Kiwiko op Djokke na drie maanden oefenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Kiwiko op Djokke na drie maanden oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:52

Ik rij Djok nu een maand of 3 zo een twee dagen in de week ;) we hebben het super naar onze zin.

Djok is een heel ijverig paard die toch makkelijk de kantjes ervan af loopt als je er even niet bij bent. Voor niks gaat de zon op bij De grote meneer Djokke (en terecht natuurlijk :D )

Djokke is van Klomp

We zijn lekker bezig en daarom wil ik jullie dit ook niet laten missen...... Kritiek sta ik helemaal open voor zolang je het onderbouwd en het zinvol is ;) :)

veel plezier

Ojaaaa, nou heb ik ook nog een filmpje van een minuut of 10 bij elkaar.......... maar youtube wil hem wel uploaden, maar hij wil hem niet converteren......... mocht iemand intresse hebben om de freubelen om het toch voor elkaar te krijgen dan ben je van harte welkom om het te proberen...... zo een filmpje zegt toch echt heel veel meer dan foto's :) :)

draven wat laag

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z78ARRDQ.jpg

draven wat hoger ingesteld

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MOWQTLB8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JONPXIAK.jpg

en de galop wat lager ingesteld

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-S8A776W8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WHMCR8EO.jpg
en wat hoger ingesteld
Afbeelding

hij kan echt wel een meter korter worden ;) :)
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AHMORIRT.jpg

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:56

Ziet dr goed uit!!
Leuk aansprekend paard ook!

K heb alleen het idee dat je op sommige foto's een beetje ver achterin je zadel zit en in de galop beter op je kont moet blijven zitten.

Verder Super :D

Kleine Edit: K zat te slapen hihi, K zie 1 galop foto waar je voor over LIJKT te kantelen, Vergeet dat beter op je billen blijven zitten maar :+

KiWiKo

Re: Kiwiko op Djokke na drie maanden oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 18:05

ik ben inderdaad nog wat zoekende qua houding ;) :)

ik heb van mezelf echt een jongepaardenhouding :) maar dat doet kimmie niet meer :) Kimmie zit nu op een braaf paard :) dus ik ben heel druk aan mijn houding en zit aan het sleutelen :)

het fijne van Djokke is dat als het goed gaat hij je ook goed laat zitten... dus dan kan je ook aan je houding sleutelen

maar ik moet eerlijk zeggen dat het al stukken verbeterd is mijn houding ;) nou nog een gaatje langer gaan zitten en dan word het misschien nog wat ':)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:17

Zit dr nog iets van een rede achter waarom je je handen redelijk hoog heb?

K heb me dit dus zelf schijnbaar aangeleerd ofzo, En k kom dr niet meer vanaf :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 18:21

nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat sinds een week of wat doe :) :) normaal heb ik mijn handen eigelijk altijd veel te laag :) (gaan we weer, het jonge paarden ding :D :D )

ik denk dat het een gevolg is dat ik wat rechterop ben gaan zitten en ik dus mijn schouders wat meer "draag"

maar ik moet zeggen dat hij mij zeker ook opgevallen is, ook op de fimp, het is dus geen moment opname :) :) maar ik ben het me er niet echt van bewust dat ik dat doe :)

maargoed gaan we gewoon fijn aan werken :) :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:24

Ziet er goed uit, wat een héerlijk paard!

Ik heb het idee dat je sporen soms iets teveel in het paard prikken omdat je soms nog wat kapstokjes hebt..

Maar verder super!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:26

hey Kim, ziet er al meer als een eenheid uit en het oogt ook alsof je flink aan je houding werkt. *D Je kwaliteit is imo je rustige zit, blijf ook bij je gevoel, hoor, lekker relaxt rieje met plezier! 8-)

Ziet er mooi uit! :(:)

Hoe was China?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 18:27

Sodeletuut schreef:
Ziet er goed uit, wat een héerlijk paard!

