2de x op firenze@ work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

2de x op firenze@ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 18:50

halloo bokkers! :Y)
wou graag foto's laten zien van mij en firenze dit is mijn nieuwe les pony en dit is pas de tweede keer dat ik op haar rijd.
ze was vandaag best druk omdat ze de trailer en auto aan het afspuiten waren.
de aanleuning is nog ver zoek maar eerst maar is meer ontspannen en aan elkaar wennen.
mijn knik in mijn ellebogen is een aandachtspunt! moest bij mijn vorige manege altijd met handen laag rijden en dan is het best een verschil als je dan zo 'hoog' moet rijden! ;)
tips mag natuurlijk maar blijf wel aardig! :D

Poetsen:
Afbeelding
Afbeelding

Rijden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en smiidags gereden op mijn vp:
Afbeelding
stappen naar de bak:
Afbeelding
Afbeelding

fotograaf er nog op! ;)
Afbeelding

badankt voor het kijken! als je ier tog bent reactie zou leuk zijn! :Y)

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:04

Leuke foto's Helga! Ik vind het ook wel een leuek pony om te zien. Ze lootp nog lekekr met haar neusje eruit, maar dat gaat vanzelf wel goedkomen denk ik. ;) Ik vin dje houding helemaal niet tegenvallen hoor. En je handen wat lager zetten kan denk ik geen kwaad om je pony uit te nodigen haar hoofd wat te laten zakken.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:07

supertammy schreef:
Leuke foto's Helga! Ik vind het ook wel een leuek pony om te zien. Ze lootp nog lekekr met haar neusje eruit, maar dat gaat vanzelf wel goedkomen denk ik. ;) Ik vin dje houding helemaal niet tegenvallen hoor. En je handen wat lager zetten kan denk ik geen kwaad om je pony uit te nodigen haar hoofd wat te laten zakken.

Het is inderdaad tijd om het paard uit te nodigen om te zakken..maar natuurlijk niet door je handen laag te zetten, das wel heel fout! Je hebt ze nu juist op veel foto's netjes hoor, mag zelfs wel iets hoger getild worden. Zo zet je je handen tenminste niet vast en als jij soepel in je handen bent en het paardje lekker op tempo rijdt zal het paardje vanzelf je hand op gaan zoeken en nageeflijk gaan lopen. Als je je handen stil en wat hoger draagt heb je veel meer contact en geen kracht nodig.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 20:27

Joceline schreef:
supertammy schreef:

Het is inderdaad tijd om het paard uit te nodigen om te zakken..maar natuurlijk niet door je handen laag te zetten, das wel heel fout! Je hebt ze nu juist op veel foto's netjes hoor, mag zelfs wel iets hoger getild worden. Zo zet je je handen tenminste niet vast en als jij soepel in je handen bent en het paardje lekker op tempo rijdt zal het paardje vanzelf je hand op gaan zoeken en nageeflijk gaan lopen. Als je je handen stil en wat hoger draagt heb je veel meer contact en geen kracht nodig.

Dankje! ik moet ook veeel meer mee gaan met me handen zegt me instructrice. ben er heel erg mee bezig maar het lukt al veel beter!
zal zaterdag meer erop letten! ;)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 20:28

supertammy schreef:

Dankje! :D

_helga_

Re: 2de x op firenze@ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 22:59

niemand nog handige tips?

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:40

Handen omhoog in een boogje houden en niet lager want dan gaat ie trekken aan de teugels want dat weet ik al te goed ;)
Verder tenen naar binnen en sporen niet heletijd in de buik drukken ..

Doei doei Sanne

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 20:57

ok zal er op letten!
van me sporen klopt ook hellemaal!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 08:30

387kijkers en maar 7 reacties ;(

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:29

Ziet er leuk uit! Werk wat meer aan je stelling en rij veel voltes om hem lekker los te krijgen zodat hij wat meer over zijn rug loopt ;)

Je verzorgpony ziet er een beetje ongezond uit en wat mager, was hij gewoon heel erg vies?? Of is hij altijd zo??