Dreamteam herenigd - Sienna de Verano weer bij mij! (M niv)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Dreamteam herenigd - Sienna de Verano weer bij mij! (M niv)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 23:20

Ruim 2 jaar geleden was ik kampleiding op Ruitercentrum Het Fjordenpaard, toen ik een droompaardje tegen kwam; Sienna de Verano. Ik vond haar zo speciaal en had zo'n gave connectie met haar, dat ik er halverwege de week uit was: dit paard gaat mee naar huis. Zo gezegd, zo gedaan. Na hard werken kwam ze naar huis. Ze was zo groen als gras, maar werd een fijn en aanhankelijk paard. Ik heb haar toen zelf ingereden en dit ging allemaal super.

[ITP] Nieuwe aanwinst Sienna de Verano!! (SLR foto's)
[GVL-ITP] Prachtige Sienna (4 jaar) aan de lijn (SLR foto's)
[ITP] Metamorfose: Sienna & Roc op de foto (SLR foto's)
[RIJ-ITP] Lang verwacht: Sienna de Verano 5e keer ohz! (SLR foto's)

Helaas was de situatie zo dat ik meer achter de bar stond om Sienna te kunnen betalen dan dat ik ook werkelijk van haar kon genieten. Het werd te gek, ik had te weinig tijd en dus besloot ik een nieuw thuis voor haar te zoeken. Die vond ik in Marijn (Mrijn op bokt), zij met haar verder gegaan is. Dit ging niet zonder slag of stoot, Sienna is een sensibele dame en kan veel spanning opbouwen. Een paar maanden terug nam Marijn contact met mij op om te vertellen dat ze Sienna ging verkopen en op zoek ging naar een nuchterder dier. Inmiddels heb ik op Manege Overbos een kleinschalige verkoopstal en had een leuke merrie Zamora staan. Tussen Marijn en Zamora klikte het en een aantal keuringen verder vond de ruil plaats. Marijn is inmiddels dolgelukkig met haar Zaartje. En ik, ik ben dolgelukkig met mijn oude liefde. Sienna behoort nu tot een van de drie paarden die ik samen met de Familie Renne bezit. Helaas kan Sienna niet blijven, er zal een dag komen dat we haar gaan verkopen, maar tot die tijd gaan wij fijn trainen en wedstrijden rijden. Ik vind het erg leuk om weer een periode met haar aan de slag te gaan en geniet er dan ook met volle teugen van! *D

Wat achtergrondinfo over Sienna. Haar volledige naam is Sienna de Verano, een inmiddels 6 jarige wildkleur bruine merrie uit een PRE hengst. Aan moeders kant zit o.a. Fries, KWPN, fjord en Argentijns bloed en volgens mij zelfs een vleugje Amerikaans bloed. Ze heeft nog een lekkere groeispurt gehad en meet 1,65 m. hoog. Op het moment ben ik haar M klaar aan het maken. Waar ik momenteel veel mee bezig ben is de reactie op mijn been. Ze neigt er naar om op mijn been 2 passen harder te zetten en vervolgens weer terug te vallen, dat moet eruit. Ik schakel veel, zorg dat er echt reactie is en als het nodig is geef ik eens goed gas naar voren. Ze mag nog wat meer naar de hand toe. In galop ben ik bezig met het sluiten zodat straks ook de contragalop beter gaat. Verder ben ik de zogezegde 'knopjes' erop aan het zetten, met name zijgangen, dit pakt ze super op. Verder rij ik veel basis, goede lengtebuiging, rechtrichten, tempocontrole en goede aanleuning over de rug.

De foto's, met dank aan vriendlief, rust uiteraard auteurrecht op ;)

1: Daar zijn we weer :D
Afbeelding

2: Lekker ingepakt instappen.
Afbeelding

3: Lekker over de rug losdraven.
Afbeelding

4: Los galopperen.
Afbeelding

5: En naar buiten, opgepakt en aan het werk. Zou iets meer neusje eruit mogen, maar verder goed van achter naar de hand toe.
Afbeelding

6: Galopje.
Afbeelding

7: Hier was ze niet genoeg aan de been, dus vraag ik door om reactie.
Afbeelding

8: Even later weer een stukje sluiten, om daaruit weer weg te rijden.
Afbeelding

9: Inmiddels zijn we met travers begonnen, hier beloon ik haar voor de goede reactie op mijn hulp.
Afbeelding

