Nevada @ Work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Nevada @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 22:27

Hoi allemaal!
Naast dat ik twee eigen paarden rijd (Unique en Angel), rijd ik ook nog op 2 manege's..
Op zaterdagochtend rijd ik op Manege Blijenberg in Weesp en op zaterdagmiddag rijd ik op Manege de Delft in Assendelft.
Gister heb ik weer een keer op mij lieveling Nevada gereden (dit was vroeger het paard waarop ik meereed in de carousel)!
Mijn vader wilde zijn nieuwe camera uitproberen en er zijn leuke foto's uitgekomen!
Ik wilde ze graag even met jullie delen en horen wat jullie ervan vinden:D!
Tips enzo zijn natuurlijk ook welkom! ;)

1. Meet Nevada :D
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Even Racen(H)
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

Ik heb er echt super van genoten om weer op Nevada te rijden:D!
Hoop dat jullie ook genieten van de foto's! :D

CEDESENUNITY

Re: Nevada @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:37

Echt heel supper leuk,
Meid,
Echt ik ben jaloers!
ik wou dat mijn paardje zo kon rijden,.

xx mercee

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 11:49

Dankjewel Mercedes :D!
Unity loopt toch ook leuk bij jou =]

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:56

Hee!
Ziet er leuk uit!
Ik rijd ook op de delft en ik vind nevada echt een heerlijke pony om te rijden..!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 18:28

@MLEENESS; Dankjewel! =D
Leuke manege he "de Delft"! :D

EefX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:11

Je kan ook echt zien dat je er veel plezier in hebt!

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:40

Zit er nou een martingaal aan?
Vind dat niet echt passend bij een manegepony ivm rotkinderen die aan de teugels gaan hangen.. >;)

Overigens wel leuk paardje, en je ziet dat jij er helemaal van geniet :D

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 19:47

@ EefX & Margoot;
Ik heb er zeker veel plezier in, Nevada is echt mijn lieveling (heb 4 jaar carousel op hem gereden)!

Hij draagt hier (op zijn nieuwe manege) inderdaad een martingaal. Ik weet ook echt niet waarom, want op de vorige manege droeg hij er geen en ging hij totaal niet met zijn hoofd omhoog en dergelijke! Maar erg veel paarden op deze manege hebben een martingaal!

Bedankt voor jullie commentaar :D!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:57

Margoot schreef:
Vind dat niet echt passend bij een manegepony ivm rotkinderen die aan de teugels gaan hangen.. >;)

Als hij goed is afgesteld moet dat niets uitmaken toch? :? Natuurlijk is het voor een paard nooit plezierig als er aan de teugels gehangen wordt, maar een martingaal hoort niets te doen als het paard zijn hoofd op een normale hoogte heeft.

Leuk paard, zit er Gelders bloed in? Je rijdt hem netjes. Fijn voor je dat je zoveel verschillende paarden kunt rijden. :)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:22

Oei.. véél spanning, probeer hieraan te werken, ik zie een ruiter die teveel bezig is met voor, en veel spanning, en je zet je handen erg vast.. echte puntjes om aan te werken, is voor het paard ook zeer veel prettiger! :)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 20:24

De martingaal maakt idd niet zo heel veel uit als hij goed zit, op de foto's zie je ook dat hij bijna de hele tijd gewoon slap hangt (in boogjes).

Dankjewel! Ik heb geen idee of er gelders bloed in zit:$ Zal eens informeren!
Vind het zelf ook fijn dat ik zoveel paarden kan leren, van elk paard leer je weer iets anders, hoe meer paarden hoe meer (verschillende) dingen je leert!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 20:27

minjon schreef:
Oei.. véél spanning, probeer hieraan te werken, ik zie een ruiter die teveel bezig is met voor, en veel spanning, en je zet je handen erg vast.. echte puntjes om aan te werken, is voor het paard ook zeer veel prettiger! :)

Dat ik mijn handen vastzet hoor ik wel vaker, hier probeer ik ook echt aan te werken (ook aan mijn pianohandjes haha!)
Alleen heb ik zelf helemaal niet het idee dat er sprake was van spanning of teveel bezigzijn met de voorkant..
Ik heb namelijk de eerste 15 minuten met een langere, lossere teugel gereden en deze langzaam wat opgepakt. Ik heb goed tempo gereden waardoor het paard losser werd in zijn rug en zijn achterhand er beter onder ging zetten. Toen ging hij als vanzelf aan de teugel lopen..
Ook voel ik mij echt totaal ontspannen op dit paard (ik ken hem erg goed), dus heb totaal niet het idee gehad dat er spanning aanwezig was.. :?

Toch bedankt voor het commentaar! Ik zal er op letten!

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:50

Van wie heb jij les op de delft?

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 21:53

MLEENESS schreef:
Van wie heb jij les op de delft?

Ik heb les van Annelies! ;)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 05:39

Channiiiej schreef:
minjon schreef:

Dat ik mijn handen vastzet hoor ik wel vaker, hier probeer ik ook echt aan te werken (ook aan mijn pianohandjes haha!)
Alleen heb ik zelf helemaal niet het idee dat er sprake was van spanning of teveel bezigzijn met de voorkant..
Ik heb namelijk de eerste 15 minuten met een langere, lossere teugel gereden en deze langzaam wat opgepakt. Ik heb goed tempo gereden waardoor het paard losser werd in zijn rug en zijn achterhand er beter onder ging zetten. Toen ging hij als vanzelf aan de teugel lopen..
Ook voel ik mij echt totaal ontspannen op dit paard (ik ken hem erg goed), dus heb totaal niet het idee gehad dat er spanning aanwezig was.. :?

