Vandaag heb ik met guus voor het eerst in de wei gereden. En daar zijn een paar hele mooie foto's van gemaakt, thanks Kim!

Even ter introductie:
Zoals sommigen wel weten rijd ik naast Vita ook Guus. Guus is een bijna 5 jarige fjordenruin. Afstammeling Sven x Briggen. In alle opzichten een compleet ander paard dan Vita. Guus is wat logger, breder, onhandiger, onzekerder en lomper (

Hij is iets langer dan een half jaar onder het zadel. Hij wordt alleen niet intensief/vaak gereden. We hebben hem toen hij vier werd 2 maanden weggebracht om beleerd te worden. Hij is met bit en bitloos ingereden, maar op bitloos reageert hij het beste. We hebben verder ook geen plannen om hem uit te brengen op wedstrijden of om serieus dressuur te gaan doen dus blijven we hem lekker bitloos rijden. Hij is namelijk helemaal geen tiep voor dressuur(wedstrijden) volgens mij vind hij dat niks aan, tis meer een buitenrit pony.

Verder doen we natuurlijk ook wel eens wat in de bak. Ik ben nu bezig om hem gewoon ontspannen en actief te laten lopen, wat voltes meenemen en wat stelling proberen. De rechtergalop vind hij nog ontzettend moeilijk, maar het lukt me steeds vaker om hem goed aan te laten springen.
Met nageeflijkheid zijn we nog helemaal niet bezig, dat komt later (misschien) wel.
Meet Guus:

Galop linksom gaat heel makkelijk:

Verkeerd aangesprongen op rechts:

Maar daarna wel goed:

Hij bokt nog best snel, de paarden liepen namelijk gewoon in dezelfde weide, en daar trok hij nogal op aan. Maar hij mocht er niet heen van mij, vond ie niet zo leuk

Hier bukte ik net voor een tak, gaat meneer bokken

En toen nog even 'racen', daar snaptie de lol nog niet helemaal van

Nou wat vinden jullie van hem?