Vandaag kwam Antoine de Bodt bij ons op stal en mocht ik ook een les nemen ( er viel namelijk iemand uit ). Ik heb nog nooit eerder van hem les gehad ( wel op zijn methode ).
Mijn paardje zat vast ( wat ik al wist ) en hebben daar vooral aan gewerkt! Na de les liep ze super ontspannen. We hebben veel buigingen van links naar rechts gedaan om haar recht te krijgen. In het begin had ze er echt moeite nee en vertoonde ook wat verzet. Maar na lekker rustig door te gaan was t later helemaal goed en kwam ze echt los en briestte ze lekker erbij en maakte ze zich echt super lang!
Ik rijd bitloos en Antoine zei dat zoiets makkelijk kan mits je het kunt! Ik moest dus eerst laten zien dat Bonito en ik het bitloze hoofdstel ook *verdiende* en dat ging goed!
Ik heb ook bij andere lessen mee mogen kijken en heb er super veel van geleerd!
Ik vond de les dus echt de moeite waard en mijn paardje reageerde er SUPER op. Zo los dat ze was! En ontspannen, niks geen getrek ( wat je bij veel mensen moet doen ) om t paard in de krul te rijden, de krul is echt niet belangrijk! Dat vond ik zelf ookal dus uiteraard kreeg ik ook geen opmerkingen er over dat ik me paard alleen in de krul wou hebben.
Ok genoeg gekletst ik laat wat foto's zien
Helaas zijn veel foto's ( vooral de rijfoto's ) erg bewogen en dus onduidelijk, maarja voor t kleine beetje ide zet ik toch maar wat neer

uitleg over van alles en nog wat

Het buigen van links naar rechts in de hals vanuit stilstaand. Dit vond zij erg moelijk want ze raakte uit evenwicht waardoor ze zichzelf met haar achterhand corrigeerde! ( na de les lukte dit stukken beter! )

Nog steeds het buigen van links naar rechts vanauit stilstaand!
Dit heb ik overigens ook in de stap en draf moeten doen! ( helaas niet op foto )

moeilijk te zien, maar t is buigen naar rechts in de stap

weer uitleg

nog meer uitleg

Zo dat was t! Helaas waren dit de meest duidelijke foto's! Ik hoop bij een volgende keer duidelijkere foto's te krijgen!