := In het geheel je paard niet zo vast houden van voor.


Ben het met jou eens..

hje zet idd ook je handen soms erg vast heb ik het idee.

Equimotion
Berichten: 1966
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:04

Helma_Amber schreef:
Hallo allemaal
Mijn voeten steken heel erg af. Ik ben hier al heel lang mee bezig, maar dit heeft te maken met knieproblemen. Ik ben me er zeer van bewust en ik werk er veel aan ondanks de pijn.


mag ik vragen wat voor knieproblemen? Het valt me namelijk op dat je je bovenbeen wat naar buiten draait waardoor je je knie te ver naar buiten draait. Ik vind het geen wonder dat je voeten dan naar buiten staan. Als je dat alleen maar corrigeert door je voeten naar binnen te draaien is dat een grote (extra?) belasting van je knieƫn. Ik zou daar dan ook niet de oplossing zoeken.

Doordat je je bekken te ver naar voren kantelt kan je moeilijk onafhankelijk zitten. Dit ga je dan weer compenseren door achterover te hangen. Probeer jezelf aan te wennen jezelf rechtop te zetten door je buikspieren meer aan het werk te zetten.

Ik denk dat als je deze 2 dingen (die ook wel met elkaar te maken hebben) aanpakt dat het beeld er al heel anders uitziet en je ook veel fijner kunt inwerken op je paard.

Veel succes!

Alja

Berichten: 25650
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:06

wat een leuk paard en wat toont hij groot zeg :)
veel suc6 nog met hem maar dat komt vast goed.

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 21:45

minjon schreef:
Stravero schreef:
Foto 2 is geen schouderbinnenwaarts?? En foto 13, je paard kantelt compleet het hoofd := In het geheel je paard niet zo vast houden van voor.


Ben het met jou eens..

hje zet idd ook je handen soms erg vast heb ik het idee.


Mijn reactie hierop zal hetzelfde zijn als op de reactie van Stravero en daarom wil ik ook jou graag vragen waarom je dat dan vindt en waarom ook jij me dan uit zou lachen.
Wat maak jij van foto 2. Het is een schouderbinnenwaarts alleen wat scherp ingesteld ja. Foto 13 is het moment voordat mijn paard kruist, maar idd met gekanteld hoofd. En het vasthouden komt idd voor en ik heb ook gezegd dat ik daar aan moet werken. Maar er zijn ook foto's waar het contact veel losser is.

@equimotion: Toen ik in het ziekenhuis was, vertelde de orthopeet dat het een probleem met kraakbeen is en een afwijkende beenstand :o Ik zou hier altijd wel last van blijven houden en heb ook vaak pijn na een wat zwaardere belasting zoals wandelen.
Ook mijn bekken kantelen is heel lastig voor mij. Ik had altijd veel last van mijn nek en zo ben ik bij de fysiotherapeut gekomen. Daar loop ik nu niet meer, want ik moest het zelf gaan onderhouden. Ik had last van mijn nek door een verkeerde lichaamshouding. Ik heb een holle rug zeiden ze. Ik moest leren mijn bekken meer te kantelen, maar hierdoor krijg ik veel last van mijn onderrug :o Dit is een proces wat zich heel langzaam ontwikkeld en niet van de ene op de andere dag klaar is.
Al met al ben ik een soort van wrak om het zo maar te zeggen :o Wel heb ik in 75% van de proeven een 7 op mijn houding en zit en de rest een 6.
In elk geval bedankt voor je begrip en meedenken. Als ik op andere paarden rijd, zit ik trouwens niet zo achterover. Ik denk dat dit te maken heeft met de bouw van mijn paard.

@alja: bedankt voor je leuke reactie.