grootste lol zonder zadel(zosja solitair x samber)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zosja24

grootste lol zonder zadel(zosja solitair x samber)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 20:01

ik dacht ik heb niet genoeg tijd en wel wel zin in een lolletje.
laat ik dan even met me paardje zonder zadel rijden.
nou het was een giller haha.
viel er bijna af maar het was wel geweldig en ze genoot er zelf ook wel van.
ze is 6 jaar kwpn en al sinds haar 3e in mijn bezit.
ever een tijdje heb ik rijfoto met rijden.
maa hier hebben jullie de foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:08

Veel te strenge handen. Zonder zadel moet voor iedereen een plezier blijven, heb je de balans nog niet ga dan nog niet in galop. Ook de draffoto vind ik niet ok, je hangt letterlijk aan de teugels. Ik denk eerlijk gezegd dat je zelf wel veel lol hebt gehad maar dat die voor het paard nog moet komen. Ik zou een stapje terug doen, wat meer balans ontwikkelen, jezelf er op attent maken iedere keer als je haar in de mond trekt zonder zadel. Sorry dat ik zo negatief ben maar vind de foto's echt niet prettig om te zien.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 01-05-10 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mexlovenoa

Re: grootste lol zonder zadel(zosja solitair x samber)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:09

Hoe blijf jij zitten in draf?!

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:10

Eens! Maar verder is je paardje echt een Solitair! Hebben er op stal ook een :P Mooie paardjes!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 20:10

Lara der stond net 1 foto op maar ze llopt te bokken soms en dan liet ik der maar even galoperen daar heeft ze zo'n lol in dan zie je die oortjes en dan mee zitten en dan voel ik me zo 1 met me paard zonder zadel heb ik een hele andere band met me paard dan zijn we gewoon samen 1

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:12

Samen één waarvan de helft met opengetrokken mondhoeken..

Ik ben het volledig met Lara_silver eens. :)

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 20:13

annelinnie schreef:
Eens! Maar verder is je paardje echt een Solitair! Hebben er op stal ook een :P Mooie paardjes!

hoe bedoel je eigenlijk anne hihi
of ze een echte is ja me moppy is een echte hihi
voor als je het zo bedoelde ja het is echt een leuk beestje
maar zo erg naar 1 persoon gericht de mijne ze moet niks soms hebben van andere mensen
het zal wel een band zijn die je hebt opgebouwd met je paard
maar het is zo'n schatje

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 20:15

maar dit is ook 1`van de eerste keren dat we zonder zadel reden
in iedergeval de eerste keer met haar snapen jullie maar het viel heel erg mee hoe erg ik in der mond zit want ze laat het merken als je er teveel aan ze te rukken
je kan bij haar ook niet iedereen erop zeten want1 keer gedaan die ging zagen nou dan moet je echt niet bij zosja zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:16

Leuk paardje! :j Maar je zoekt nog veels te veel steun aan de teugels om zonder zadel te rijden. Persoonlijk denk ik dat het handiger is om eerst eens zonder teugels én beugels te gaan rijden en dat te oefenen tot je een ontspannen en onafhankelijke zit hebt gevormd. Dan pas kan je weer zonder zadel gaan rijden, want momenteel is het voor jou natuurlijk heel leuk maar voor je paard juist niet door de druk in zijn mond.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:16

Waarom bouw je het dan niet rustig op?

Ik heb ook een tijd moeten stappen om zo mijn evenwicht te vinden, daarna ging ik pas aan het draven en nog veel later in galop.
Met cap trouwens, maar dat terzijde. ;)

En ze bokt niet voor niets, denk ik zo.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:17

zosja24 schreef:
Lara der stond net 1 foto op maar ze llopt te bokken soms en dan liet ik der maar even galoperen daar heeft ze zo'n lol in dan zie je die oortjes en dan mee zitten en dan voel ik me zo 1 met me paard zonder zadel heb ik een hele andere band met me paard dan zijn we gewoon samen 1

Dat is allemaal heel mooi en aardig maar sorry je kunt me niet overtuigen dat je paard dit prettig vind. Je houdt je te paard met de teugels. En op de draffoto weet ik niet wat er gebeurd een zwiepende staart en weggedrukte rug is niet je van het. Sorry ik zie objectief gezien geen paard dat lol heeft. Ze laat het inderdaad merken dat je haar te veel in de mond ziet. Zwiepende staart, open getrokken mond, gespannen en weggedrukte rug. Ik rijd zelf zeer vaak zonder zadel, maar dat alleen als ik ruggebruik kan vragen, ikzelf heb dan ook een onafhankelijke zit en heb de teugels niet nodig om erop te blijven. Zonder zadel is imo alleen leuk als beide partijen ervan genieten. Maargoed het zullen allemaal slechts mislukte momentopnames zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:18

Voor de volgende keer even een halstertouw/beugelriem om haar hals doen, dan kun je je daar aan vasthouden 9als het nodig is).

