Je begint met via het hek een snoepje te geven

Eventjes vasthouden

Dan vertel je wel 100x hoe lief/braaf/schattig het paard is en....
....dan stapt je vriendje op voor een rondje uitstappen!!

en het klikt!!

Maar dan wil je méér, je wil dat je vriendje écht leert rijden, zodat jullie samen naar het bos toe kunnen etc
Dus je verteld weer 100x hoe lief/braaf/schattig het paard is en dat het écht heel leuk is om te kunnen rijden
En vriendje zwicht dan voor je gezeur en zegt dat hij wel 'hard' wil kunnen met een paard.
Longeerlijntje eraan, touwtje om de nek zodat er niet in de mond wordt getrokken en hobbelen maar

foto's zijn van de 2e keer in draf!

Dan ben je na een paar lesjes met draven incl los door de bak zover dat vriendje in galop wil, maarja als je friesje niet aan wil galloperen maar alleen maar heel hard gaat draven wat voor een beginner niet zo fijn is moet je iets anders...
Paard 2, vroeger een 'stout' paard inmiddels oud&wijs, naja oud...15 jaar en Z1 geweest maar nu met vervroegd pensioen en een echt 'mannenpaard'
het klikte verbaaaaaazend goed!
Quentin wil nogal eens staken, echt de noodrem erop 180 graden draaien en omhoog, bij voorkeur met voorbenen over het hek heen en dan vertikken verder te lopen... dus even aan de longeerlijn uitproberen hoe dat gng met een beginnende ruiter op zn rug maar hij gedroeg zich voorbeeldig en accepteerde alles van Maikel!

ennnnnn... we hebben een match!!

Allereerste galopje! Wel even aan de longe ivm kans op omdraaiend paard

Na totaal een keer of 15 te paard te hebben gezeten voelt meneer de stoere militair zich zo goed, dat ie natuurlijk ook zonder zadel op zn grote vriend durft te zitten

En inmiddels is het paardrijden ZO leuk dat er een rijbroek&chaps zijn gekomen

Als we in het bos rijden uiteraard met cap, die tegenwoordig zelfs in de bak automatisch wordt opgezet! En dat voor een ijdele man haha

Na een keer of 15 in de bak te hebben gereden zijn we naar het bos gegaan, de eerste keer ging hij weer even Hilde omdat Q nogal eens héél hard een willkeurige kant op kan gaan maar toen het met Hilde goed ging en maik&Q in de bak echt zo goed gingen heb ik Quentin maar helemaal afgestaan aan hem

Dus als we nu buitenrijden crossen mn vriendje en mn paard me heel hard voorbij, vriendje in verlichte zit, druk pratend tegen Quentin, zo leuk!
En vriendje heeft de grootste lol dat Hilde & ik hun niet bij kunnen houden

Uiteraard weet hij dat rijden niet het enige is wat er bij komt kijken, stal uitmesten, voer halen, bak slepen, zadels poetsen etc alles doet hij.
Dus ook voetjes wassen!

Inmiddels heeft hij ook leren voorlezen en heeft me ook op wedstrijd al voorgelezen en vindt het nog leuk ook!
Kortom de perfecte vriend haha!

Toen hij me leerde kennen(nog maar 7 maanden geleden) had hij 1x op een paard gezeten en was daar behoorlijk hard vanaf gevallen + een trap na gekregen, hij moest dus eigenlijk niets van paarden hebben...
maar nu... hij verteld hele verhalen tegen ze, helpt met alles mee qua dagelijkse verzorging en iedere avond met stal afsluiten aait ie ze nog even allemaal!
Hij vindt het ook écht leuk dus daar ben ik superblij mee!