Armani (ovidius x emilion)@ dressuurwork

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

Armani (ovidius x emilion)@ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 18:32

Zo daar zijn we weer, inmiddels is armani eigenlijk 4 jaar. Maargoed in het doen en laten nog echt niet, dus voor mij is die nog 3,5 jaar :D en in april wordt die 4.
Vandaag lekker gereden, en angela (magic_lover) heeft foto;s gemaakt, vaste fotograaf he :D.

Armani gaat erg lekker, hij wordt steeds wat stabieler. De galop blijft moeilijk, maargoed dat wordt vanzelf beter. MOet er niet te veel aankomen van voor en gewoon doorgalloperen.

Angela heeft der zelf ook even opgezeten haha en dat viel niet mee :P
Hij lijkt vanaf de grond toch stabieler dan dat je erop zit :+.

1. we beginnen eerst nog met een lekker dekentje, hij is namelijk geschoren.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5. teugels iets korter gepakt.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7. van hand veranderen
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding

commetaar:
meer rechtop zitten (wordt beter)
handen rechtop

Oprichten doen we elke keer kleine stukjes, is soms nog wat moeilijk, wat ook wel logisch is. En iets lager loopt die erg heerlijk ontspannen.
Hij wordt ook steeds rechter en stabieler, eerder zette die de achterbenen niet recht achter het voorbeen en dat wordt nu echt al veel beter.

Een berichtje zou leuk zijn :D Maar wees lief voor mijn jonge werker! ( hij wil echt graag werken :D, maar doen nog lekker rustig aan)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:37

Wat een leukerd!! Ziet er al netjes uit! Probeer in de galop iets meer te gaan zitten en geef hem op die manier iets meer steun met je benen!

WinBinChes

Re: Armani (ovidius x emilion)@ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:39

Ziet er goed uit Ilse!! Valt me niet tegen!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:39

daar is armani al :D

Ja rijden ziet er steeds beter uit.
maar idd je verwacht niet als je hem van de grond zo ziet dat ie nog zo wiebelig aanvoelt :=

nou iig lekker zo doorgaan, dan komt het vast wel goed ;)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 18:43

jeanine84: klopt, maar is erg moeilijk voor me :o. Hij heeft zo;n grote galop en gaat nog zo ongecontroleerd.
marije: dank je :D hij gaat ook lekker!
angela: haha ja het is echt nog een wiebelig ding :P

Ben dus best trots op me paardje dat die toch op wedstrijd zo goed zijn best doet tussen de hekjes, zonder steun. Want we hebben toch al 3 winstpunten :D.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:47

Ah leuk weer Armani rijfoto´s :D

Jou houding gaat er ook op voorruit super, en tsja wat zal ik van die topper eens zeggen, hij begint steeds meer paard te worden, en gaat steeds beter lopen :D

Ik moet echt binnenkort hem gaan meeten :P

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:53

Ik vind persoonlijk dat hij er voor een jong paard nog wel wat meer 'uit' gereden mag worden. Vind hem veel te diep lopen, maar hij loopt wel netjes los over de rug. Imo hoort de training nu nog het grootste deel uit voorwaarts neerw. te bestaan, en soms eens oppakken. Hiermee wil ik niet zeggen dat wat ik zie op de foto's er slecht uit ziet, maar ik vind het nogal intens voor een jong paard. Je houding vind ik goed meevallen, alleen dat puntje wat je zelf al aanhaald, rechtop zitten. Je rijdt een beetje met pianohandjes maar zover ik kan zien vanaf de foto's zijn het wel zachte handen en dat is nog wel een pre boven piano of niet. Als je alle puntjes bij elkaar gooit zijn jullie netjes bezig! Behoud die vooruitgang en overvraag hem niet, vooral als hij zo graag voor je wil werken! Veel succes nog met dit leuke paard!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:58

Ik vind het er juist wel heel erg fijn uit zien, hij loopt fijn ontspannen en leert op die manier zijn rug goed te gebruiken. Soms wel wat te diep, maar daar is hij nog jong voor :) Dat komt vanzelf wel goed. Je bent goed bezig en ik ben benieuwd hoe hij er over een jaar bij loopt! Verder vind ik het ook een erg mooi en aansprekend paard! Mooi kleurtje na het scheren!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:04

Ik blijf hem echt leuk vinden, een toppertje in de dop. Haha hij de deken af en jij de jas uit :+

Rijden ziet er netjes, ontspannen en vooral vriendelijk uit, goed hoor! Ik snap best dat de galop moeilijk is voor zo'n jong paard, maar probeer zelf toch iets rechterop te blijven, je gaat nu wel erg ver naar voren. Verder heb je echt een nette houding.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:06

Ziet er lekker uit ilse :D Ga zo door...

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:11

Ziet er goed uit Ilse!

Ik snap wel dat je wat voor over zit.
Ik doe dat ook op de jonge paarden, voelt net even makkelijker!
Armani heeft wel grote passen of niet??
Maar je hebt hem lekker aan de loop hoor!!
Veel succes en plezier ermee, en straks weer lekker veel buiten ritten maken, daar wordt de galop ook beter van!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:14

Je rijd hem zo te zien zacht en vriendelijk, heel goed met zo'n jong paard! Hij loopt heerlijk over zijn ruggetje en netjes ontspannen. Op sommige foto's valt hij wat op de voorhand maar dat kan in de toekomst enkel verbeterd worden :) Ik zou letten op je houding, rechtop zitten, maar daar ben je jezelf al van bewust.

