WiseGuy @ Balingehof lesdag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

WiseGuy @ Balingehof lesdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 12:17

Afgelopen zondag was het dan zover, WiseGuy mocht mee naar de lesdag van het balingehof: [EA-CO] 16 augustus Balingehof lesdag omgeving Eindhoven

Heel spannend aangezien het voor mij de eerste keer was dat ik met WiseGuy op pad ging om er zelf op te gaan. Zijn eigenaar rijdt er wedstrijden mee voor de kar, dus trailer etc. kent hij wel.

Wise kan ontzettend zenuwachtig en gespannen worden.. Zeker met trailer laden, vreemde omgeving, paarden en drukt om hem heen. Maar het viel allemaal reuze mee !

Op de heenweg stond hij met 2x aanlopen op de trailer: Brave knol :D
Heenweg stond hij voor zijn doen ook rustig stil. Op de stal eerst even rond gekeken aan naar de les van Amable zelf (Zij heeft de lesdag geregeld) gekeken. Ondertussen zelf alleen maar zenuwachtiger.. er stonden koeien, een box naast de bak, banden opgestapeld, enz. Ik had al heel veel dingen ontdekt waar Wise mogelijk bang voor kon zijn..

Nou toen het zover was, kwam hij inderdaad wat gespannen van de trailer, rondje lopen op het erg werd het niet beter van omdat er allemaal enge dingen stonden. Dus maar gaan zadelen en de bak in.

De eerste rondjes goed rondkijken en na een rondje of 3 liep hij overal zo langs !!! Ik was echt verbaasd hoe braaf hij was...
De les beviel ook goed. De werkpunten waren mij al aardig bekend en kwamen nu ook weer naar voren:
- Lengtebuiging !
- Horizontaal rijden (Wise loopt graag hoog in, ja tuiger he :P)
- Voorwaarts vanuit het achterbeen

Wat een heel mooi punt was wat natuurlijk ook genoemd mag worden:
Hals strekken/ stofzuigen... Zo diep mogelijk met het neusje over de grond. Een moeilijk punt voor veel paarden (denk ik) maar zeker voor een tuiger is dit een lastig punt. Toch pakt Wise dit heel goed op en komt hij hierheen ontspannen over zijn rug.
Een mooi compliment toch :D

Enja mijn houding: Hoe confronterend zijn foto's ! Hiet zit een hoop in wat verbetering acht. Ik ben mezelf hier bewust van.. Nu nog tijdens het rijden.
- hakken uitdrukken
- schoeders naar achter
- hand gelijk
- onderbeen niet naar voor of wachter steken
- enz. enz.

Nou hierbij de foto's (tnx to amable @ bokt):

1.Afbeelding

2.Afbeelding
Jaja, hoe moet je voet in beugel :o Ik rijd te veel op mijn tenen waardoor ik met lichtrijden te veel mee ga bewegen met mijn gehele been. (vandaar dus dat ik mijn voeten/benen nooit stil kan houden)

3.http://www.mijnalbum.nl/Foto-UMJXPRTF.jpg
Nog wat kijkerig en erg hoog in zijn hals.

4.http://www.mijnalbum.nl/Foto-6MHRPENF.jpg

5.Afbeelding
Fijn plaatje: Redelijk horizontaal en achterbeen komt goed mee.

6.http://www.mijnalbum.nl/Foto-JIYPMDAE.jpg
Ik denk dat ik hem hier naar buiten zet van de kleine naar een grote volte.

7.http://www.mijnalbum.nl/Foto-DPGZ6HZN.jpg
Meneer: Ik heb een typisch tuigernekje !

8.Afbeelding
Ik weet niet hoe ik hem moet draaien :o Maar vind het en leuke foto dus zet hem er toch lekker tussen :P

9.Afbeelding
Lengtebuiging vragen. Je ziet duidelijk aan hem dat hij het moeilijk vind: boze oortje, en hij komt sterk omhoog.

10.http://www.mijnalbum.nl/Foto-QBDL6KMF.jpg
Buiging vragen (let niet op mijn houding vooral mijn hand :o )

11.http://www.mijnalbum.nl/Foto-SMMMEAP3.jpg
Ik zit beroerd, vind hem wel fijn voorwaarts ogen.

12.Afbeelding

13.Afbeelding

14.Afbeelding

15Afbeelding

16Afbeelding

17Afbeelding

18http://www.mijnalbum.nl/Foto-TGX7PLWA.jpg

19Afbeelding
Stofzuigen. Let niet op mijn houding !!! :o

20Afbeelding

21http://www.mijnalbum.nl/Foto-SYEYUFGF.jpg
Poging tot stofzuigen, hij kruipt er graag achter....

