Zida!na 3,5 week al braaf genoeg voor mijn papa de beginner!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Zida!na 3,5 week al braaf genoeg voor mijn papa de beginner!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 17:12

Zie mijn rij itp van gister waarin ik al schreef dat mijn papa vandaag even ging rijden!
[RIJ-ITP] Zida (5 jr/hold up premier) 4e keer rijden! in anky blauw!

Ik heb zida nu 3,5 week, ze kwam heel nerveus/gestrest en neurotisch bij mij aan (zo was ze bij verkoopster ).
Mijn vader zei daar ga ik voorlopig mooi nog niet op! Zorg eerst maar dat ze wat rustiger word........

Maar nu 3,5 week later is het zowaar al een beginners paard geworden :D :+

Mijn papa heeft zijn paard 9 jaar geleden verkocht. Met dat paard reed hij ook wedstrijden!
Mijn papa is inmiddels 57 en had dus al 9 jaar niet meer gereden!! :D

Ik heb zida zelf even los gereden zodat het stresserige en loperige er wat vanaf was.

Toen is mijn pa er op gegaan! Het was allemaal even wennen natuurlijk, maar hij deed het lang niet slecht :D

Het gevoel zit er nog wel in! Hij had gelijk op het goede been rijden al weer onder de knie!
Hij had alleen moeite met zijn balans, aangezien zida daar ook nog moeite mee heeft reageerde ze op elkaars gewiebel :+ Dus wiebelde ze allebij lekker :D Toch bleef ze super braaf! 1 keer schoot zie iets weg toen mn pa zn balans kwijt raakte. En omdat hij natuurlijk zo nadenkend aan het rijden is geeft hij soms te veel druk van voor, of houd vast. Ze is erg gevoelig in haar mond dus hij moest even zoeken naar het loslaten van voren! Maar naarmate hij er iets langer op zat ging het steeds beter :D

Ik ben erg trots op mijn lieve meisje dat ze zo rustig was voor me pa! en op mijn pa natuurlijk dat hij met dat oude lichaam na al die jaren nog zo rond stuurt gelijk de eerste keer :D

nou genoeg gelult! foto's!

Hij ging haar zelf op halen, ze stond natuurlijk net helemaal achter in de wei!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZDBFQ67A.jpg

netjes recht op :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MJXTC6RJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-V3X64ODD.jpg

Ietjes losser van voor pap!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZROTFK4L.jpg

moeders op de achtergrond!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QHGCRB3D.jpg

Hij wilde vooruit, maar had niet in de gate dat hij haar tegen hielt waardoor ze het even niet snapte:D Handjes weer naar voren pap!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TWBGISTC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-T7CVVBCO.jpg

Afbeelding

Zelf geeft ze maar even aan dat ze toch wel wat meer lucht wil van voren :D
Afbeelding
zo ja!
Afbeelding
zo gaat ie beter!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoe langer hij er op zat hoe beter het ging!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ja hoor! Het gevoel komt weer helemaal terug!!! :D
Afbeelding
braaf paard!
Afbeelding

filmpjes!
1 van de eerste rondjes, nog voor het foto's maken :D

Mijn prachtig lelijk stemgeluid, roept zo ja! nu gaat het beter! En ik zeg het nog niet en vloep daar gaat ze.
Helaas drukte ik hem uit, wilde op letten en haar stoppen zodat hij er niet af zou vallen, maar ze was erg braaf en stopte gelijk!

Oja mijn pa leest ook mee! en hij verwacht dus ook veel reacties na zijn rij avontuur!! :D :D dus allemaal een berichtje achter laten :D :D

En ik vind het zo leuk om te zien! mijn pa op mijn paard!!!

Zira1994

Re: Zida!na 3,5 week al braaf genoeg voor mijn papa de beginner!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:13

haha wat grappig mijn pa zou dat nooooooiit doen

Lieszje

Wat leuk!
Zo te zien heeft je vader het rijden niet verleerd!

Lieszje

Wat leuk!
Zo te zien heeft je vader het rijden niet verleerd!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:15

Gaaf zeg! Je vader kan nog knap rijden na zolang niet op het paard meer te hebben gezeten! Hij geniet ook zo te zien. :D

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:16

Ik vind het knap hoor! Je kunt echt zien dat hij eerder heeft gereden. Zijn houding is hij niet verleerd :) Alleen even het gevoel terug krijgen, maar dan kan hij zo weer mee doen met concoursen :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:17

Geweldig!!! Heerlijk om te zien dat ze zoveel lol aan elkaar beleven.

Voor pa: lekker doorgaan *\o/* !!! (Afijn, straks pikt pa de pony van kind in en gaat opnieuw wedstrijden rijden, dan kom ik niet meer bij!!)

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:17

Echt heel leuk, wat een stoere paps en ultra lief paard!!
Pas maar op, straks moet je d'r nog inleveren, haha!
Vind het een mooie combinatie zo samen...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 17:21

Breghje schreef:
Geweldig!!! Heerlijk om te zien dat ze zoveel lol aan elkaar beleven.