10: Travers, ze heeft de smaak te pakken.
Afbeelding

11: Galop, hier mag ze nog meer sprong hebben, daar zijn we dus veel mee bezig.
Afbeelding

12: Doe eens gek, we proberen een appuyementje in stap.
Afbeelding

13: Als dat lekker gaat, dan kunnen we ook een beginnetje maken in draf, toch? :D
Afbeelding

14: Even gas erop, want er gebeurde veel te weinig. Even niet zo mooi, maar wel nodig.
Afbeelding

15. Want een stukje verder dit plaatje, daar wil ik haar hebben!
Afbeelding

Dankjewel voor het kijken! :)

Flevolander

Re: Dreamteam herenigd - Sienna de Verano weer bij mij! (M niv)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:29

Dat is een oude bekende! Blijf het een apart dier vinden om te zien, leuk dat jullie zijn herenigd.. jammer dat het niet voor altijd is want jullie blijven een leuk combi samen.

Ik lees wel vaker topics van je en wil toch even zeggen dat ik de onderbouwende tekst en uitleg bij je foto's altijd erg kan waarderen..

annlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:45

Wauwie <3 wat een prachtdier
Ik vind de combinatie van de kleur van het paard en het zetje ook erg mooi :o

Je rijd erg netjes, maar ligt het aan mij of heb je je handen af en toe wat te hoog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:48

Prachtig dier. En compliment voor je zit, ziet er erg fijn uit :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:52

wat een onwijs gaaf beest zeg en wat een geweldig team zijn jullie! Ik heb denk ik een paar foto's van wat (half)broertjes/zusjes van haar op het fjordenpaard die erg op haar lijken!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 02:55

Wat leuk dat jullie weer ( tijdelijk ) samen verenigd zijn! Ik vond het toen der tijd jammer dat je haar verkocht had en er geen topics meer zouden komen. Ik keek toen der tijd elke keer weer uit naar jullie werk. Het ziet er al weer netjes uit, ik vind haar al weer veranderd vergeleken met de laatste foto's die je toen der tijd plaatste! Ik ben al benieuwd naar jullie volgende topic.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 10:51

Wat een super mooi paard, jullie zijn echt een prachtige combinatie! :)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:37

Gaaf om te zien Kate!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:12

Heeel leuke combi!
Commentaar geef je zelf aan, daar valt niet veel aan toe te voegen. Ze wordt soms wel wat kort vooraan, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan haar natuurlijke halslengte. Je rijdt haar eigenlijk heel fijn!

Speciaal kleurtje heeft ze, is dit omdat ze geschoren is? Of wat voor kleurtje heeft ze in de zomer?

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:16

Wat een prachtig paard. Je zou echt niet denken dat ie bij het fp vandaan komt :))

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:20

Ik heb jullie ook gevolgd vanaf t begin. Ik vond het ook jammer dat ze was verkocht, maar kwam haar gelukkig nog wel eens tegen op bokt! Het is een heel leuk paard :D . Dat ze zo sensibel is kan ik wel begrijpen en dat je daar soms gek van wordt ook... Heb er nl ook zo 1 staan en dat is toch best pittig hoor iedere keer.. Gelukkig kan je nog even van haar genieten :D .

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:18

Ik vind het superleuk om jullie weer samen te zien... :D
Hier en daar mag ze van mij nog wat meer opbollen in haar bovenlijn, vooral in de hals. Het losrijden vind ik er heel fijn uit zien, zo lekker over de rug, en ook foto 5 en 8 vind ik de hals/bovenlijn beter (ondanks het neusje, vind 'k nog niet zo erg. Komt wel goed ;) )

Al met al erg leuk om jullie weer samen aan 't werk te zien en hopelijk scoren jullie snel goede punten in de ring!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 19:46

Flevolander: Dankje voor dat compliment :) . Het is inderdaad helaas voor even, maar nu weet ik dat die tijd komt, dat maakt het straks misschien wel wat makkelijker.

annlin: Dankje. Wat mijn handhouding betreft, vind het alleen op foto 7 te hoog, maar daar krijgt ze ook net op haar donder omdat ze geen reactie gaf.

