Leuk dat je hier kijkt!
Uvo is een kruising tuiger ruin van 178 en net 8 jaar.
En ik heb hem nu een maandje.
Daarvoor is er vrij weinig met hem gedaan. (naar ik begreep durfden de eigenaren er niet veel mee)
Hij heeft veel stil gestaan, en heeft daarom ook 0,0 conditie en geen spieren (het geen ik een opmerking over kreeg met de keuring)
Hij had ook een bijgeluid bij de keuring, ik denk dat het puur conditie was, want nu doet hij dat een heel stuk minder (lees, bijna niet meer)
Ons niveau is er nog niet, we zijn bezig met conditie opbouwen, en hem op eigen benen te laten lopen.
We rijden voornamelijk in het bos, en daarbij komt heuveltraining ook aan bod. Puur voor conditie en kracht op te bouwen.
Op een maand tijd is hij veel aangekomen, hij staat nu hele dagen op het land, terwijl hij voorheen maar 2u van stal kwam.
En de conditie is naar mijn inzien zoveel verbeterd, dat we onze eerste les 'geboekt' hebben.
Afgelopen dinsdag was het zo ver.
De oude verzorgster kwam even kijken hoe het met hem was, en heeft wat plaatjes geschoten,
Hier straks een impressie van.
Waar wij aan werken is rechtstellen, hij valt enorm over zijn buiten schouder weg, valt ook erg naar binnen.
Natuurlijk is er aan mij ook nog veel te sleutelen. Ik moet recht op zitten,en niet naar beneden kijken, mezelf lang maken,en trots gaan zitten.
En daarbij de teugels niet lang gooien, maar contact met het bit aan nemen.
Nou genoeg gekletst, hierbij de foto's.
1. Instappen, teugels meer op maat, ben hier constant linksom rechtsom aan het rijden om hem soepeler te krijgen. Hier zie je duidelijk wat er mis is aan mijn houding.

2. recht gaan stellen.

3.

4. ook deze zitten er tussen

5.

6.Spannende hoek

7. Lekker duiken als we moe worden

8.Super beeld, lekker ontspannen en toch op mij gericht. had dit niet van mijn eerste les verwacht.

9.En later nog zo'n zelfde beeld

10.

11.

12. Hij wilde eerst zijn lichaam zelf niet buigen, uiteindelijk (ondanks dat hij scheef loopt) deed hij het wel. en zijn binnen achterbeen komt erg ver onder)

13. Inzet van de slangenvolte 4 bogen.

14.En even uitstappen met zijn oude verzorgster, En tevens fotograaf

Nou wees lief voor ons, we zijn net begonnen,en net aan elkaar gewend.
Ik vraag hem niet na te geven, dit bied hij zelf aan, Ik heb liever dat hij ontspannen loopt met zijn neus eruit, dan aan de teugel en gespannen.
En mijn teugels op maat nemen is echt wel een puntje voor mezelf.
Eefje, super bedankt voor de foto's!
Bedankt voor het kijken
Andrea