Ik heb het idee dat je sporen soms iets teveel in het paard prikken omdat je soms nog wat kapstokjes hebt..

Maar verder super!

kan kloppen :) ik kom niet graag in, maar als ik inkom dan moet ie ook doorkomen ;) en dan kan ik mijn teen wel eens wat naar buiten draaien :)

het is jammer dat ik dat filmpje niet geupload krijg, dan kan je zien dat ik echt een hele stille beenligging heb :):)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 18:28

China was GAAHAAAF!!! :) :) bizar land ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:28

Wat is het toch een prachtig paard! En ik blijf erbij, wat is zijn hoofd-halshouding toch prachtig!

Je beenhouding is (op je tenen dan na) hertstikke netjes, alleen probeer je rug recht te houding.
Voel je Anky :D Je zit namelijk op een geweldige dressuurfries :D

Als je wil kan je me wel het videotje sturen per pb ofzo,
ben er geen expert in, maar misschien wil het wel lukken :)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:28

Je hebt inderdaad wel een -er-kan-op-ieder-moment-een-paard-exploderen- houding ;)
Alleen het overdreven voorover zitten ben je al goed kwijtgeraakt..:)

Ik denk dat als je je teugels wat korter had en je handen wat meer naar voren en ietsjepietsje lager dat het er erg goed uitzag!

Maar al met al ziet het er ontspannen en relaxd uit!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 18:31

essie_blue schreef:
Wat is het toch een prachtig paard! En ik blijf erbij, wat is zijn hoofd-halshouding toch prachtig!

Je beenhouding is (op je tenen dan na) hertstikke netjes, alleen probeer je rug recht te houding.

Als je wil kan je me wel het videotje sturen per pb ofzo,
ben er geen expert in, maar misschien wil het wel lukken :)

ik krijg hem niet geupload, dus dan zal dat via email moeten ;) :)

senks :) hij is ook echt geweldig :) ik heb zoveel plezier van hem

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:32

KiWiKo schreef:
China was GAAHAAAF!!! :) :) bizar land ;)

Goedzo, fijn dat je hebt genoten enneh...

Filmpies geven idd een beter beeld van je houding, hoor! ;)

Maar er gaat niks boven ruiteregvoel, kan geen houding tegenop! 8-)

Trouwens, lekker eten hebben ze , hé in China, ff wat anders dan die meuk hier. :9

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:33

Naja je hebt geen slechte houding, maar je kan wel goed zien dat je jonge paarden hebt bereden.
Vind het er heel fijn uitzien. :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 18:34

Ladygiroc schreef:
Je hebt inderdaad wel een -er-kan-op-ieder-moment-een-paard-exploderen- houding ;)
Alleen het overdreven voorover zitten ben je al goed kwijtgeraakt..:)

Ik denk dat als je je teugels wat korter had en je handen wat meer naar voren en ietsjepietsje lager dat het er erg goed uitzag!

Maar al met al ziet het er ontspannen en relaxd uit!

senks :) er blijven altijd zoveel punten om aan te werken :D :D zucht!! :)

ach, ik ben al heel blij dat ik eindelijk op een paard zit waar ik aan mezelf KAN werken :) Djok doet niet eng :) heeft wel even geduurd voor dat ik het doorhad dat hij niet gelijk in de stelling hoefde als er iets spannends gebeurd :) :) Nu rij ik hen gewoon door ;) maar in het begin ging gelijk de stelling erin als hij iets spannend vond :) ............

en das lekker als je gewoon eens op een betrouwbaar paard kan zitten :) tis alleen wat wennen :) :) :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 18:35

detour schreef:
Trouwens, lekker eten hebben ze , hé in China, ff wat anders dan die meuk hier. :9

chinees, chinees is inderdaad hele andere ketellapper :D :D :D

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:37

~Dat is het leuke van peerdhobbelen kim
je bent nooit uitgeleerd en ieder paard is anders en reageert anders..

