Knappe vos @ 1e les!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Knappe vos @ 1e les!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 09:28

Hallo,

Leuk dat je hier kijkt!

Uvo is een kruising tuiger ruin van 178 en net 8 jaar.
En ik heb hem nu een maandje.

Daarvoor is er vrij weinig met hem gedaan. (naar ik begreep durfden de eigenaren er niet veel mee)
Hij heeft veel stil gestaan, en heeft daarom ook 0,0 conditie en geen spieren (het geen ik een opmerking over kreeg met de keuring)
Hij had ook een bijgeluid bij de keuring, ik denk dat het puur conditie was, want nu doet hij dat een heel stuk minder (lees, bijna niet meer)

Ons niveau is er nog niet, we zijn bezig met conditie opbouwen, en hem op eigen benen te laten lopen.
We rijden voornamelijk in het bos, en daarbij komt heuveltraining ook aan bod. Puur voor conditie en kracht op te bouwen.

Op een maand tijd is hij veel aangekomen, hij staat nu hele dagen op het land, terwijl hij voorheen maar 2u van stal kwam.
En de conditie is naar mijn inzien zoveel verbeterd, dat we onze eerste les 'geboekt' hebben.

Afgelopen dinsdag was het zo ver.
De oude verzorgster kwam even kijken hoe het met hem was, en heeft wat plaatjes geschoten,
Hier straks een impressie van.

Waar wij aan werken is rechtstellen, hij valt enorm over zijn buiten schouder weg, valt ook erg naar binnen.
Natuurlijk is er aan mij ook nog veel te sleutelen. Ik moet recht op zitten,en niet naar beneden kijken, mezelf lang maken,en trots gaan zitten.
En daarbij de teugels niet lang gooien, maar contact met het bit aan nemen.

Nou genoeg gekletst, hierbij de foto's.

1. Instappen, teugels meer op maat, ben hier constant linksom rechtsom aan het rijden om hem soepeler te krijgen. Hier zie je duidelijk wat er mis is aan mijn houding.
Afbeelding

2. recht gaan stellen.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. ook deze zitten er tussen
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.Spannende hoek
Afbeelding

7. Lekker duiken als we moe worden
Afbeelding

8.Super beeld, lekker ontspannen en toch op mij gericht. had dit niet van mijn eerste les verwacht.
Afbeelding

9.En later nog zo'n zelfde beeld
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Hij wilde eerst zijn lichaam zelf niet buigen, uiteindelijk (ondanks dat hij scheef loopt) deed hij het wel. en zijn binnen achterbeen komt erg ver onder)
Afbeelding

13. Inzet van de slangenvolte 4 bogen.
Afbeelding

14.En even uitstappen met zijn oude verzorgster, En tevens fotograaf
Afbeelding

Nou wees lief voor ons, we zijn net begonnen,en net aan elkaar gewend.
Ik vraag hem niet na te geven, dit bied hij zelf aan, Ik heb liever dat hij ontspannen loopt met zijn neus eruit, dan aan de teugel en gespannen.
En mijn teugels op maat nemen is echt wel een puntje voor mezelf.

Eefje, super bedankt voor de foto's!

Bedankt voor het kijken

Andrea

knooopje

Re: Knappe vos @ 1e les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:31

ziet er goed uit!je krijgt telkens meer ontspanning dat is goed te zien op de laatse foto's.
leuk dat je weer een paard hebt!hij is leuk!!

nielsjuh4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:32

Ziet er goed uit!!! Ga zo lekker door.. dan komen jullie er wel!

ga je er ook wedstrijden mee starten??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:32

Leuk paard, loopt ook al fijn voor zo'n prille samenwerking. Uit je eigen houding is nog heel veel winst te halen. Je kukelt steeds voorover waardoor je je paard uit balans haalt en je eigen gewicht letterlijk op zijn schouders legt. Misschien leuk en nuttig om een zitlesje met 'm te nemen!
Ben benieuwd naar je plaatjes in de toekomst, jullie worden vast een heel leuk team.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:35

Is in Odijk toch?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 09:38

Dit is niet in Odijk Cynthia.

Ik heb nog iets moeite met zijn grote gangen, hij geeft enorm op, maar het gaat steeds beter.
Waren na dik 45min ook helemaal kapot moe!

@ nielsjuh, ik heb geen wedstrijd ambities, Ik wil voornamelijk lekker het bos in, en af en toe een hindernisje.
Dit pakt hij overigens ook leuk op. Mijn uiteindelijke doel is ooit 1x een oefen cross te rijden. Dus wie weet :D

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:46

Heeey! Daar hebben we de grote knappe hunk van stal :P Ik moet zeggen dat Uuf er steeds beter uit gaan zien en met sprongen vooruit gaat (onder en naast de man). Er zitten al goede momenten tussen en zoals ik eerder gezegd heb: Met wat geduld en voldoende training valt hier een heel leuk paard uit te rijden ;)

(Fijn he, dat je je "vriendje" nu eindelijk weer gevonden hebt :))

appalin

Wat is het toch een lekker dier om te zien.

