Dé knappe crusado Amon heeft de lente in zijn bol!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Dé knappe crusado Amon heeft de lente in zijn bol!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 20:30

Mijn kanjertje! :+:

Elke keer word ik gewoon weer blij als ik naar hem kijk, oh wat doet hij toch zijn best! Ik ook, en die combinatie maakt dat we langzaam maar zeker steeds een kléín beetje beter gaan rijden!

Natuurlijk kent niet iedereen Amon, dus éven voorstellen:

Amon is een kruising Andalusiër met KWPN, 8 jaar, ontzéttend lief en sinds november van mij. Ik doe vrij veel verschillende dingen met hem, grondwerk, dressuur, buitenrijden, vrijheidsdressuur, af en toe een sprongetje..
Op het moment staat vooral dressuren op nummer 1, omdat ik merk dat hoe vaker we dat doen, hoe beter hij in zijn vel gaat zitten. :j Het is wel even wennen voor hem, ik rijd hem nu ook pas 3 maanden (af en toe) met bitje, maar ik ben supertrots op hoe hij het doet!

Vandaag wilde ik foto's zijn zónder en mét bit, omdat ik wilde weten of het verschil wat ik voel (zwaar in de hand zonder bit en verfijnder met bit) ook op de foto's te zien is. Aan jullie om te bepalen welk beeld jullie fijner vinden! :j

Afbeelding
:wave:

Afbeelding
Eerst dus bitloos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En dan aan het werk met bit

Afbeelding
Galop gaat steeds beter :+: Even ter vergelijking met November:

Afbeelding

Afbeelding
En zó wil ik hem dus, lekker lang :j

Afbeelding
Dus ook even lang opstretchen naar beneden

Afbeelding
Enn dan een klein stukje verzamelen

Afbeelding
Een lekker galopje (met iets teveel stelling, maar ach := )

Afbeelding

Afbeelding
*\o/*

Afbeelding
Laatste stukje hard werken en dan...

Afbeelding
Lekker even uitrazen!!

Ben érg benieuwd wat jullie ervan vinden! Vergelijkingsmateriaal van eerdere keren kunnen jullie hier vinden:

[RT-HAW] Amon, knappe en lieve crusado, bitloos dressuur!

[RIJ-ITP] Knappe crusado Amon, springen zonder zadel&hoofdstel

[ITP] Amon, dé knappe Crusado!

[RIJ-ITP] Amon, dé knappe crusado, dit keer mét bit!

Tips, commentaar en complimentjes zijn meer dan welkom! O:)

Liefs, Joyce

Appelflapje

Re: Dé knappe crusado Amon heeft de lente in zijn bol!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:35

Wauw, wat ziet het er weer goed uit! Jullie zijn echt heel leuk samen, echt een team! +:)+ Ik vind hem ook echt prachtig, terwijl ik normaal gesproken niet echt van de wat zwaarder gebouwde paarden ben. :)

Zie ook wel verschil, maar vooral dat je met bit beter kunt regelen waar ie precies met zijn hoofd loopt. Dan kun je hem net wat beter lager of hoger instellen, heb ik het idee. :j Verder hang je bij die draffoto zonder bit ook wat achterover en is dat veel minder met bit, dus denk ook wel dat 't wat zwaarder zal voelen. :j Maar ziet er allebei niet verkeerd uit!

Succes verder!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:38

Ik vind net zoals Appelflapje zegt, jullie ook een super leuk stel :j

Je rijd hem erg netjes, jullie gaan steeds meer vooruit! Absoluut.

Edit: Hee, jij met cap! Zie je vaak zonder, klopt dat? :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:45

Ik vind het er eerlijk gezegd een stuk fijner en rustiger uit zien met bit als zonder. Zonder lijkt het alsof hij ontzettend hangt terwijl hij met meer op eigen benen lijkt te lopen!

Verder vind ik jullie elke keer weer vooruitgang tonen, het is ongelooflijk hoe snel dat dier leert. Maar hij blijft wel eh... "gespierd" he? :D

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:47

Prachtig paard Joyce, maar dat had ik al gezegd!

Ik ga mee met de rest, vind het er met bit iets rustiger en zekerder uit vind zien dan zonder bit.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:50

Ten eerste wil ik zeggen dat je een leuk paard onder je kont hebt! Je rijdt hem netjes en jullie zijn echt een leuke combi (ook ff in je andere topics gespiekt)

Ik vind hem met bit veel lichter worden aan de voorkant. Hij komt meer terug op achter en spant zijn hals beter aan. Daarentegen kun je zien dat hij bitloos veel plezier heeft in zijn ritje en geniet. Met bit is hij echt aan het werk voor je (niet dat hij oogt of hij daar een hekel aan heeft hoor).

Het is maar net wat je doel is. Ik zou lekker blijven afwisselen zoals je al doet. Heb je nog toekomst plannen om ooit te starten?