Sonja: Die zit is ook wel eens anders geweest :)) , veel geoefend dat wel.

lifaya: Als ze er daar nog een paar hebben staan zoals deze ga ik er binnenkort eens met de 2 paards heen!

Sjaad: Van net zadelmak naar L/M is inderdaad een hele stap vooruit :j

Marijn: Alles goed met Zaar?

X_Trees: Dat klopt, kom ook wel voort uit het feit dat ze nog niet altijd aan het been is, waardoor ze dan niet van achteruit naar de hand toe loopt en zo mooi op lengte kan komen. Komt wel ;) . Ze is nu geschoren, maar ze is wanneer ze kort is inderdaad zo licht.

MRIIIS: Ze hebben op het Fjordenpaard anders nog best wel eens hele leuke dieren lopen hoor :j

Prinslover: Af laten vloeien he, dan gaat het eigenlijk prima. Alles goed met jouw binkie?

Shanna: Komt vanzelf als ze beter aan het been komt, we trainen lekker verder :)

Bedankt voor de leuke reacties!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:52

Ik herkende hem gelijk, heb je topics toen gezien en vond jullie zo´n leuke combi! Super dat je haar weer terug hebt en lekker fanatiek kan trainen. Heel veel succes, ziet er super fijn uit! Galop mag ze nog een stuk meer dragen en meer vanuit de schoft komen en dr achterhand mag er meer bij. Maar dat komt vanzelf wel :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 08:52

Leuk dat je haar weer even terug hebt, apart diertje blijft het.

Heb ook topics gevolgd van de vorige nieuwe eigenaar en ik heb het toen ook al eens gezegd en vind het nog steeds, ze is imo te schraal.........ik hoop dat daar bij jou weer snel verandering in komt want ze zag er voorheen mooier uit.

Ze pakt alles wel fijn op volgens mij, ook de travers enzo, heerlijk!
En wat fijn dat je de oude eigenaar aan een ander paardje hebt kunnen helpen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:25

ik blijf het een enorm leuk dier vinden!
fijn dat jullie weer samen aan de slag kunnen en ik hoop dat je straks een fijne passende plek voor haar vindt!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 10:37

deniece: Klopt ja :j , daar moet ze inderdaad nog sterk in worden, maar dat komt wel.

Loes'Corner: Ze mag nog wat voller ja, komt vanzelf wel. Veel is ook spieren denk ik. Toendertijd zat er ook een veulen in. Ze pakt alles inderdaad super op, de oefeningen worden het probleem niet. Inderdaad ook fijn dat Marijn er nu een fijn paard aan heeft, was toch wel de best mogelijk oplossing dit.

Nouvel: Hoop het ook, maar ze mag gelukkig nog heel even blijven :D

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:27

ah wat ben ik blij om haar weer onder jou te zien zeg! Ik vind haar zo'n geweldig apart dier!
Veel succes met haar en ook ik ben nu al benieuwd naar het volgende topic.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:27

Ik vind haar niet echt schraal hoor, eerder nog wat "onbespierd". Leuk dat je haar weer terug hebt en er lekker mee aan de slag kunt gaan! Ze lijkt me een niet zo hele makkelijke hals te hebben (iets kort) maar dat komt vast goed bij jou :j :)!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:57

Knappe Sien! :D

je bent wel groot op dr hoor. :Y) *grapjee*

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 00:14

MariekeS: Dankjewel! Zal zeker weer wat plaatsen als ik nieuws heb.

Anoukie: Vind ik ook :j , ze is inderdaad iets kort, maar laat zich fijn rijden wanneer ze goed aan de hulp is. Als ze een beetje heet word kruipt ze er nog wat achter, maar dat stukje spanning wordt vast minder.

Amy: Hahaha, grapjas :)) met je reus.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:02

Jullie zijn en blijven een geweldige combi! Ze is nu echt een paard geworden, mooi om te zien.
Jammer dat jullie opnieuw weer gescheiden gaan worden..

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 16:24

Ja, helaas. We kunnen niet alles houden. Ik hoop dat ze straks weer een fijn plekje heeft, maar nu nog even lekker trainen.

profi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:14

Wat een prachtpaard!

SteefViana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:32

Nou wat grappig! Ik vond haar toen je net fotos plaatste van haar zoo gaaf!! En nu ineens is ze er weer! Je rijd jaar heel netjes! Daar is toch vast een goed huisje voor te vinden?