Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Winxz_Bas schreef:omdat mijn paard niet reargeerd over een tikje op zijn hals, en iedereen blijft het hebben over die zweep,dus dan komt het er bijna op neer. ten 2e de neusriem zat erg losjes.. en als ik zei dat dit paard al 6 was geweest, werd er geen punt van gemaakt, dit hoofdstel bellemerd akira niet in het lopen.
. Sabinee__ schreef:Kijk eens meid ;
http://horze.nl/product_info.php?products_id=10038&n=M1
22 euro . moet te doen zijn.
, als je ze goed gebruikt kan het voor een jong paard ook alleen maar goed zijn. Paarden zijn dieren die duidelijkheid nodig hebben, sporen zijn er voor bedoelt om je beenhulp duidelijker te maken. Is het dus het geval dat, wat je zelf ook aangeeft, je je sporen goed gebruikt en je die gebruikt om je paard actiever te laten lopen is dit dus helemaal geen probleem en kan het alleen maar helpen. Wel wil ik er dan even achteraanzeggen, probeer zoveel mogelijk zonder te rijden zodra het goed gaat want zoals ik helemaal in het begin zei, als je er elke keer maar weer mee rijd zonder dat het in principe nodig is raak je paard gewend aan dat beetje extra duidelijkheid en zodra je dan zonder sporen gaat rijden zal hij waarschijnlijk anders reageren omdat dat extra stukje duidelijkheid wat er normaal was er nu niet meer is en hij dus geen duidelijk meer heeft. Ik hoop dat je wat aan mij commentaar hebt want daar zijn dit soort dingen voor bedoeld en niet om elkaar af te kraken, kijk eerst naar jezelf en als je echt ervaring hebt enz, ga het dan een ander leren. Ja leren niet vertellen wat hij/zij allemaal wel niet fout doet volgens jou maar leer het ze. Daar heb je beide wat aan. Inplaats van al dat afkraken hier. Wat ik hier zie is dat jij en je paard op de goeie weg zijn, hou vol veel succes!