Ga zo rustig door meid, jullie komen er wel! +:)+

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:16

Ziet er heel goed uit hoor!!
Armani is coooool *\o/*

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:40

Gaat erg netjes LZ :j knap paardje :D

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 19:48

bedankt allemaal :D

Lara_Silver : ik ben het niet met je eens. Dit paard kan ik helemaal uitschuiven en nog even en gaat met de neus over de grond en kan hem ook al wat oppakken.
Ik rijd hem juist voorwaarts neerwaarts. Doe niks te veel, rijd hem 3 á 4 keer in de week. En ga veel met hem naar buiten.
En hij kan het allemaal aan, want dat kan ik wel zien. We rijden nooit langer als een half uur in de bak.

over me houding klopt, het wordt al beter, maar het moet nog beter.

Nina: hij is heel ruim ja!! dat was echt wennen en nog!
steph: haha ja, we kregen het warm!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:51

Hee daar is Armani!
Ziet er fijn uit voor zo`n jonkie vind ik. Toen ik de foto`s van Angela zag dacht ik wel jeetje wat kukelt hij op de voorhand, maar zal ook wel enorm wennen zijn op een ander paard. Hihi die galop, wat een sprong!

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:51

ik vind het er erg ontspannen en netjes uitzien op de foto's en juist heel goed dat je in de galop mee naar voren gaat zitten en niet aan de teugels gaat hangen.De galop word vanzelf beter,hij kan nu nog geen kleine sprongen maken in galop..moet eerst beter in balans lopen,maar daarvoor is hij ook nog maar 3,5 jaar oud.Leuk paard,wees er maar zuinig op!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:02

ladyzwien schreef:
bedankt allemaal :D

Lara_Silver : ik ben het niet met je eens. Dit paard kan ik helemaal uitschuiven en nog even en gaat met de neus over de grond en kan hem ook al wat oppakken.
Ik rijd hem juist voorwaarts neerwaarts. Doe niks te veel, rijd hem 3 á 4 keer in de week. En ga veel met hem naar buiten.
En hij kan het allemaal aan, want dat kan ik wel zien. We rijden nooit langer als een half uur in de bak.

over me houding klopt, het wordt al beter, maar het moet nog beter.

Nina: hij is heel ruim ja!! dat was echt wennen en nog!
steph: haha ja, we kregen het warm!

Je hoeft je echt niet meteen dusdanig aangevallen te voelen, mijn post bevatte ook genoeg ander positief materiaal. :) Ik vind je paard op déze foto's voor zijn leeftijd te diep lopen, ik reageer op deze foto's, ik kan de rest van jullie trainingen niet zien, dit is het nadeel van fototopics. ;) Ik ben het helaas niet met je eens dat je vw nw rijdt op de foto's, de laatste foto noem ik vw nw, daar loopt hij op de eerste foto's gewoon te diep voor. Nogmaals, hij loopt niet slecht op de eerste foto's hoor! Maar imo (dwz mijn mening!) is dat te vroeg voor een jong paard, zeker als hij op sommige momenten naar de voorhand neigt. Ook heb je mijn post blijkbaar niet goed gelezen, ik heb nergens geschreven dat je hem overvraagt, ik waarschuw alleen maar. Omdat ik uit ervaring weet dat paardjes die al veel bieden in het begin makkelijk overvraagt worden, maar om het nog een keer duidelijk te maken voor je, ik zeg niet dat jij dit doet. En 3 a 4 keer + afwisseling vind ik geen probleem voor een jong paard. Jammer dat je zo aangevallen reageert, is nergens voor nodig, mijn posts zijn netjes onderbouwd. :)

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:05

Hee Ilse!
Jullie zijn zo leuk samen, komt helemaal goed met jullie :D
Ziet er leuk uit, in mijn ogen ;)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 20:08

bedoel niks aanvallends hoor. En weet idd dat hij soms te diep loopt maargoed daar is die jong voor, en we proberen dat elke keer meer eruit te rijden. Bedankt verder voor je post, want je heb sommige dingen wel gelijk.

In het begin rijd ik echt veel voor en neerwaarts, maargoe ga niet alleen zulke foto;s plaatsen :+.
Bedankt verder!

Maaike: haha ja klopt

bedankt :D.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:36

pff ik ben gewoon helemaal jalours :o
ziet er mega ontspannen uit en ik kan niet wachten tot
ik zelf ook weer kan/mag rijden
(22 weken zwanger)

ga zo door dan gaat dat helemaal goed komen

enkel puntje probeer rechtop te blijven zitten
je hebt een gelwedig dier onder je kont :D

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:39

Ah Armani door de bocht!
leuke combi hoor!, leuk stel!
Wacht met smart op foto's van jullie eerste cross :P :P :P
En gewoon fijn dat het zo lekker gaat met jullie!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:43

Wat een leuk paard! Het ziet er goed uit! Ik heb een Now or Never M x Emilion, leuk om familie van mijn paard te zien! :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:48

Wat een verschil met je vorige foto's, Ilse! :j
Hij oogt inderdaad een stuk stabieler, ziet er een stuk relaxte en zekerder uit!! Lijkt ook wel alsof jij hier lekkerder in je zadel zit ;) !!
Leuk stel hoor! ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:57

Ziet er super uit Ilse!
Het commentaar geef je zelf al, je kunt immers ook niet van de ene op de andere dag dingen eruit rijden, helaas...