Goed dat je eraan gata werken! :D Ik zeg ook niet dat jij gespannen bent, maar zo toont het paardv oor mij, vooral op die galopfoto...
En ik ken mijn paard ook heel erg goed, maar ben zelf onbewust ook nog wel een gespannen in mijn handen ;)

Maar probeer die galop (naar mijn idee dus) ontspannerder te maken... :)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 09:04

minjon schreef:
Channiiiej schreef:

Goed dat je eraan gata werken! :D Ik zeg ook niet dat jij gespannen bent, maar zo toont het paardv oor mij, vooral op die galopfoto...
En ik ken mijn paard ook heel erg goed, maar ben zelf onbewust ook nog wel een gespannen in mijn handen ;)

Maar probeer die galop (naar mijn idee dus) ontspannerder te maken... :)

Oké! Ik ga er zeker op letten en proberen eraan te werken! ;)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:07

Super, al helemaal omdat het manege paard is.
Zie je niet vaak, dat kinderen dan zo kunnen rijden.
Je hebt immers ook wel 2 eigen paarden.
Scheelt natuurlijk ook, probeer alleen wel de teugels iets korter, en ook je handen iets meer bij elkaar.

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:23

Vind het altijd zo jammer dat mensen denken dat manege-kinderen slechter rijden want naar mijn idee kunnen ze gewoon goed rijden vaak genoeg.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 09:35

Christyj138 schreef:
Super, al helemaal omdat het manege paard is.
Zie je niet vaak, dat kinderen dan zo kunnen rijden.
Je hebt immers ook wel 2 eigen paarden.
Scheelt natuurlijk ook, probeer alleen wel de teugels iets korter, en ook je handen iets meer bij elkaar.

Dankjewel! :D
Ik heb het trouwens misschien verkeerd neergezet, maar ik heb zelf niet twee paarden hoor! ;)
Ik rijd 2 eigen paarden (dus dat zijn mijn 2 verzorgpaarden)! (A)

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:35

goeroe schreef:
Margoot schreef:

Als hij goed is afgesteld moet dat niets uitmaken toch? :? Natuurlijk is het voor een paard nooit plezierig als er aan de teugels gehangen wordt, maar een martingaal hoort niets te doen als het paard zijn hoofd op een normale hoogte heeft.

Leuk paard, zit er Gelders bloed in? Je rijdt hem netjes. Fijn voor je dat je zoveel verschillende paarden kunt rijden. :)

Wat dacht je van de extra hefboomwerking? ;)

@MlEENESS, ik spreek uit ervaring dat manege-kinderen (bij mijn oude manege) Echt slécht leren rijden. :\ Paarden afslaan voor niks, te korte beugels, te korte teugels/of extreem lange, benen afsteken, pianohanden, gestrekte armen en je paard aanstaren.. Foute boel bij manege's, ben er geen fan van :n

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:39

heeeee Nevada!!! ze ziet d'r goed uit!!!
maaree waarom heeft ze nu een Martingaal d'r om???
Nevada is toch echt geen moeilijk paard?
wat stijfje in het begin, maar na een paar rondjes werd ze losser en losser, mel strate L2 met d'r..en dat op een manege paard..
snap de matringaal bij haar niet helemaal

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 11:50

terorita schreef:
heeeee Nevada!!! ze ziet d'r goed uit!!!
maaree waarom heeft ze nu een Martingaal d'r om???
Nevada is toch echt geen moeilijk paard?
wat stijfje in het begin, maar na een paar rondjes werd ze losser en losser, mel strate L2 met d'r..en dat op een manege paard..
snap de matringaal bij haar niet helemaal

Nee ik snap ook niet waarom ze nu een martingaal heeft, hij is hartstikke rustig met z'n hoofd..!
En ik kan het weten, heb 3 jaar carousel gereden op Nevada haha(A)!

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:56

@ Margoot ik snap ook wel wat je bedoelt hoor zie het vaak genoeg maar hier zo zie ik het eigenlijk niet echt, in ieder geval geen extreme gevallen enz.

Snap ook niet hoor waarom hij een martingaal omheeft, snap ook niet waarom dat bijna standaard is

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:11

MLEENESS schreef:
Vind het altijd zo jammer dat mensen denken dat manege-kinderen slechter rijden want naar mijn idee kunnen ze gewoon goed rijden vaak genoeg.

Anky is ook op een manege begonnen, neem ik aan. (ookal ben ik geen fan van haar vanwege rollkur, maar ik neem maar een voorbeeld ;) )

Verder ben ik het eens met het commentaar. ;)

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:10

minjon schreef:
MLEENESS schreef:

Anky is ook op een manege begonnen, neem ik aan. (ookal ben ik geen fan van haar vanwege rollkur, maar ik neem maar een voorbeeld ;) )

Verder ben ik het eens met het commentaar. ;)

Anky heeft haar hele leven les gehad van haar vader en een vriend van haar vader. Geen manege aan te pas gekmoen, en je ziet het resultaat ;) En die rollkur is niks mis mee. Al haar paarden worden oud.