Voor pa: lekker doorgaan *\o/* !!! (Afijn, straks pikt pa de pony van kind in en gaat opnieuw wedstrijden rijden, dan kom ik niet meer bij!!)

pony is 1,75 :+ Had ook al gezegt als ik weer een paard heb moet je zo af en toe ook maar eens gaan rijden!
En als hij het weer een beetje onder de knie heeft gaat hij ook een paar keer starten :D

Als ik op vakantie ga (ga 2 weekjes) gaat hij haar verzorgen :D

Ik vind het ook zo gaaf en leuk om te zien :D Zida was ook zo lief! heel de tijd oortjes naar voren en blij kijken!
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 04-07-09 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:22

Hartstikke goed van je vader!
Echt verleren doe je het idd niet, maar wel kans op flink wat spierpijn, weet ik uit ervaring :o .
Die Zida is echt een toppertje!

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:23

wauw, dat ziet er niet slecht uit!
Ik zou ook wel zo'n papa willen! Gaaf hoor.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 17:25

haha ik heb alles voor gelezen en hij moet heel hard lachen hij vind het echt hartstikke leuk!
Hij krijgt ook gewoon nog meer reactie's als ik! :+
Zal voortaan maar itps van hun 2 plaatsen :D

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:27

Haha wat leuk!
Hij rijdt nog beter dan mij :o

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:38

Helemaal leuk, zo'n stoere Pa, die zijn oude hobby oppakt op het nieuwe paard van zijn dochter. Ik hoop dat jullie nog heel veel plezier met Zida gaan hebben. Heb het topic van aankoop toen helemaal doorgelezen. Zoveel geduld mag toch wel met plezier beloond worden!!

Rijtechnish viel het helemaal niet tegen hoor Pa, gezien de lange stop tijd! Had u geen zuurstoffles nodig na het rijden (ik dus wel..........). En zijn er al spieren voelbaar waarvan u het bestaan allang vergeten was????? :D

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:45

stoere papa!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 18:22

pri_lady schreef:
Helemaal leuk, zo'n stoere Pa, die zijn oude hobby oppakt op het nieuwe paard van zijn dochter. Ik hoop dat jullie nog heel veel plezier met Zida gaan hebben. Heb het topic van aankoop toen helemaal doorgelezen. Zoveel geduld mag toch wel met plezier beloond worden!!

Rijtechnish viel het helemaal niet tegen hoor Pa, gezien de lange stop tijd! Had u geen zuurstoffles nodig na het rijden (ik dus wel..........). En zijn er al spieren voelbaar waarvan u het bestaan allang vergeten was????? :D

haha hij moest erg hard lachen :D het viel mee met de zuurstof fles hij heeft vrij zwaar lichamelijk werk (bouw) dus is wel wat gewend!

Over 2 weken gaat me broer rijden :+

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:26

ik schrok me dood van je stem in het 2de filmpje haha. naja super leuk toch! Je vader heeft het nog wel lekker onder controle hoor, dapper van hem! Mijn ouders durven niet eens te stappen op een doodbraaf beest van 20 jaar :P

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 18:28

haha ja klopt. Maar ik moest natuurlijk vrij hard praten anders hoort ie het niet, maarja ik heb mijn telefoon natuurlijk dicht bij (is met telefoon gemaakt allemaal)

Hij had wel een grote mond! hij zij dat doe ik wel even. Maar het viel m toch nog wel iets tegen in het begin :D :D ik heb zo hard gelachen :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:29

Heel handig zo'n reserve ruiter in de familie voor op vakanties e.d.

Leuk dat hij weer is gaan rijden!

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:30

Haha stoere papa! Mijn vader heb ik 1x op een paard gekregen, en hij vond het zo eng dat hij niet eens wilde draven (in de longeerring :')). Dus gaaf dat je vader weer rijd!
Haha je paard word straks door iedereen ingepikt joh als je broer ook nog begint! :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 18:33

Lady_xx schreef:
Haha stoere papa! Mijn vader heb ik 1x op een paard gekregen, en hij vond het zo eng dat hij niet eens wilde draven (in de longeerring :')). Dus gaaf dat je vader weer rijd!
Haha je paard word straks door iedereen ingepikt joh als je broer ook nog begint! :D

haha ja klopt! mijn vader en broer hebben samen dat paard gehad, en samen ook wedstrijden gereden dus mijn broer kan ook een aardig rondje sturen!

Mijn moeder heeft ook gereden, die kan het alleen niet meer vanwege haar slechte knieen!

de enige die niet gereden heeft is mijn middelste broer.

ach ik vind het ook wel leuk, ik ken het gemis dus voor beide na zo lang weer rijden is toch heerlijk (en vooral grappig) om te zien :D
Mijn broer heeft wel iets voorsprong die heeft op mijn vorige paard 4 jaar geleden ook nog een keer gereden :P

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:33

Dat ziet er niet slecht uit. zo voor de eerste keer na 9 jaar er weer op!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:37

Gezellig binnekort hebben pa en broer ook een paard en mams met de koets erachteraan met een picknick mand en de rest van de familie . Leuk hoor!

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:57

Nou dat ziet er echt niet verkeerd uit, respect voor je pa! Vind dat hij een nette houding heeft. Wat is ze opgeknapt zeg! Ze gaat met de week vooruit, echt leuk om te zien. Idd een mooie combinatie. Vind je blauwe dekje in je eigen ITP trouwens erg mooi 8-)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 19:16

jaaa volgende keer ben jij aan de beurt louise!!!!
Mag je met me blauwe dekje rijden :D

In mijn eigen topic zie je inderdaad wel dat ze flink vooruit gaat!

Zo zie je maar! je gevoel altijd volgen! ben blij dat ik heb volgehouden! we zijn allemaal helemaal gek met haar :D