Marcato (M2) @ work by Pris Pictures

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marcato

Marcato (M2) @ work by Pris Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 22:49

Aangezien het alweer een hele tijd geleden was dat ik mijn paard Marcato op de foto heb laten zetten, was het vorige week zondag weer 's tijd voor een fotoshoot. Priscilla van PrisPictures heeft de plaatjes geschoten (dank je wel daarvoor!).

Tevens zijn er ook mooie potretfoto's gemaakt. Ook zeker de moeite waard om even te bekijken: [ITP] Marcato @ prachtige fotoshoot by PrisPictures

Marcato is een donkerbruine Trakehner ruin van inmiddels bijna 21 jaar oud. Nadat ik een aantal maanden geleden ben bevallen van mijn zoontje, heb ik het rijden weer helemaal opgepakt. Alleen merk je nu dat Marcato wat ouder wordt, waardoor het een tijd duurt voordat hij weer lekker op 'niveau' is. Ik rij met hem M2, maar momenteel start ik niet. Hij is er gewoon nog niet helemaal. Oefeningen doet hij prima, maar het los, ruim en opgericht zijn is vaak wat moeilijk voor hem. Hij heeft zijn bouw dan ook niet helemaal mee.
(Toch wel goed om eens foto's te laten maken. Ik zie dat ik zelf ook wel weer aan mijn houding mag werken :o )

Let op: op de foto's rust copyright, vandaar de logo's door de foto's heen.

Oppakken tijdens losstappen
Afbeelding

Van hand veranderen
Afbeelding

Afbeelding

Pasje wijken
Afbeelding

Schouder voor rechtsom
Afbeelding

Galop rechts
Afbeelding

Contragalop linksom
Afbeelding

Schouder voor linksom
Afbeelding

Galop links
Afbeelding

Begin appuyement
Afbeelding

Draf rechts
Afbeelding

Afbeelding

En de laatste
Afbeelding

Bedankt voor het kijken en laat een leuk berichtje achter!

opgeheven

Re: Marcato (M2) @ work by Pris Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:58

leuk setje ;)

Verder vind ik je "oudje" er nog top uitzien!!

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 23:00

Montignac schreef:
leuk setje ;)

Verder vind ik je "oudje" er nog top uitzien!!

Dank je wel voor je leuke berichtje! Ben ook trots om m dat ie het nog zo goed doet voor zijn leeftijd.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 08:21

Hey Suus,

Wat een leuke set. Verder vind ik dat hij het nog hartstikke goed doet op zijn leeftijd hoor. Ik vind foto 2 heel grappig. Het lijkt net of Caat een bles heeft. Ik vind foto 9 erg mooi. Laat anders ff weten wanneer je weer gaat rijden, kom ik een keertje bij je kijken.

Groetjes

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:36

OPA!!!!
Wat een vreselijk setje hahahaha Nee hoor meis, hij is hartstikke gaaf.
Als ik die kleur ook nog eens tegenkom..... alleen dan zonder bandages.
Zie je vrijdag.
Kus aan opa

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 00:28

Je hebt hem er mooi voorstaan zeg, hij oogt nog heel kwiek en jullie zien er echt uit als een harmonieus team :)

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:42

Erg leuk paard! :)) En het ziet er goed uit.

Marcato was een duivelaanbidder/heks :j Wist je dat?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:44

Wat een mooi beestje zeg! Veel plezier nog met hem!
21 zou ik hem echt niet geven hoor :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:46

Je paard ziet er nog heel goed uit :j

let op je ellenbogen deze steken wijd houd, houdt ze wat dichter tegen je lichaam verder ziet het er in mijn ogen goed uit

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 14:32

@ Irene: wat leuk dat je de betekenis weet! Ik heb er al vaker naar gezocht, maar ben het nog nooit tegengekomen. Leuk dat ik het nu eens weet, haha! Hoe wist jij het dan?

@Uums: Dank je wel voor je complimentje!

@ Ess_Ramona: Dank je wel! En leuk om te horen dat men hem geen 21 zou geven.

@ tita: Je hebt precies het punt te pakken waar ik zo mee bezig ben momenteel. Mn houding en o.a. die ellebogen die een eigen leven leiden, haha!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:36

Mooi paard. Ik vind het er heel netjes en ontspannen uitzien. Geeft echt een fijn beeld! En ik zou hem ook geen 21 geven!

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:17

tja... val in herhaling...
maar idd je paard ziet er nog erg goed uit voor zijn leeftijd! ziet er ontspannen uit. wel plannen om in de toekomst weer te gaan starten?
leuk setje!

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 19:07

sifra01 schreef:
Mooi paard. Ik vind het er heel netjes en ontspannen uitzien. Geeft echt een fijn beeld! En ik zou hem ook geen 21 geven!

Dank je wel voor je reactie! Goed om te horen dat je het er ontspannen vind uitzien. Dat vind ie nl. heel erg moeilijk tijdens de training.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 19:08

goofyM schreef:
tja... val in herhaling...
maar idd je paard ziet er nog erg goed uit voor zijn leeftijd! ziet er ontspannen uit. wel plannen om in de toekomst weer te gaan starten?
leuk setje!

Dank je! Ik zit enorm in dubio om wel of niet te gaan starten. Ik ben er nu ong. 2 jaar in totaal uit geweest en vind het toch wel weer een drempel hoor. Maar aan de andere kant, ik zou wel heel graag weer willen eigenlijk....

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:43

Marcato schreef:
@ Irene: wat leuk dat je de betekenis weet! Ik heb er al vaker naar gezocht, maar ben het nog nooit tegengekomen. Leuk dat ik het nu eens weet, haha! Hoe wist jij het dan?

Ik heb dat gelezen in het boek dat ik voor Engels moest lezen ;)

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:44

Leuk paard en ziet er inderdaad nog goed uit voor zijn leeftijd! Valt me wel op dat ie niet altijd de goeie/voldoende buiging heeft. Met name met de zijgangen en de contra.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:33

leuke combinatie, ik zou goed blijven werken aan de buiging voor je rechterbeen, ik heb idee dat je paard hier meer moeite mee heeft en iets wat wil gaan kantelen. Kijk goed of je paard op je rechterteugel na wil gaan geven zeker inschoudervoor werk en appuyment naar rechts. Goed je rechterteugel eraan houden en met been aanvullen zodat paard na moet gaan geven en vervolgens de lengtebuiging in orde komt. Voor de rest ziet er goed uit.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:30

Hey Suus! Wat leuk weer eens foto's van jullie! :D

Het ziet er lekker ontspannen uit, alleen je ziet inderdaad dat hij het buigen en dergelijke wat lastig vind (zie: foto appuyement).
Wat ik zelf een lekkere oefening vind is: stukje appuyeren, paar passen terug wijken, weer stukje appuyeren, enz.

Nog een beetje doortrainen en dan gewoon lekker gaan starten :D (en daarna lekker Z1 starten dan kom ik je mis nog eens tegen in de ring hihi)