Na broer nu zus: Kirsten op Jippe voor het eerst ITP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Na broer nu zus: Kirsten op Jippe voor het eerst ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 16:39

Nadat ik enkele weken geleden mijn zoon op Jippe hierop had gezet is het nu de beurt aan zijn kleine zusje. Daar waar Stefan graag een voltigesingel en stijgbeugels heeft, is een simpel touw om Jippes nek voldoende voor Kirsten.

We zijn eerst samen Jippe uit de wei gaan halen en daar mocht ze al op hem. Toen de andere paarden wat drukker werden moest ze van mij eraf wegens haar veiligheid. Beetje boos (want ze is een echte diva als je niet uitkijkt) maar veiligheid gaat voor. Na de wei er weer op en langs de mesthoop. Daar vlogen de duiven op en Jippe schrok. Normaal verschiet hij een paar meter, nu met dit kleine meisje erop was het meer een hups op de plaats. En de ruiter zat nog :D

Even de verhoudingen:
Jippe is 159 op de schoft en Kirsten 104 op het hoofd :Y)
Jippe is in juni 6 geworden, Kirsten wordt in december 5

In de paddock:

Kijk Mama, ik zit op een heel groot paard!
Afbeelding

Heel lief paard, braaafffff (stilstaan valt niet mee)
Afbeelding

Knuffuluuuuhh
Oftewel: Kirsten heeft geen "My Little Pony" maar een "My Big Pony"
Afbeelding

Diva gedrag: Sta ik er wel goed op?
Afbeelding

Oja, al die roze kleren zijn echt helemaal haar ding. Ze heeft dan ook een hele fuchsiaroze outfit van rijbroek, trui, jas en laarzen. Zelf uitgekozen. Ze wil nu ook een roze halster voor Jippe en een roze dekje *\o/* maar dat vind Papa niet zo leuk voor een ruin -O-

SillyB

Re: Na broer nu zus: Kirsten op Jippe voor het eerst ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:42

echt uuuberschattig en heel stoer dat je dit aandurft met je kleine meid.

wat mij betreft iets te stoer :o hoewel ze wel netjes een cap op heeft :)) en een BP zou ik de volgende keer toch voor de voltigeersingel en een bitje kiezen persoonlijk.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:44

Ahhhh wat lief is dit! En ik vind dat papa niet moet zeuren en gewoon een roze halster en zo moet aanschaffen! Anders is het geen goed setje :D (hoe jong kan je beginnen met setjes :D )

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:45

wat silviabol zegt, vind ik het wel een beetje spannend om te zien, maar als jij je paard volledig vertrouwt, moet het goed gaan toch :)
ziet er lief uit!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 16:47

Ik heb hem vast aan dat halstertouw hoor!
Maar snap de opmerking wel. Hoewel ze dus wel een hele goeie zit heeft. Heeft hiervoor ook vaak blootrugs en met zadel op een shet gezeten.
Ze is niet geheel onbeleerd zeg maar :D
Dit was de vierde keer denk ik dat ze op hem zat.

Ja ik vertrouw hem idd anders zou ik het echt niet doen! Zolang het kind (zoon of dochter) gespannen op hem zit verzet hij geen stap. Pas als ze ontspannen komt hij in beweging. Verkrampen ze, staat hij weer stil.

Oja, dat is ook de reden dat hij niet stil wilde blijven staan terwijl ik afstand nam voor de foto's: hij vind het zelf ook wat spannend met een kind op zijn rug, is dus heel behoedzaam en blijft daarom liefst zo dicht mogelijk bij mij. Maar zoals te zien op de foto's is hij wel ontspannen, gericht op het kind en voorzichtig.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:35

Leuke foto's!

Ennuh mij lijkt een roze halster helemaal niet lelijk (maarja ik hijs mijn hengst zelfs in het roze :P )

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:39

Ze vind het echt helemaal geweldig zo te zien!!