22Afbeelding
Piaffe oefenen!. haha, nee geen idee wat we hier aan het doen zijn :Y)

23Afbeelding

EN KLAAR !!! Lieve paardvriendje :D

Vicky_88

Re: WiseGuy @ Balingehof lesdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:18

WISIEEEEEEEEE :D
wat was ie toch braaf renee!!

Leuke foto's van deze knappe man hoor!

jullie gaan steeds meer vooruit :D

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:20

Wat leuk dat je zo hebt genoten van de lesdag :) vast heel leerzaam geweest!
Er zijn idd puntjes maar geef je zelf aan!
Leuk paardje ook! maar vind em wat "schraal" ogen? Of lijkt dat zo.. :o

Succes verder :D

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 12:23

Orlando_ schreef:
Wat leuk dat je zo hebt genoten van de lesdag :) vast heel leerzaam geweest!
Er zijn idd puntjes maar geef je zelf aan!
Leuk paardje ook! maar vind em wat "schraal" ogen? Of lijkt dat zo.. :o

Succes verder :D

Nee, dit klopt hoor. Hij is wat schraal.. en erg lang in zijn lijf, waardoor het nog meer opvalt.
Hij heft 1,5 jaar geleden wormen gehad waardoor hij heel erg veel is afgevallen. De wormen zijn eruit (al lang) het aankomen wil niet echt vlotten maar is al beter als dat het geweest is.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:25

Okee ik begrijp het ja.. aankomen is vaak het moeilijkste dan nog.. maar komt vanzelf wel weer :j
Veel succes verder!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:05

Wat zien de laatste foto's er goed uit! Echt super :j
Mooi om die ontwikkeling zo te zien in de foto's, vind dat Wise lekker ontspannen oogt en veel actiever zijn benen gebruikt dan in je vorige topic. Jou houding vind ik ook zo slecht nog niet hoor, je knikt alleen je schouders in naar voren waardoor het wat ingezakt lijkt.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 14:30

Orlando: het heeft inderdaad zijn tijd nodig zeg.. Maarja, op dit moment ben ik al blij met ieder grammetje ;)

Brittkitt: Bedankt :D Klopt ja, dat inzakken. En mijn benen willen nog al eens een eigen leven gaan lijden.
Ik stond er echt van versteld hoe rustig en ontspannen hij was terwijl hij op een vreemde plek was.. Vreemde bak etc :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:44

De puntjes geef je zelf al aan! Verder vind ik het een heel leuk paardje :)
heel veel succes nog samen!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:00

Het was inderdaad vooral erg leuk om te zien hoe hij gaandeweg de les steeds meer ging ontspannen en steeds fijner ging lopen, meer over de rug. Hij heeft iig super goed zijn best gedaan en ik denk dat je zeker iets kan met de gekregen tips :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 07:58

Ja, ik heb zeker veel aan de tips gehad :) Nu 'thuis' mee aan de slag. Hoewel het meeste me wel bekend was, heb ik nu een manier deze punten te verbeteren :)

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:21

Ik heb jou les niet echt gezien, was mn pony af aan het zadelen en terug naar de wei aan het brengen. Wel fijn dat je punten hebt waar je lekker mee aan de slag kan. Doe je de volgende keer ook weer mee (als de datumbekend is) ?

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:54

Leuke foto's zeg :).
Ik heb al vaker topics van jullie voorbij zien komen en ik zie zeker vooruitgang! Top! Ga zo door :D.
Was de les ook bevallen?

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:33

Heel mooi. Foto's 5, 12, 14 en 16 laten duidelijk zien dat er wel degelijk ontspanning is en dat hij het werk als een dressuurpaard zeker aan kan. Ik heb je vorige topics gezien..... ;) en ik kan je alleen maar zeggen dat: 'oefening baart zeker kunst'! Wat zijn jullie vooruit gegaan zeg _/-\o_

:wave:

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 08:14

Olga88: bedankt :D Ja, de les was zeker bevallen. Toch een aantal goede tips gehad om mee aan de slag te gaan. Ik heb normaal ook gewoon wekelijks les, maar was erg nieuwsgierig wat John van Wise zou zeggen. Mijn werkpuntjes zijn me zeker bekend en kwamen ook nu weer naar voren.
Al met al was het een erg succesvollen en zinvolle dag voor mij. Wanneer hij weer in de buurt is, wil ik zeker weer meedoen (als ik de mogelijkheid heb).

Westland: Super bedankt voor je compliment :D Hij doet de laatste tijd ook echt wel zijn best zich als een dressuurpaard voor te doen :) En durft zich al veel meer te ontspannen onder het zadel..
Ben echt trots op hoe hij het nu doet.. :D