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:59

Joyce wat een verschil zeg, hij is echt onwijs afgevallen.
Ik vind inderdaad ook zoals de andere zeggen het er beter uit zien met bit.
Maar afwisselen kan nooit kwaad, zou denk ik ook wel erg goed voor hem wezen :D

En complimenten voor jou, jij bent veel netter gaan zitten :j

Veel succes verder samen ;)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:10

Hij is zooooo knap :+:
Ik vind het dressuren met bit er een stuk mooier uitzien! :j
En hij is echt onwijs veel afgevallen! :wow: Echt een sportpaardje zo! :D
Keep up the good work Joyce!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:12

Eerlijk gezegd vind ik ook dat het er met bit een stuk fijner uitziet! Je hebt echt een superknap paard daar zeg :D

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:13

Ik vind het er leuk uitzien. Lekker ontspannen.
Zadel zit lekker, in ieder geval dat lijkt zo :P.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:19

Wat een verschil !! Je paard ziet er veel mooier uit , en loopt veel beter !
Goed werk van je !!
Enkel foto 2 vind ik je een rare houding hebben :P Maarja het kan niet altijd pefect zijn he !!
Met bit vind ik fijner om te zien in dit geval !

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 21:28

Wauw, bedankt allemaal voor de leuke reacties! :) Blij om te horen dat het niet alleen beter voelt, maar er ook beter uitziet! Ik blijf zéker afwisselen, bitloos rijden stop ik never nooit niet mee, dat vinden we allebei nog steeds heerlijk! Maar dus niet meer om te dressuren, heb ik nu besloten..

Merel_Brit: Ja, ik wil in de hele nabije toekomst met hem gaan starten! Zodra mijn salaris is gestort, gaat mijn startkaartaanvraag op de bus! :)

Pharagirlke: Om eerlijk te zijn vind ik zijn figuurtje wel netjes zo? :o Of is hij nog steeds te vet? Ik merk wel dat hij de afgelopen paar weken weer is aangekomen, sinds het gras weer lekker rijk aan het worden is. Zodra er vetten in het gras komen, wordt hij weer dikker, zo jammer, er is gewoon niet tegenop te bewegen en ik wil hem wél in de kudde houden. Vandaar dat ik binnekort ga kijken voor een graasmaskertje, voor ik over een paar maanden weer met net zoveel overgewicht zit als in het begin..

Jantine: Haha, dit was ook niet in de bak O:) Normaal rijd ik in de bak vaak zonder cap, maar buiten zet ik hem altijd op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:56

Myukii schreef:
Wauw, bedankt allemaal voor de leuke reacties! :) Blij om te horen dat het niet alleen beter voelt, maar er ook beter uitziet! Ik blijf zéker afwisselen, bitloos rijden stop ik never nooit niet mee, dat vinden we allebei nog steeds heerlijk! Maar dus niet meer om te dressuren, heb ik nu besloten..

Merel_Brit: Ja, ik wil in de hele nabije toekomst met hem gaan starten! Zodra mijn salaris is gestort, gaat mijn startkaartaanvraag op de bus! :)

Pharagirlke: Om eerlijk te zijn vind ik zijn figuurtje wel netjes zo? :o Of is hij nog steeds te vet? Ik merk wel dat hij de afgelopen paar weken weer is aangekomen, sinds het gras weer lekker rijk aan het worden is. Zodra er vetten in het gras komen, wordt hij weer dikker, zo jammer, er is gewoon niet tegenop te bewegen en ik wil hem wél in de kudde houden. Vandaar dat ik binnekort ga kijken voor een graasmaskertje, voor ik over een paar maanden weer met net zoveel overgewicht zit als in het begin..

Jantine: Haha, dit was ook niet in de bak O:) Normaal rijd ik in de bak vaak zonder cap, maar buiten zet ik hem altijd op!

Ik denk dat dat meer zijn bouw is en daardoor lijkt hij misschien wat dikker :) Maar ik vind dat ie zo prima is hoor! :j

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:59

Wauw, wat een prachtig paard.
Ik vind jullie ook echt een fantastische combinatie, de blijheid straalt ervan af.

Ik vind het er met bit veel beter uit zien. Bitloos lijkt hij echt te hangen en een beetje op de voorhand te kukkelen. Met bit daarentegen ziet het er echt goed uit. Hij is volgens mij met veel plezier aan het werk.

Het is echt heerlijk om naar te kijken! Zo ongedwongen en fijn.

+:)+

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:00

Wat een ongelovelijk lekker paard .
Sirieus . :))

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:07

zó die is super afgevallen zeg :oo Ik vind hem persoonlijk ook prima zo :)) hij zal nooit super slank worden vanwege zijn bouw, maar dit vind ik al heel netjes :) naarmate hij mer spieren krijgt zal ie er nog beter uit gaan zien ;)

Ik vind dat je hem heerlijk aan het lopen hebt, vooral met bit ;) volgens mij ben je super vriendelijk en je kan hem met bitje net iets fijner bij elkaar rijden :) natuurlijk kan je wel blijven combineren zodat hij niet in het ergste geval gaat afstompen op het bit ;)
Maar jullie komen er zeker wel! Heb je nog wedstrijd ambities voor de toekomst of helemaal niet?
Ik vind jullie een hele vriendelijke en mooi combi!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:10

wow wat is die lekker afgeslankt zeg :D Het begint er steeds beter en beter uit te zien!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:11

Ik zie je telkens weer verschijnen.
Vanaf het begin dat je dit paard hebt vind ik jullie zo'n leuke combi!
Leuk paard, en ben vaak jaloers hoe jij kan zitten hoor.
Heb meerdere foto's gezien, ook van jou zonder zadel enzo, echt toppie.

