Titel: Goldy voor de 2e keer @ dressuur!
En weer een nieuw topic!
Dit was het vorige: [RIJ-ITP] Goldy, superhaf, 18 jaar, 1e keer @ dressuur.
(Iris zet hem hier neer, ik, Miss_Malfoy heb ‘m geschreven.)
Vandaag zijn we weer gaan rijden. We hebben schijnovergangen en gewone overgangen gereden, en geprobeerd om een paar voltes echt op onze benen te rijden. Dat ging lekker. Goldy let steeds beter op, en Iris gaat steeds duidelijker en consequenter rijden.
Voorlopig willen we gewoon dat Goldy netjes voorwaarts loopt, hij hoeft geen super dressuur paard te worden. Als hij maar fijn te rijden is in de bak.
Eerst hebben we het longeren meegepakt, omdat we nu met z’n tweeën waren. Dus eventueel kon een van ons ernaast lopen. Even een paar rondjes op iedere hand gedaan, en het ging prima, dus daar kan Iris nu ook alleen mee aan de slag.
Foto’tjes:
Iris en Goldy aan het longeren.
[1]

Nog een, al wat actiever, let op het oortje, Goldy was lekker oplettend.
[2]

Rijden, eerst Iris. De voorkant lekker met rust laten, en vlot doordraven. Goldy draaft steeds actiever weg.
[3]

Idem, proberen om op de zit een volte te rijden. Nog best lastig. :p Maar het lukt wel, en daar gaat het om.
[4]

Galopje, hier moet nog wat meer tempo in mischien. Het gaat al wel beter. Gewoon twee rondjes gedaan en daarna beloond.
[5]

Eventjes stappen, lekker ontspannen Goldy.
[6]

Nog een drafje, mag wel iets actiever.
[7]

Nou, ik stond de hele tijd instructeurtje te spelen, maar nu moest ik nog aan de bak.
Heb geprobeerd om consequent te zijn. Kneepje in de teugels, van hé, let op! Daarna been optillen en naar achter zwaaien, en dus met de kuit een “schop” geven. Zo ben ik met m’n eigen verzorgpaard in de les ook begonnen. Als Iris dit volhoud, hoeft ze over een poosje alleen dat kneepje te geven, en even haar been naar achter te leggen als ze in draf wil.
Ik dus, bezig met een schijnovergang.
[8]

Drafje, moet eigenlijk meer contact met de mond houden, maar het gaat nu vooral om wat er van achteren gebeurd. Was zelf wel tevreden met hoe hij daar liep.
[9]

En aan het eind voor de afwisseling nog een sprongetje gedaan. Nou dat wou Goldy wel hoor!
Ik en mijn verschrikkelijke houding. :’) Moest er weer even inkomen.
[10]

Iris bakt er meer van. Ze moet wel wat meer meegeven met haar handen.
[11]

En toen de gloednieuwe zweetdeken opgedaan…
[12]

En lekker naar huis gestapt. Laten jullie een berichtje achter? Dat zouden we erg waarderen! Groetjes Iris en Ciska, en natuurlijk h(_)efjes van Goldy!
[13]