Zandor, 1e wedstrijd Boleemhoeve te Zevenaar.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Zandor, 1e wedstrijd Boleemhoeve te Zevenaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 20:13

Ik heb Zandor nu ruim een jaar. In 2008 helaas heel weinig kunnen doen doordat hij in aanvang erg bokte, geblesseerd raakte en ondanks verschillende bezoeken dierenkliniek, ostheopaat en paardensportmasseur nauwelijks opknapte.
Hij was ontzettend scheef, geïrriteerd en kon gewoon gevaarlijk zijn. Vorig jaar herfst heel voorzichtig weer wat gaan doen, maar hij bleef zo scheef dat het niet leuk was om 'm te rijden.

Afgelopen kerst is hij gekraakt, omdat ik me echt niets anders meer kon bedenken. Z'n heup bleek niet goed te staan en een paar wervels zaten niet lekker. Sindsdien eindelijk verbetering. Hij zat in aanvang heel slecht in z'n bespiering en z'n conditie was ook heel slecht, maar de afgelopen maanden is daar zeker verbetering in gekomen.

Zandor loopt sinds half januari weer regelmatig onder het zadel. 3x per week dressuurmatig en 1x per week in het bos.
Afgelopen zaterdag voor het eerst in de B gestart. Hij was hardstikke braaf en ik was erg blij met het resultaat van 183 & 185 punten. Er valt nog genoeg te verbeteren voor ons allebei, maar eindelijk begint het er op te lijken :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Merry98

Re: Zandor, 1e wedstrijd Boleemhoeve te Zevenaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:15

erg mooi paard.
leuk dat t nu weer goed gaat met hem!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:22

Jeetje Elvira, ik kan maar 1 ding zeggen: WAUW.
Wat is hij opgeknapt zeg!
Hij glimt mooi, straalt helemaal.

Maar heeft nog wel die blik op z'n smoel van wie-maakt-mij-wat :D

Hij is echt mooi bespierd geworden! Wees maar zuinig met hem! :)

Gefeliciteerd met je punten!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:00

echt een ontzettend mooi paard !! :9
het rijden ziet er ook echt goed uit ;) probeer wel wat op je tenen te letten, die lijken iets te veel op kapstokjes :+

nog veel succes met hem!! jullie gaan er zeker en vast komen samen :)

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:17

Ontzettend mooi dier en fijn plaatje om naar te kijken :j

Probeer ook nog wat meer te ontspannen in je schouders, je houdt ze nu (naar mijn idee) nog wat opgetrokken en gespannen. Als je dit nog wat meer kunt loslaten, is dat nog prettiger voor jezelf, en voor het paard :)

Ik heb begrepen dat jullie al van ver zijn gekomen, jullie zijn absoluut op de goede weg. Het ziet er al heel fijn uit!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:31

Wat een ontzettend leuk paard heb je, en wat zijn jullie een leuke combinatie!
Ondanks dat er zoveel tegen zat ziet her er nu heel fijn uit. Probeer inderdaad zelf ook lekker te ontspannen, je hebt een gaaf paard dus daar mag je best wat trotser op zitten! Heb je al een volgende wedstrijd in de planning staan?

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:54

Wat een gaaf paard! Echt een leuk koppie heeft ie!

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:27

Elvira! Wat leuk om je paardje eens onder het zadel te zien! Ziet er netjes uit hoor. Echt een knap ding!
Alleen heb ik het idee dat het bit wat laag in de mond hangt....of lijkt dit zo?
Veel succes en plezier met Zandor!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 16:59

Bedankt voor de leuke reacties! Ik moet inderdaad meer ontspannen erop zitten. Ik weet 't, maar het doen is nog niet zo gemakkelijk. :o Misschien niet te zien op foto's, maar hij was behoorlijk terughoudend en ik moest er flink aan werken. Dat kwam m'n houding ook niet echt ten goede.
Ik denk dat 't bit wel op de goede hoogte hangt, maar ik zal 't van de week nog even checken.

Aankomend weekend starten we weer. Dit keer tussen de bordjes. Lijkt me een stuk moeilijker dan tussen de hekjes, dus ik ben benieuwd.

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:56

Wat een mooie foto's van jullie zeg! Jullie zijn een leuke combinatie!! :D Heel veel plezier en suc6 nog samen!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:59

Wat een leuk dier en een leuke combi! :) Gefeliciteerd met je punten!

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:16

Wat een leuk paard! geeft een fijn beeld :)
Succes verder!

