Drachtige Mara @ Haflingerwedstrijd 1STE!! :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Drachtige Mara @ Haflingerwedstrijd 1STE!! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 18:57

Hier dat een topic over mara.

We zijn zaterdag naar Heerjansdam geweest om daar mee te doen aan de KVTH wintercompetitie. Best spannen met een drachtige merrie. Eenmaal daar aangekomen en ons aangemeld zijn we even naar de losrij ring gegaan om een paar combinaties te bekijken.

Daar kwamen we oa deze twee combinatie's tegen die ik zel heel erg vond opvallen.
Afbeelding
Aron

Afbeelding
Angard

Toen heb ik Mara afgeladen en heb er een borstel overheen gehaald. Verder alles al thuis gedaan. Staart wassen ed. En zadel er op en gaan met die banaan! :D
Met het losrijden was ze heerlijk ondspannen en we gingen dus ook heel ondspannen de ring in! HEERLIJK. Dat had ik nognooit mee gemaakt :D
http://i41.photobucket.com/albums/e300/ ... C07204.jpg

Hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jammer genoeg geen gallop foto's, m'n pa was te druk met kijken :P

We hebben uiteindelijk 198 punten gehaald en een gedeelde 1ste plaats met de hengst Angard (zie 2e foto van voor mij opvallende combinatie's). Er waren 23 starts.

Mara zit vandaag de dag op 190 dagen dracht, nog 5 maanden te gaan!

Ik zou het super vinden als je een berichtje achter laat. Rijtechnies commentaar vind ik ook super, mits onderbouwd.

Gr Gail en Mara!!!

Anoniem

Re: Drachtige Mara @ Haflingerwedstrijd 1STE!! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:39

Wat leuk! Gefeliciteerd met je (gedeelde) eerste plaats.
Mooie haffie.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:48

wat ziet ze er goed uit

kitzbi zit donderdag op 200 dagen dracht maar die heb een veel kleiner buikje hoor..

gefeliciteerd met je puntjes

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 19:51

Ik weet het... ze is echt mega! Nou is ze ook wel een beetje dik van het goede leven, ze heeft 3 a 4 maanden stilgestaan op een vol weiland omdat ze een rugblessure had... Dus vandaar :P

Baileys_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:54

Mooie foto´s. Zie er mooi uit.
Lekker bol buikje heeft ze al.
nog even wachten maar dan succes en veel plezier met je veulen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 20:06

ja jammergenoeg is het nog even wachten! Het is zo spannend en ik ben zo benieuwd hoe het er uit komt te zien. hoe de bevalling zal gaan... dat soord dingen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:06

Dat je met zo'n zadel mag starten. Dat wist ik helemaal niet.
Leuke foto's. Ben ook erg benieuwd naar het veulentje.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 20:07

Ja je mag er bassis klasse mee starten. Daarbij was dit onderling dus had ik zelfs bitloos kunnen starten als ik wou.

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:16

Proficiat met je gedeelde eerste plaats met Angard. En wat leuk om Aron van de Haflingerborg de vader van ons veulentje Diva van vorig jaar en de paps van onze aankomende 2 veulens hier op Bokt te zien! Het is zeker een opvallende verschijning! En ook dekhengst Angard mag er zeker ook wezen!

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:44

wauw! wat een mooi beest, gefeliciteerd met je 1e plaats ;)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:48

Van harte gefeliciteerd met je gedeelde eerste plaats.
Die heb je zo te zien hartstikke verdiend! :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 00:19

Peelie schreef:
Ja je mag er bassis klasse mee starten. Daarbij was dit onderling dus had ik zelfs bitloos kunnen starten als ik wou.

voorzover ik weet word er gestart volgens de regels van het knhs en mag je dus in het B zonder startkaart ook niet bitloos starten.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 00:25

Zit jij wel lekker op dat zadel?
Ik heb het idee dat je namelijk niet constant zit, dan zit je voorover, dan in stoelzit, dan liggen je benen te ver naar achter..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 19:57

Charaz schreef:
Peelie schreef:

voorzover ik weet word er gestart volgens de regels van het knhs en mag je dus in het B zonder startkaart ook niet bitloos starten.

