winoa is een welsh a fokmerrie van 6 jaar.
ze heeft een half jaar stilgestaan wegens haar dracht en omdat ik geen passend ruitertje meer had.
inmiddels een nieuw ruitertje gevonden,erg enthousiast meisje die 9 maanden op les gezeten heeft en toen noodgedwongen moest stoppen.
haar moeder heeft M dressuur gedaan en geeft af en toe aanwijzingen.
het is een ontzettend leuk stel maar meisje is erg snel afgeleid dus dat moeten we zo nu en dan wat harder aanpakken en dan is er weer volle aandacht en verbijsterend veel vooruitgang
winoa is ontzettend gevoelig in de mond en het was dan ook vooral even aftasten tot hoever je druk kon zetten,af en toe word en dan iets te hard getrokken of gaat winoa ontzettend diep lopen.
dit is ook een van de eerste dingen die afgeleerd en aangeleerd worden.
we hebben vandaag vooral de overgangen geoefend.
zo begonnen ze

weer overgang naar stap na wat losgedraaft te hebben en toen kwam de ontspanning,winoa vind dit vrij moeilijk dus ben best blij dat het zo goed gaat na een half jaar niks doen

even met een lange teugel proberen te sturen wat toch best moeilijk gaat

en toen weer halthouden en teugels op maat

hier weer aanstappen

en toen aandraven en blijven vragen,winoa ging alleen iets te enthousiast en daar kwam een uitgetrekte draf uit
hier word toch iets teveel druk op de teugel gezet maar ze moest winoa even inhouden en rustig laten draven voor de galop

galopje,weer iets te veel druk op de teugel

drafje,wel een leuke foto

weer een drafje,hier gaat winoa te diep en te opgekropt vind ik,maar komt weer door teveel druk op de teugel

en toen weer lekker met lange teugel uitstappen

ondanks dat er toch wel wat verbeter punten zijn vond ik het toch wel aardig gaan.

Leuke combinatie ook