BaiNar

Leuk Snackie!! FIjn dat je zo een klik hebt met je paardje... Qua houding weet je zelf denk ik wel wat beter kan... Misschien helpt het als je je beugels een gaatje korter maakt zodat je je hak kan uitdrukken en je onderbeen wat naar voren komt....

Succes!!

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:50

Het paard heeft het in ieder geval in zich, nu jij nog......... :D

Vind het een heel leuk plaatje voor de prille samenwerking, een goede instructie is het halve werk, blijkt maar weer. Kan mij voorstellen dat jullie na 3 kwartier les, gezien het resultaat, helemaal op waren. Volgens mij worden jullie een hele leuke combinatie!

Goed aan je houding werken, komt de balans van de combi ten goede. Dus idd ga lekker trots op je paard zitten!

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:54

Nou, bij de eerste foto dacht ik Oh-oh, maar toen ik verder keek dacht ik Wowww.
Ik heb ook een spier- en conditieloze halve tuiger gekregen en weet dus in welk schuitje je zit, maar hij gaat echt al heel goed. Zo door blijven gaan en blijf les nemen, dan komt het helemaal goed.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:58

Wat een leuk paard!!
En je past er heel mooi op. :)

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:00

niet slecht binnen een maand!!!
jullie passen goed bij elkaar

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:02

Ziet er netjes uit! & je ziet goed aan z'n orenspel waar die mee bezig is. Z'n ene oor naar binnen, (waarschijnlijk naar je instructrice,) & het andere oor iets naar achter, & naar jou gericht. & soms dus naar voren, al ie bakkabouters oid ziet! :P

Ik vind het er vriendelijk en ontspannen uitzien.
& je houding vind ik opzig ook wel netjes alleen je moet meer durven te gaan zitten, echt gewon ontspannen, & ja, naar voren kijken & tenen maar dat heeft iedereen wel ;)
ik vind het een super leuk paardje!! +:)+

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:23

An , ziet er weer leuk uit Meis! Probeer je boven lichaam wat naar achteren te plaatsen op sommige foto's zit je te ver voorover.
voor de rest ziet het er netjes uit... ga zo door zou ik zeggen en geniet van je UFO!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:35

Een keurig begin Dré!! :j Jullie komen er wel!

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:52

Denk dat je een goede keuze hebt gemaakt qua paard :D Ook al moeten jullie samen nog veel leren en oefenen, het gaat vast wel goed komen!

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:40

Heee, ziet er goed uit hoor, , :D Mooi paard is het ook hè, gaaf dekje trouwens? PK?

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:54

Ik vind het er zeer goed uitzien voor de eerste les, ik heb zelf ook een paard waar ze eerst niet veel mee durfde te doen en dat ging lang niet zo ontspannen de eerste les. ik zie op de foto's helemaal geen gespannenheid of protest, gaat helemaal goedkomen met jullie.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:00

leuke foto's jullie passen bij elkaar :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:03

Leuke vos, hou wel van vossen met een brede bles :j

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:15

heel leuke foto's snackie!! Uufje is een geweldig paard, dat gaat vast helemaal goedkomen met jullie!

veel succes!

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:22

wat zijn jullie een leuke combinatie samen,ik ben heel blij voor je dat uvo hebt,en jullie komen er zeker wel,het ziet er goed uit.veel succes met hem.groetjes heidi

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:23

zijn wel mooie foto's geworden ;)
ik heb alleen 1 tip,
op sommige foto's kantelt het paardje zijn hoofd, als hij kantelt dan proberen ze onder het moeilijke werk uit te komen, ze gebruiken dus de tweede nekwervel met het kantelen, en ze moeten juist leren op de eerste nekwervel te leren lopen, en door het op te lossen, ligt het a 2 dingen, of je binnenbeen, of je buitenteugel,
dus als hij kantelt moet je goed kijken en voelen waar je paard op reageert,
bij jij consequent genoeg met je binnenbeen? nee?, probeer het dan wel te zijn en luisteren op reactie, ligt het daar niet aan en ligt je been netjes op de plek, dan moet je je buitenteugel wat meer bij je houden, en zul je zien dat hij dan weer wat beter loopt, maar je doet het goed, :D het is alleen een tipje, omdat een paard je snel genoeg in de gaten krijgt, en daarom overal onder het werk uit probeert te komen, :P, die van mij zijn het ook snel genoeg van plan,,:P, hihi maar door er goed op te letten en duidelijk en netjes je hulpen te geven komt het helemaal goed :D

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:52

Hij is echt leuk!
Ziet er goed uit hoor!!