Ik rij geen officiele wedstrijden met hem maar wel zo nu en dan een onderlinge wedstrijd.
De laatste tijd wilde het helemaal niet meer met rijden, Ulf liep doorlopend te klieren, even nageven en dan weer de neus omhoog, daarnaast kon ik helemaal niet meer lekker rijden, bij het aandraven begon hij gelijk te springen en soms zelfs stopte hij en steigerde een beetje.
Daarnaast was hij ook opstal en aan de hand naar de wei vervelend en klierderig.
En ja wat moet je dan ik ben niet het type dat dan maar gelijk naar een hulpteugel grijpt en na een poosje modderen, raakte ik er steeds meer van overtuigd dat er iets niet goed zat in zijn lijf en ik vermoede zijn rug, met longeren was er niets loos, maar zodra ik erop zat was het mis.
Op Bokt gaan zoeken naar een goede fysio/osteo en ik kwam uit bij Heleen Slebos, over haar las ik zoveel lof dat ik dacht ik probeer het.
Op dinsdagmiddag 4 mei is ze geweest en idd er was iets in zijn rug niet goed en ook aan 1 kant van zijn schoft klopte er iets niet.
Ulf heeft het niet zo op gepiel aan zijn lijf en stond dan ook argwanend te kijken, maar na een minuut of 10 stond hij met zijn hals horizontaal, zijn onderlip bijna op de grond en de ogen half dicht

Na de behandeling mocht ik een week niet rijden, maandagavond 10 mei heb ik hem 10 min. gelongeerd, gewoon aan het halster een beetje draven.
Dinsdagavond weer heel even gelongeerd en er heel even opgezeten, het leek goed en het voelde zo op het eerste gezicht goed.
Woensdagavond 12 mei had ik weer les, voor de les 5 min. aan de longe en toen erop, stappen ging prima, maar toen ik wilde aandraven begon het geklier, hem niet al te veel aangepakt en maar wat stug doorgereden, en na een paar rondjes .......... wauw het was of had hij nieuwe veren in zijn rug gekregen

Niet langer dan een half uurtje gereden.
Donderdag 13 mei wilde ik zeker weten of het geen toeval was geweest, niet gelongeerd maar er gelijk op, even zou hij ......, maar na 20 mtr. liep hij als een zonnetje.
Een half uurtje heerlijk gereden

Bijgaand een filmpje van 1 mei voor de behandeling, 12 mei tijdens de les en 13 mei thuis in de bak.
Helaas is de kwaliteit door het uploaden van het filmpje erg achteruit gegaan, maar ik hoop toch dat jullie het een beetje kunnen zien.
Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.
(P.s. mijn benen leiden geregeld een eigen leven en het lijkt net of spoor ik hem doorlopend aan, maar dit is niet zo ik probeer ze juist zo stil mogelijk te houden en ben daar heel hard op aan het trainen, het lukt alleen nog niet altijd even goed

Nou genoeg gepraat en uitgelegd, hier de link naar het filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=s6Fho9wx ... tube_gdata