en speciaal hiervoor mijn startkaart al aangevraaagd, had dat anders pas per januari gedaan.
Want zoiets leuks als een Baroque event bij Moravita, tja, dat kan je niet laten gaan.
Dus met paard dat nog niet kan wijken, nog lekker op de voorhand valt bij tijd en wijle
toch L gestart. (Sorry, ik vind de B proeven echt vreselijk en heb die dus overgeslagen)
Helemaal klaar waren we er dus nog niet voor, maar aangezien samen ervaring opdoen eigenlijk
belangrijker was dan punten ook niet erg.
Het was niet voor niets, we hebben een super weekeind gehad!
Ondanks dat Toobs nog niet helemaal wedstrijd klaar is en er nog genoeg werk ligt voor hem en mij.
Ik heb hem sinds begin dit jaar en hij is mijn kleuter in opleiding.
Die nog moe is van het weekeind!
Toobs de dag na Moravita Baroque Event.
Hij heeft het waar gemaakt, het stukje tekst in mijn kuur.
Eigenlijk sloeg dat op Sjol, ik had nooit verwacht een ander paard te gaan kopen, had gewoon oud
willen worden met mijn zilveren goud, heb er echter nu zwart goud bij.
Mijn vertrouwde zilveren goud ging altijd met mij alleen op wedstrijd, dat is best spannend om te
doen met je nieuwe kleuter en dan nog 3 dagen ook.
Ik heb het aller belangrijkste wat ik kon winnen dit weekeinde gewonnen!
Nog meer vertrouwen in Toobs en hopelijk hij in mij.
Dag 1. Toobs met de trailer meegenomen naar Coevorden, dat leverde een lange reis op van net iets minder
dan 3 uur reizen. Helaas 2 x file, daar was hij het niet helemaal mee eens.
Op stal aangekomen, bleek dat tot in de puntjes geregeld, lekker strobed, brief op de deur met zijn en mijn
naam en telefoon nummers van mij en de organisatie en dierenarts in de buurt, super!!
Al snel kwamen er allemaal nieuwe buren bij.
Toobs gedroeg zich voorbeeldig, ook toen hij een hengst als buurman kreeg.
En tja, dan moet je gaan rijden...
Toobs aangekleed, mezelf aangekleed en kleutertje aan de hand meegenomen naar de binnenbak om in te rijden.
Hij voldeed aan mijn voorspelling voor die dag.
Deze was.. dag 1, dan gaat hij zijn proefje lopen en sluipen omdat alle indrukken dan wel wat veel zijn.
En ja, dat deed ie! In de buitenbak aangekomen, voelde ik mijn kleutertje in zichzelf kruipen.
Na het proefje lekker naar stal gebracht.
Maar wat had die knappe Knabbi gedaan!? Hij had 181 puntjes, dus mijn kleutertje was nu echt L1 +1.
En dat op zijn eerste wedstrijd, zonder dat hij er echt klaar voor was... Lekker dier!
Mijn weekeind kon al niet meer stuk!
Overnachten doe je op zo'n evement soms creatief, dus op de camping tegenover Moravita, in de trailer.
Tja verschil moet er wezen.. Paard huurt stal, baas slaapt in trailer.
Dat gaat prima, behalve als het brandalarm van het theehuis vanaf ca half 3 's nachts gaat staan loeien, zucht...
Dag 2.. Voorspelling was, dan loopt ie lekker, want dan heeft hij het al een keer gezien en hoeft hij niet te sluipen.
En hij voldeed aan de verwachtingen!
En voor de oplettende kijker, ja er zit vanaf nu plakband/tape om mijn laars, aangezien de rits kapot ging,
fijn.. die dingen heb ik nog maar net. Heb nu dus ook giga blaren, aangezien ik ze dus niet meer uit kon trekken
tussen proef en kuur door en wel steeds met paard heen en weer aan het lopen was.
Bij deze komen de foto's!
Met dank aan de vrijwilligers, die ook nog tijd hadden om me voor te lezen! 3 dagen lang!
Overigens zie je hier een extra jury zitten, de zaterdag en de zondag zaten die bij de A,
deze jury lette alleen op je houding en zit, en wat je met je handen zat terug te werken of niet
en of je benen goed lagen etc. Hartstikke leuk zo'n extra jury.
