Haflinger sharon (Z1) @ relax dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_

Haflinger sharon (Z1) @ relax dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 16:58

Vandaag lekker rustig met shaar gereden, gisteren had ik les en liep ze super, dus vandaag alleen basis gereden.
Sharon is een 16 jarige haflinger waar ik nu een paar maanden Z1 mee start.

Lekker rond instappen (shaar zet graag dr nek er meer op)
Afbeelding

Rustig indraven
Afbeelding

Al wat meer opgepakt
Afbeelding

Rustig de bocht door
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NONPBBBH.jpg

Hier wil ik dr hebben!
Afbeelding

Even wat inbuigen en tempo iets hoger
Afbeelding

Richting middendraf, ze begint echt al lekker te stijgen!
Afbeelding

Weer wat meer verzamelen
Afbeelding

Lekker uitdraven, ze begint steeds beter te zakken
Afbeelding

Heerlijk lang en laag
Afbeelding

Nog een foto van mn wedstrijd van afgelopen zaterdag
Afbeelding

Happy paardje
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Barbara_ op 27-05-09 17:14, in het totaal 2 keer bewerkt

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:01

Wat een ontzettend gave poownie! Ik vind dat je heel netjes rijdt, let alleen soms even op je handen.. soms gaan ze even naar het zadel of op je been. Waarom heb je de stangteugel zo los? Kun je dan niet beter de stang eruit halen als je hem niet gebruikt? Heb nu het idee dat hij in de weg zit.

Veel succes verder!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:02

Wat is Shaar toch een heerlijke poown Barbara :+:
Lekker gespierd, rijden ziet er super uit!
Vind het super dat je al zover bent gekomen met Shaar!
Jullie zijn echt een mooi team en ik kom jullie weer meeten hoor (hopelijk met Ursje erbij O:) )!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:04

Ziet er prima uit, alleen heb je je stangteugel te los!
Zo heeft het natuurlijk geen zin om er stang en trens in te hangen.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 17:05

brennie85 schreef:
Wat een ontzettend gave poownie! Ik vind dat je heel netjes rijdt, let alleen soms even op je handen.. soms gaan ze even naar het zadel of op je been. Waarom heb je de stangteugel zo los? Kun je dan niet beter de stang eruit halen als je hem niet gebruikt? Heb nu het idee dat hij in de weg zit.

Veel succes verder!

Liever een stangteugel die te los hangt dan een die veel te strak wordt gehouden! Ik gebruik mijn stang alleen voor verfijning van de oefeningen een aangezien ik vandaag alleen basis heb gereden had ik m niet nodig....
Mijn teugels zijn vaak aan de lange kant... vandaar dat mn handen soms alle kanten op zweven, hopeloos!

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:06

[/quote]
Liever een stangteugel die te los hangt dan een die veel te strak wordt gehouden! Ik gebruik mijn stang alleen voor verfijning van de oefeningen een aangezien ik vandaag alleen basis heb gereden had ik m niet nodig....[/quote]

Ja dat zie ik ook veel liever! Maar ik dacht misschien is het voor je pony fijner als je hem er dan uit haalt, maar ik kan me voorstellen dat dat ook niet handig is om telkens te verwisselen

Barbara_

Re: Haflinger sharon (Z1) @ relax dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 17:07

Ik rijd nog niet zo heel lang op stang en trens en ik wil niet te veel wisselen qua bitten aangezien dat voor mn pony alleen maar onduidelijk is. De stang klappert niet, dus in principe heeft ze er geen last van...

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:09

Het is ook niet goed als je je stang zo los houdt, daar gaat hij van klepperen.
Ik zie hem ook sowieso liever niet te strak, maar er is een verschil tussen losjes op verbinding houden en losgooien.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:09

Het is ook nooit goed, als je je stang te strak hebt krijg je heel bokt over je heen en nu heb je hem heel los, is het ook weer niet goed! :+ :P

Ik zie ook liever je stangteugel los hangen, als je hem nodig hebt pak je hem er gewoon bij. Ik vind het beeld ook mooier als je stang los hangt, maar dat is misschien ook verschil van smaak.

Verder vind ik Shaar echt goed lopen en ziet het er heel netjes uit. Ze begint mooi van achteren te komen en je middendraf is sterk verbeterd. Zei ik ook al vorige week op wedstrijd. Gaat helemaal goed komen!

edit: toevoeging.
Laatst bijgewerkt door Oretha op 27-05-09 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:11

Ik zeg niet dat ik het niet goed vind, ik vroeg me alleen af waarom ze dat deed. Neem aan dat overal een reden voor is. En ik snap dat het voor je pony niet duidelijk is als je hem steeds in en uit doet. Vandaar..

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:12

_tarja_ schreef:
Het is ook nooit goed, als je je stang te strak hebt krijg je heel bokt over je heen en nu heb je hem heel los, is het ook weer niet goed!

Ik zie ook liever je stangteugel los hangen, als je hem nodig hebt pak je hem er gewoon bij. Ik vind het beeld ook mooier als je stang los hangt, maar dat is misschien ook verschil van smaak.

Verder vind ik Shaar echt goed lopen en ziet het er heel netjes uit. Ze begint mooi van achteren te komen en je middendraf is sterk verbeterd. Zei ik ook al vorige week op wedstrijd. Gaat helemaal goed komen!

Je krijgt ook gelijk heel bokt over je heen als je ergens commentaar op hebt :+

Een stang hoort gewoon op een correcte manier gebruikt te worden,
te strak is niet goed, te los ook niet, klaar.
En als je hem toch niet gebruikt,
vraag ik me af waarom die er zo nodig in moet? "voor het plaatje" dan?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 17:13

Ik gebruik m wel, maar als verfijning van mn oefeningen (die ik vandaag niet gereden heb)...