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 20:19

ik heb een soort leadrope ofzo besteld die gaat om de hals en die wou ik dan om helemaal botloos te gaan met alleen zadel dat ze meer reageerd om me been en zit
en dan zal de band met me paard ook wel sterker zijn ik vertrouw haar al zo erg veel pas ik ga in de stal zitten gaat ze in ene naast me ligen zo lief

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:19

leuk hoor, lol met je knol, stoer ook dat je zonder cap durft op je bokkende paard....

veel plezier verder, ik hoop dat het zo goed blijft gaan.

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:27

zosja24 schreef:
ik heb een soort leadrope ofzo besteld die gaat om de hals en die wou ik dan om helemaal botloos te gaan met alleen zadel dat ze meer reageerd om me been en zit
en dan zal de band met me paard ook wel sterker zijn ik vertrouw haar al zo erg veel pas ik ga in de stal zitten gaat ze in ene naast me ligen zo lief

je weet wel dat je met een leadrope op de hals moet sturen hé ..
dus zeg maar dat je als je met hoofstel rijd dat je dan ook met de buitenteugel moet kunnen sturen ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:31

Ik zou idd een halstertouw om de hals doen en daar aan vasthouden voor wat extra steun. Dan wordt het voor jou gemakkelijker en voor je leuke paardje ook wat prettiger :)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:31

Ben het helemaal met LaraSilver eens. Kan niet lekker zijn voor dit paard, ziet er absoluut niet als een eenheidheid uit. Sorry.
Ik vind je berichten door het kromme nederlands ook niet heel makkelijk leesbaar.
Maar wat hierboven staat vind ik ook niet heel netjes...... zoiets doe je niet openbaar...

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:34

Zoals alle bovenstaande berichten eigenlijk al vermelden.. Zonder zadel rijden is niet zomaar een lolletje wat je even snel doet, ik kan er zelf ook altijd van genieten maar als je paardje begint te bokken dan zoek je al snel je evenwicht door aan de teugels te gaan hangen.. en dit is natuurlijk niet vriendelijk..

Maar ik ben van mening dat als je met leadrope zonder zadel rustig opbouwd het vast allemaal goed komt! :D Dan moet je wel evenwicht zoeken met het gene wat je hebt, je lichaam en de leadrope, je zit zal dan ook verbeteren op het zadel. Tenminste dat is wat ik heb ervaren.. dus als het een beetje lukken wil wordt rijden zonder zadel alleen maar leuker!

veel succes er mee! :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:38

Misschien mods inschakelen voor bemiddelen?

OT: Ik vind het er ook niet prettig uitzien, paard lijkt te verkrampen. Vind de tip van de halsriem heel goed, al los je daar het probleem (geen onafhankelijke zit/balans) niet mee op. Daarvoor kan je beter zitlessen nemen :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:48

Vind de TS zoiezo al niet lekker rijden, maar oke. Je kan ook een halstertouw om de hals hangen, heb je daar iniedergeval meer steun aan.

En dat je gaat rijden terwijl je evenwicht slecht is en hij bokt zet ik ook zo mijn vragen bij....
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 01-05-10 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quotes van reacties die verwijderd zijn uit het bericht gehaald, en tevens de reactie daarop

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:02

Ik heb al eens eerder een topic van jullie gezien,
vond het toen ook al niet zo lekker :n ... sorry
Leuk dat je natuurlijk zo'n band heb met je paard,
maar goed leren kijken en voelen is ook een heel belangrijk punt... -O-

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 21:10

ben al heel lang niet meer online geweest thuis is me pc dead
maar ik heb nieuwe fotoś maar dan moet ik ze er wel op kunnen zeten woensdag heb ik weer een wedstrijd en dan worden er ook fotoś gemaakt dus die zet ik er dan wel op ik volg nu ook lessen al een tijdje en het gaat al stukken beter maar de fotoś waren ook al een tijdje oud en vond ze in enen weer terug