Vind hem hier ook heel leuk en netjes lopen. Je ziet de verbetering. Hij loopt lekker ontspannen door z'n lijf en al een stuk meer oplettender op jou.
Bijv. de november foto's rent hij er nog een beetje met je vandoor, en dat is nu super netjes en je ziet dat hij echt op je let.

nog veel succes, ziet er leuk uit!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:12

Jeetje wat ziet hij er super uit! Hij is echt grandioos afgevallen!

Ik heb het idee dat je met een bitje nét iets fijner in kan werken, het beeld ziet er in ieder geval wel fijner uit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:17

Op sommige foto's toont hij goed terwijl hij op andere foto's dan weer net te dik lijkt... Ik weet het niet goed. := Op deze foto bv: http://i41.tinypic.com/2u6ed1x.jpg vind ik hem iets te dik tonen nog. Terwijl hij vooral op de foto's met bit waar hij iets opgerichter loopt net goed toont. :) Hij ziet er iig al een stuk beter uit dan eerst kwa vorm! Dat is iets dat gewoon vast staat :j Je hebt al een hoop werk geleverd met hem. Ook je houding is echt gewoon ontzettend vooruit gegaan (ben jaloers op jouw houding :o)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-04-09 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:22

goh wat een verbetering zeg.! echt supper.!!! probeer alleen wel op je houding te letten, (m.a.v. foto 2). maar echt heel veel verbetering, en hij is volgends mij ook een stuk afgevallen?!!!

wees er maar trots op meid.! echt een combi zijn jullien :D

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:48

Zonder bit wordt jouw houding "ertegeningaand".....achterover hangend,opzij drukkend, stoelzit enz., dat is heel vervelend voor het paard, krijgt hij tegendruk op de rug en wil hij zich niet rond maken....hij gooit zich op de voorhand om zijn rug te ontlasten.....
met bit beduidend beter voor beiden ! Kijk alléén maar naar die geconcentreerde oortjes......het opgericht lopen, dus meer gedragen....
Zolang hij achter nog niet bevestigd is zou ik dus consequent zijn en hem met een bitje doorrijden, juist omdat beiden er beter op presteren, zodra hij het goed vasthoudt , zal hij beter lopen en kun je dan wel netjes blijven zitten, het 1 veroorzaakt het ander !!!
Wat voor zadel (merk) heb je op hem liggen ?

thessashelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 09:23

Gelukkig zaten er hele mooie foto's bij!
Ik vind jullie echt super leuk samen. Jullie worden steeds beter en leuker :D
Ook ik vind hem met bit beter lopen..
Die eerste foto is echt super lief zeg!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 09:33

Oooh wat een leuke reacties allemaal, érg leuk! :) Bedankt voor de tips ook die tussendoor gegeven worden! :j

Broadway: Het is een barefoot London, héél fijn, al zou ik liever een maat 1 hebben ipv een maat 2 wat ik nu heb. Ik schuif er een beetje in :P

Nog even een vraagje aan jullie. Op een ander forum waar ik de foto's liet zien, zijn ze juist helemaal niet enthousiast, vinden ze hem juist niet goed lopen en niet vooruitgegaan (wel qua lijf, maar niet qua houding). Hij loopt te diep óf te opgericht en gebruikt zijn lijf niet goed.
Natuurlijk was ik, trots als ik vóór die reacties was, wel een beetje teleurgesteld, maar ik kan me voorstellen dat mensen die er meer verstand van hebben dan ik, zulke dingen zien. Zelf zie ik ook wel dat hij op veel momenten te diep loopt, maar natuurlijk werk ik eraan om hem iets meer eruit te krijgen. Daarnaast nodigt zijn bouw sowieso al uit tot die houding. Ik vroeg me dus af, wie er even kritisch naar de foto's wil kijken en het met ze eens is?

Ik helemaal trots en blij op mijn mannetje, gelijk mijn hele enthousiasme weg. :+

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 09:41

Ik snap je 'probleem', maar ik kan maar 1 ding zeggen: natuurlijk loopt hij niet perfect?! :) Van wat ik heb begrepen zijn jullie een jonge combi en hij heeft nog niet zo heel veel dressuur ervaring, dan is het toch doodnormaal dat hij zijn lijf nog niet voor de 100% goed gebruikt? Het is helemaal niet erg als hij de ene keer te diep en de andere keer te opgericht loopt (tenminste, imo niet ;)) Dat constante komt vanzelf! :)) Ik zou je er helemaal niet druk om maken, gewoon lekker zo doorgaan :) Niet alles kan in 1 keer perfect ;)