Hij was ontzettend scheef, geïrriteerd en kon gewoon gevaarlijk zijn. Vorig jaar herfst heel voorzichtig weer wat gaan doen, maar hij bleef zo scheef dat het niet leuk was om 'm te rijden.
Afgelopen kerst is hij gekraakt, omdat ik me echt niets anders meer kon bedenken. Z'n heup bleek niet goed te staan en een paar wervels zaten niet lekker. Sindsdien eindelijk verbetering. Hij zat in aanvang heel slecht in z'n bespiering en z'n conditie was ook heel slecht, maar de afgelopen maanden is daar zeker verbetering in gekomen.
Zandor loopt sinds half januari weer regelmatig onder het zadel. 3x per week dressuurmatig en 1x per week in het bos.
Afgelopen zaterdag voor het eerst in de B gestart. Hij was hardstikke braaf en ik was erg blij met het resultaat van 183 & 185 punten. Er valt nog genoeg te verbeteren voor ons allebei, maar eindelijk begint het er op te lijken

probeer wel wat op je tenen te letten, die lijken iets te veel op kapstokjes

Misschien niet te zien op foto's, maar hij was behoorlijk terughoudend en ik moest er flink aan werken. Dat kwam m'n houding ook niet echt ten goede.