Ik heb voor mijn schimmel ruin ook roze bandage om dat dat goed past bij z'n schabrak!!
Krijg iedere keer opmerkingen of Peter(mijn paard) homo is!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:43

geweldig omtezien

ken het goed onze fries is ook zo zit me nichtje van 2 op die moeten we nog vathouden maar paard is zo rustig

jippe heeft zomer exceem of niet onze jel wel kan weet niet hoe ik foto's moet plaatsen anders had ik je het laten zien hoe lief zij met me nichtje is

nee rose is niks voor een ruin

Missie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:44

wat ongeloofelijk schattig zeg!!!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:44

mijn ruin heeft een paars/roze dekje en roze peesjes.

Trouwens super leuke foto's !!

BNT95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:06

Wat schattig,
en wat een braaf paard :+:

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:09

Mag ik je even mijn complimenten geven.
Veel te vaak zie ik foto´s voorbij komen van kleine kinderen op grote paarden zonder een enkele vorm van bescherming. Als je er dan wat van zegt krijg je standaard te horen....ik sta toch in de buurt. Super dat je hier op let. En super leuke plaatjes ook natuurlijk ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:11

Silence schreef:
Veel te vaak zie ik foto´s voorbij komen van kleine kinderen op grote paarden zonder een enkele vorm van bescherming. Als je er dan wat van zegt krijg je standaard te horen....ik sta toch in de buurt. Super dat je hier op let. En super leuke plaatjes ook natuurlijk ;)

inderdaat als ze vallen sta je nooit dicht genoeg er bij om ze op tevangen ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 20:13

hanny_jelke schreef:
geweldig omtezien

ken het goed onze fries is ook zo zit me nichtje van 2 op die moeten we nog vathouden maar paard is zo rustig

jippe heeft zomer exceem of niet onze jel wel kan weet niet hoe ik foto's moet plaatsen anders had ik je het laten zien hoe lief zij met me nichtje is

Nee hoor. Weet niet waarom je dat denkt? Schuurt helemaal niet.
Zijn manen (een mooie volle bos over de hele hals) hangt geheel aan de andere kant. Alleen nu met lang op de wei is er 1 eigenwijze pluk bij zijn oren die de andere kant op is gaan hangen. Te veel in de wind gestaan misschien :P Zijn voorpluk is erg kort, was al zo toen ik hem 5 mnd terug kocht. Is nu ietsje langer geworden. Vorige eigenaar reed wedstrijden dus wrs altijd knotje in gehad. Was echt knotjeslengte.

Op deze foto zie je zijn mooie volle bos goed:

Afbeelding

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 20:15

Silence schreef:

Dankjewel! Zonder cap en zonder BP komen ze er bij mij niet op!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:22

Ik vind dat Jippe niet zoveel behang heeft zeg, voor een fries.. zeker de voorpluk, zonde en jammer!! Maar ach, maakt hem niet minder lief :D ! Wat is hij schattig zo met de kleine. Wanneer zien we jou er eens op ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:23

Wat zit ze heerlijk vrij op Jippe. Vooral die laatste foto, zo vrij en zonder enige bedenkingen en vol zelfvertrouwen kan niet iedereen op een paard zitten. +:)+ Geweldige combi, en Jippe is een schatje :+:

Trouwens, dit halster is ook zowat roze. (Ik weet het, ik mag uitgebleekt rode auto's ook nooit roze noemen, maar zo groot is het verschil nou ook weer niet. ;) )

Weet je, ik denk dat singel etc allemaal niet zoveel uitmaakt. Laat je dochter maar lekker genieten van de blote paardenrug als ze dat wil. :j

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:22

Wat een leuke fotos! je mag trots zijn op je dochter en je paardje *D

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:28

Leuke foto's. Wat een superlief paard. ook al is het een ruin, ik denk dat roze hem supermoooi staat! Dit is toch dubbel genieten of niet, zo'n lief paard en je dochtertje die volop geniet.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:35

wat superlief zeg !
helemaal in het roze en supertrots :D
gaaf ! je past goed op je kids, heel erg netjes !
een cap een bodyprotector en je hebt je paard nog aan het halstertouw ook, heel goed ;)

enne roze staat supergaaf op een fries ! of het nou een kerel of een dame is :P

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 22:46

Wat een super lief en mooi dier zeg.