Heb wel even het briefje dat ik kreeg moeten laten uitleggen, snapte het niet helemaal,
na uitleg wel gelukkig.
De schoonheids foutjes zijn mijn Toobsje meteen vergeven, aangezien ik hem zonodig al mee moest nemen op wedstrijd.
Overigens deed hij het zaterdag dus super! Wat resluteerde in 195 pnt en zijn eigen gewonnen shabrak, als je goed kijkt
zie je hem hier namelijk lopen met een shabrak met de naam Sjolvir erop

Mijn knappe ventje!
Tja, toen was het tijd voor lekkers, dus stuk kasekuchen met cafe latte caramel weggefrommelt.
Aangezien ook aan de inwendige mens gedacht was op het evenement.
En ohhh, wat had shetan prachtige shabrakken, als ik mijn barokke rijjasje heb, komt er echt wel
een bijpassend shabrak. kwijl...
Op zaterdag dus ook nog kuur gereden.
Nu met zijn eigen shabrak in plaats van die van Sjolvir.
Hij vond het echt leuk die kuur!
Aanspringen gaat hier wat creatief, de rest van de kuur ook.
Draf muziek bleek 20 seconden tekort, dus maar geimproviseerd, en wonderbaarlijk kwam ik nog goed uit aan het einde ook.
En dat dus met een kuur die donderdag op vrijdag nacht gebrand is, niet gereden is van te voren.
Aangezien lieve Sjol eerder die week Toobs een tik tegen been had gegeven, was niet kreupel, maar wel heel dik.
Dus werd Toobs nog superder paard, als je bedenkt dat hij sinds zondag niet meer gereden was tot op baroque event.
En hela!!! de muziek kwam nog uit ook! En ik stond aan het einde op de goed plek, ondanks galop improvisatie!
Niemand gemerkt, geloof ik, dat de muziek dus niet klopte.
's Avonds dus fantastische show gezien en daarvoor flamkuchen gegeten, aangezien voor mij
dit concours vakantie was.
Dag 3, Toobs is echt op..
Ondanks dat liep hij toch nog 182 puntjes bij elkaar.
Toen mocht hij naar stal... totdat...
De kuur op muziek voor zondag naderde.....'s nachts in mijn hoofd herschreven, zodat hij zondag wel zou passen.
Toobs pas laat gaan halen, lag ie dus lekker in het stro te snurken, met alles onder het stro en grote mest vlekken
op zijn hals.
stro eruit geplukt, zadel erop en met zadel erop gauw hals afgespoten.
kwartiertje ingestapt, langer leek me niet handig, hij was al moe.
Maar hij vond zaterdags de kuur zo leuk, dat ik dacht, dan loopt hij wel!
En dat deed hij! Hij liep super! Tja en dan waai ik er gewoon af, omdat ik zit als een krant in de wind.
http://picasaweb.google.com/kuiper15j/2 ... 7985888130
Voor filmpjes van de show op zaterdag avond (hofreitshule buckebrug) en meer van baroque event.
Zie: http://www.picasaweb.google.com/kuiper15j
Al met al genoten van een super weekeind, met fantastische organisatie.
Strak georganiseerd, maar toch ook relaxt en flexibel.
Stallen geregeld door moravita, de wedstrijd, de logeer adressen stonden op de website,
de zon scheen (hadden ze echt verdiend!) en bergen vrijwilligers die er rond liepen en
vriendelijk en behulpzaam waren.
Ton en Aletta bedankt!
Dankzij jullie heeft mijn kleuter een droomdebuut gehad op super locatie en heel veel geleerd
en ik ook. Hij is in 3 dagen enorm gegroeid in wijsheid en ik weet nu helemaal zeker dat ik
het goede paard heb gekocht voor mij, wij gaan samen de krant wel leren lezen, kost wat tijd,
maar we komen er wel.
Hoogtepunt van dit weekeind de show van zaterdag avond, dieptepunt (letterlijk) ik op mijn achterste in de bak....
Ik zou zeggen tot volgend jaar!
En Toobs zijn volgende wedstrijd? Nou die is nog niet gepland, eerst lekker uitrusten en verder trainen.
En dan zien we wel wanneer we weer een keer gaan starten.