Unique (jazz) na een zeer zware bevalling weer @ work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlien

Unique (jazz) na een zeer zware bevalling weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 21:43

Ik zat even te twijfelen of ik de foto's zou plaatsen, maar ik ben toch wel blij hoe Unique het weer oppakt. Even kort het verhaal: 6 mei moest ze bevallen van een veulen van Sandreo. Helaas liep dit niet zoals gepland. Het veulen kon er niet uit en met vier man hebben ze moeten trekken om het veulen eruit te krijgen. Bijna wilde de dierenarts het opgeven, maar het veulen kwam er toch uit, maar was helaas overleden. Het hele topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=1106859

Maar goed, vervelend verhaal, maar Unique leeft gelukkig nog. Het was een paar dagen erg spannend, maar ze is er weer helemaal bovenop gekomen. We hebben de eerste weken twee keer daags gestapt en weer wat rustig begonnen met longeerwerk. Omdat ik bang was dat ze wat over zou houden aan de zware bevalling zijn we naar de osteopaat geweest, maar alles was prima in orde! We hebben langzaam het rijden weer opgepakt, maar ze heeft zoveel energie dat het allemaal super lastig is. Afgelopen weekend was er concours op onze manege en ik besloot hier met Unique op het voorterrein te rijden. Dit pakte ze super op en gedroeg zich echt goed. We zijn er nog lang niet, zo komt ze af en toe nog in verzet en valt ze nog heel erg door mijn binnenbeen (waardoor ik scheef ga zitten) maar ik ben toch blij dat ze niks aan deze bevalling heeft overgehouden! De rest komt vanzelf wel weer!

Eerst maar even longeren...
Afbeelding

Afbeelding

Allemaal eerst even spannend...
Afbeelding

Jammer van mijn houding, maar mooi voorbeen :)
Afbeelding

Een voorzichtig lachje kon er nog net af...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de galop voelt ze al best fijn!
Afbeelding

Helemaal trots!
Afbeelding

Afbeelding

Wig_love

Re: Unique (jazz) na een zeer zware bevalling weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:45

leuk paard zeg :).

Probeer alleen op je benen en je handen te letten, en je zit een beetje gespanne van boven, probeer te ontspanne!

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:46

niekje :+:

ik vind het er super uit zien,
beter als voor het veulen ,maar dat weetje al!
straks als jullie weer gaan starten ,komt het helemaal goed!
ben trots op jullie :)

Marlien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 21:47

Ja ik weet het, ik was ook best gespannen, aangezien ze me de dag ervoor alle hoeken van het veld heeft laten zien. Denk dat ik er weer voor de 4e keer op zat. Ik wil haar ook nog niet teveel belasten in haar rug, vandaar dat ik wat teveel voorover zit.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 07:58

Jeetje zeg, wat hebben jullie een vreselijk tijd achter de rug. Fijn dat alles goed gaat met de merrie en dat jullie weer rustig aan aan de slag kunnen. Heel veel succes samen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:12

Wat een leuk paard. Wel vind ik het op de foto's lijken alsof jij je schouders wat optrekt?
Veel succes nog samen, maar dat gaat vast goed komen :j

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:27

Wat een mooi merrietje is het ook he :)
Fijn dat je zoveel plezier hebt om met haar bezig te zijn, belangrijkste is genieten, de rest volgt wel :) Zitten al hele fijne plaatjes bij en ook irl zaten er hele fijne stukken tussen.. Komt helemaal goed :D

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:30

Ik heb van Leoni het hele verhaal van Unique en Espresso gehoord. Jullie hebben je er goed door heen geslagen en ik vind de tekst op je rug van je jas er toepasselijk :)
Ik lees nu net dat je er pas weer voor de 4e keer opzit, dan vind ik het wel redelijk gaan. Maar probeer toch te ontspannen dat zal voor Unique ook wel fijner zijn.

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:32

Moie foto's,
probeer zelf een beetje meer te ontspannen ,
wat ik zie op de foto's is dat je er vrij gespannen op zit,
en dat voelt je paardje ook.
Dan zal het rijden ook een stuk gemakkelijker gaan, en krijg je ook een mooier totaal beeld.
Succes !

Marlien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 11:28

Bedankt voor de reacties :)

@ Ellee: We zaten er inderdaad weer voor de 4e of 5e keer op en die tekst is inderdaad toepasselijk :) Ik weet dat ik me meer moet gaan onspannen, gaan we proberen de volgende keer!
@Merel_Claire: Het was inderdaad een verschikkelijke tijd. Gelukkig waren we er op tijd bij, anders was de merrie er ook niet meer geweest!
@ Nell_: Klopt dat ik mijn schouders optrek... Was een beetje te gespannen :P
@ marionnnn: Jaaa knap is ze he.. Moet je ff voor de gein de foto's in mijn profiel (die het nog wel doen) kijken... zo'n verschil :) Ben stiekem wel een beetje trots... En nog bedankt voor jou hulp :) Super!