Dus maandag de camera mee en een meisje van de manege lief aangekeken of zij zich uit wilde leven met de camera.
Ze had er gigantisch veel gemaakt maar ook veel bewogen en creatieve (alleen zijn benen, mijn hoofd of onze konten...)
Dus een selectie gemaakt en die hier neer gezet.
Even over Hincapie. Hincapie is een 5 jarige PRE (bijna 6) die sinds 3 weken onder het zadel is. Hij is nu ongeveer 1 1/2 maand van mij.
Toen hij kwam kon hij al met zadel en hoofdstel gelongeerd worden. Echter had er nog nooit iemand op gezeten of gehangen. Dat heb ik allemaal samen met mijn moeder gedaan (voor degene die zich afvragen wie die vrouw op de foto's is haha)
Nu na 3 weken druk bezig zijn kunnen we op beide handen al stappen en draven zonder aan de longe te zitten. Ook lukt een voltetje, van hand veranderen en halthouden al best goed. Halthouden wil meneer soms alleen niet stoppen en trekt dan de teugels uit mn hand en negeert m'n zit maar de aanhouder wint.
Het is voor mij voor het eerst dat ik zelf een paard inrij. Mijn moeder heeft het al veel vaker gedaan dus ik kan van haar heel veel leren!
Maar bah wat heb ik veel op of aanmerkingen op mijn eigen rijden pffff....
- handen niet plat want daardoor steek ik mijn ellebogen af.
- niet inknikken in mijn zij in de bochten.
- tussen de oren door kijken en niet met een scheef hoofd....
- niet zo een holle rug.
- beter kantelen in mijn bekken dan is bovenstaand probleem ook meteen verholpen...
en zo nog veel meer.
Merk namelijk dat ik zelf veel te voorzichtig wil gaan zitten en dan ga ik juist stom zitten.
Verder nog even over het doorzitten/lichtrijden in draf. Vorige keer kwam hier namelijk een hele discussie over.
De een vind namelijk bij een net ingereden paard lichtrijden de ander juist doorzitten. Beide is voor paarden moeilijk.
Bij Hincapie merk ik echter heel erg dat hij omvalt in draf en dan gaat stappen doordat hij geen balans heeft als ik ga lichtrijden. Zit ik door dan heeft hij nergens last van en draaft rustig met een ontspannen rug door. Vandaar dat ik het veel afwissel. Ik zit door omdat HIJ dit het prettigst vind en laat hem langzaam aan steeds wat meer aan het lichtrijden wennen. Voor mijn gevoel heeft hij hier het meeste baat bij.
We waren eerst in de bak gaan rijden en daarna lekker naar het bos. Dit doen we vanaf dag 1 dag hij bij ons is (naja dag 3 ofzo) in het begin was dit alleen aan de hand daarna ook er op.

1. Op de gang stond een merrie te hinniken en dat is wel heel interessant....

2. Drafje, ik wissel doorzitten en lichtrijden ondertussen af. Dit omdat hij met lichtrijden zijn balans verliest en in stap valt. Daarom bouwen we dit langzaam op.

3. Weer die leuke deur..

4. Er kwamen buiten paardjes langs waar Hincapie naar moest kijken en ik keek naar mijn moeder die iets zei.

5. Wat is dat nou voor flitslampje in de bak haha...

6. En het bos in!

7. geen idee waar mn handen hier naar toe gingen...

8. Weer lekker charmant van achteren...

9. Wat is hij toch braaf!!! Ikke helemaal trots hihi..

10. En zijn mooie koppie!
Nou wat vinden jullie van mijn topper????