Shire-rit bij bokker Dapper samen met mijn vriend!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Shire-rit bij bokker Dapper samen met mijn vriend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 19:27

Hai iedereen,
Vorige week zaterdag hebben mijn vriend en ik een buitenrit gemaakt op de shires van bokker Dapper.
Het was echt ontzettend gaaf!
Nou moet ik wel zeggen dat ik het leukste paard onder mijn kont had :o, dus ben er erg enthousiast over.
Ik zat op Micheal, en hij was lekker snel, kan aardig lopen en was gewoon erg leuk en ik voelde me helemaal geen mug op zijn rug haha.

Mijn vriend (die nog niet heel veel rijervaring heeft maar niet bang is en het redelijk snel oppakt) zat op Dandy, die een stuk rustiger is ;).
Hij vond het ook erg leuk, maar merkte wel dat hij van wat snellere paarden houdt.

Het was een hartstikke leuke rit! Hierbij de foto's :D
Overigens, het was een rit met ook mensen erbij die we niet kenden, ze hebben ons wel de foto's opgestuurd wat we super vonden natuurlijk!

1. Voordat we onderweg gingen, werd er eerst een groepsfoto gemaakt (nr 3+4 zijn wij):
Afbeelding

2. Hier reed ik nog even in de wei met Micheal (kennismaken);
Afbeelding

3. Vanaf hier even niet op volgorde, maar gewoon plaatjes van de buitenrit ;)
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Deze vind ik zo leuk :), mijn vriend en ik vooraan;
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. En als afsluiting, even gek doen op de shire's, en mn dappere vriend die net als mij gek genoeg is om er op te gaan staan ;)
(zie dat het lijkt alsof ik aan mijn teugels hang om me staande te houden, had ze echter met een pinkje vast maar ze waren een beetje kort haha)
Afbeelding

Er zijn volgens mij niet draf foto's tussen, we hebben ook zeker lekker gedraaft en gegalopeerde (dat was echt zo machtig!!!! Hij ging lekker snel haha), maar denk dat Joke dan hard moest fietsen haha (die was namelijk op de fiets mee).

Ik vond het echt genieten Joke, was top, en dan te bedenken dat ik het eigelijk voor mn vriend deed :Y)

bobolien

Re: Shire-rit bij bokker Dapper samen met mijn vriend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:30

haha wat leuk

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:34

Ziet er al net zo gezellig uit als de rit die ik daar met vriendinnen gaan maken ben!
Mooie omgeving, hé?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:37

Dat ziet er heerlijk uit, maar ik snap echt niet dat jullie op vreemde paarden, met een beginnende ruiter in jullie midden op de openbare weg zonder cap rijden. Van Dapper ook niet trouwens.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 19:43

Bijke, ja mooie omgeving hoor, lekker plat haha..

Kaka, tsja, dat vind ik nou weer zo'n onderwerp... Ik snap die discussie daar nooit zo over. Vind dat gewoon eigen keus.
Je kan er over vallen als buitenstaander, maar ik vind dat altijd zo vreemd. Berokken ik het paard schade? Dat vind ik het belangrijkste ;) Cap is en blijft eigen keuze.

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:47

het ziet er echt super uit jasmijn!

Dit wil ik ook nog ene keer doen :D

xsjoukjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:50

Ik heb ook een keertje op tinkers gereden.
Superleuke foto's!! :D

mercurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:54

dat ziet er gezellig uit,knap van je vriend dat hij met zo'n groepje vrouwen mee gaat,als enigste man :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:58

Ziet er leuk uit alleen viel ik ook direct over de afwezige caps, Ook ik snap dit niet van degene die de paarden verhuurt, helemaal niet als er een onervaren persoon op stapt. De verhuurder is dan volgens mij aansprakelijk voor eventuele schade... :n

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:03

Barroco schreef:
Bijke, ja mooie omgeving hoor, lekker plat haha..

Kaka, tsja, dat vind ik nou weer zo'n onderwerp... Ik snap die discussie daar nooit zo over. Vind dat gewoon eigen keus.
Je kan er over vallen als buitenstaander, maar ik vind dat altijd zo vreemd. Berokken ik het paard schade? Dat vind ik het belangrijkste ;) Cap is en blijft eigen keuze.

Dat is natuurlijk wel waar maar als eigennaar ben je verantwoordelijk voor de gedragingen van je paard.dus als hij iemand lanceerd en die persoon kan bijv nooit meer werken is dat allemaal jou verantwoordelijkheid. Ik snap wel dat het jou eigen keuze is maar als verhuurder zou ik nooit mensen zonder cap laten rijden.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 20:11

Het is toch altijd sowieso rijden op eigen risico?
En met cap ook gewoon volgens mij, maar goed ik ken de regeltjes erover niet.
Ze heeft van tevoren er wel een praatje over gehouden overigens. Maar goed, ik zou het op prijs stellen als het geen discussie over caps word hier :j.

Ilse, haha, leuk je weer eens te zien (op bokt!). Ik moet nog steeds eens bij Lab's veulen komen kijken, die zal ondertussen al gegroeid zijn :)

Sjoukje, tinkers? Ook leuk :j. Mijn vriend is alleen nogal lang dus Shire's waren wel een leuke ervaring.

Mercuri, tsja, mijn vriend gaat vaak beter om me vrouwen dan met mannen haha.. En daar ben ik niet altijd even blij mee :+

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:12

hehe ja senna staat alweer in de opfok ;) wel in hhw dus lekker dichtbij!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:13

Ik vind het hele gave foto's. Die cap...tja.. ik snap het ook niet, maar het is idd jullie keus.