Onderling mag je zeker wel bitloos starten!

Ik zit inderdaat nog niet helemaal stefig in het zadel. Het is heel erg zoeken naar je onafhankelijke zit. In een 'normaal' zadel heb je een heel gesloten gevoel... Hierin zit je heel vrij. Het is dus even zoeken naar je houding ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 16:05

niemand meer?

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:13

Ik had het ook al gezegd, maa rik vind het hardstikke goed dat je 1e bent geworden! Ik vind haar wel veel en veels te dik, lijkt me echt niet fijn met rijden, ondanks dat ze drachtig is. De merrie bij ons die over 7 dagen moet is nog niet zo dik als Mara. Mijn advies is dus om echt wat minder te gaan voeren. ik weet niet wat ze krijgt, maar anders meer te gaan trainen. Ik denk dat ze anders als ze 10 maanden ver is het niet meer trekt met en dat veulen en al dat extra gewicht. ;)

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:27

Super dat je eerste geworden bent! je hebt ook een hele mooie haf! Nog 5 maandjes, zolang moet ik ook ngo wachten haha, kan ook niet wachten dus weet hoe jij je nu moet voelen als je moet wachten:)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:29

Oh, daar wilde ik ook heen met mn Trekpaard :)
Ziet er goed uit, je moet alleen erg op je beenligging letten als ik zo kijk, succes!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 21:24

DivaMiep schreef:
Ik had het ook al gezegd, maa rik vind het hardstikke goed dat je 1e bent geworden! Ik vind haar wel veel en veels te dik, lijkt me echt niet fijn met rijden, ondanks dat ze drachtig is. De merrie bij ons die over 7 dagen moet is nog niet zo dik als Mara. Mijn advies is dus om echt wat minder te gaan voeren. ik weet niet wat ze krijgt, maar anders meer te gaan trainen. Ik denk dat ze anders als ze 10 maanden ver is het niet meer trekt met en dat veulen en al dat extra gewicht. ;)

Dik komt dus doordat ze op rust heet gestaan door een rugblessure. En omdat ze nu draat is het zoo moeilijk om het er af te krijgen. Ze stond ook veel te veel op stal naar mijn mening. We zijn dus ook verhuist naar een stalletje (2 stalletjes) met een heel groot stuk wei voor ons zelf er bij. Echt helemaal super dus.

Wat dat betreft krijgt ze niet zo heel veel. Ze krijgt een halve per dag (musli) en een heel klein beetje merrie brok (een bodempje)

Verder word ze zo'n 5 keer per week gereden. We doen echt nog veel met haar. Dressuurles 1 keer in de 2 weken springles. in het weerkeind een buitenritje als er iemand mee wil. Anders gaan we alsnog wel even naar buiten maar niet naar de hei.

Het is bij haar ook echt (in de zomer heel erg) ieder grassprietje is een kilotje er bij :+.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:37

een leuke merrie !! En moet zeggen dat ik haar niet heel veel te dik vind hoor ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 15:49

ze heeft een beetje last van vet op haar rug :P

Nu ze op de wei staat is dat er een heel klein beetje vanaf. Niks mis mee dus :D

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:09

Wauw gefeliciteerd! Ziet er ook erg fijn uit allemaal.. Zou willen dat mijn debuut zo ging straks :+ haha veel succes nog met haar!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 16:28

Ja over een poosje hoop ik een startkaart te hebben en ik hoop ook echt dat het dan net zo fijn gaat als toen. Ze liep zo ondsettend relaxed :D helemaal top.

Nu even tijdelijk geen zadel dus kan even niet rijden :( Maar als het zadel er is gaan we weer lekker aan de gang. en blijven we ondspannen door hobbelen totdat ze moet bevallen. (over 4,5 maanden. Gaat HARD!!!)

Igorovic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:45

Gefeliciteerd! Lekker buikje trouwens! Heel veel succes met haar.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 20:12

dankje :o

Jullie vinden haar niet te vet oid??? (niet dat ik er nu nog heel veel aan kan doen.)