Nou de titel roept natuurlijk vragen op.
Vorige week is er bij pd artrose geconstateerd, daar ging mijn wereld, na een eerste nare ervaring ging het nu bij het 2e paard weer mis.
En nu net toen het goed ging en toen we net een beetje een band kregen.
Hoe erg ik het ook vind, heb ik besloten hem weg te doen.
Kan hem hier niet de ruimte en rust geven die hij verdient, ook buiten rijden kan hier amper op een leuke manier.
Ook heb ik toch wat meer ambities, dan alleen buitenrijden.
Ik heb hem pas vanaf maart maar het is al echt mijn maatje geworden, dat is ook de reden dat ik hem niet in laat slapen.
Hij heeft geen pijn en kan nog best een paar jaar mee als je er goed mee om gaat.
Ook als ik dan zie hoeleuk hij geniet van het strand of een simpel buitenritje in de polder,
weet ik dat ik hem met dat soort dingen ook een plezier kan doen.
Maar om deze leuke paar maanden af te sluiten, toch nog een strandrit.
Hij mag gewoon nog alles kwa buitenritten maar werk in de bak is te zwaar en doet hem zeer.
Ik was nog nooit naar het strand geweest met hem en hij is in zijn hele leven ook nog nooit op het strand geweest.
En dat in 10 jaar tijd, dit wilde ik hem toch maar eens laten meemaken en hij vond het helemaal geweldig.
Heeft de hele weg super gelopen geen stap verkeerd gezet, en gewoon super lief, mar dat zijn we van hem gewend.
Ook de dagen erna kon je nergens aan merken dat hij ergens last van had.
Waar ik echt blij mee ben, want volgens de da was dat een goed teken dat hij het allemaal nog goed aan kan.
Omdat ik zelf de foto's heel mooi vind geworden plaats ik ze toch maar even hier.
Misschien ga ik na dit succes nog wel een keer met hem naar het strand, heb geen haast om hem weg te doen.
En echt de behoefte aan een ander paard heb ik nog niet.
Bij deze:
Op de parkeerplaats, ook daar was het al leuk en interessant.

Erg moeilijk stilstaan met al die ruimte om je heen

Volgens mij was er iets interessant, heb geen idee meer wat.

Stel je toch is voor dat het water bijt

Zwemmen kunnen we ook nog

Volgens mij zie ik Engeland

En natuurlijk alle ruimte om hem helemaal te laten gaan

Dat was het.
Gr Ingrid