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:17

Leuk beestje en knap hoe ver je ben!:) probeer alleen niet je hand vast te zetten op je bovenbeen! dit belemmert hem in zijn lopen, probeer trots te gaan zitten en je handen rechtop te zetten!
heelveelsuc6!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:21

Ziet er super goed uit Barbara.
De 'hier wil ik haar hebben'-foto viel mij ook direct op! Goed bezig jullie! ;)

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:24

Wat een leuke haf zeg :D

Probeer met het losstappen wel het achterbeen actief te houden, anders 'trek' je 'm bij wijze van alleen maar op de voorhand, daar bereik je weinig mee.
Dat lang en laag op foto 3 vanaf onder gezien, vind ik nog niet voldoende. Volgens mij kan het nog veel langer en lager, hij komt nu met z'n neus niet eens lager dan de knie, en het lijkt alsof hij te diep loopt.

Probeer daar aan te werken, denk dat je pony dan een stukje fijner wordt en dat zal het plaatje ook verbeteren, succes :)

PS.
Citaat:
Het is ook nooit goed, als je je stang te strak hebt krijg je heel bokt over je heen en nu heb je hem heel los, is het ook weer niet goed!

Dat is ook best logisch als je er over nadenkt, toch? Te los is fout, te strak is fout, niet meer dan normaal dat mensen daar commentaar op geven toch? Als jij op een autoweg rijdt waar je 50 mag en je rijdt 20, krijg je er commentaar op, maar als je 70 rijdt krijg je ook commentaar, dat is toch ook logisch? Die 50 staat er niet voor niks, net zo min als dat het goede gebruik van een trensteugel er is ;)

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:27

veraA schreef:
Wat een leuke haf zeg :D

Probeer met het losstappen wel het achterbeen actief te houden, anders 'trek' je 'm bij wijze van alleen maar op de voorhand, daar bereik je weinig mee.
Dat lang en laag op foto 3 vanaf onder gezien, vind ik nog niet voldoende. Volgens mij kan het nog veel langer en lager, hij komt nu met z'n neus niet eens lager dan de knie, en het lijkt alsof hij te diep loopt.

Probeer daar aan te werken, denk dat je pony dan een stukje fijner wordt en dat zal het plaatje ook verbeteren, succes :)

PS.
Citaat:

Dat is ook best logisch als je er over nadenkt, toch? Te los is fout, te strak is fout, niet meer dan normaal dat mensen daar commentaar op geven toch? Als jij op een autoweg rijdt waar je 50 mag en je rijdt 20, krijg je er commentaar op, maar als je 70 rijdt krijg je ook commentaar, dat is toch ook logisch? Die 50 staat er niet voor niks, net zo min als dat het goede gebruik van een trensteugel er is ;)

haha hebben jullie gelijk in. Bedoel het meer als grapje dan serieus bedoeld zeg maar. Maar jullie hebben wel gelijk, hij moet eigenlijk netjes op maat.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:28

Bar wat heb je haar toch ontzettend lekker voor elkaar he!!!

Rijden ziet er ontspannen uit, en die middendraf is alweer 100 keer beter als half jaar terug!!

Heel veel succes en plezier met shaar!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:32

Mooi ontspannen beeld geeft het :j Over je handen is wel genoeg gezegd.

Veel succes met je verdere training, plaats je binnenkort ook eens foto's van een intensieve training? :)

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:36

Mooi onstpannen beeld hoor! Voor een haflinger kan ze al aardig in de oprichting lopen. Alleen vind ik het wel jammer dat je haar manen afgeknipt hebt :o
Weet je welke afstamming ze heeft?

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:36

Ziet er goed uit Barbara!
Jullie gaan zo hard vooruit. :D
Ga zo door zou ik zeggen.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 17:37

Carolaa schreef:
Mooi onstpannen beeld hoor! Voor een haflinger kan ze al aardig in de oprichting lopen. Alleen vind ik het wel jammer dat je haar manen afgeknipt hebt :o
Weet je welke afstamming ze heeft?

Haar vader is Starwin, vader van dr moeder is Star

Ik vind het juist super staan dr korte manen en het is zo veel makkelijker te vlechten!

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:39

Hoi,
Ja het is inderdaad makkelijker om te vlechten, maar persoonlijk zie ik ze liever in de natuurlijke staat.
Dan is het gedeeltelijk familie van mijn haffie. Die heeft als opa van de moeder Star. ( vroeg het met name omdat je haf zoveel wit had. )

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 17:41

Wig_love schreef:
Leuk beestje en knap hoe ver je ben!:) probeer alleen niet je hand vast te zetten op je bovenbeen! dit belemmert hem in zijn lopen, probeer trots te gaan zitten en je handen rechtop te zetten!
heelveelsuc6!

Handen vastzetten doe ik niet, het komt gewoon doordat mn teugels veel te lang zijn...

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 17:55

@ veraA: wat zijn volgens jou dan de nadelige gevolgen van een los hangende stang?! Want hij klapperd niet en ik snap niet waarom je zeg dat dit dus verkeerd is?

ZappaSupreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:59

Hey Barbara..

Wat ontzettend leuk dat ik jouw en Sharon via bokt weer tegen kom :) Heel erg lang geleden dat ik haar heb gezien en zo te zien zijn jullie heel erg goed bezig!!

Succes verder!!

Weet je nog.. Reed altijd op Winterkoning en toen ze nog van roxanne was verzorgde ik haar een tijdje...