We zijn sinds kort begonnen met de wedstrijden, in de klasse B wat niet verkeerd gaat, wel moet er goed gewerkt worden aan de hoofd-halshouding, aan mijn houding en aan de galop, en Hilde is wat loperig en moet meer rust krijgen zonder activiteit te verliezen.
Helaas werkt mn nieuwe digi niet goed als de zon niet schijnt, dus helaas geen mooie scherpe foto's

Gelukkig is mn nieuwe eurostar setje wel zichtbaar

Het eerste rondje is altijd álles interessant, ook al kent ze het clubterrein erg goed

Na wat draven laat ik haar altijd ff lekker galloperen, zodat ze daarna geconcentreerd aan het werk kan

Daarna in draf aan de ontspanning werken en aan de lengte in de hals, dat vindt ze nog moeilijk maar gaat steeds weer meer de goede kant op

Wat stuurwerk om haar lekker los te krijgen en krijg daardoor ook meer lengte in de hals en ze ontspant erg goed.
Ik zit bewust naar voren zolang ze niet meer opgericht en in de aanleuning loopt (vandaar ook de verlichte zit in de 1e galop)

Daarna ga ik eerst in stap en daarna in draf wat aan de schoudervoor & schouderbuiten werken, met als doel LA sterker te maken(Hilde is rechtsgebogen, vandaar dat LA het zwakste achterbeen is wat ze dus moet leren er altijd goed onder te zetten)
en natuurlijk doe ik beide kanten evenveel om haar gelijkmatig te trainen en lekker los te houden.
Pasje schouderbuiten

Pasje schoudervoor

Wat schuiner gezet, dus meer richting schouderbinnenwaarts

Op beide kanten rij ik dus zowel schoudervoor als schouderbuiten, in stap en draf.
Tot vlak voor haar blessure vond ze het nog érg moeilijk, inmiddels kan ik haar heel makkelijk omstellen van schouderbuiten naar schouderbinnen, ook in draf gaat dat nu allemaal steeds makkelijker.

Errug enthousiast in de galop

Pasje wegrijden in de galop, dat gaat altijd erg fanatiek, maar terugrijden begint ook steeds beter te gaan!

Fijn drafje, alleen wil ze nog net wat teveel onder me uitlopen, en als je dan een ophouding maakt wordt ze nog wat kort in de hals, ze moet nog net wat beter op mn zit gaan reageren

Pasje wegrijden in draf

even belonen en uitstappen!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LNHS8JHU.jpg
En weer klaar