Ik heb zida nu bijna 2 weken.

Ze is een 5 jarige merrie van hold up premier x g ramiro z
Ze kent weinig en er is weinig mee gedaan. Ze is met 4 zadelmak gemaakt en afgelopen half jaar heeft ze erg weinig gedaan. Afgelopen 2 maanden heeft ze helemaal niks meer gedaan.
Uitgebreide info te vinden in dit topic [ITP] 5 jarige merrie Zida dag 1 t/m 11 bij mij! Flink opgeknapt!
En dan vooral even kijken naar de foto van de bezichtingen van 7 weken geleden en de foto van aankomst nu bijna 2 weken geleden! Ze was bij bezichtiging al schraal maar er is nadat ik gebeld heb dat ik haar kocht niet meer naar om gekeken waardoor ze nog meer is afgevallen en dus behoorlijk mager was geworden!
Ik moet dus helemaal over nieuw beginnen. Het is dus echt een project

Ik ben haar nu vooral aan het volstoppen met voer

Ik longeer haar om de dag, ene dag los aan het halster en de andere dag aan de pessoa om wat spieren te kweken dat ze wat sterker word en dat ze rustig aan mij kan wennen en ze gaat ook steeds beter ontspannen! En ik rijd maar 1 keer per week 20 minuutjes. Dit was dus pas de 2e keer

Echt rijden is het niet te noemen. Daarom heb ik het ook bij rij itp gezet. Ik zit er op laat haar zoveel mogelijk op eigen benen lopen en stuur een beetje rond.

Ik wacht eerst tot ze beter in haar vel zit en wat sterker geworden is voor ik met rijden echt aan de slag ga! Nu is het meer even zitten voor het gevoel

Toch ben ik al erg blij met hoe het nu gaat! Ik ben erg trots op haar hoe ze het nu doet!
Ze is erg gestrest, staat met knikkende knietjes maar is zooooooo verschrikkelijk braaf!
Ik had mijn beugeltjes voor de zekerheid weer flink kort maar wederom niet nodig! Ze zegt geen boe of bah! Ik zit zelf als klazimodo (of hoe je dat ook schrijft

Genoeg geschreven!! hier de foto's!
Dus eerst maar een beetje de stress die met opzadelen is opgebouwd er af aan de longe!

En dan er op

Met stappen begint ze al een beetje te ontspannen

Stil staan is niet haar sterkste punt dus dat oefenen we dan gelijk maar!

Even de andere kant op koekeloeren

Filmpjes

mijn camera vrouw was ietswat dronken dus hopelijk worden jullie niet zee ziek na het zien van de filmpjes

En nog 2 rij foto;s van vorige week