Na heel lang wikken en wegen, heb ik in December toch besloten een bitje voor hem te kopen en hem er langzaam aan te laten wennen. Hij werd al een héle tijd bitloos gereden, dat ging super, maar ik wil toch erg graag wedstrijden gaan rijden, en ik miste de verfijning een héél klein beetje.
In het begin dus steeds het bit ingedaan onder het gewone touwhalster, zodat hij het leerde zien als gewoon onderdeel van de optoming. Toen langzaamaan ermee gaan rijden, eerst alleen stappen en met lange teugel rijden. Later steeds meer opgepakt, en op het moment zijn we op het punt dat hij het in principe net zo goed accepteert als bitloos. Soms merk ik nog wel dat hij het een beetje vreemd vindt en er erg mee bezig is in zijn mond, maar dat geeft niks, laat hem het maar helemaal uitzoeken!
Binnekort ga ik opzoek naar een gewone hoge neusriem, zonder sperriempje, want daar zie ik het nut niet van in, hij hangt nu ook steeds zo los dat hij nét niet afzakt..
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie ervan vinden! Ik ben in ieder geval megatrots op hem, dat hij zó zijn best doet! Ik had al 3 weken niet serieus meer gereden, dus ik vind het hardstikke netjes, hoe hij het doet! Hij is heel licht in zijn mond, heel fijn te rijden, ik hoef eigenlijk bijna niks te doen. Oh, ik kan wel uren blijven kletsen hoe geweldig hij is, maar kijken jullie zelf maar

Lekker even stappen

Rustig drafje, nog wat te diep

Heel fout moment, maar goed te zien hoe licht hij is

Knappe jongen

Galopje meepakken, nog wat moeilijk, maar al een heel groot verschil met toen ik hem net had (November):

En dan een contra- óf verkeerde galop (weet niet wat ik precies aan het doen was, haha)

Jaaaa wat ben jij braaf!

Doorzitten, haha! Ik was net tegen de fotografe (Thessa) aan het vertellen dat ik écht niet kan doorzitten, vandaar ook dat ik zo achterover zit. Veel oefenen, dan ga ik vanzelf rechter zitten, hoop ik

Oehhh hij doet zó zijn best en is ondertussen heel erg bezig met dat bitje, ik ben echt zo trots
En nog even rijden hoe we allebei het liefste doen:

En smileeee
Hij is nog wat zwaar, maar vind hem echt al héél erg verbeterd en ben ook best wel een beetje blij met hoe erg hij veranderd is:

Ik krijg graag tips en opmerkingen! Ik zie zelf dat mijn handen best wat omlaag mogen zo..
Liefs, Joyce

.
Ik heb inderdaad een enorm holle rug, niet alleen op het paard, ook als ik loop, zit of lig. Ik probeer er zo goed mogelijk op te letten, maar minder hol dan dit krijg ik hem niet. Hier loop ik al van kleins af aan mee, en ik ben bang dat ik er niet veel meer tegen kan doen. Ik werk nu al 3 jaar aan dit probleem in het zadel, het is íéts beter, maar helemaal een rechte rug gaat hem niet worden ben ik bang..