Maar van Dapper snap ik het ook niet. Er zál maar wat gebeuren, dan is zij echt dik de pineut.....

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:15

jaaaa de shire's van Dapper :D

gaaf he daar!
Zie dat jij op Michael gereden hebt :D Zat vorige keer te twijfelen tussen Boris en Michael en heb op Boris gereden :) Volgende keer denk ik dat ik (mits Joke er geen problemen heeft uiteraard) Michael maar eens uitprobeer, lijkt me een erg leuk paard :)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 20:21

Ilse, haha echt waar, dat is dichtbij waar ik nu woon dan. Ik moet echt een keer komen kijken, maar heb het zo druk helaas.

Abeltje77, nogmaals, ik weet niet hoe het zit met regeltjes ed ;).

Suuskipje, ja Boris leek me ook leuk, althans dat was toch die toverbal? Op de laatste foto staat mn vriend er volgens mij op, hij vond hem een stuk leuker dan Dandy :=

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:22

ja was inderdaad die toverbal :D
erg leuk paard en zit heerlijk :D

mijn vriend heeft toen ook op Dandy gereden, hij vond hem wel leuk maar wil de volgende keer ook een ander proberen :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:23

Dan weet je het hierbij: als er iets was misgegaan, was Dapper daarvoor aansprakelijk.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 20:31

Suuskipje, ja dan leek Boris me ook leuk :j

Abeltje77, ok :)
Maarja, dan is het alsnog van beide partijen eigen keuze, als iemand liever heeft dat ik een cap opzet, dan doe ik dat wel hoor. Ik rijd ook niet standaard zonder cap, als de situatie naar mijn mening een cap vereist dan zet ik die ook zeer zeker op.
Maar, genoeg over caps, please :+? ;)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:18

Leuk Jasmijn, zo'n buitenrit op shires!
Lijkt mij ook gaaf om te doen!

mirtje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:07

echt gaaf he die shires van dapper en ze zijn allemaal echt zo lief.. en cap = eigen verantwoording legt dapper ook uit...

ik ga volgend jaar zeker ook weer een keer een buitenrit maken en zit er aan te denken om het elk jaar te gaan doen als vaste prik :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:12

Ik heb dit jaar op Boris gereden en heb een heerlijk relaxte rit gehad... Haha. Ik heb heel wat met hem afgelachen!

mirtje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:12

cp112 schreef:
Ziet er leuk uit alleen viel ik ook direct over de afwezige caps, Ook ik snap dit niet van degene die de paarden verhuurt, helemaal niet als er een onervaren persoon op stapt. De verhuurder is dan volgens mij aansprakelijk voor eventuele schade... :n

cap = op eigen risico en de verhuurder is er niet verantwoordlijk voor tis meer voor je verzekering.. als je valt en je breekt een been en je hebt een cap op dan krijg je het vergoed maar als je geen cap op hebt dan moet je dat ook doorgeven en word het dus niet vergoed..

en dapper die geeft het wel aan voordat ze weg gaan dat het op eigen risico is.. dus maar ik vind dat elke keer gezeik op bokt van wel of geen cap. dat is ieder zijn eigen keus... en die paarden van dapper die zijn zo rustig als ik weet niet wat..

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:17

ja heb echt men hart verloren aan die shire's :)
prachtige paarden gewoon! volgend jaar in de zomer wil ik zeker ook gaan komen.

Leuke foto's van jou en je vriend hehe. hij ziet het goed zitten met het grootste paard :D
leuke foto's :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:29

geweldige dieren zijn het!
lijkt me echt leuk zo een rit

naja de cap heeft iedereen al gezegd, daar hoef ik niet over in herhaling te vallen, maar ik mopper dan ook nog even door ovder de nike airmax...geen hak,superglad

achteraf (gelukkig) is er niks gebeurd......maar het leed wat er wel was als er wel wat gebeurd was :oo
jullie zullen vast in de toekomst nog wel eens een ritje maken
en ik hoop dat ie dan nog leuker en veiliger word ;)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:21

miranda_44 schreef:
cp112 schreef:

cap = op eigen risico en de verhuurder is er niet verantwoordlijk voor tis meer voor je verzekering.. als je valt en je breekt een been en je hebt een cap op dan krijg je het vergoed maar als je geen cap op hebt dan moet je dat ook doorgeven en word het dus niet vergoed..

en dapper die geeft het wel aan voordat ze weg gaan dat het op eigen risico is.. dus maar ik vind dat elke keer gezeik op bokt van wel of geen cap. dat is ieder zijn eigen keus... en die paarden van dapper die zijn zo rustig als ik weet niet wat..

Onzin.
Je bent als eigenaar altijd aansprakelijk als er iets gebeurd, verhuurd of niet. Maar daarvoor kun je je idd verzekeren.

En of je een cap draagt maakt voor de verzekering niets uit.
Of je nu een ongeluk krijgt in de auto met of zonder gordels, wordt altijd vergoed. En of je nu een ongeluk krijgt met of zonder helm op de scooter. Wordt altijd vergoed. En die twee dingen zijn nog wel wettelijk verplicht.

Dit is niet naar TS bedoeld, ik heb m'n ding gezegd mbt cap en inderdaad is het haar (en Dappers) eigen beslissing dus daar heb ik het verder niet meer over. Maar als er zo duidelijk verkeerde dingen worden geroepen...