Daar zul je toch echt wel stapel gek op zijn!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 13:12

Iedereen dankjewel voor de complimenten!
Het is echt een superFries en mijn kinderen genieten er ontzettend van.

Prinslover schreef:
Ik vind dat Jippe niet zoveel behang heeft zeg, voor een fries.. zeker de voorpluk, zonde en jammer!! Maar ach, maakt hem niet minder lief :D ! Wat is hij schattig zo met de kleine. Wanneer zien we jou er eens op ;)

Zelf ben ik wel blij hoor met de kleine sokken :D Scheelt een stuk blubber weghalen. Kootholten altijd goed droog, geen gezweet enzo. Maar volle sokken staan imposanter dat wel. Zijn manen beginnen nu echt voller te worden en de voorpluk... Ja dat vond ikzelf ook heeel erg jammer. Zeker omdat ik de dag ervoor op een hengst gereden had met een volle pluk tot over zijn neus *D Maar hij is pas 6 en het groeit goed!

Dit was in mei, hier had ik hem net uitgeladen en was ie net een paar uur van ons. Hier heeft ie echt een zielig voorplukje! Net een kuifje. Inmiddels komen de langste haren tot aan zijn ogen *\o/* Er is hoop!

Afbeelding

Ja, wanneer ik erop... Ik heb inmiddels 2 keer gereden, mijn schouder begint goed te genezen maar moet het nog rustig opbouwen. En dan moet er nog iemand mee zijn die een foto kan maken. Komt er wel een keer aan, als ik met voldoende vertrouwen er weer op zit.

En wat betreft het roze: misschien dat de goede beste Sint mijn dochter gaat verblijden met een zuurstokroze halster :P

Sinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:20

Wat een ontzettend leuke foto's!

Volgens mij past een rose dekje en halster hier heel goed bij. *\o/*

En vergeet dan de roze bandages en strikjes in de manen niet.. :j

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:25

Zilfstar schreef:
hanny_jelke schreef:
geweldig omtezien

Nee hoor. Weet niet waarom je dat denkt? Schuurt helemaal niet.
Zijn manen (een mooie volle bos over de hele hals) hangt geheel aan de andere kant. Alleen nu met lang op de wei is er 1 eigenwijze pluk bij zijn oren die de andere kant op is gaan hangen. Te veel in de wind gestaan misschien :P Zijn voorpluk is erg kort, was al zo toen ik hem 5 mnd terug kocht. Is nu ietsje langer geworden. Vorige eigenaar reed wedstrijden dus wrs altijd knotje in gehad. Was echt knotjeslengte.

Op deze foto zie je zijn mooie volle bos goed:

Afbeelding

indardaat sorry op die anderen foto leek dat juist van wel
schaam me dood :o

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 13:35

hanny_jelke schreef:
indardaat sorry op die anderen foto leek dat juist van wel
schaam me dood :o

Dat hoeft niet hoor... :(:) kan de beste gebeuren. Als ik die andere foto's (van zijn linkerkant dus) bekijk, snap ik je idee wel. Die paar haren omhoog en dat korte voorplukje (wat sommigen op stal trouwens wel bij hem vinden passen, zo'n jongensachtig kuifje) enzo. En ja al zijn manen hangen dus rechts en Jippe houdt mij het liefst in het linkeroog (zijn we mee bezig) dus ik heb ook heel vaak foto's van zijn linkerkant. Rechts maar zelden. Heb net al mijn foto's doorgebladerd en heb er dus eht maar 4 ofzo van zijn rechterkant. En die is juist zo mooi met die manen!