Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
asjemenou

Berichten: 9004
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:52

Zal ik even voor de 2 andere dames antwoorden?
Foto 2 vind ik zelf een hele mooie wijkfoto.
Probeer je buitenbeen niet af te steken, binnenbeen netjes op de singel houden en kijken waar je heen gaat. Dan zal het al een heel ander beeld zijn. :)
Verder buigt hij heel mooi in de hals, maar niet genoeg in het lijf. Probeer de buiging beter te verdelen van zijn neus tot zijn staart, dat lukt dus door hem om je binnenbeen (op de singel) te laten buigen. Zeker niet meer stelling vragen, die heeft hij genoeg.

Hopelijk een bevredigende uitleg?

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:53

Ik vind het geheel nogal overhaast en grof ogen. Je benen vliegen alle kanten op, je zit onstabiel en ik vind je behoorlijk streng met vooral je rechterhand.
Probeer wat meer te verfijnen in je hulpen, dat oogt veel prettiger en ik denk dat het dan ook fijner samenwerken met je paard wordt :)

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 21:58

@asjemenou: Bedankt voor je uitleg. Hier heb ik tenminste wat aan ipv domme vragen met uitlachende smileys.

@heino: overhaast was het zeker niet, want er zat geen vaart in met dat warme weer ;) Grof ben ik eigenlijk ook niet, het is gewoon een heel moeilijk en zwaar te rijden paard :o Verder bedankt voor je commentaar. Je geeft precies de dingen aan waar ik zelf ook over gestruikeld was en waar ik mee aan het werk moet. Mijn benen heb ik dus veel moeite mee door mijn knieën, maar het gaat steeds beter en ik zorg ervoor dat ik mijn paard niet onnodig raak.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:02

Ik vind het lastig om precies te zeggen wat ik nu bedoel. Het is niet zozeer dat je heel hard wilde oid, maar meer wat afgeraffeld, niet subtiel zegmaar.
Over je benen/voeten: ik zie dat je geen blokjes in je beugels hebt, misschien dat dit een beetje extra stabiliteit geeft?

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 22:15

Ok ik snap wat je bedoelt en daar heb je inderdaad gelijk in. Door de hitte kon ik me niet echt concentreren en daardoor wordt ik wel eens wat laks in het netjes afronden van oefeningen.
Ik heb wel beugelblokjes in de beugels hoor, anders glijd ik eruit ;) Het zijn zwarte misschien dat het daarom niet opvalt.
Sommige mensen raden ook aan om scheve blokjes te gebruiken, maar die verergeren het probleem juist. Dan gaan mijn tenen nog verder naar buiten :o

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:16

Oh sorry, ik bedoelde idd scheve blokjes :o
Ok, jammer dat dat geen optie is :)

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:40

Leuk paard, ik houd wel van een wat 'flinkere' ;-). Ik heb het idee dat je paard er in veel foto's een beetje tegenaan zit, dat het allemaal net niet top ging. Misschien door de warmte hoor. Hoe waren je punten?

Edit: nu ik terugkijk zie ik dat er ook een paar hele fijne foto's tussenzitten, dus misschien zijn het maar momentjes.

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 22:47

De punten waren 178 en 176. Op sommige onderdelen kon het ook gewoon net wat beter, maar zowel mijn paard als ik zelf hadden last van de hitte. Het was echt wel 30 graden daar tussen de bomen zonder een briesje wind. Hierdoor werd mijn paard wat 'zwaarder' te rijden en werd ik wat laks in het netjes afronden van de oefeningen.