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:51

He Elvira,

Hij is super mooi zeg!! Jee :D
Ziet er goed uit hoor!! Hoezo heeft Vernan meer body? Zandor ziet er echt super uit hoor!!
Qua kleur en uitstraling lijken ze wel op elkaar zoals je zei!! Echt prachtig dier hoor!

Ja Vernando heeft het prima naar zijn zin!! Helemaal top!

Groetjes
Linda

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 18:24

Bedankt! Zandor heeft nog een beetje een dun kontje :o Daar moeten nog wat spieren gekweekt worden.
Ik zie Vernando iedere dag als ik langsrijd. Hij staat er altijd heel tevreden bij :D

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:30

Zooo dat ziet er niet verkeerd uit hoor.
Super mooi paard.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:07

Erg fijn dat je het probleem hebt ontdekt en dat het sindsdien stukken beter gaat. Ik zou zeggen, vergeet niet regelmatig de fysio/ostheopaat er bij te halen om te controleren en behandelen als hij van nature echt zo scheef is.
Ik vind het een heel knap paard, mooie lijn zit er in. Chique dier! Vergeet zelf niet rechtop te blijven zitten en je benen mooi lang en stil te houden. Gefeli met je pnt!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 19:54

VValar -> Hij is gelukkig niet van nature zo scheef, hij is zo scheef geworden na een val. (al liep hij daarvoor ook al niet helemaal lekker).
Z'n heup stond niet goed en daar was hij helemaal naar gaan lopen. De staleigenaar "kraakt" paarden. Als ik 't idee heb dat hij niet lekker in z'n vel zit wordt hij even nagekeken en indien nodig behandeld. Werkt erg prettig, want het heeft hem echt goed gedaan.
Het is nu puur trainen zodat hij weer goed in z'n bespiering komt. In de bak rijd ik 'm veel binnenhoefslag, dan merk je wel dat hij nog niet helemaal de balans heeft en naar de buitenrand trekt. In het bos loopt hij wel altijd goed recht.
In de ring ook aardig. Soms nog wat zwabberig. Die kracht moet vanzelf komen.

Heb me afgelopen weekend nog bij kunnen schrijven voor een concours. Had 186 & 189 punten. Nu weer even een maandje lekker thuis aan de gang voor we weer op concours gaan. Voor een paar maanden geleden was ik bang dat het wel eens heel lang kon duren voordat hij op concours kon. Ik ben dan ook hardstikke blij dat ie nu zo lekker gaat.
Nu inderdaad meer aan m'n houding gaan werken. :D

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:17

Rijden ziet er netjes uit. Erg mooi paard. Fijn dat hij weer opgeknapt is!

Hij oogt ook ontspannen. Ik heb daar ook wedstrijd gereden, maar die van mij was knettergek. Hij en veel anderen waren heel erg kijkerig.

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:30

Jeetje Elvira, wat is hij mooi opgedroogd!! natuurlijk al een heeeele tijd geleden dat ik hem gezien heb maar wat een lekkere nek zit erop zeg! Sta je nog steeds in didam op stal? rij je muskiet nog wel eens?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 17:06

Hoi Fenk, moest even diep nadenken, maar weet wie je bent :D
Ik ben in Didam weggegaan omdat de bak daar zo slecht geworden was. 'T schijnt nu weer goed te zijn, maar we hebben 't zo naar de zin op de huidige stal dat we lekker blijven.

Tayga -> Hij was niet heel erg ontspannen, maar 't viel me hardstikke mee. Wat dat aangaat is hij wel vrij gemakkelijk.
Hij kijkt, merkt dat 't niet eng is en dan is 't ook eigenlijk altijd wel oké. Hij was alleen best wel terughoudend
daar. In Babberich was dat veel minder, heb daar ook fijner gereden.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:42

Knap hoor, na zo een tijd tobben je paard er zo aan te hebben staan!
Ziet er goed uit. Fijn beest!

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:14

Jeetje wat is hij mooi geworden zeg. Hij ziet er echt top uit! Glimt lekker ziet er vrolijk uit nou de eerste winspunten heb je alweer te pakken op naar de volgende succes ermee. :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 20:41

Djaleesa -> Van jou had ik toen toch die foto's van toen hij ca. 3.5 was?
Vergeleken met toen is hij helemaal veranderd. Hij had toen nog zo'n veulenkoppie.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:50

Ja dat klopt ;) hij is echt heel mooi geworden!