Shetlander Hans aan het werk met zijn testzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Shetlander Hans aan het werk met zijn testzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 12:23

Sinds Hans en Fleur iedere week lekker rondhobbelen ben ik opzoek naar een goed zadeltje voor hem. Helaas valt dat nog niet mee, dus ik probeer zo veel mogelijk uit. Zo had ik afgelopen donderdag dus een drytex kids als testzadel gehaald. En ze hebben het meteen even uitgetest. Opmerkingen over het zadel zijn welkom, ik ben zelf niet echt thuis in de boomloze zadels.

Normaal stappen ze zonder zadel rond. Maar het is wel de bedoeling dat Fleur straks les gaat nemen, aangezien ze nog niet erg ervaren is. Maar zonder zadel is dat moeilijk, dus tot nu toe stappen we veel rond en oefenen het halthouden, wegstappen en het sturen om vertrouwen op te bouwen.
Afbeelding
Eerst nog even aan de longe.
Afbeelding
En halt
Afbeelding

En daarna los. Fleur trekt haar benen nog teveel op en Hans kijkt ondertussen naar de sappige grasjes :D
Afbeelding

Aan de houding werken we hard. Maar het is voor een jonge ruiter met weinig ervaring natuurlijk wel veel om allemaal in een keer te onthouden. Opbouwend commentaar is wederom welkom :)

Over het zadel twijfel ik zelf. Ik vind het geweldig om te zien en het schuift niet, zoals veel van die ponyzadels wel doen. Maar ik vind het toch aan de grote kant.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:26

Wat een leuk stel zo samen! Houding kan ze idd pas aan gaan werken als ze aan het zadel gewend is ;)

Ik vind het zadel erg mooi, alleen lijkt het iets te veel op de schouder te liggen. Je zou kunnen kijken of het iets naar achter kan, niet te ver anders komt hij weer op de lendenen te liggen.

[edit] ik vind hem eigenlijk niet te groot voor deze pony hoor! Het dekje vertekend heel erg, leg hem er maar eens op zonder, dan zie je dat het wel meevalt.

Ilsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:28

ik denk niet dat het zadel veelste groot is, en met een veel kleiner zadel past straks misschien de ruiter er niet meer in.
Ik vind zadels er altijd groot uitzien op shetlanders, maar als het zadel goed zit en de shetlander er geen last van heeft moet het kunnen denk ik.

sonjim

Re: Shetlander Hans aan het werk met zijn testzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:45

Wat een mooie combi, het zadel ziet er ook goed uit.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 14:59

Ligt hij op iedere foto te ver naar voren? Ik vind de eerste wel meevallen. Ik kan het proberen iets naar achter te leggen, maar hij is erg bol op dit moment :o

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:11

Anders een klein zadeltje proberen met een staartriem? :)
Leuke pony!

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:52

Even tussendoor, ik vind dat dekje leuk.
En misschien idd een staartriem proberen? als je toch zadels aan het testen bent :P

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 23:36

capopjekop schreef:
Ligt hij op iedere foto te ver naar voren? Ik vind de eerste wel meevallen. Ik kan het proberen iets naar achter te leggen, maar hij is erg bol op dit moment :o

Op de 3e foto ligt de knie van de ruiter op de schouder van de pony, daar zou hij een cm of 2 naar achteren kunnen. Je creëert daar iets meer schoudervrijheid mee. Maar nogmaals, vind hem verder erg goed liggen(voor zover je dat van een foto kunt beoordelen dan). Hoe lang mag je het zadel testen?

Staartriem heeft voor dit zadel geen zin aangezien hij niet schuift zoals de TS al aangeeft.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 23:39

Een week :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 23:39

vind die houding wel kunnen hoor.. ziet er toch wel goed uit voor zo'n jong ruitertje.. de nieuwe ANKY in spe?

superleuk hoor..

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:01

capopjekop schreef:
Een week :)

Dan zou ik er lekker mee gaan rijden en kijken of de beweging van de pony veranderd :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:04

Vandaag gaan we er voor het laatst mee rijden, zal het zadel iets meer naar achteren leggen, kijken of het dan ook blijft liggen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:06

Ik xie hier echt geen enkel probleem in , pony is groot zat voor het zadeltje en Fleur past er ook hartstikke mooi op :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:50

Ik vind hem op deze foto's behoorlijk goed liggen! Idd wel iets te ver naar voren. Het ligt beter als hier bij ons, toen op Princie.

jasmijnertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:01

wat schattig!:D

lovemyladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:18

Leuke combi hoor! Ik kan zo niet erg goed zien hoe de singel precies ligt. Maar tussen zijn linkse oksel valt die gesp nogal vervelend laag, misschien eens kijken of hij daar last van heeft. Verder kun je hier volgens mij echt geen miskoop van maken. ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 21:28

Daar heb je gelijk in. Gister met rijden heb ik hem meer in het midden gehangen. Op deze foto's hangt hij rechts hoog en links laag.