Equimotion
Berichten: 1966
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:54

Helma_Amber schreef:
@equimotion: Toen ik in het ziekenhuis was, vertelde de orthopeet dat het een probleem met kraakbeen is en een afwijkende beenstand :o Ik zou hier altijd wel last van blijven houden en heb ook vaak pijn na een wat zwaardere belasting zoals wandelen.
Ook mijn bekken kantelen is heel lastig voor mij. Ik had altijd veel last van mijn nek en zo ben ik bij de fysiotherapeut gekomen. Daar loop ik nu niet meer, want ik moest het zelf gaan onderhouden. Ik had last van mijn nek door een verkeerde lichaamshouding. Ik heb een holle rug zeiden ze. Ik moest leren mijn bekken meer te kantelen, maar hierdoor krijg ik veel last van mijn onderrug :o Dit is een proces wat zich heel langzaam ontwikkeld en niet van de ene op de andere dag klaar is.
Al met al ben ik een soort van wrak om het zo maar te zeggen :o Wel heb ik in 75% van de proeven een 7 op mijn houding en zit en de rest een 6.
In elk geval bedankt voor je begrip en meedenken. Als ik op andere paarden rijd, zit ik trouwens niet zo achterover. Ik denk dat dit te maken heeft met de bouw van mijn paard.


Wat vervelend dat je daar zoveel last van hebt. In dat geval is het zeker niet handig om teveel aan je voeten te gaan sleutelen met beugelblokjes etc, dat geeft alleen maar meer belasting op je knieën. Je zou eens kunnen proberen of het je lukt om je been al wat beter in te draaien vanaf je heup. Dat scheelt heel veel tav je knieën.

Ik kan van hier af niet beoordelen of die houding veroorzaakt wordt door je afwijkende beenstand en dat bovenstaande oplossing voor jou dus niet gaat werken, of dat je het jezelf aangeleerd hebt. Het is iig een manier van zitten die je heel erg veel ziet, en je kunt daar bij de meeste mensen veel aan verbeteren. Als je wat fijner kunt zitten kan je ook nauwkeuriger inwerken op je paard.

Veel succes!

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 22:58

Het is jammer dat je net te ver weg woont anders had ik graag een keer bij je langs willen komen, want ik denk dat je me best zou kunnen helpen.

Equimotion
Berichten: 1966
Geregistreerd: 07-05-08

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:59

Misschien kan je eigen instructeur er al eens wat meer aandacht aan besteden. Een zitles hoeft niet per se te betekenen dat je zonder beugels aan de longe gaat ;)

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 23:01

Ja mijn instructrice wijst me wel steeds op mijn benen en als ik er dan bewust om denk dan gaat het al wat beter, maar als ik dan weer iets bezig ben dan gaan ze onbewust weer terug in hun eigen houding.

Equimotion
Berichten: 1966
Geregistreerd: 07-05-08

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:03

Misschien kan je instructrice je been een keer in stand goed aanleggen. En let er dan dus op dat je je been vanaf je heup meer indraait, niet op je voeten fixeren want die zijn het probleem niet.

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 23:09

Ok bedankt ik zal het de eerstvolgende keer bespreken in de les en dan gaan we ermee bezig. Heel erg bedankt.

Didtje

Berichten: 507
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: Ergens op de aardkloot

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:56

Ziet der best wel netje uit hoor
idd iets meer buiging mag wel
maar idd jou paard is zwarder gebouwt dan de gemiddelde wpner

en ja ook een beetje je beperkingen maar die heeft die van mij ook
komt wel goed halma

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 19:23

Dank je wel. Komt vast wel goed. Ik heb vandaag mijn laatste winstpunt gehaald in de M1 :D Ik ga niet direct over zoals ik donderdag al zei, maar ik ben heel blij met deze mijlpaal.
Ik heb hem met wat meer lengte van voren gereden en dat ging wel aardig heb ik het idee.

Didtje

Berichten: 507
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: Ergens op de aardkloot

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:03

nou super gedaan
idd wacht maar tot je lekker in de M2 proeven zit doe ik ook als ik mijn laatste punten rij

ga ik pas in aug weer starten of sep

Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:54

Correct me if I'm wrong maar deze " := " emoticon staat toch voor nagels bijten en niet voor uitlachen? Want als dat zo is dan heb ik al vaker mensen uit gelachen...

Ik vind het erg knap dat je met jouw "beperking", om het zo maar even te noemen, je paard nog goed en netjes in de rondte stuurt, mede omdat hij me ook niet als het meest makkelijke paard lijkt. Volgens mij kan hij zich behoorlijk sterk maken.