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:38

essie_blue schreef:

Leuk om te horen!! :D

Daar zijn ze dan!! :D
Nou je weet al wat ik vind, jullie zijn weer flink vooruit gegaan, je begint steeds beter aan hem te wennen
en gaat hem beter aanvoelen. Je hebt gelukkig ook in de gaten dat het een paard is waar je steeds achter zijn vodden aan moet :+
Hij wil alles voor je doen, maar je moet wel erg consequent blijven, let jij niet op, dan zit hij ook in zijn eigen droomwereldje :D
Je houding is al flink verbeterd, maar je t*ie*ten mogen nog meer naar voor hoor! :P Je rug zeg maar meer rechten, lekker arrogant zitten ;) Je kan hem al meer aan elkaar rijden, dus dat gaat ook de goede kant op! Ben weer helemaal trots hoor op jullie!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 18:41

Ladygiroc schreef:
~Dat is het leuke van peerdhobbelen kim
je bent nooit uitgeleerd en ieder paard is anders en reageert anders..

dat is :) absoluut

tis gewoon heerlijk om met Djok te werken :) ik hoef me niet druk te maken dat ik op het dak van de stal terecht kom, echt heerlijk...... gewoon het meelopen al, heerlijk :) hij loopt ook zo heerlijk pomptidomptidom met me mee :) Ik heb de laatste 15 jaar ALTIJD op moeten letten, ALTIJD met alles wat ik deed....... en nu loop ik neuriend over de weg met een paard aan een touwtje die er pomptidomtiedom lekker achteraan huppelt :) DAT alleen is al een verademing :)

en das onder het zadel ook zo :) het is gewoon heerlijk om op te stappen zonder dat je een schietgebedje hoeft te doen......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 18:43

klomp schreef:
essie_blue schreef:

Leuk om te horen!! :D

Daar zijn ze dan!! :D
Nou je weet al wat ik vind, jullie zijn weer flink vooruit gegaan, je begint steeds beter aan hem te wennen
en gaat hem beter aanvoelen. Je hebt gelukkig ook in de gaten dat het een paard is waar je steeds achter zijn vodden aan moet :+
Hij wil alles voor je doen, maar je moet wel erg consequent blijven, let jij niet op, dan zit hij ook in zijn eigen droomwereldje :D
Je houding is al flink verbeterd, maar je t*ie*ten mogen nog meer naar voor hoor! :P Je rug zeg maar meer rechten, lekker arrogant zitten ;) Je kan hem al meer aan elkaar rijden, dus dat gaat ook de goede kant op! Ben weer helemaal trots hoor op jullie!

heeei de grote baas :) :) ze zijn leuk geworden he??

nu nog iemand vinden die het filmpje voor elkaar kan boksen :) dan is het plaatje compleet :)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:45

Ik ben daar ook alles behalve handig in dus ik kan je helaas ook niet helpen met het filmpje

Foto's zijn hartstikke leuk!! Je wordt al een echt dressuurmiep! :D
Zondag wordt ik op de hete plaat vastgelegd :=

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 18:47

hihihi geweldig :D :D :D

filmpje is wel wat confronterend af en toe :) :) maar absoluut de moeite waard :)

anders kom ik hem even langsbrengen morgenochtend en dan leg ik hem bij de koeken :)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:50

Ja, filmpjes zetten je gelijk weer even in de werkelijkheid, maar daar leer je ook van. Vaak doe je dingen onbewust en door een filmpje zie je waar je op moet gaan letten of wat beter kan of wat juist heel goed gaat!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 18:52

Precies...... je zwakke en je sterke punten komen zwaar naar boven :)

en ik ben zo gruwelijk kritisch op mezelf :)

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:55

Wauw, ziet er goed uit ;)
Heb verder geen commentaar, het is vast heerlijk dat je nu kan rijden zonder telkens op je hoede te moeten zijn haha!
Succes nog met Djokke!