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 17:20

Als ik mijn cursor er boven houd, komt er nagelbijten/gniffelen te staan. Gniffelen betekend in het vuistje lachen, zich verkneukelen en grinniken en in de context van de reacties betekend het vast geen nagelbijten. Ik zie er in elk geval geen reden voor om nagel te bijten :o :D

Dank je wel voor je leuke reactie. Ik had het er zaterdag nog met mn vader over, omdat ik weer een 7 had voor mijn houding en zit in de proef had en ik mijn beenhouding toch echt een storende factor in het gehele plaatje blijf vinden. Waarschijnlijk kan ik er zodanig mee rijden dat de jury het geen storende factor vindt.

Het is inderdaad geen makkelijk paard en hij kan zich heel sterk maken. Daarnaast is hij echt mega nieuwsgierig en houdt hij zijn omgeving tijdens de proef nauwlettend in de gaten. Dit resulteert er wel eens in dat hij tijdens het halthouden bijvoorbeeld volledig uit de aanleunig kan komen :o

Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:31

Helma_Amber schreef:
Als ik mijn cursor er boven houd, komt er nagelbijten/gniffelen te staan.

Daarnaast is hij echt mega nieuwsgierig en houdt hij zijn omgeving tijdens de proef nauwlettend in de gaten. Dit resulteert er wel eens in dat hij tijdens het halthouden bijvoorbeeld volledig uit de aanleunig kan komen :o


Ik vind het wel een beetje een rare combi hoor nagelbijten en gniffelen...Dat zijn 2 hele andere dingen...

Dat laatste is hier zéér herkenbaar :+ Mijn paard heeft dan ogen op steeltjes, hij wil alles in de gaten houden, soms is het zelfs zo dat hij tijdens het rijden ineens z'n hoofd omhoog doet om iets in de verte of ergens anders, beter te kunnen zien...Heel frustrerend...

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 11:57

Ja dat ken ik. Ik heb dat laatst ook twee keer gehad op concours. De ene keer reed ik een proef achter in een weiland en moest ik halthouden op A. Ziet hij ineens op een verlaten landweggetje iemand een buitenrit maken :+ Moest ik daarna ook nog achterwaarts, het was net of mijn paard compleet van de wereld was. Kon niet meer tot hem doordringen :Y)

Ook moest ik laatst een proef rijden en ook bij X halthouden (was ook aan de rand van een weiland) Ziet hij in de verte iemand in een bak rijden. Weer hetzelfde verhaal als in het eerste geval :Y)

Het is inderdaad heel frustrerend.

Zephz
Berichten: 159
Geregistreerd: 20-07-09

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:29

Wat ziet het er super mooi uit zeg! En wat erg flauw om een uitlachende smiley te plaatsen!! Dat doe je toch niet....vind het super mooie foto's en wat rij je netjes!

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 13:35

Dank je wel voor je leuke berichtje! :D

Voor de mensen die mij als tip gaven om scheve beugelblokjes te gebruiken:
Ik had weer eens geprobeerd, maar het verergert het probleem nog steeds helaas..

butterfly92

Berichten: 6
Geregistreerd: 04-08-09
Woonplaats: Finsterwolde

Re: Allegro M1 wedstrijd @ Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:17

Zit er netjes uit hoor!
Jullie zijn een hele leuke combi zo :D
Succes verder met de wedstrijden

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:27

Helma_Amber schreef:
Ok ik snap wat je bedoelt en daar heb je inderdaad gelijk in. Door de hitte kon ik me niet echt concentreren en daardoor wordt ik wel eens wat laks in het netjes afronden van oefeningen.


Zo herkenbaar :j Ik heb dat ook een keer gehad, erg warm, wedstrijd liep 45 minuten! uit en toen merkte ik ook al aan mezelf dat ik ging afraffelen. Heel vervelend, maar het gebeurt, we blijven nou eenmaal mensen ;)

De puntjes zijn al opgenoemd, maar ik vind het knap om zo'n zwaar paard zo te rijden hoor. Pluimpje voor jou :)

Wat al gezegd is, als je je hulpen verfijnt en je houding probeert te verbeteren dan rij de M2 ook zo door volgens mij ;)
Succes!